Σήμερα το απόγευμα, με επίσημη ανακοίνωσή της η φημισμένη Viking Line έδωσε τέλος στο διαδικτυακό «θρίλερ» που προκλήθηκε σε Ελλάδα και Σουηδία το προηγούμενο διάστημα, επιβεβαιώνοντας πλήρως το άρθρο που δημοσιεύσαμε την περασμένη Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου σχετικά με την πρόθεσή της να πουλήσει το πλοίο της Rosella στη δική μας Aegean Sea lines.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το πλοίο πουλήθηκε έναντι 11,25 εκατ. ευρώ και αναμένεται να παραδοθεί το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου, καθώς μέχρι τις 8 Ιανουαρίου θα εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Kapellskär–Mariehamn.
Αναμφίβολα πρόκειται για μια εξαιρετική αγορά που επαναφέρει δυναμικά την αγαπημένη εταιρεία της Σίφνου στην Ελληνική Ακτοπλοΐα. Μια εταιρεία, που υπηρέτησε επάξια και με συνέπεια τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων, μέχρι την προσωρινή διακοπή των δρομολογίων της τον περασμένο Απρίλιο. Παραμένοντας πιστή στις δεσμεύσεις και στις υποσχέσεις που έδωσε τότε, επανήλθε εκκωφαντικά και μάλιστα με ένα πλοίο που δεν έχει ξαναδεί ποτέ η συγκεκριμένη γραμμή. Ενέργεια που δείχνει την έντονη πρόθεσή της να κυριαρχήσει ξανά στο «βασίλειο» των Δυτικών Κυκλάδων, καθώς η απουσία της υπήρξε κάτι παραπάνω από ορατή.
Ωστόσο, η επιστροφή της μας προετοιμάζει και για κάτι άλλο. Μια επερχόμενη “ναυμαχία” στην περιοχή, καθώς η Aegean Sea Lines αναμένεται να “ξιφουλκήσει” με τη Zante Ferries και την Seajets που πρόσφατα αγόρασε το μεγάλο COLOR VIKING από την Color Line, με πρόθεση να το δρομολογήσει στις Δυτικές Κυκλάδες. Εξέλιξη, την οποία αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και που σύντομα θα ξεκαθαρίσει.
Σε κάθε περίπτωση, η επιστροφή της Aegean Sea Lines στην ελληνική ακτοπλοΐα και μάλιστα με νέα διοίκηση συμφερόντων κ. Λεωνίδα Ευγενίδη-Δημητριάδη, μας γεμίζει με μεγάλη χαρά καθώς όλοι μας γνωρίζουμε το ήθος και την ποιότητα των ιθυνόντων και των πληρωμάτων της συγκεκριμένης εταιρείας, η οποία αποτέλεσε σταθμό για την ανάπτυξη των νησιών της γραμμής. Για το λόγο αυτό και δεν έπρεπε να λείπει μέσα από την ακτοπλοΐα μας, η οποία έχει τόσο ανάγκη από εταιρείες όπως είναι η Aegean Sea Lines.
Όσον αφορά το πλοίο που θα φέρει, τα λόγια περιττεύουν καθώς μιλάμε για τον θρύλο της μεγάλης Viking Line. Ένα πλοίο που οι Σουηδοί λατρεύουν φανατικά, όπως εμείς λατρέψαμε το SUPERFERRY II. Το όνομα του εκπέμπει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό για αυτούς (Roslagen) και αυτός είναι και ένας από τους βασικούς λόγος που το κράτησαν κοντά τους μέχρι σήμερα. Πρόκειται για ένα υπερπολυτελές cruise ferry, το οποίο μάλιστα είχε ανακαινισθεί πλήρως στο εσωτερικό του το 2011. Γεγονός, που σημαίνει ότι διαθέτει κοινόχρηστους χώρους που σίγουρα δεν έχει ξαναδεί ποτέ η γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Το ROSELLA ναυπηγήθηκε το 1980 από το Wärtsilä Turku και υπηρέτησε τις γραμμές Naantali–Mariehamn–Kapellskär (1980-1981), Turku–Mariehamn–Stockholm (1981–1988), Naantali–Mariehamn–Kapellskär (1988–1993), Turku–Mariehamn–Stockholm (1994–1997), Stockholm–Mariehamn cruises (1997–2003), Helsinki–Tallinn (2003–2008) και Kapellskär–Mariehamn (2008-2023).
Έχει χωρητικότητα 16.850gt (2.300 dwt), μήκος 136,1 μέτρα, πλάτος 24,24 μέτρα και βύθισμα 5,40 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.530 επιβάτες (422 κρεβάτια) και 340 Ι.Χ. ή 145 Ι.Χ. και 47 φορτηγά (720 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 4 κύριες μηχανές Wartsila AB, Pielstick (12PC2-2V-400) συνολικής ιπποδύναμης 24000 BHP και μπορεί να αναπτύξει άνετα υπηρεσιακή ταχύτητα 20,2 κόμβων και 21,5 κόμβων max. Επιπλέον, εξοπλίζεται με 2 bow thruster, δύο ράμπες φόρτωσης πρύμα (συν visor στην πλώρη), διπλά τιμόνια, προπέλες μεταβλητού βήματος, είναι Ice Class IA και διαθέτει 93 μονόκλινες καμπίνες πληρώματος!
Το ROSELLA επίσης διαθέτει άνετα καταστρώματα περιπάτου, αρκετά πολυτελή σαλόνια, Café, Sea Shop, παιδότοπο, Smoking Room, Pub/Café, Fun Club, Casino και Conference Rooms. Πρόκειται, λοιπόν, για ένα ναυτικό βαπόρι που αναμφίβολα θα κερδίσει του νησιώτες της γραμμής και θα αναβαθμίσει σημαντικά τις παρεχόμενες ακτοπλοϊκές υπηρεσίες των Δυτικών Κυκλάδων.
Εμείς ευχόμαστε από καρδιάς στην εταιρεία καλορίζικο το νέο της πλοίο και να έχει μια καλή και δημιουργική επάνοδο στην ακτοπλοΐα μας. Κάτι που άλλωστε θεωρούμε δεδομένο!
Φωτο: Viking Line