Στη δεξαμενή ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΙΙΙ στο Πέραμα βρίσκεται από τις 19 Απριλίου το ναυτικό βαπόρι RIGEL V. της Ventouris Ferries, το οποίο προετοιμάζεται για να ενταχθεί στον στόλο της εταιρείας και εν συνεχεία να δρομολογηθεί στην Αδριατική.
Στο πλαίσιο αυτό, την τρέχουσα περίοδο δέχεται απαραίτητες εργασίες επισκευής και αναβάθμισης, ενώ ταυτόχρονα πραγματοποιεί και εργασίες δεξαμενισμού και αλλαγής σινιάλων. Η παραμονή του στη δεξαμενή αναμένεται να διαρκέσει μέχρι τις αρχές Μαΐου.
Το RIGEL V αποτελεί την τελευταία σημαντική προσθήκη στον στόλο της παραδοσιακής Ventouris Ferries, η οποία συνεχίζει σταθερά και ανεβάζει τον πήχη στις γραμμές που δραστηριοποιείται, με πλοία μεγάλα και ποιοτικά.
Σήμερα, συνδέει την Ελλάδα (Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα – Σάμη) με την Ιταλία (Μπάρι) και την Ιταλία (Μπάρι) με την Αλβανία (Δυρράχιο), με τα αξιόλογα RIGEL II, RIGEL III και RIGEL VI, τα οποία αναμφίβολα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών των ανωτέρω γραμμών.
Το RIGEL V, είναι ένα αξιόλογο ναυτικό βαπόρι, που ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 1992 και ξεχωρίζει κυρίως για τις υψηλές επιδόσεις του. Υπήρξε ένα από τα ταχύτερα επιβατηγά/οχηματαγωγά πλοία στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, καθώς μπορούσε να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 27,7 κόμβων!
Αγοράστηκε τον Δεκέμβριο του 2023 και κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 4 Φεβρουαρίου 2024. Είναι αδελφό του Mega Express Five της Corsica, ενώ μετά τις επισκευές και αναβαθμίσεις που θα το συμμορφώσουν στα νέα του καθήκοντα, αναμένεται να δρομολογηθεί στην Αδριατική, σε κάποια από τις γραμμές που δραστηριοποιείται η εταιρεία του.
Το RIGEL V έχει χωρητικότητα 25.095gt (5.372 dwt), μήκος 174 μέτρα, πλάτος 25 μέτρα και βύθισμα 6,5 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 705 επιβάτες (660 κρεβάτια) και 90 Ι.Χ. συν 100 φορτηγά (1.677 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 2 πανίσχυρες κύριες μηχανές Pielstick–NKK 14PC4-2V diesel συνολικής ιπποδύναμης 41.580 b.h.p και μπορεί να αναπτύξει άνετα υπηρεσιακή ταχύτητα 22 κόμβων.
Φωτο: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος