Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης.
Αποδοχή
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ανάγνωση: Στοίχημα η ανανέωση στόλου
Μοιράσου
Ειδοποίηση Δείτε περισσότερα
Font ResizerΑα
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
Font ResizerΑα
Αναζήτηση
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ακολουθήστε μας
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Arxipelagos.gr | Νέα εμφάνιση & νέες λειτουργίες, Περιηγηθείτε σε σκοτεινή ξεκούραστη λειτουργία και ενημερωθείτε με push ειδοποιήσεις ...
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα > Blog > Blog > Στοίχημα η ανανέωση στόλου
BlogΑκτοπλοϊαΝαυτιλιακές επενδύσεις

Στοίχημα η ανανέωση στόλου

Ενημερώθηκε: 20/10/2020 22:26
από Ομάδα Web
Μοιράσου
8 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ: ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΠΛΟΙΑ
2+2,5 δισ. ευρώ το κόστος – Έτοιμος ο φάκελος για άντληση πόρων από την ΕΕ

Μέσα στην ερχόμενη δεκαετία, το μεγαλύτερο μέρος του στόλου των εισηγμένων συν των Μινωικών, που δραστηριοποιούνται στην ακτοπλοΐα, θα φτάσει την ηλικία των 40 ετών. Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας, τα 105 πλοία που εξυπηρετούν την ελληνική ακτοπλοΐα, έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 26 έτη. Η ανάγκη να ανανεωθεί ο στόλος είναι επιτακτική.

Αυτό, αποτελεί διαχρονικά ένα από τα βασικά και ακανθώδη θέματα, με τα οποία βρίσκεται αντιμέτωπος ο εκάστοτε υπουργός Ναυτιλίας. Το επιχειρηματικό τοπίο αλλάζει και οι ακτοπλοϊκές προσπαθούν να ανταποκριθούν, αλλά χωρίς κρατική βοήθεια, ειδικά εν μέσω πανδημίας, τούτο είναι δύσκολο. Από την άλλη, ανεξάρτητα από το αν δραστηριοποιούνται ιδιωτικές εταιρίες και όμιλοι, η εξασφάλιση του κλάδου είναι και εθνική υπόθεση. Γιατί, ο καταλυτικός ρόλος της ακτοπλοΐας για την οικονομία της νησιωτικής χώρας, αλλά και όλης της ελληνικής οικονομίας, και η σημασία της για την συνεχή και απρόσκοπτη σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα απαιτεί την στήριξή της.

 

Ο υπουργός

Ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης έχει, φυσικά, γνώση για το θέμα και έχει κινηθεί για τη λύση του: «Τα αμέσως επόμενα χρόνια», έχει ξεκαθαρίσει ο υπουργός, «πρέπει να προχωρήσουμε σε ναυπηγήσεις ή νέες αγορές για την σταδιακή αντικατάσταση των παλαιότερων πλοίων με νέα, σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον, πλοία».

Ο κ. Πλακιωτάκης, «βλέπει» ότι η μοναδική λύση για την αντικατάσταση των περισσότερων πλοίων μεγάλης ηλικίας είναι η κατασκευή νέων, εάν λάβουμε υπόψη και πως, λόγω των ιδιαιτεροτήτων του νησιωτικού μας συμπλέγματος, υφίσταται μικρός αριθμός κατάλληλων πλοίων για την ακτοπλοΐα μας.

Πώς θα γίνει όμως αυτό;

«Η άντληση κεφαλαίων από ευρωπαϊκά προγράμματα για την υποστήριξη κατασκευής νέων πλοίων, σε αντικατάσταση παλαιότερων, ιδιαίτερα αυτών που είναι δρομολογημένα στις γραμμές Δημόσιας Υπηρεσίας, είναι απαραίτητη και πρέπει να γίνουν σχετικές ενέργειες-υπομνήσεις στα αρμόδια όργανα της Ε.Ε», λέει ο υπουργός.

 

4,5 δισ. το κόστος

Στο πλαίσιο της προσπάθειας για την άντληση κεφαλαίων από ευρωπαϊκά κονδύλια το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, με πρόεδρο τον Δρα Γιώργο Πατέρα, διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο σε συνεργασία με τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα.

Έχουν ετοιμάσει όλο το φάκελο που θα κατατεθεί στα όργανα της ΕΕ και που έχει τρία σκέλη: Στο πρώτο καταγράφεται ο ρόλος και η σημασία της ακτοπλοΐας λόγω της πολυνησιωτικότητας της Ελλάδας και γίνεται η ακτινογραφία του στόλου. Τα άλλα δύο αφορούν τον τρόπο που θα εκταμιευτούν τα χρήματα και τεχνικές λεπτομέρειες.

Υπολογίζεται ότι το κόστος για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου μέσα στην επόμενη 10ετία θα ανέλθει στα 4,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς.

Τα δύο δισ. θα πρέπει να δοθούν «άμεσα» και αφορούν 37 πλοία άνω των 30 ετών. Τα άλλα 2,5 δισ. θα δοθούν για ανανέωση με 43 πλοία ηλικίας μεταξύ 20-30 ετών. Για πλοία ηλικίας μικρότερης των 20 ετών δεν υπάρχουν εκτιμήσεις.

Όπως επεσήμανε ο πρόεδρος του ΝΕΕ, δρ Γιώργος Πατέρας, σκοπός είναι να δοθούν χρήματα για την ανανέωση όλου του στόλου από τα πορθμεία, τα ημερόπλοια μέχρι τα μεγάλα σκαριά:

«Θέλουμε όσα περισσότερα γίνεται από αυτά τα πλοία, να κατασκευαστούν σε ελληνικές ναυπηγικές μονάδες. Η εξεύρεση κεφαλαίων για την χρηματοδότηση των ναυπηγήσεων είναι δύσκολη, αφού το χρήμα είναι πλέον ακριβό. Η ανανέωση του στόλου είναι απαραίτητη, αφού η ακτοπλοΐα είναι εκείνη που εξασφαλίζει τη συνοχή της Ελλάδας, η οποία είναι χώρα πολυνησιακή.

Αν δεν υπήρχαν τα πλοία της ακτοπλοΐας τότε τα νησιά θα είχαν ερημώσει, γιατί όλοι οι κάτοικοι θα πήγαιναν στην ηπειρωτική χώρα. Και με ερημωμένα νησιά δεν θα υπήρχε τουρισμός».

Για το θέμα έχει τοποθετηθεί ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας-ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης, που έχει σημάνει εδώ και καιρό τον «κώδωνα του κινδύνου»:

«Οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί, αλλά και η έλλειψη στη διεθνή αγορά κατάλληλων πλοίων για τις ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες οδηγούν στην ναυπήγηση νέων πλοίων. Η ναυπηγική μας βιομηχανία πρέπει να είναι έτοιμη. Επίσης πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για την κάλυψη των αναγκών από τα ελληνικά ναυπηγεία». Για να συμπληρώσει:

«Στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου την περίοδο 1995 – 2015, η ναυπηγική μας βιομηχανία ήταν απούσα. Υπολογίζουμε ότι την περίοδο που προαναφέραμε, οι εταιρίες ναυπήγησαν περισσότερα από 46 πλοία αξίας μεγαλύτερης των 4 δισ. Από αυτά μόνο δυο ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα με παραγγελίες πριν από το 2000».

 

ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΜΕΛΕΤΩΝ ΤΟΥ ΝΕΕ ΚΑΙ ΤΗΣ XRTC

«Πολύ γερασμένα» τα καράβια

«Η ανανέωση του στόλου δεν μπορεί να αναβληθεί περαιτέρω» είναι ο τίτλος μελέτης του ΝΕΕ που συμπεραίνει μεταξύ άλλων:

• 13 συμβατικά πλοία με ηλικία άνω των 40 ετών εκ των οποίων τα πέντε, το κάθε ένα ξεχωριστά ανήκει σε μονοβάπορη. Αντιπροσωπεύουν το 12% του στόλου.

• 24 πλοία (4 highspeed Pax και 20 συμβατικά Ro-Pax) έχουν ηλικία μεταξύ 30-40 ετών. Αντιπροσωπεύουν το 23% του στόλου. Πρέπει να αρχίσει η σταδιακή αντικατάσταση ώστε να έχει ολοκληρωθεί η ανανέωση έως το 2030.

• 43 πλοία εκ των οποίων 25 Highspeed (15 Ro-Pax και 10 Pax ) και 18 συμβατικά έχουν ηλικία 20-30 έτη. Η αντικατάστασή τους θα πρέπει να ολοκληρωθεί γύρω στο 2030 ή και λίγο αργότερα. Αποτελούν το 41% το στόλου.

• 25 πλοία εκ των οποίων 19 και έξι Highspeed (4 RoPax, 2 Pax). Με τα σημερινά δεδομένα τα πλοία αυτά έχουν μια εικοσαετία ακόμη μέσα στην οποία θα μπορούν να δραστηριοποιούνται και η ανανέωσή τους υπολογίζεται το 2040. Αντιπροσωπεύουν το 24% του ακτοπλοϊκού στόλου.

Μελέτη της εταιρίας οικονομικών συμβούλων σε θέματα ναυτιλίας, XRTC συμπεραίνει ότι ο στόλος φαίνεται να είναι ιδιαίτερα «γερασμένος» με το 60% να είναι άνω των 22 ετών και ένα στα τέσσερα να είναι άνω των 30 ετών. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 30% των πλοίων είναι μεταξύ 17 και 22 ετών, τα οποία θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως «μεσήλικα».

• Από το 2011 ο στόλος των εισηγμένων συρρικνώνεται συνεχώς. Τα τελευταία επτά χρόνια ο στόλος μειώθηκε περισσότερο από το μισό, από τα 89 πλοία του 2011 φτάσαμε στα 43 το 2019, παρά το γεγονός ότι το μεταφορικό έργο αυξάνεται κάθε χρόνο.

πηγή: dealnews.gr

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:elliniki aktoploiaShippingΕλληνική ακτοπλοΐα

Ενημερωθείτε άμεσα με ειδοποίηση !

Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Με την εγγραφή σας, συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης μας και αναγνωρίζετε τις πρακτικές προστασίας δεδομένων στην σελίδα Πολιτική απορρήτου μας. Μπορείτε να διαγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή.
Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο
Facebook X LinkedIn Telegram Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Αλληλεπιδράστε για το άρθρο !
Αγαπημένο0
Λύπη0
Ευτυχία0
Νύστα0
Χαρά0
Θυμός0
Έκπληξη0
Προηγούμενο άρθρο Πρόσκληση Σύγκλησης Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών
Επόμενο άρθρο Με νέο προσομοιωτή γέφυρας η ΑΕΝ Οινουσσών

Συνδεθείτε μαζί μας

23κΜου αρέσει
305Ακολούθησε
46.6κΕγγραφείτε
TelegramΑκολούθησε
https://arxipelagos.gr/wp-content/uploads/2025/01/Ventouris-Arxipelagos-Ad.webm
arxipelagos portal promo fastferries
23052025 SEAJETS Paronaxia banner 300x250
goldenstar ferries

Ροή ειδήσεων

Oceania Cruises
Πρόγραμμα Oceania Cruises 2027
Blog 2 ημέρες πριν
Celebrity Xcel Xcite
Παραδόθηκε το Celebrity Xcel – Ξεκίνησε η ναυπήγηση του Xcite
Blog 2 ημέρες πριν
Oasis class
Ξεκίνησαν οι εργασίες ναυπήγησης του 7ου μεγαθήριου της Oasis class
Blog 2 ημέρες πριν
CLIA N.Merzanidis M.Koutoulakis M.Deligianni G.Alexandratos
Η CLIA παρουσιάζει τα οφέλη του βιώσιμου τουρισμού κρουαζιέρας στην Ελλάδα, αναδεικνύοντας την περιβαλλοντική πρόοδο και τα οικονομικά οφέλη
Blog 2 ημέρες πριν
ΗΠΑ: Επέκταση Στρατιωτικών Επιχειρήσεων σε Ναρκω-πλοία στον Ειρηνικό Ωκεανό – Ένα νέο κεφάλαιο στην παγκόσμια ναυτική ασφάλεια
Blog 3 ημέρες πριν

Στην ίδια κατηγορία

BlogΔελτία τύπου

Μινωικές Γραμμές: Ενημέρωση για τα δρομολόγια στη γραμμή της Κρήτης μετά την άρση του απαγορευτικού

από Ομάδα Web 5 έτη πριν
ΓΙΑ ΧΙΟ – ΜΥΤΙΛΗΝΗ ΕΚΤΑΚΤΩΣ ΤΟ «ΡΟΔΟΣ»
BlogΑκτοπλοϊα

ΓΙΑ ΧΙΟ – ΜΥΤΙΛΗΝΗ ΕΚΤΑΚΤΩΣ ΤΟ «ΡΟΔΟΣ»

από WebTeam 7 έτη πριν
BlogΠοντοπόρος Ναυτιλία

Alberta: Παραγγελία νεότευκτου ιαπωνικού Aframax tanker

από Konstantinos Papadopoulos 3 έτη πριν
/ Arxipelagos /
Έχοντας ως προτεραιότητα την ενημέρωση και την άρτια παρουσίαση τόσο των θεμάτων αλλά και τις αισθητικής της ιστοσελίδας μας, η REDPLUS+ Digital Marketing Agency επιμελήθηκε τον ανασχεδιασμό και την αναβάθμιση της αγαπημένης πύλης ενημέρωσης Arxipelagos.gr

Top Κατηγορίες

  • Κρουαζιέρα
  • Ακτοπλοϊα
  • Δελτία τύπου
  • Εφοπλιστικά νέα
  • Λιμενικά νέα

Επιλεγμένα θέματα

  • Αφιερώματα πλοίων
  • Βίντεο πλοίων
  • Επιλογές συντακτών
  • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
  • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
Ειδοποιήσεις Push
Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Ακολουθήστε μας
|| WE ARE BRAND REDPLUS.GR ||
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου, GDPR
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Χάσατε τον κωδικό σας;