- Route Laid up in Piraeus / Oplagt i Piraeus
- IMO 7330040
- Building year 1974
- Building yard Chantiers Dubigeon S.A., France
- Owner Minoan Flying Dolphins
- Operator Hellenic Seaways
- Length 115,4 m
- Breadth 19,2 m
- Draft 4,19 m
- GT 4.590
- Machinery 2 * Pielstick 16PC2V400
- Speed 18,5 kn.
- Number of passengers 1.707
- Number of beds 148
- Number of cars 260
- Lanemetres 350
- Flag: Greece
«Εξπρές Σαντορίνη»
Ένας πανέμορφος κύκνος στα γαλαζοπράσινα νερά των Σποράδων
Οι παλιές αγάπες δύσκολα ξεχνιούνται. Και το «Εξπρές Σαντορίνη» είναι σίγουρα μια παλιά μεγάλη αγάπη. Ένα πανέμορφο πλοίο που μας πρόσφερε τόσα και τόσα όμορφα ταξίδια στα υπέροχα καταστρώματά του και τους εξαιρετικούς εσωτερικούς του χώρους. Ένα πλοίο που, εδώ και πέντε χρόνια, συνεχίζει να ταξιδεύει στα νερά του Ατλαντικού ωκεανού, στις μακρινές Αζόρες. Αλλά για να μην μείνουν παραπονεμένες και οι δικές θάλασσες, ταξιδεύει έστω και για λίγες εβδομάδες και στα δικά μας τα νερά, αντικαθιστώντας το «Εξπρές Σκιάθος» στη γραμμή από το Βόλο για Σκιάθο, Σκόπελο και Αλόννησο.
Η πρόκληση, λοιπόν, ήταν μεγάλη και δύσκολα μπορούσαμε να αντισταθούμε στον πειρασμό να ταξιδέψουμε ξανά με το αγαπημένο μας «Σαντορινάκι» της Hellenic Seaways. Και την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2012 βρεθήκαμε με την ομάδα του Arxipelagos.com στο Βόλο για ένα ταξίδι στα νησιά των Βόρειων Σποράδων.
Στο λιμάνι του Βόλου το κρύο ήταν τσουχτερό, αλλά η παρουσία της όμορφης γαλλίδας ζέσταινε την ατμόσφαιρα και έκανε τις καρδιές μας να πάλλονται από συγκίνηση. Ένα ταξίδι ξανά με το «Εξπρές Σαντορίνη». Ένα ταξίδι με το ομορφότερο, ίσως, πλοίο της παλιάς μεγάλης ελληνικής ακτοπλοΐας. Από την Πάρο, τη Νάξο, την ‘Ιο και τη Σαντορίνη στο Βόλο, τη Σκιάθο, τη Σκόπελο και την Αλόννησο. Το «Εξπρές Σαντορίνη» φάνταζε τόσο όμορφο καθώς ξημέρωνε στο λιμάνι του Παγασητικού!

’θελα το μυαλό γυρίζει στα παλιά χρόνια, όταν από το Βόλο ταξίδευε το πανέμορφο «Κύκνος» για τα νησιά των Βόρειων Σποράδων. Το καφέ του λιμανιού λέγεται «Κύκνος» παραπέμποντας στο θρυλικό πλοίο με τον κύκνο ζωγραφισμένο στην πλώρη. Από το «Κυκνάκι» στο «Σαντορινάκι». Η ομορφιά παραμένει αναλλοίωτη σε πείσμα των καιρών και των δυσκολιών.
Το πλοίο θα αναχωρήσει στις 09:00 το πρωί. Ο καπετάν-Βαγγέλης Ρούπακας, ο ύπαρχος του πλοίου, και ο Βασίλης Στριγκώνης, ο ναύκληρος του πλοίου, επιβλέπουν την επιβίβαση των οχημάτων και των φορτηγών. Όταν όλα είναι έτοιμα, δίνεται από τη γέφυρα η εντολή για «μόλα όλα» και το πλοίο σαλπάρει για ένα ακόμα ταξίδι. Είναι τόσο όμορφος ο Παγασητικός αυτήν την ώρα που νιώθεις ότι μοιάζει με όνειρο να ταξιδεύεις με ένα τέτοιο πλοίο σε μια τέτοια θάλασσα. Καμιά φορά, όμως, τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα.

Μετά την αναχώρηση θα βρεθούμε στη φιλόξενη γέφυρα του πλοίου για ένα πρωϊνό καφέ. Ο καπετάνιος του πλοίου, ο καπετάν-Στέφανος Παπαδόπουλος, μας περιμένει. Ο καπετάν-Στέφανος έχει δεθεί πολύ με το πλοίο, καθώς από το 2007 βρίσκεται ανελλιπώς στη γέφυρά του όπου και αν ταξίδεψε το πλοίο. Αζόρες, Σποράδες, νησιά Βορείου Αιγαίου, Δωδεκάνησα, Κύθηρα, Κεφαλονιά. Και φαίνεται ότι είναι ένα πλοίο που δύσκολα το αποχωρίζεται κανείς. Μάλιστα, και ο πρώτος του καπετάνιος στην Ελλάδα, ο καπετάν-Τάσος Τρέσσος, έμεινε συνολικά στο πλοίο, σχεδόν, επτά χρόνια. Και τώρα, ο καπετάν-Στέφανος κρατά σταθερά τα χειριστήρια του από το 2007.
Ο καπετάν-Στέφανος σπούδασε στη σχολή των Οινουσσών της Χίου (όπου αποφοίτησε το 1979) και βρίσκεται χρόνια στην Hellenic Seaways. Ξεκίνησε την καριέρα του με τα φορτηγά, για πολύ μικρό διάστημα με την Good Faith του Φράγκου, και στη συνέχεια μέχρι το 1988 στην Anangel του Αγγελικούση, μια εταιρεία εξαιρετική της οποίας τα πλοία που υπηρέτησε θα τα θυμάται πάντα γιατί σε όλα πέρασε καλά, απόκτησε φίλους, σημαντικές εμπειρίες, όπως και θα θυμάται πάντα με αγάπη τους αείμνηστους Cpt Γιάννη Βρεττάκο και Νίκο Φλυτζάνη, Αρχιπλοιάρχους τότε της εταιρείας που και δύο τον βοήθησαν και τον στήριξαν σε διάφορα στάδια της καριέρας του. Όπως επίσης δύο Πλοιάρχους τότε της εταιρείας, τον Γιάννη Χιωτάκη και τον Κώστα Τσέρτο για την αγάπη που του έδειξαν και τη βοήθεια που του πρόσφεραν.
Συνέχισε σαν καπετάνιος σε θαλαμηγούς και στη συνέχεια σε εφοδιαστικά δεξαμενόπλοια. Επέστρεψε στα φορτηγά, πάντα του Αγγελικούση, και στη συνέχεια ένα μικρό πέρασμα πάλι σε θαλαμηγούς και από το 2000 στην ακτοπλοΐα. Πλοία σταθμοί στην καριέρα του ήταν το «Φαίδρα» με το οποίο ταξίδεψε στη γραμμή Χίου- Μυτιλήνης, Τυνησίας-Μασσαλίας και Τυνησίας-Γένοβας και το «Παναγία Τήνου» (πρώην «Λήμνος») στο οποίο πρωτοκαπετάνεψε σε ποστάλι και το οποίο αποτέλεσε για όλους τους πλοιάρχους ένα δύσκολο (ως προς τα ταξίδια του) και απαιτητικό πλοίο-σχολείο.

Θα έχει πάντα στη καρδιά του, τους Βασίλη Γιαννακή, Σπύρο Θηραίο, Σταμάτη Φασουλή, Μηνά Ράλλη και Παναγιώτη Γαϊτάνη. Όλοι τους καλοί φίλοι και δάσκαλοι. Επίσης τους καλούς φίλους Στέλιο Περιστεράκη και Νίκο Ξυλογιαννόπουλο που τον βοήθησαν απεριόριστα στα δύσκολα ταξίδια της άγονης με το Παναγία Τήνου.

Οι ναυτικοί του πλοίου αποτελούν μια δεμένη οικογένεια και όποιος καινούριος έρχεται ενσωματώνεται αμέσως στο πλοίο και γρήγορα νιώθει σαν να βρίσκεται για χρόνια στο πλοίο. Είναι χαρακτηριστικό αυτό που μας ανέφερε ο Β Μηχανικός του πλοίου, ο μαστρο-Αντώνης Γονιός από την ’νδρο «Στα παλιά βαποράκια, όπως αυτό εδώ, μαζεύονται άνθρωποι που κάθονται καιρό και ταιριάζουν τα χνώτα τους και αυτό κάνει το βαπόρι αυτό βασίλειο. Στο βαπόρι αυτό έχεις να κάνεις μόνο με φίλους».

Ύπαρχος του πλοίου είναι ο καπετάν-Βαγγέλης Ρούπακας από τα Μέθανα. Η συνεργασία του με τον καπετάν-Στέφανο είναι υποδειγματική. Ο καπετάν-Βαγγέλης ξεκίνησε την καριέρα του από το «Εξπρές Αθηνά» του Κώστα του Αγαπητού με καπετάνιο τον καπετάν-Τάσο Τρέσσο. Στη συνέχεια ταξίδεψε και με άλλα μεγάλα ονόματα καπετάνιων, όπως τον καπετάν-Γιώργη τον Περουλάκη, τον καπετάν-Ανδρέα Νάζο, τον καπετάν-Γιώργη Κολυδά και τον καπετάν-Μάκη Σκιαδά.

Επόμενο πλοίο ήταν το «Εξπρές Αφροδίτη». Στη συνέχεια ταξίδεψε με φορτηγά του Γουλανδρή και το 2004 θα βρεθεί ξανά με τον καπετάν-Τάσο Τρέσσο στη γέφυρα του «Εξπρές Απόλλων» σε δρομολόγια από τη Ραφήνα για ’νδρο-Τήνο-Μύκονο. Επόμενο του πλοίο θα είναι το «Εξπρές Αθηνά» με πλοίαρχο το Νίκο το Βασιλική. Το 2006 θα πιάσει στο «Νήσος Μύκονος» με καπετάνιους τον καπετάν-Γιώργο Δουράνο, τον καπετάν-Μπάμπη Παντελή και τον καπετάν-Βαγγέλη Αράθυμο και εδώ θα παραμείνει μέχρι το 2008. Στη συνέχεια θα έρθει ύπαρχος στο «Εξπρές Σαντορίνη» και θα πάρει το βάπτισμα του Ατλαντικού με ακτοπλοϊκό πλοίο. Το 2009 θα πάει ξανά στο «Νήσος Μύκονος» και το «Εξπρές Πήγασος» με καπετάνιο τον καπετάν-Στέλιο Καρβέλη. Και το 2011 ξαναγύρισε στη γέφυρα της όμορφης γαλλίδας του Ατλαντικού και του Αιγαίου.
Το «Εξπρές Σαντορίνη» ξανοίγεται στον κόλπο του Παγασητικού. Στα αριστερά μας θα αφήσουμε το νησί του Τρίκερι και έπειτα από λίγο και το ακρωτήρι του Τρίκερι στη άκρη του Παγασητικού Κόλπου με τη μεγάλη ιστορία. Τόποι εξορίας, τόποι όπου κάποτε άνθησε για τα καλά το λαθρεμπόριο, αλλά και τόποι που ο πολιτισμός του Αιγαίου συναντιόταν με τον πολιτισμό της Ανατολής.
Το πρώτο λιμάνι που θα συναντήσουμε στη ρότα μας είναι η Σκιάθος, ένα από τα ομορφότερα μαργαριτάρια στο περιδέραιο που δημιουργούν τα νησιά μας. Είναι ένα από τα πιο τουριστικά νησιά μας που καταφέρνει, όμως, να διατηρεί ακόμα αρκετά καλά την ταυτότητά του.

Είναι ένα νησί που είναι διάσημο για τις παραλίες του, αλλά είναι διάσημο και για ένα ακόμα λόγο. Και ο λόγος είναι ότι εδώ γεννήθηκε στις 4 Μαρτίου 1851 ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης. Και δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι αν ο Παπαδιαμάντης δεν είχε γράψει στα ελληνικά, αλλά στα αγγλικά, τα γαλλικά, ή τα ρώσικα, τότε σήμερα το όνομά του θα γραφόταν με χρυσά γράμματα δίπλα στα ονόματα του Σαίξπηρ, του Βίκτωρος Ουγκώ, του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι. Και, νομίζω, ότι θα έπρεπε να αποτελεί χρέος για σχολεία και εκπαιδευτικούς να έρχονται, έστω και για μια φορά, εδώ στη Σκιάθο για να αποτίσουν ένα μικρό φόρο τιμής στον Κυρ-Αλέξανδρο.
Σε λίγο, λοιπόν, θα ξεπροβάλλει μπροστά μας, σαν «Όνειρο στο Κύμα», η Σκιάθος. Στα αριστερά μας θα περάσουμε από το Μπούρτζι με το μικρό κάστρο και το Δημοτικό σχολείο. Το πλοίο θα γυρίσει και θα δέσει άνετα στο λιμάνι του νησιού. Τα νησιά αυτά είναι τόσο όμορφα που έχεις την αίσθηση ότι αποτελούν ένα φυσικό σκηνικό για κάποια θεατρική παράσταση που σε λίγο θα ξεκινήσει. Και το πανέμορφο «Εξπρές Σαντορίνη» έρχεται και αυτό να βάλει τη δική του ξεχωριστή πινελιά και να ομορφύνει ακόμα περισσότερο αυτό το φυσικό σκηνικό.
Επόμενος σταθμός μας είναι η Σκόπελος, νησί που κατάφερε να ξεφύγει από τη μανία του πανδαμάτορα χρόνου και να παραμείνει αλώβητο κόντρα στη μανία του τουρισμού που σάρωσε τα περισσότερα από τα ελληνικά νησιά.
Εδώ το πλοίο θα γυρίσει και θα δέσει με δεξιά στροφή έχοντας στην πλώρη του την πανέμορφη εκκλησία της Παναγίας της Σκοπέλου.
Επόμενος και τελευταίος σταθμός μας θα είναι το Πατητήρι, το λιμάνι της Αλονήσου. Η διαδρομή μέχρι την Αλόννησο είναι μοναδικής ομορφιάς. Ο καπετάν-Στέφανος θαυμάζει τα υπέροχα πρασινογάλαζα νερά στην άκρια των βράχων και συλλογιέται ότι το καράβι αυτό και οι ναυτικοί του έχουν την αγαθή τύχη να ταξιδεύουν στις ομορφότερες θάλασσες της Ευρώπης, σε θάλασσες που τα χρώματά τους παραπέμπουν στις παλέτες των σημαντικότερων ζωγράφων της Αναγέννησης.
Και, βέβαια, στην Αλόννησο και τα γύρω μικρά νησιά μπορεί ακόμα και σήμερα να συναντήσει κανείς, αν είναι τυχερός, τις περίφημες φώκιες του είδους Monachus monachus. Σε απομονωμένες θαλασσινές σπηλιές γεννούν κάθε χρόνο τα μικρά τους. Η διατήρησή τους στο Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο των Βορείων Σποράδων μοιάζει με θαύμα. Μακάρι αυτό το θαύμα να κρατήσει για πάντα.
Και σιγά-σιγά το πλοίο φθάνει στο λιμάνι τη Αλονήσου. Η Χώρα της Αλονήσου προβάλλει ψηλά για μια στιγμή, προφυλαγμένη αρκετά από τα επικίνδυνα μάτια των πειρατών. Στο λιμάνι ο καβοδέτης της Αλοννήσου, ο Γιάννης ο Φλουρούς, έχει λάβει τη θέση του για να πιάσει τους κάβους και να δέσει το πλοίο στο κεφάλι του μώλου που ίσα-ίσα χωρά τον καταπέλτη του πλοίου. Ο καπετάν-Στέφανος με κινήσεις γεωμετρικής ακρίβειας θα καταφέρει να δέσει με ασφάλεια το πλοίο. Με γραίγο και νοτιά, το βαπόρι ζορίζεται για να δέσει, αλλά ο καπετάν-Στέφανος τα καταφέρνει πολύ καλά. Ο μικρός μώλος παραπέμπει στους περισσότερους μώλους των νησιών των Κυκλάδων της δεκαετίας του 80. Σε τέτοια κεφαλόσκαλα έδεναν, αλλά και συνεχίζουν να δένουν ακόμα, πλοία της πορτάδας των 120 μέτρων. Χωρίς αυτά τα πλοία δεν θα είχε επιτευχθεί η τόσο μεγάλη ανάπτυξη τουρισμός. Χωρίς αυτά τα πλοία, η ζωή των νησιωτών θα ήταν πολύ δύσκολη, ιδίως το χειμώνα. Και, όμως, ,μόνο σε λίγα νησιά, οι λιμενικές εγκαταστάσεις είναι αντάξιες της κίνησης αυτών των νησιών. Η υπεραξία του τουρισμού, καλά κρατεί. Και, σπάνια, θα συναντήσει κανείς, ικανοποιητικές λιμενικές εγκαταστάσεις και υποδομές.
Ο καβοδέτης της Αλοννήσου, ο Γιάννης ο Φλορούς, θα ανεβεί για λίγο στη γέφυρα για να μας δώσει ένα θερμό χαιρετισμό. Το πλοίο θα παραμείνει εδώ για περίπου 2 ώρες, καθώς η αναχώρησή του είναι προγραμματισμένη για τις 3 το μεσημέρι. Από τη βαρδιόλα του πλοίου θαυμάζουμε το τοπίο της Αλοννήσου. Τα πεύκα που φτάνουν μέχρι τη θάλασσα, τα χρώματα που δημιουργούν απίστευτους συνδυασμούς. Απέναντί μας είναι δεμένο ένα πανέμορφο motorship με το όνομα «Ιωάννα-Χρυσούλα», το οποίο μεταφέρει οικοδομικά και άλλα υλικά από το Βόλο στα νησιά των Σποράδων. Τα νησιά μας χτίστηκαν με υλικά που μεταφέρονταν από αυτά τα motorships. Η σημερινή, όμως, βαθιά οικονομική κρίση φαίνεται να επιδεινώνει σημαντικά τη θέση ακόμα και αυτών πλοίων.

Ο Γιάννης ο Φλορούς θα μας μιλήσει για τις δύσκολες συνθήκες της δουλειάς του. Θα μας μιλήσει ακόμα για τα παλιά πλοία της γραμμής, για το «Σκύρος», το «Θήρα», το «Αιγεύς», το «Σκόπελος», το «Λήμνος», το «Μακεδών», το «Παπαδιαμάντης ΙΙ», το «Παναγία Σκιάθου», αλλά και για το «Εξπρές Σκιάθος» και τα δύο «Flying Cat», το «Flying Cat 5» και το «Flying Cat 6» που εξυπηρετούν σήμερα τη γραμμή, παρέα με το «Εξπρές Πήγασος» που ταξιδεύει το καλοκαίρι από ’γιο Κωνσταντίνο για τα νησιά των Βόρειων Σποράδων.
Σε λίγο θα έρθει η ώρα για να φύγουμε. Αποχαιρετάμε με νοσταλγία το λιμάνι του νησιού και βάζουμε ρότα για Σκόπελο-Αλόνησο και Βόλο. Το ταξίδι φαντάζει μαγικό και ονειρικό, μια συμβολική επιστροφή στην Ιθάκη. Και έπειτα από τόσα χρόνια που είχαμε να ταξιδέψουμε με το «Εξπρές Σαντορίνη», καταλαβαίνουμε ότι τα πλοία αυτά όσο περνούν τα χρόνια γίνονται ολοένα και καλύτερα. Σαν το παλιό καλό κρασί που όσο περνούν τα χρόνια γίνονται ολοένα και καλύτερα. Η Hellenic Seaways κατάφερε να κρατήσει το πλοίο σε εξαιρετική κατάσταση. Το πλήρωμα του πλοίου καθημερινά κάνει ότι το καλύτερο για να διατηρείται το πλοίο σε αυτήν την κατάσταση. Μακάρι, το «Εξπρές Σαντορίνη» να ταξιδεύει για πολλά χρόνια ακόμα, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό. Η άνοδος της τιμής του πετρελαίου και η ολοένα και βαθύτερη οικονομική κρίση καθιστούν αναγκαία τη διατήρηση του πλοίου. Και είναι ένα πλοίο που μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικός μπαλαντέρ, καθώς μπορεί από τη μία να δέσει σε λιμάνια που άλλα πλοία δεν μπορούν, ενώ από την άλλη η μικρή κατανάλωση πετρελαίου του δίνει ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα.
Η ώρα περνά η ώρα και η νύχτα σιγά σιγά κατεβαίνει. Τα χρώματα του δειλινού γίνονται ολοένα και πιο μαγικά, η διάθεση μας ολοένα και περισσότερο ποιητική και η νοσταλγία αρχίζει να μας κυριεύει, καθώς τα φώτα του Βόλου προβάλλουν στο βάθος. Το τέλος του ταξιδιού πλησιάζει. Το πλοίο θα παραμείνει στο λιμάνι μέχρι το επόμενο πρωϊνό.
«Και ενώ εμείς θα παραμείνουμε πάντα ιδανικοί και ανάξιοι εραστές
των μακρυσμένων ταξιδιών και των γαλάζιων πόντων
, το «Σαντορινάκι» μας θα βάζει και πάλι ρότα για Σκιάθο-Σκόπελο-Αλόννησο , Graciosa, Pico, Terceira, San Jorge, Faial, Ponta Delgada του San Miquel.
Το πλοίο τα τελευταία χρόνια ομορφαίνει με την παρουσία του τα λιμάνια και τις θάλασσες των μακρινών Αζόρων. Οι φίλοι μας οι Πορτογάλοι είναι πραγματικά τυχεροί να ταξιδεύουν με ένα τέτοιο πλοίο.
Από τις Αζόρες στο Βόλο, από τον Ατλαντικό στον Παγασητικό, από τη Graciosa, το Pico, την Terceira, το San Jorge, τη Faial, την Ponta Delgada του San Miquel και τη μακρινή κατάφυτη από λουλούδια Flores μέχρι τη Σκιάθο, τη Σκόπελο και την Αλόννησο.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον καπετάν-Στέφανο και το πλήρωμά του. Καλά ταξίδια σε όλες τις θάλασσες, μακρινές και κοντινές, που ταξιδεύουν.
Το πλοίο έχει 2 μηχανές PIELSTIK ισχύος 8000 HP, 3 ηλεκτρομηχανές KREPELLE 625 ΚW η κάθε μία, 1 γεννήτρια ανάγκης 184 KW και ένα
1 BOW THRUSTER 430 ΚW. Η ταχύτητα του πλοίου με 85% του φορτίου είναι γύρω στα 18,5 μίλια την ώρα.
Στην Πορτογαλία το πλοίο καταπονείται λόγω των καιρικών συνθηκών που επικρατούν εκεί, του λεγόμενου swell. Το πλοίο έχει περισσότερο κούνημα από ότι συνήθως στην Ελλάδα.
Από το 2007 και κάθε χρόνο το πλοίο φεύγει για την Πορτογαλία. Το πλοίο αναχωρεί κάθε χρόνο τον Απρίλη και επιστρέφει πίσω γύρω στις 10 Οκτωβρίου.

Η ομάδα του μηχανοστασίου είναι πολύ καλά δεμένη και με τον Β’ Μηχανικό, τους δύο τρίτους μηχανικούς και τους δύο λαδάδες πηγαίνουν μαζί κάθε χρόνο στην Πορτογαλία.
Ο μαστρο-Δημήτρης Απέργης ξεκίνησε από τη ΔΑΝΕ όπου παρέμεινε για πολλά χρόνια. Στη ΔΑΝΕ ξεκίνησε από δόκιμος και στην εταιρεία αυτή έπιασε και πρώτος. Στην δωδεκανησιακή εταιρεία έμεινε από το 1987 μέχρι το 2004 και πέρασε από όλα τα πλοία της εταιρείας, από το «Κάμιρος», το «Ιαλυσσός», το «Λίνδος», το «Ρόδος», το «Πάτμος» και το «Διαγόρας».

Δημήτρης Απέργης
Από το 2004 ταξιδεύει με την Hellenic Seaways. Ξεκίνησε με το «Εξπρές Ποσειδών» σε δρομολόγια για Πάρο-Νάξο-Ίο-Σαντορίνη. Στη συνέχεια πήγε στα ro-ro της γραμμής Κόρινθος-Βενετία, το Nave Trailer και το Ciello Trailer. Και από το 2006, βρίσκεται σταθερά στο μηχανοστάσιο του «Εξπρές Σαντορίνη».
Ο μαστρο-Δημήτρης έχει καταγωγή από τους Παξούς. Ο πατέρας του Απέργης Χρήστος ήταν καπετάνιος για χρόνια στη Ακτοπλοΐα και έκανε στο «Σοφία», στο «Μίνως»του Ευθυμιάδη για δέκα χρόνια, στο «Ελεάννα», «Ζάκρος» (κομοδέσιο στη μέση), στο Sol Phryne» (πρώην «Αιολίς» του Ευθυμιάδη). Πήρε σύνταξη από το «Ζάκρος» το 1981.

Ο Ανδριώτης μηχανικός Β’ Βρίσκεται στην εταιρεία από την ημέρα που ιδρύθηκε και έχει περάσει από τα περισσότερα πλοία της εταιρείας.
Ο μαστρο-Αντώνης μας ανέφερε χαρακτηριστικά «προλαβαίνουμε κάτι προτού γίνει, καθώς προτρέχουμε με την πείρα των ετών.»
Πέρασε από τα μηχανοστάσια του «Εξπρές Ποσειδών», του «Εξπρές Σαντορίνη», του «Εξπρές Απόλλων», του «Εξπρές Αθηνά», του Nave Trailer, του Ciello Trailer, του «Ocean Trailer.
Ο μαστο-Αντώνης είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένος από τη συνεργασία του με τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος της μηχανής και της γέφυρας και πιστεύει ότι «σπάνια βρίσκει κανείς τον τρόπο εργασίας, όπως εδώ στο «Εξπρές Σαντορίνη». Στα παλιά βαποράκια, όπως αυτό εδώ, μαζεύονται άνθρωποι που κάθονται καιρό και ταιριάζουν τα χνώτα τους και αυτό κάνει το βαπόρι αυτό βασίλειο. Στο βαπόρι αυτό έχεις να κάνεις μαζί με φίλους. Αντίθετα, στα ποντοπόρα πλοία, οι Έλληνες είναι πια πολύ λίγοι και οι συνθήκες πιο δύσκολες.»
Ο μαστρο Αντώνης είναι γιός καπετάνιου, του καπτα Νίκου Γονιού ο οποίος αφού συνταξιοδοτήθηκε από τα φορτηγά έκανε δεύτερη καριέρα με Εγγλέζικα βαπόρια.
Ευχαριστούμε τον Πλοίαρχο του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ, Καπετάν Στέφανο Παπαδόπουλο για τις ξεχωριστές στιγμές που μας έδωσε τη δυνατότητα να ζήσουμε, να τραβήξουμε, όπως επίσης και για τις σημαντικές στιγμές από τη ζωή του που μοιράστηκε μαζί μας, σαν να γνωριζόμασταν πολλά χρόνια!
Αμέτρητα ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στον Α’ Μηχανικό Μαστρό Δημήτρη Απέργης στον Προϊστάμενο Αρχιθαλαμηπόλο κ. Κυριαζόπουλο Ανδρέα, σε όλους τους Αξιωματικούς της Γέφυρας, του Μηχανοστασίου και του Λογιστηρίου καθώς και στα Πληρώματα της Μηχανής, της κουβέρτας και του ξενοδοχειακού, για την πολύτιμη συμβολή τους στην πραγματοποίηση του αφιερώματος στον ακούραστο εργάτη ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ!
Σας ευχόμαστε καλά ταξίδια σε ήρεμες θάλασσες!
Δείτε τα βίντεο του αφιερώματος:
F/B EXPRESS SANTORINI – Moments Travel
.
F/B EXPRESS SANTORINI – Arrival at port of Skopelos
F/B EXPRESS SANTORINI – departure from the port of Skopelos
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΠΕΡΓΗΣ Α’ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΟΥ EXPRESS SANTORINI
Ευχαριστούμε θερμά για την παροχή αδείας για την πραγματοποίηση αυτού του αφιερώματος και τη συνεργασία, τη Διοίκηση της Hellenic Seaways
- τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου κ. Γιάννη Σ. Βαρδινογιάννη
- τον Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου κ.Αντώνη Αγαπητό
- τον Γενικό Εμπορικό Διευθυντή κ. Βασίλη Κάτσαρη
- τον Διευθυντή Επιχειρησιακής Λειτουργίας κ. Κων/νο Φορτετσανάκη
- τον Διευθυντή Ξενοδοχειακού & Εξυπηρέτησης Πελατών κ. ’ρη Κατσαΐτη
- Τη Σύμβουλο Marketing & Δημοσίων Σχέσεων κ. Θεοδώρα Ρήγα
- Και από το τμήμα Marketing την κ. Eλένη Πετσετάκη
Ένα μεγάλο ευχάριστο στο πλήρωμα του «Εξπρές Σαντορίνη»
- Στέφανος Παπαδόπουλος Πλοίαρχο
- Ρούπακας Ευάγγελος Υπαρχος
- Γούλας Βησσαρίων Ανθυποπλοίαρχος
- Γανωτής Γεώργιος Ανθυποπλοίαρχος
- Απέργης Δημήτριος Α Μηχανικός
- Γονιός Αντώνιος Β Μηχανικός
- Πούλιος Μοσχονάς Γ Μηχανικός
- Τσακουμάκης Ιωάννης Γ Μηχανικός
- Πήλιος Κωνσταντίνος Γ Μηχανικός
- Σασματζόγλου Μιχαήλ Προϊστάμενος Ηλεκτρολόγος
- Χασκάσκης Κωνσταντίνος Βοηθός Ηλεκτρολόγος
- Γκιόμεμος Ηλίας Μηχανοδηγός Α
- Εμμανουήλ Βασίλειος Μηχανοδηγός Β
- Τσιλιμαντός Βασίλειος Μηχανοδηγός Β
- Κάπελας Ηρακλής Καθαριστής
- Αδαμόπουλος Μιλτιάδης Καθαριστής
- Βλάχος Πάρις Προϊστάμενος Οικονομικός
- Σιακάς Βασίλειος Β Οικονομικός
- Στριγκώνης Βασίλειος Ναύκληρος
- Μαυράπιδος Γρηγόρης Ναύτης
- Μπάκουλας Ιωάννης Ναύτης
- Χαλαστάρας Κων/νος Ναύτης
- Γάρδιας Γεώργιος Ναύτης
- Ακρίβος Ιωάννης Ναύτης
- Κατεβάτης Αλέξανδρος Ναύτης
- Δεληγιάννης Ανδρέας Ναυτόπαις
- Κυριαζόπουλος Ανδρέας Προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος
- Σπανός Αντώνιος Θαλαμηπόλος
- Σιδεράκης Ιωάννης Θαλαμηπόλος
- Ευστρατίου Μάρκος Θαλαμηπόλος
- Τραϊφόρος Γεώργιος Θαλαμηπόλος
- Καλλέργης Νικόλαος Επίκουρος
- Νοτόπουλος Δημήτριος Επίκουρος
- Πασόγλου Ευστάθιος Επίκουρος
- Κωτιάδης Δημήτριος Επίκουρος
- Τηλιακός Νικόλαος Α Μάγειρος
- Λαδής Γεώργιος Χυτροκαθαριστής
- Γράψας Γεώργιος Βοηθός Φροντιστού
Για την πραγματοποίηση του αφιερώματοs συμμετείχαν οι
- Σίμος Μιχάλογλου: Κάμερα
- Αντώνης Μέγγουλης : Φωτογράφιση
- Σίμος Μιχάλογλου, Aντώνης Λαζαρής: Συνέντευξη
- Λίνα Ζαφείρη : Σημειώσεις
- Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος: Montage, Computer. Graphics Animation