Γράφει ο Σπυρίδων Ρούσσος
Τις προηγούμενες ημέρες κατέπλευσαν ρυμουλκούμενα στην Ελλάδα, από την γειτονική Τουρκία, τα τελευταία αποκτήματα της Seajets που συνεχίζει να επενδύει με φρενήρης ρυθμούς στην αγορά ολοένα νεότερων και πιο σύγχρονων ταχυπλόων σκαφών.
Μόνο τον τελευταίο χρόνο η Seajets προσέθεσε στον στόλο της –εκτός από τα 2 ανωτέρω πλοία- 3 ταχύπλοα σκάφη [SUPERRUNNER JET 2 (1999), CHAMPION JET 3 (1997), EUROCHAMPION JET (2008)] και 2 συμβατικά πλοία [SUPER STAR II (1986), EXPRESS SKIATHOS (1996)], ενώ με μακροχρόνια ναύλωση απέκτησε πρόσφατα το πρώην SANTORINI PALACE (2005) των Μινωικών Γραμμών, δημιουργώντας έτσι έναν ισχυρό ποιοτικά στόλο, αποτελούμενο από σύγχρονα πλοία. Γεγονός, που αναμφίβολα την καθιστά ως την εταιρεία με το μεγαλύτερο στόλο ταχύπλοων στο Αιγαίο, καθώς και τον μεγαλύτερο διαχειριστή ταχυπλόων σκαφών στον κόσμο.
Ήδη, η Seajets αναπτύσσεται ραγδαία και εξυπηρετεί με τα 29 πλοία της συνολικά 50 λιμάνια και περισσότερες από 400 διασυνδέσεις από Πειραιά, Ραφήνα, Λαύριο, Κρήτη, Θεσσαλονίκη και Βόλο, με τελικούς προορισμούς τις Κυκλάδες και το Αιγαίο. Γεγονός, που την καθιστά και μια από τις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας μας. Ωστόσο, αυτό δεν δείχνει να την σταματά.
Τα αδελφά OSMAN GAZI 1 και ORHAN GAZI 1 ναυπηγήθηκαν στα φημισμένα Austal (Henderson) της Αυστραλίας το 2007 και ανήκουν στην περίφημη σειρά Auto Express 88. Είναι κατασκευασμένα εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο, αποτελούν μια βελτιωμένη έκδοση του SANTORINI PALACE (2005) και ναυπηγήθηκαν για λογαριασμό της Τουρκικής Istanbul Deniz Otobusleri (IDO). Υπήρξαν το ένατο και δέκατο από τα σκάφη που ναυπηγήθηκαν στα Austal για λογαριασμό της συγκεκριμένης εταιρείας και παραδόθηκαν –εν μέσω φαντασμαγορικών εκδηλώσεων- στις 21 Απριλίου και 7 Μαΐου 2007 αντίστοιχα, παρουσία του τότε Πρωθυπουργού κ. Tayyip Erdogan.
Τα συγκεκριμένα πλοία, σχεδιάστηκαν προκειμένου να διασχίζουν μια απόσταση 39 ναυτικών μιλίων στη θάλασσα του Μαρμαρά, συνδέοντας το Yenikapi (Κωνσταντινούπολη) με τα Μουδανιά (Πόλη Bursa). Εκεί δρομολογήθηκαν τον Ιούλιο του 2007. Ωστόσο, η μεγάλη ανάπτυξη του οδικού δικτύου και η κατασκευή νέων και σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων στην Τουρκία, οδήγησε σε σταδιακή μείωση της επιβατικής κίνησης, με αποτέλεσμα η χρήση των δύο πλοίων να καθίσταται ασύμφορη. Έτσι, μοιραία τέθηκαν προς πώληση.
Τα δύο σκάφη αποκτήθηκαν τον περασμένο Ιανουάριο, με στόχο να δρομολογηθούν και αυτά στην Ελληνική Ακτοπλοΐα, πιθανότατα την επόμενη σεζόν (2025). Με την απόκτηση και αυτών των δύο σύγχρονων σκαφών, η Seajets διαθέτει πλέον στον στόλο της την αφρόκρεμα των πλοίων που ναυπηγήθηκαν «δια χειρός» Austal, τα οποία είναι ότι πιο σύγχρονο ταξιδεύει στον πλανήτη.
Τα δύο εντυπωσιακά ταχύπλοα σκάφη έχουν χωρητικότητα 6.133gt (470dwt), μήκος 87,85 μέτρα, πλάτος 24 μέτρα και βύθισμα 3,63 μέτρα. Η μεταφορική τους ικανότητα είναι για 1.200 επιβάτες και 225 οχήματα ή 158 Ι.Χ. και 126 γραμμικά μέτρα. Εξοπλίζονται με 4 πανίσχυρες MTU 20V 8000 M7 1R, συνολικής ισχύος 28.800 kw και μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα άνω των 36 κόμβων με πλήρες φορτίο! Επιπλέον, εξοπλίζονται με 4 waterjets της Lips LJ 120E.
Καλορίζικα και καλοτάξιδα!
Φωτο: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος