Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης.
Αποδοχή
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ανάγνωση: ΚΡΗΤΗ Ι: Έφυγε για την Αλιάγα και το δεύτερο μεγαθήριο της ΑΝΕΚ (Video + Photos)
Μοιράσου
Ειδοποίηση Δείτε περισσότερα
Font ResizerΑα
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
Font ResizerΑα
Αναζήτηση
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ακολουθήστε μας
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Arxipelagos.gr | Νέα εμφάνιση & νέες λειτουργίες, Περιηγηθείτε σε σκοτεινή ξεκούραστη λειτουργία και ενημερωθείτε με push ειδοποιήσεις ...
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα > Blog > Blog > ΚΡΗΤΗ Ι: Έφυγε για την Αλιάγα και το δεύτερο μεγαθήριο της ΑΝΕΚ (Video + Photos)
BlogΑκτοπλοϊαΒίντεο πλοίωνΧωρίς κατηγορία

ΚΡΗΤΗ Ι: Έφυγε για την Αλιάγα και το δεύτερο μεγαθήριο της ΑΝΕΚ (Video + Photos)

Ενημερώθηκε: 19/05/2025 20:20
από Ομάδα Web
Μοιράσου
5 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου

Το θρυλικό μεγαθήριο πουλήθηκε για σκραπ μαζί με το αδελφό του στις 7 Μαρτίου 2025, τερματίζοντας έτσι μια επιτυχημένη 28ετη καριέρα στην Ελληνική Ακτοπλοΐα. Το ΚΡΗΤΗ Ι ήταν παροπλισμένο στον κόλπο της Ελευσίνας από τις 7 Οκτωβρίου 2024, οπότε και είχε αποφασιστεί η τύχη του. Αγοράστηκε en block -με το αδελφό του- από την ANEK LINES το Μάιο του 1996 και δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα-Αγκόνα τον Ιούνιο του 1997, κόντρα στα υπερσύγχρονα τότε «γερμανικά» Superfast Ι και II του αείμνηστου Περικλή Παναγόπουλου. Τότε, υπήρξαν τα μεγαλύτερα RoPax της Αδριατικής, καθώς συνδύαζαν με επιτυχία τεράστια χωρητικότητα (2.200 γραμμικά μέτρα) με καλό δρόμο (22 κόμβους). Γεγονός, που προσέφερε σημαντική οικονομία καυσίμων.

ΚΡΙΤΙ Ι (1)

Βαπόρι αμπάσο και μακρύ (192 μέτρα), με εντυπωσιακό πλάτος (29 μέτρα) για τα ελληνικά δεδομένα και βύθισμα άνω των 8 μέτρων έμφορτο, θύμιζε κυριολεκτικά αεροπλανοφόρο! Από την ίσαλο και κάτω, η γάστρα του γίγαντα θύμιζε σταγόνα. Μια γάστρα απίθανη, που μόνο Ιάπωνες μπορούσαν να σχεδιάσουν.

Με χωρητικότητα 130 18μετρα φορτηγά και 100 Ι.Χ. υπήρξε μακράν το πιο άνετο γκαράζ της ακτοπλοΐας μας. Το μηχανοστάσιο του, εξοπλιζόταν με δύο τουμπαριστές Mitsubishi-MAN 16V52/55A diesel, συνολικής ιπποδύναμης 32.000 ίππων, που του εξασφάλιζαν άνετα υπηρεσιακή ταχύτητα 21 κόμβων.

ΚΡΙΤΙ Ι (2)

Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε, ότι ναυπηγήθηκε το 1979 στα Koyo Dockyard Co. Ltd., στη Mihara της Ιαπωνίας. Παραδόθηκε στις 19 Μάϊου του 1979 στην Ιαπωνική Shin Nihonkai Ferry και δρομολογήθηκε στη γραμμή Tsuruga (Honshu) – Otaru (Hokkaido) με το όνομα NEW SUZURAN. Το 1981, δέχθηκε μετασκευή προκειμένου να μειώσει τη χωρητικότητά του σε επιβάτες και να αυξήσει ακόμη περισσότερο τη χωρητικότητα σε φορτηγά. Το 1996 ήρθε στην Ελλάδα για λογαριασμό της ANEK LINES, που ήθελε να ενισχύσει την παρουσία της στην Αδριατική. Το πλοίο κατέπλευσε στη Σούδα των Χανίων στις 4 Ιουλίου 1996 και τον Αύγουστο του ιδίου έτους οδηγήθηκε στο Πέραμα όπου δέχθηκε ριζική μετασκευή σε πολυτελές RoPax Ferry.

ΚΡΙΤΙ Ι (3)

Τον Ιούνιο του 1997 «ρίχτηκε στη μάχη» της Αδριατικής, εκπλήσσοντας τους πάντες με τις τεράστιες δυνατότητες του, ενώ με την έλευση των νεότευκτων Olympic Champion & Hellenic Spirit μεταδρομολογείται στη γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο (2001-2011). Στο διάστημα αυτό, θα συνδέσει τον Πειραιά με την έδρα της εταιρείας, τα Χανιά, μόλις δύο φορές. Το 2008 και το Νοέμβριο του 2011. Την περίοδο 2011-2012 θα αντικαταστήσει το ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Βενετία, ενώ από τον Δεκέμβριο του 2012 και το 2013 θα βρεθεί παροπλισμένο στο Πέραμα.

ΚΡΙΤΙ Ι (5)

Στις 25 Μαρτίου 2017, ναυλώθηκε για περίοδο δύο ετών στην ιταλική Grimaldi Navi Veloci (GNV), η οποία το δρομολόγησε στη γραμμή Civitavecchia (Lazio) – Termine Immerse (Βόρεια Σικελία). Στις 30 Οκτωβρίου 2019, ο ναύλος έληξε και το εντυπωσιακό πλοίο επέστρεψε στον Πειραιά και παροπλίστηκε ξανά στο Πέραμα.

Τα επόμενα χρόνια ακολούθησε η συγχώνευση της ΑΝΕΚ με τον Όμιλο Attica. Το γιαπωνέζικο θηρίο, κουρασμένο και παλιό έπρεπε πλέον να αποσυρθεί από την ελληνική ακτοπλοΐα, καθώς οποιαδήποτε σκέψη για περαιτέρω αξιοποίηση του απαιτούσε χρήματα που πιθανότατα δεν θα είχαν αντίκρισμα. Ιδιαίτερα απέναντι στα νέα ευρωπαϊκά δεδομένα και κανονισμούς που είναι σε ισχύ (πχ ETS).

Έτσι, αναπόφευκτα σφραγίστηκε η μοίρα του και το επιβλητικό σκαρί οδηγήθηκε σε παροπλισμό στην Ελευσίνα τον Οκτώβριο του 2024. Ακολούθησε η πώληση του για σκραπ στην Τουρκία στις αρχές Μαρτίου 2025.

ΚΡΙΤΙ Ι (7)

Στο σημείο αυτό, αξίζει να αναφέρουμε και τους Πλοιάρχους που πέρασαν από τη γέφυρα του θηρίου. Πρόκειται για τους: Βασίλη Πασχάλη, Ισίδωρο Μαμίδη, Ανδρέα Γασπαράτο, Κώστα Κουτσάκη Γιάννη Λυγεράκη, Στέλιο Κριθινάκη, Απόστολο Αποστολάκη, Γιώργο Φιωτοδημητράκη, Χριστόφορο Σκαμάγκα, Νίκο Κουγιουμουτζάκη, Μάρκο Πολομαρκάκη, Μανώλη Κουτσάκη Γιάννη Ξυδάκη, Χαράλαμπο Πετρά, Γιώργο Κολυδά και Γιάννη Κουτσουπάκη.

Το ΚΡΗΤΗ Ι, κατέχει μια ξεχωριστή θέση στην ιστορία της Ελληνικής Ακτοπλοΐας και μαζί με το αδελφό του ΚΡΗΤΗ ΙΙ συνέβαλλαν τα μέγιστα με την πολύτιμη προσφορά τους στην ανάπτυξη της. Υπήρξαν πλοία τεράστια για την εποχή τους, ενώ παράλληλα αποτέλεσαν και παράδειγμα αποδοτικότητας (efficiency) τόσο στις γραμμές της Αδριατικής, όσο και όπου άλλου δρομολογήθηκαν.……

Σπύρος Ρούσσος

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΡΗΤΗ ΙΙ: Τίτλοι τέλους για το μεγαθήριο της Anek Lines (Video + Photos)

Ενημερωθείτε άμεσα με ειδοποίηση !

Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Με την εγγραφή σας, συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης μας και αναγνωρίζετε τις πρακτικές προστασίας δεδομένων στην σελίδα Πολιτική απορρήτου μας. Μπορείτε να διαγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή.
Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο
Facebook X LinkedIn Telegram Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Αλληλεπιδράστε για το άρθρο !
Αγαπημένο0
Λύπη0
Ευτυχία0
Νύστα0
Χαρά0
Θυμός0
Έκπληξη0
από Ομάδα Web
Ακολουθήστε:
Το Αρχιπέλαγος είναι η πρώτη και μοναδική πύλη ενημέρωσης που δημιουργήθηκε από μια ομάδα γεμάτη δημιουργική ενέργεια και αγάπη για την Ελληνική Ναυτιλία.
Προηγούμενο άρθρο aen aspropirgou ΠΕΜΕΝ: ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΗΣ ΑΕΝ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Επόμενο άρθρο KRITI I ANEK LINES (5) ΚΡΗΤΗ Ι: Έφυγε για την Αλιάγα και το δεύτερο μεγαθήριο της ΑΝΕΚ (Video + Photos)

Συνδεθείτε μαζί μας

23κΜου αρέσει
305Ακολούθησε
46.6κΕγγραφείτε
TelegramΑκολούθησε
https://arxipelagos.gr/wp-content/uploads/2025/01/Ventouris-Arxipelagos-Ad.webm
arxipelagos portal promo fastferries
23052025 SEAJETS Paronaxia banner 300x250
goldenstar ferries

Ροή ειδήσεων

Έλληνας εφοπλιστής Ιωάννης Ινγκλέσης επενδύει $225 εκατ. σε τρία νέα δεξαμενόπλοια στην Κορέα – Σημαντική στροφή από την Ιαπωνία
Blog 16 ώρες πριν
Ορόσημο για τη ναυτιλία: Ολοκληρώθηκε η πρώτη μετατροπή κινητήρα S90 σε μεθανόλη από την Everllence
Blog 17 ώρες πριν
Υπό αυστηρά μέτρα ασφαλείας η άφιξη Ισραηλινών τουριστών στην Καλαμάτα με το “Crown Iris”
Blog 17 ώρες πριν
Zhao Shang Yi Dun
Το Zhao Shang Yi Dun του χρόνου στην Ελλάδα
Blog 1 ημέρα πριν
Windstar Cruises
Πρόγραμμα Windstar Cruises 2026
Blog 1 ημέρα πριν

Στην ίδια κατηγορία

BlogΕπιλογές συντακτώνΠαρουσιάσεις πληρωμάτων

Cpt Θεοχάρης Αποστολάτος: Πλοίαρχος ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ – Συνέντευξη

από Ομάδα Web 2 έτη πριν
BlogΔελτία τύπου

Χορήγηση χρηματικών βραβείων από την Εστία Ναυτικών

από Ομάδα Web 5 έτη πριν
BlogΑκτοπλοϊα

«ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΓΙΑΣΟΥ»: Απόφαση για απομάκρυνση

από WebTeam 7 έτη πριν
/ Arxipelagos /
Έχοντας ως προτεραιότητα την ενημέρωση και την άρτια παρουσίαση τόσο των θεμάτων αλλά και τις αισθητικής της ιστοσελίδας μας, η REDPLUS+ Digital Marketing Agency επιμελήθηκε τον ανασχεδιασμό και την αναβάθμιση της αγαπημένης πύλης ενημέρωσης Arxipelagos.gr

Top Κατηγορίες

  • Κρουαζιέρα
  • Ακτοπλοϊα
  • Δελτία τύπου
  • Εφοπλιστικά νέα
  • Λιμενικά νέα

Επιλεγμένα θέματα

  • Αφιερώματα πλοίων
  • Βίντεο πλοίων
  • Επιλογές συντακτών
  • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
  • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
Ειδοποιήσεις Push
Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Ακολουθήστε μας
|| WE ARE BRAND REDPLUS.GR ||
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου, GDPR
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Χάσατε τον κωδικό σας;