Τα νορβηγικά ναυπηγεία VARD ανακοίνωσαν την παραγγελία για την κατασκευή δύο υβριδικών πλοίων (Commissioning Service Operation Vessels – CSOV) για τη βρετανική Purus Wind. Η παραγγελία περιλαμβάνει μια option για δύο επιπλέον πλοία.
Η παραγγελία της Purus Wind ευθυγραμμίζεται με τη δέσμευσή της να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της βιομηχανίας καθαρής ενέργειας, ενώ παράλληλα επιδιώκει ενεργά τους στόχους απαλλαγής από τον άνθρακα. Τα πλοία, βασισμένα στο σχέδιο VARD 4 19 που αναπτύχθηκε από τη Vard Design στο Ålesund της Νορβηγίας, έχουν σχεδιαστεί για να μεγιστοποιούν τα περιβαλλοντικά οφέλη, εστιάζοντας στη βελτιστοποίηση του κύτους για ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου και αντίσταση, εξασφαλίζοντας υψηλή λειτουργικότητα και άνεση.
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των CSOV είναι το υβριδικό σύστημα μπαταριών τους, το οποίο επιτρέπει στα πλοία να λειτουργούν με μηδενικές εκπομπές για μεγάλες περιόδους. Τα σκάφη έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να διευκολύνουν τη φόρτιση στη θάλασσα, επιτρέποντάς τους να συνδέονται με το ηλεκτρικό δίκτυο εντός αιολικών πάρκων ή λιμανιών για τακτική φόρτιση μπαταριών, εξαλείφοντας την ανάγκη να ελλιμενιστούν στην ξηρά.
Προσθέτοντας στη βιωσιμότητα των πλοίων, ο σχεδιασμός VARD 4 19 έχει αναπτυχθεί για να εξυπηρετεί πιθανή λειτουργία με μεθανόλη.
Ο απώτερος στόχος είναι να τροφοδοτήσει τις λειτουργίες των πλοίων με ελάχιστη εξάρτηση από πρόσθετες πηγές ενέργειας. Συγκεκριμένα, αυτό το έργο έχει λάβει χρηματοδότηση από την Πρωτοβουλία Πράσινης Πλατφόρμας της Νορβηγικής Κυβέρνησης, υπογραμμίζοντας την ευθυγράμμισή του με τους στόχους βιωσιμότητας.
Η Vard είναι θυγατρική του ιταλικού ναυπηγικού ομίλου Fincantieri.