- Route Lavrion – Kea
- IMO 7205219
- Building year 1972
- Building yard Taguma Zosen, Japan
- Owner Owner Karthea Shipping Company
- Operator Goutos Lines
- Length 84,71 m
- Breadth 4,36 m
- Draft 4,36 m
- GT 1.711
- Machinery 4 * Daihatsu 6DSM-26
- Speed 16,5 kn.
- Number of passengers 725
- Number of beds 42
- Number of cars 145
- Lanemetres ?
- Port of registry Piraeus
- Flag Greece
- Former names Macedon (2000-2002) – Sporades Ferries
- Macedon (1992-2000) – Nomikos Lines
- Macedonas (1992)
- Kythnos (1987-1992) – ?
- Chrissi Ammos (1978-1987) – ?
- Epirus II (1976-1978) – ?
- Ferry Naikai 1 (1972-1976) – ?
- Former owners Minoan Flying Dolphins (1999-2002)
- North Aegean Shipping (1992-1999)
- Kynthos -Kea Shipping (1987-1992)
- Peace Line Shipping (1986-1987)
- Grammi Ipirou (1980-1986)
- Epirus Line (1976-1980)
- Nankai Chuo Ferry K.K. (1972-1976)
«Μακετών»
«Μια ιστορία που μένει»
Ένα όμορφο πλοίο
με ένα ιστορικό σινιάλο
που συνεχίζει την μεγάλη ιστορία του Γιώργη του Γούτου
στην ελληνική ακτοπλοΐα
Την Κυριακή 29 Απριλίου 2012 ταξιδέψαμε για την όμορφη Κύθνο με το «Μακεδών». Ένα όμορφο πλοίο με ένα ιστορικό σινιάλο στην τσιμινιέρα του. Ένα πλοίο που οι ντόπιοι το αγαπούν πολύ και το θεωρούν δικό τους καράβι.

Το πλοίο του Γιώργη του Γούτου αποτελεί μια μεγάλη οικογένεια, μια μονιασμένη παρέα, καθώς σπάνια αλλάζει κάποιο μέλος του πληρώματος. Όποιος έρχεται στο πλοίο αυτό, δύσκολα φεύγει. Και οι περισσότεροι ταξιδεύουν μαζί εδώ και πολλά χρόνια. Και δεν είναι λίγα τα μέλη του πληρώματος που έχουν περάσει σχεδόν από όλα τα πλοία του Γιώργη του Γούτου. Από το «Ιουλίς Κέας ΙΙ», το «Παπαδιαμάντης», το «Παπαδιαμάντης ΙΙ», το «Κάρυστος», το «Μαρμάρι Ι», το «Κύθνος», το «Μύρινα Εξπρές», το «Supercat Xaroula». Νιώσαμε καλά ότι τα μέλη του πληρώματος το πονούν και αγαπούν το πλοίο. Και πραγματικά πρόκειται για ένα πλοίο-μια οικογένεια.
Το πλοίο διατηρείται σε εξαιρετική κατάσταση και έχει συμμορφωθεί πλήρως με τους κανονισμούς. Ο Γιώργης ο Γούτος επενδύει σημαντικά ποσά στο πλοίο και συχνά προχωρά σε σημαντικές ανακαινίσεις στο πλοίο, τόσο στις μηχανές, όσο και στα ελάσματα του πλοίου και στο ξενοδοχειακό του πλοίου. Πρόσφατα, μάλιστα, ανακαινίστηκε και το δεύτερο σαλόνι του πλοίου. Το πλοίο είναι πραγματικά ιδανικό για τη γραμμή, έχει πολύ καλή συμπεριφορά στη θάλασσα και στους καιρούς και παρέχει ένα εξαιρετικά άνετο ταξίδι στους επιβάτες του.
Το ίδιο το πλοίο αποτελεί από μόνο του μια συνοπτική ιστορία της ελληνικής ακτοπλοΐας. Το πλοίο γεννήθηκε στην μακρινή Ιαπωνία με το όνομα Ferry Nanker.
Πρωτοήρθε στην Ελλάδα το 1976 για λογαριασμό του Αυγουστή Πολέμη και με το όνομα «Epirus II» έκανε δρομολόγια από την Ηγουμενίτσα για το Μπάρι της Ιταλίας. Σύντομα ήρθε στην Ραφήνα, πήρε το όνομα «Χρυσή ’Αμμος» και ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή Ραφήνα-’νδρος-Τήνος-Μύκονος. Μαζί με το «Χρυσή ’Αμμος ΙΙ» (το λευκό) και το «Χρυσή ’μμος ΙΙΙ» (το μετέπειτα «’γιος Σπυρίδων») συνέθεσαν μια αχώριστη τριάδα που συμπληρωνόταν από το «Χρυσή Αυγή». Το ναυάγιο του τελευταίου οδήγησε στο κλείσιμο της εταιρείας του Αυγουστή Πολέμη (1984) και στον παροπλισμό του πλοίου.

Όμως, αυτό δεν κράτησε πολύ και ο Γιώργης ο Γούτος το 1987 επαναφέρει το πλοίο σε λειτουργία και με το όνομα «Κύθνος» αρχίζει μια καινούρια λαμπρή σελίδα. Το πλοίο ταξιδεύει στη γραμμή για ’νδρο-Τήνο, ενώ θα αφήσει εποχή στην άγονη γραμμή του Αγίου Ευστρατίου-Λήμνου, καθώς μεταφέρει το λιμάνι αναχώρησης από την Κύμη και τον ’γιο Κωνσταντίνο στη Ραφήνα. Είναι μια ιστορική κίνηση από το Γιώργη το Γούτο που συνέβαλλε και αυτή με τη σειρά της για να αποκτήσει το λιμάνι της Ραφήνας ακόμα μεγαλύτερη δυναμική. Το πλοίο με το όνομα αυτό θα εκτελεί με μεγάλη επιτυχία και ένα δρομολόγιο από Ραφήνα για Κέα κάθε Κυριακή.

Στα 1993 ο Γιώργης ο Γούτος πουλά το «Κύθνος» στην εταιρεία του Νομικού και το πλοίο παίρνει το όνομα «Μακεδών». Με το όνομα αυτό θα αποτελέσει μέλος της περίφημης τετράδας των Βόρειων Σποράδων, μαζί με το «Παπαδιαμάντης ΙΙ» του Γιώργη του Γούτου και το «Σκόπελος» και το «Λήμνος» του Νομικού. Μια υπέροχη τετράδα που άφησε εποχή, τα «τέσσερα αξέχαστα σκαθάρια», κατά τον καλό φίλο Μίλτο Χαλά.

Μέχρι τα τέλη του 1999 όλα κυλούν ομαλά. Εκεί, όμως, στα τέλη του 1999 τα πάντα αλλάζουν, καθώς δημιουργείται η Hellas Ferries που απορροφά σχεδόν όλα τα πλοία που ταξίδευαν στο Αιγαίο Πέλαγος, με εξαίρεση τα πλοία της ΑΝΕΚ, των Μινωϊκών, της ΔΑΝΕ και της ΝΕΛ. Έτσι και το «Μακεδών» θα γίνει και αυτός μέλος της μεγάλης αυτής εταιρείας κρατώντας, όμως, το παλιό του όνομα. Το μόνο πλοίο που δεν προσχώρησε στην καινούρια εταιρεία ήταν το «Μύρινα Εξπρές» του Γιώργη του Γούτου.
Σύντομα, όμως, το πλοίο θα κλείσει το κεφάλαιο «Hellas Ferries και θα επιστρέψει ξανά στην εταιρεία του Γιώργη του Γούτου, κάπου στα 2002. Μια μεγάλη επιστροφή, μια δεύτερη αγορά από τον Γιώργη το Γούτο είκοσι πέντε χρόνια μετά την πρώτη αγορά του πλοίου. Μια απίστευτη ιστορία ενός πλοίου που ο Φώτης Μαρτίνος είχε χαρακτηρίσει «γάτα επτάψυχη» σε ένα άρθρο του στο περιοδικό «ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ»>.

Καπετάνιος του πλοίου είναι ο καπετάν-Χρήστος Χατζηστερκώτης, από την μαρτυρική Αμμόχωστο της Κύπρου. Το σπίτι του βρισκόταν πίσω από το λιμάνι της Αμμοχώστου και ο ίδιος όλη την ημέρα βρισκόταν μέσα στο λιμάνι. Έτσι δεν αποτέλεσε έκπληξη η απόφασή του να γίνει καπετάνιος, παρά το γεγονός ότι η οικογένειά του τον προόριζε να γίνει τοπογράφος. Έτσι θα βρεθεί στις Οινούσσες της Χίου το 1965, στην πρώτη χρονιά που άνοιξε η σχολή των Οινουσών. Από εδώ θα αποφοιτήσει θα αποφοιτήσει το 1967 και θα πρωτομπαρκάρει με ένα φορτηγό του Ανδρεάδη, το «Πολυτίμη Ανδρεάδη». Στη συνέχεια θα ταξιδέψει για 10 χρόνια με πλοία του Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου, ενώ τη τουρκική εισβολή θα τον πετύχει έξω από τη Σιγκαπούρη να ταξιδεύει ως υποπλοίαρχος με ένα γκαζάδικο από την Ιαπωνία για τη Σουμάτρα. Οι στιγμές εκείνες δεν πρόκειται να σβηστούν ποτέ από τη μνήμη του, καθώς με την εισβολή χάνονται τα ίχνη των δικών του μιας και δεν υπήρχε καμία δυνατότητα επικοινωνίας. Από τη Σιγκαπούρη θα ξεμπαρκάρει, θα επιστρέψει στην Ελλάδα και θα προσπαθήσει να επιστρέψει στην Κύπρο. Δεν τα κατάφερε, όμως, να πάει στην Κύπρο και αναγκαστικά θα μείνει στην Ελλάδα. Μετά από μερικές ημέρες θα μάθει μέσω του Ερυθρού Σταυρού ότι οι γονείς του ήταν καλά και βρίσκονταν σε κάποιον καταυλισμό.

Μετά την εισβολή θα ταξιδέψει με πλοία του Καπράνη. Για πρώτη φορά θα πιάσει πλοίαρχος στο φορτηγό-ψυγείο Evita του Θεοδώρου. Στην ακτοπλοΐα θα έρθει για πρώτη φορά το 1987 στο θρυλικό «Ιουλίς Κέας ΙΙ» του Γιώργη του Γούτου. Το πλοίο αυτό ήταν ποταμόπλοιο στον ποταμό Mershey του Λίβερπουλ και ταξίδευε με το όνομα Royal Duaffodil. Στην Ελλάδα υπέστη ευρεία μετασκευή, με προσθήκη καινούριας πλώρης και μετατροπή σε επιβατηγό/οχηματαγωγό. Τα πρώτα χρόνια (1978-1986) θα ταξιδέψει για λογαριασμό του κυρίου Λεβεντάκη και τα επόμενα χρόνια (1986-1991) με τα σινιάλα του Γιώργη του Γούτου. Αρχικά μεταφέρει 37 αυτοκίνητα και μετά από τη μετατροπή του κάτω σαλονιού σε γκαράζ, η χωρητικότητά τους θα αυξηθεί σε 54 αυτοκίνητα.
Ο καπετάν-Χρήστος θα το ταξιδέψει τα τέσσερα τελευταία χρόνια, από το 1987 έως το 1991, καθώς μετά θα πουληθεί στην εταιρεία του κυρίου Τσιρίκου. Στη συνέχεια θα περάσει από όλα τα πλοία της Goutos Lines, στο «Κάρυστος» για ένα χρόνο, στο «Παπαδιαμάντης ΙΙ» για 2,5 χρόνια, στο «Μαρμάρι Ι» για ένα χρόνο και για αρκετά χρόνια στο «Μύρινα Εξπρές». Ο ίδιος, μάλιστα παρέδωσε το «Μύρινα Εξπρές» στους χιλιανούς Μετά την παράδοση του «Μύρινα Εξπρές» ήρθε στο «Μακεδών» όπου συνεχίζει μέχρι σήμερα. Στο «Μακεδών» είχε ξανακάνει παλιότερα για 10 μέρες, ως «Κύθνος». Και ήταν αυτός που το πήρε το πλοίο από το καπετάν-Γιαννούλη Χαζάπη και το παρέδωσε στον Πειραιά στην εταιρεία του Νομικού.

Ύπαρχος του πλοίου είναι ο καπετάν-Μάρκος Βλάμης από τα Στείρα της Εύβοιας. Ο καπετάν-Μάρκος ταξιδεύει 12 χρόνια με την εταιρεία του κυρίου Γούτου, αρχικά με το «Μύρινα Εξπρές» και τα τελευταία 6 χρόνια βρίσκεται στο «Μακεδών». Ξεκίνησε με πλοία του Ευγενίδη, σε πλοία γενικού φορτίου και σε container. Το 2006 ταξίδεψε ως πλοίαρχος στο «Μύρινα Εξπρές». Μαζί με τον καπετάν-Χρήστο έχει κάνει πολλά χρόνια, από ανθυποπλοίαρχος, υποπλοίαρχος και εδώ και χρόνια ως ύπαρχος. Μας τονίζει ότι η εταιρεία βοηθά πολύ καθώς υπάρχει προσωπική σχέση με τον ίδιο τον πλοιοκτήτη. Ο πατέρας του, ο παππούς του και ο θείος του ήταν όλοι ναυτικοί. Μάλιστα, να σημειώσουμε ότι ο παππούς του είχε το μικρό πλοίο «Βασίλισσα Φρειδερίκη» που εξυπηρέτησε για χρόνια τη γραμμή Ραφήνα-Στείρα.
Υποπλοίαρχος του πλοίου είναι ο καπετάν-Λογοθέτης Μήτρου.

Πρώτος μηχανικός του πλοίου είναι ο μαστρο-Γιώργης Κουμπιάδης. Μας ανέφερε ότι το πλοίο έχει τέσσερις κύριες μηχανές DAHEHATSU που αποδίδουν 1200 άλογα η κάθε μια και εξασφαλίζουν μια υπηρεσιακή ταχύτητα 16 μιλίων για το πλοίο. Το πλοίο διαθέτει και 3 ηλεκτρομηχανές (δύο 120 άλογα και μία 200 άλογα).

Το βαπόρι το χαρακτηρίζει πολύ γερό σκαρί, χωρίς μεγάλο «χαβαλέ» (υπερκατασκευές), με πολύ καλή γάστρα και θεωρεί ότι είναι ιδανικό για τη γραμμή, με πολύ καλή συμπεριφορά στη θάλασσα και μπορεί να ταξιδεύει άνετα μέχρι τα 8 μποφώρ.

Το πλοίο είναι πολύ οικονομικό όσον αφορά την κατανάλωση πετρελαίου, καθώς με full τις μηχανές και όλες τις ηλεκτρομηχανές σε πλήρη λειτουργία δεν καταναλώνει ούτε 900 λίτρα πετρελαίου την ώρα. Ο ίδιος έχει περάσει από την Hellenic Seaways για τέσσερα χρόνια, στα δελφίνια, στο Flying Cat 3 και 4 και στο «Εξπρές Σκιάθος». Έχει ταξιδέψει με κρουαζιερόπλοια της Celebrity Cruises και της Louis Cruises. Στο διάστημα 2005-2007 ταξίδεψε με τα πλοία του Λούη που ήταν ναυλωμένα στην Thomson, στο Thomson Destiny και το Thomson Spirit.

Δεύτερος μηχανικός είναι ο μαστρο-Παναγιώτης Κόλλιας από τη Γλώσσα Σκοπέλου. Έχει κάνει 18 χρόνια στα πλοία του Νομικού στις γραμμές των Σποράδων, μεταξύ των οποίων έχει περάσει για αρκετά χρόνια από το ιστορικό «Σκιάθος» (πρώην «Μεγαλόχαρη» και «’Αννα Μαρία») . Στη συνέχεια ήρθε στη Hellenic Seaways και στο Γιώργη το Γούτο. Έχει περάσει και αυτός από πολλά από τα πλοία της Goutos Lines, ενώ στο «Μακεδών» βρίσκεται εδώ και αρκετά χρόνια.
ΔΕΊΤΕ TA BINTEO TOY AΦΙΕΡΩΜΑΤΟΣ
ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΑΞΙΔΙΟΥ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΣΤΕΡΚΩΤΗΣ – ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΜΑΚΕΔΩΝ (ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ)
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΜΠΙΑΔΗΣ – Α ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΜΑΚΕΔΩΝ (ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ)
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΤΑΚΗΣ – Α ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΜΑΚΕΔΩΝ (ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ)
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ
ΔΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΑΣ
Γιώργης Γούτος: Ο σοφός Νέστορας της ελληνικής ακτοπλοΐας ( Αφιέρωμα/Συνέντευξη )
Ευχαριστούμε τους καλούς μας φίλους από το Πλήρωμα, που μας ταξίδεψαν με το χαρισματικό MAKEΩΝ,
- Τον κ. Πλοίαρχο, Καπετάν Χρήστο Χατζηστερκώτη,
- Τον κ. Α Μηχανικό, Μαστρό Γιώργο Κουμπιαδη,
- Τον κ. Β Μηχανικό, Παναγιώτη Κόλλια,
- Τον κ. Ύπαρχο, Καπετάν Μάρκο Βλάμη ,
- Τον κ. Υποπλοίαρχο, Καπετάν Λογοθέτη Μήτρου ,
- Τον Προϊστάμενο Οικονομικό, κ. Δημήτρη Μαρτάκη,
- Τον Ναύκληρο, κ. Κωστούλα Δημήτριος
Όλους τους Αξιωματικούς και το Πλήρωμα του ΜΑΚΕΔΩΝ, για την ιδιαίτερη συμβολή και βοήθειά τους στην πραγματοποίηση του πλήρους αφιερώματος στο πλοίο.
Για την πραγματοποίηση του αφιερώματοs συμμετείχαν οι
- Σίμος Μιχάλογλου :Κάμερα
- Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος: Φωτογράφιση
- Λίνα Ζαφείρη: Σημειώσεις
- Σίμος Μιχάλογλου, Αντώνης Λαζαρής : Συνέντευξη
- Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος – Montage, Computer. Graphics Animation