BlogΝαυτιλιακές επενδύσεις

Ενδεχόμενο κατασκευής κορβέτας νέας γενιάς στο Νεώριο της Σύρου

Η κορβέτα έχει την κωδική ονομασία «Θεμιστοκλής» και προορίζεται για το θέατρο επιχειρήσεων της Ανατολικής Μεσογείου

Πλαίσιο συνεργασίας για την ενδεχόμενη συμπαραγωγή κορβετών νέας γενιάς συμφώνησαν η Israel Shipyards LTD, συμφερόντων του ισραηλινού επιχειρηματία Shlomi Fogel (Ampa Capital), και η ONEX Neorion Shipyards, θυγατρική της εδρεύουσας στις ΗΠΑ ONEX που έχει αποκτήσει τον έλεγχο του ναυπηγείου στο Νεώριο της Σύρου.

Στην ουσία της, η συμφωνία αφορά το ενδεχόμενο να ναυπηγηθεί στη Σύρο κορβέτα για το Πολεμικό Ναυτικό είτε της Ελλάδας, εάν ο συγκεκριμένος τύπος και κατασκευαστής επιλεγεί από το Πολεμικό Ναυτικό, είτε τρίτης χώρας. Επί του παρόντος όμως δεν υπάρχει κάποια συμβασιοποιημένη ναυπήγηση. Η συμφωνία αφορά έναν νέο τύπο κορβέτας που βασίζεται πάνω στην κλάση Sa’ar 4 ή Reshef-class την οποία έχουν αναπτύξει οι Ισραηλινοί. Ο συγκεκριμένος τύπος πλοίου έχει πουληθεί σε τέσσερις χώρες και ειδικότερα στο Ισραήλ, στη Χιλή, στη Νότιο Αφρική και στη Σρι Λάνκα. Συνολικά έχουν ναυπηγηθεί 16 τέτοια πλοία, τα 10 εκ των οποίων αγόρασε το ισραηλινό πολεμικό ναυτικό ενώ τρία ναυπηγήθηκαν, με ανάλογη συμφωνία με αυτή της ONEX, στη Νότιο Αφρική.

Η «Κ» αντιλαμβάνεται από πηγές του ελληνικού υπουργείου Εθνικής Αμυνας ότι το συγκεκριμένο θα είναι ένα από τα ενδεχόμενα projects που θα αξιολογήσουν, καθώς υπάρχει και μια ευρωπαϊκής προέλευσης κορβέτα υπό εξέταση. Στα επόμενα δέκα χρόνια το Πολεμικό Ναυτικό θα προμηθευθεί έναν αριθμό φρεγατών και κορβετών στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του. Σε αυτό το πλαίσιο βρίσκεται σε συζητήσεις με Γάλλους για τις φρεγάτες και με τρίτους για τις κορβέτες.

Η κορβέτα, που ενδέχεται να συμπαραγάγουν Israel Shipyards και ONEX Neorion, έχει την κωδική ονομασία «Θεμιστοκλής» και προορίζεται για το θέατρο επιχειρήσεων της Ανατολικής Μεσογείου. Πρόκειται, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν χθες από την ONEX, για ένα σκάφος πολλαπλών χρήσεων με μήκος 72 μέτρα και εκτόπισμα περίπου 800 τόνων, που θα μπορεί να επιτύχει επιχειρησιακές ταχύτητες άνω των 30 κόμβων. Θα μπορεί να υποστηρίξει μεσαίου μεγέθους ελικόπτερο και να φέρει οπλικά και ηλεκτρονικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας, ανάλογα με τις προδιαγραφές που θα επιλέξουν οι δυνητικοί αγοραστές της.

 

του Ηλία Μπέλλου

kathimerini.gr

Ετικέτες
Εμφάνισε περισσότερα

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close