Γράφει ο Σπυρίδων Ρούσσος
Με μικρή καθυστέρηση, ανέβηκε χθες στη μεγάλη δεξαμενή του Περάματος ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΙΙΙ το μεγαθήριο της Hellenic Seaways (HSW) ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ, προκειμένου να εκτελέσει προγραμματισμένες επισκευές συντήρησης και δεξαμενισμού.
Το ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ, εξυπηρετεί τα νησιά του Βορείου Αιγαίου ανελλιπώς από τον Οκτώβριο του 2017 και σηματοδοτεί με την παρουσία του την ανάπτυξη των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών της περιοχής. Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα και καλύτερα πλοία της ακτοπλοΐας μας και κάνει την εταιρεία του πραγματικά υπερήφανη. Βαπόρι γιαπωνέζικο, στιβαρό και ναυτικό, με τεράστια χωρητικότητα γκαράζ, άνετους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους και πολυτελή σαλόνια, αναμφίβολα θυμίζει περισσότερο πλωτό ξενοδοχείο παρά ποστάλι της γραμμής.
To ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ, ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 1988 (Ishikawajima-Harima Heavy Industries, Kure) για λογαριασμό της φημισμένης Shin Nihonkai Ferry και υπήρξε το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα ποστάλι της Ιαπωνικής ακτοπλοΐας. Στην Ελλάδα το έφερε η Endeavor Lines το 2004, που το δρομολόγησε στην Αδριατική, ενώ το 2015 πουλήθηκε στη HSW που το αναβάθμισε εκτενώς και το μεταμόρφωσε στο θηριώδες «πλωτό ξενοδοχείο» που γνωρίζουμε μέχρι και σήμερα.

Πλοίαρχος του είναι ο γνωστός σε όλους μας Cpt Γιώργος Αρβανίτης, με τεράστια εμπειρία στα δύσκολα λιμάνια του Βορείου Αιγαίου. Το μεγάλο πλοίο, αναμένεται να επιστρέψει στα δρομολόγιά του σε 15 περίπου ημέρες, πλήρως ανανεωμένο.
Το ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ έχει χωρητικότητα 30.694gt (4.657 dwt), μήκος 192,91m, πλάτος 29,4m και βύθισμα 6,70m. Η μεταφορική του ικανότητα είναι για 2.202 επιβάτες (108 καμπίνες) και 660 I.X. (2.400 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Pielstick-Ishikawajima Harima 8PC40L 570 diesel συνολικής ιπποδύναμης 26.400 b.h.p. και μπορεί να αναπτύξει άνετα υπηρεσιακή ταχύτητα 20,5 κόμβων.
Φωτο: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος