Γράφει ο Σπυρίδων Ρούσσος
Καθελκύστηκε σήμερα στην Ιαπωνία το πρώτο από τα δύο υπερσύγχρονα πλοία LNG του Ιαπωνικού κολοσσού MOL Ferry, SUNFLOWER KAMUY. Το εντυπωσιακό σκαρί ναυπηγήθηκε από τα φημισμένα Naikai Zosen Co. και μαζί με το αδελφό του θα είναι τα πρώτα μεγάλα Super ECO Ferries αυτής της κατηγορίας που θα ταξιδέψουν στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Το μεγάλο πλοίο, αναμένεται να παραδοθεί τον Δεκέμβριο του 2024 και εν συνεχεία θα ναυλωθεί στην Mitsui O.S.K. Lines Sunflower, που είναι μέλος του Mitsui O.S.K. Lines Group, με στόχο να εκτελεί -από τις αρχές του 2025- τα βραδινά δρομολόγια στη γραμμή Oarai (Περιφέρεια Ibaraki) – Tomakomai (Hokkaido). Στη γραμμή αυτή, θα αντικατασταθούν τα παλαιότερα δίδυμα SUNFLOWER SHIRETOKO και SUNFLOWER DAISETSU (11.401gt/2001).
Το συγκεκριμένο πλοίο παραγγέλθηκε τον Φεβρουάριο του 2022 και αποτελεί μέρος του φιλόδοξου προγράμματος “MOL Group Environmental Vision 2.1” της MOL Ferry, που στόχο έχει την επίτευξη μηδενικού ενεργειακού αποτυπώματος στο περιβάλλον για όλα τα πλοία του Ομίλου μέχρι το 2050.
Το σκαρί του SUNFLOWER KAMUY είναι μιάμιση φορά μεγαλύτερο από εκείνο του προκατόχου του. Είναι 10 μέτρα μακρύτερο και φορτώνει 20 περισσότερα φορτηγά των 13 μέτρων. Έχει χωρητικότητα 15.600gt, μήκος 199,40 μέτρα, πλάτος 28,60 μέτρα και βύθισμα 6,87 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 155 φορτηγά (13μ), 50 Ι.Χ. και 157 επιβάτες. Εξοπλίζεται με μια υψηλής απόδοσης κύρια μηχανή (dual fuel low-speed) της Mitsui Engineering & Shipbuilding – MAN B&W 12S50ME-C8.5-GI diesel engine συνολικής ισχύος 21.240kW, ενώ θα μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 24 κόμβων.
Με τη χρήση του LNG, η εταιρεία θα επιτύχει μείωση του CO2 (διοξείδιο του άνθρακα) κατά 25%, του SOx (οξείδια του θείου) κατά 100% και των NOx (οξείδια του αζώτου) κατά 85% σε σύγκριση με το συμβατικό μαζούτ. Γεγονός, με σημαντικά θετικά αποτελέσματα για το περιβάλλον.
Επιπλέον, η ειδικά σχεδιασμένη πλώρη του (“ISHIN-type) χρησιμοποιεί τους διαγώνιους αντίθετους ανέμους για πρόωση, γεγονός που επέτρεψε τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά περίπου 35% σε σύγκριση με τα συμβατικά πλοία. Καινοτομία, που συνδυάζεται αποτελεσματικά και με πολλές άλλες (π.χ. STEP energy device) που αναπτύχθηκαν από τα Naikai και εφαρμόστηκαν επάνω στα συγκεκριμένα πλοία.
Το SUNFLOWER KAMUY εξοπλίζεται επίσης με πτερύγια ευστάθειας, δύο Bow thruster, ένα stern thruster, ένα πηδάλιο, καθώς και με μια 5φτερη προπέλα μεταβλητού βήματος. Επίσης, είναι barrier free καθώς διαθέτει ανελκυστήρα για τους ηλικιωμένους και τα άτομα με ειδικές ανάγκες, επιτρέποντας έτσι την απευθείας πρόσβαση τους στις καμπίνες από το κατάστρωμα του γκαράζ και την είσοδο επιβίβασης των επιβατών.
Τέλος, όσον αφορά την εξωτερική του εμφάνιση διατηρείται ο χαρακτηριστικός «κόκκινος Ήλιος» στις μπάντες του, σήμα κατατεθέν της εταιρείας από το παρελθόν. Ωστόσο, το πλοίο δεν είναι πλέον λευκό στο σύνολό του. Περισσότερο από το μισό της γάστρας είναι βαμμένο σε χρώμα μπλε, εικόνα που σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας αντιπροσωπεύει τη θάλασσα και τον ουρανό. Ενώ, το σχέδιο λέγεται ότι παραπέμπει στην εικόνα της θάλασσας την αυγή και το φως που φωτίζει μια νέα εποχή.
φωτο: Naikai Zosen