Ένα από τα τελευταία όμορφα και ιστορικά βαπόρια φαίνεται ότι σε λίγες εβδομάδες θα αποτελεί παρελθόν. Το Marco Polo αναχώρησε πριν λίγες ώρες απ’ τον Περσικό που ήταν αγκυροβολημένο με προορισμό τα διαλυτήρια του Alang στην Ινδία.
Το βαπόρι, ως Aleksandr Pushkin, κατασκευάστηκε το 1965 στα ναυπηγεία VEB Mathias Thesen Werft στο Wismar της τότε ανατολικής Γερμανίας για λογαριασμό της σοβιετικής Baltic Shipping Company που το δρομολόγησε στην υπερατλαντική γραμμή Leningrad – Montreal και μετά σε κρουαζιέρες στις Μπαχάμες και την Κούβα.
Στην εταιρεία έμεινε για 20 χρόνια και το 1985 εντάχθηκε με το ίδιο όνομα στο στόλο της επίσης σοβιετικής Far Eastern Shipping Company όπου παρέμεινε μέχρι το τέλος της Σοβιετικής ένωσης το 1990.
Το 1991 το αγοράζει η Orient Lines που το μετονομάζει Marco Polo και το φέρνει στην Ελλάδα για ριζική ανακαίνιση, στο Νεώριο για νέες μηχανές και στο Πέραμα για ανακαίνιση εξωτερικών κι εσωτερικών χώρων. Μετά από 2,5 χρόνια, το βαπόρι ταξιδεύει ξανά στους ωκεανούς.
Το 1998 η εταιρεία εξαγοράστηκε από τη Norwegian Cruise Line η οποία δεν άλλαξε τίποτα στο Marco Polo και το κράτησε για άλλα 10 χρόνια.
Το 2008 αλλάζει ξανά ιδιοκτησία και περνά στην ελληνική Global Maritime Group η οποία το ναυλώνει στη γερμανική TransOcean Tours και την τότε νεοσύστατη βρετανική Cruise & Maritime Voyages.
Δυστυχώς, η χρεοκοπία της C.M.V. πριν λίγους μήνες, είχε ως αποτέλεσμα το πλοίο να σταματήσει οριστικά τα ταξίδια του ενώ είναι το δεύτερο βαπόρι της εταιρείας που οδηγείται στα διαλυτήρια μετά το Astor.
