Με άλογο μάχης, Destriero, μοιάζει το «Tera Jet», καθόλου τυχαίο αφού το εξωπραγματικό ταχύπλοο, τύπου monohull, είναι απόγονος του «DESTRIERO» του 1990… της FINCANTIERI, το πειραματικό της σκάφος που ανέπτυσσε την ταχύτητα των 60 (!!) κόμβων, κερδίζοντας προσωρινά τον «Γαλάζιο Επισείοντα» διάπλου του Ατλαντικού.
Έτσι λοιπόν η Fincantieri επένδυσε σε αυτή την τεχνολογία, ναυπηγώντας αρκετά πλοία βασιζόμενα σε αυτήν.
Τα «SPEEDRUNNER 2 & 3″ και το ανταγωνιστικό «SUPERRUNNER» είναι κάποια από αυτά.
Το προκείμενο «TERA JET» πρώην «SCORPIO» είναι το ένα από τα 4 όμοια, τύπου «MDV 3000 JUPITER», που ναυπήγησε η FINCANTIERI στο Riva Trigoso και με μήκος 145,60 πλάτος 22 και βύθισμα 3,90 μέτρα, το καθιστούν ως το μεγαλύτερο ταχύπλοο τύπου Monohull στον κόσμο, με υπηρεσιακή ταχύτητα 40 κόμβων.
Η ιπποδύναμη για να επιτευχθούν αυτές οι επιδόσεις, είναι εξίσου εξωπραγματική και φτάνει τους 100.000 ίππους, 10.000 x 4 MTU και 30.000 x 2 για τις GAZ TURBINE της GENERAL ELECTRIC, τύπος LM 2500.
Οι «τουρμπίνες» είναι αρκετά απλές στην κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση, απαιτούν όμως τεράστιες ποσότητες καυσίμου.
Η κάθε «τουρμπίνα» είναι τοποθετημένη σε «κοντέινερ» για λόγους ηχομόνωσης και αποτελείται από 3 μέρη, την Gaz Turbine που είναι όμοια με αεροσκάφους η οποία γυρίζει με 9.000 στροφές και στέλνει το «Jet Blast» σε μια άλλη «Τουρμπίνα» ακριβώς από πίσω (χωρίς παρέμβαση άξονα), την «Power Turbine» που γυρίζει με 3.000 στροφές.
Αυτή εν συνεχεία είναι συνδεδεμένη με έναν μειωτήρα που δίνει κίνηση στο Impeller του Boost Jet.
Για τη συντήρηση των τουρμπινών η εταιρεία έχει στελέχη που προέρχονται από την εγχώρια αεροπορική βιομηχανία. Η διάρκεια ζωής τους είναι 60.000 κύκλοι (κύκλος ουσιαστικά είναι ένα «ζέσταμα-κρύωμα», δηλαδή ένα ημερήσιο κυκλικό ταξίδι).
Υπάρχουν και 3 ηλεκτρομηχανές DEUTZ MWM και 1 emergency.
Ακόμη υπάρχουν 2 Bow Thrusters και για καλύτερη πλεύση 4 πτερύγια ευστάθειας και 2 «flaps» πρύμα.
Ο Πλοίαρχος Cpt Γιάννης Βουτσελάκος, παλιός γνώριμος και πολύπειρος, παρά την ηλικία του, μαθητής πολλών μεγάλων Πλοιάρχων. Και πράγματι το ταξίδεμα του μεγάλου αλλά ελαφρού σκάφους είναι πάντα προσεκτικό και οι μανούβρες κοντινές, κυκλαδίτικες, παλιάς σχολής.
Στη γέφυρα συναντάμε ακόμη και τον Cpt Νίκο Χλωρό, Ύπαρχο, ο οποίος βρίσκεται στο πλοίο από το ξεκίνημα του.
Από ξενοδοχειακής άποψης υπάρχουν αρκετά, ξεχωριστά σαλόνια, που συνδέονται με διαδρόμους, με μεγάλα αναπαυτικά καθίσματα αεροπορικού τύπου.
Ακόμη σε κάθε από τα 3 καταστρώματα επιβατών υπάρχει και από ένα «κανονικό» σαλόνι με καναπέδες και τραπέζια. Η αισθητική τους είναι πολύ όμοια με των «Παλατιών» των Μινωϊκών Γραμμών, με τις χαρακτηριστικές πινελιές του Γενοβέζικου αρχιτεκτονικού Studio «De Jorio».
Όλο το ξενοδοχειακό είναι υπό την επίβλεψη του Προϊστάμενου Αρχιθαλαμηπόλου, κ. Θανάση Παρασκευόπουλου.
Αξίζει ακόμη να αναφέρουμε και την «ψυχή» της κουβέρτας, το Ναύκληρο κ. Σίμο Μιχαήλ, ο οποίος σε κάθε ρεμέτζο βρίσκεται στην πλώρη του πλοίου.
«Tera Jet» λοιπόν της SEAJETS, ένα εξωπραγματικό «Άλογο Πολέμου» (Destriero), που η άνοδός της τιμής των καυσίμων το απαξίωσε νωρίς και σήμερα βρήκε τη νέα του «φωλιά» στα φιλόξενα νερά του Αιγαίου, προσφέροντας ένα ωραιότατο ναυτικό ταξίδι, που μόνο αυτό ξέρει.
Για το arxipelagos.com
Κώστας Σαρλής
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΒΙΝΤΕΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
TERA JET: ΑΦΙΞΟ-ΑΝΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ !!
«TERA JET».. πλοίο – όνομα και πράγμα να μπαίνει στα μικρά έως ανύπαρκτα λιμάνια της γραμμής του, τόσο με μπουνάτσες αλλά ακόμη δυσκολότερα με τις συνήθεις δυσμενείς καιρικές συνθήκες του Αιγαίου.
Με την κάμερα του arxipelagos. καταγράψαμε όμορφα, εντυπωσιακά πλάνα μέσα από τη Γέφυρα, με Πλοίαρχο τον Cpt Γιάννη Βουτσελάκο και Ύπαρχο τον Cpt Νίκο Χλωρό.
Η ταινιούλα ξεκινά από την πρωινή αναχώρηση από το λιμάνι της Ραφήνας, όπου σιγά-σιγά το πλοίο ανοίγει ταχύτητα, μέχρι να ανάψουν και οι δύο Gas Turbines.
Το δύσκολο λιμάνι της Τήνου ακολουθεί στη συνέχεια με την όμορφη αριστερή στροφή στη μανούβρα που πραγματοποίησε ο Cpt Γιάννης.
Στην άφιξη στο λιμάνι της Μυκόνου η αδρεναλίνη ανέβηκε περισσότερο, καθώς των 145 μέτρων «Tera Jet», με μία εντυπωσιακή αριστερή μανούβρα «στριμώχτηκε» ανάμεσα στο δεμένο «Superferry II» και στο «Highspeed 7 « που έδενε, με την πλώρη του «Tera» να περνά μόλις λίγα μέτρα από το «Superferry II» αλλά και η πρύμνη του να περνάει οριακά από τη γωνία του ντόκου. Θυμηθήκαμε λίγο και το δάσκαλο του Cpt Γιάννη, τον Cpt Διαμαντή Παπαγεωργίου, ο οποίος μας έχει συνηθίσει σε όμορφες-δύσκολες μανούβρες.
Στο λιμάνι της Παροικιάς στην Πάρο, σαφώς πολύ πιο εύκολα τα πράγματα, με απλές κινήσεις ο Cpt Γιάννης με τη συνήθη αριστερή μανούβρα, έφερε τον καταπέλτη σχεδόν πάνω από τον προβλήτα.
Κατά την αναχώρηση από την Πάρο, τα χειριστήρια στα χέρια του Ύπαρχου Cpt Νίκου Χλωρού, ο οποίος υπό την επίβλεψη του Cpt Γιάννη βγάζει το πλοίο από το λιμάνι. Απ’ οτι μας εκμυστηρεύτηκε, αρκετές φορές έχει πιάσει τα χειριστήρια του «Tera» και «μπράβο» στον Καπτά-Γιάννη που στα βήματα του Δασκάλου του, δίνει ευκαιρίες στα νεότερα παιδιά για να προχωρήσουν στην καριέρα τους!
Στο λιμάνι της Νάξου με μία όμορφη αριστερή στροφή, ο καταπέλτης ήρθε σχεδόν πάνω από το ντόκο και η φορτοεκφόρτωση ξεκίνησε άμεσα.
Τέλος στο «λιμάνι» της Ραφήνας, όπως μας έχει πει και στη συνέντευξή του ο Καπετάνιος, «έχει κι αυτό τη δική του ομορφιά»!
Η μυτερή πλώρη έρχεται πάνω από το κεφάλι του μώλου και οι ναύτες χωρίς προσπάθεια ρίχνουν από πάνω το βιλάϊ για να δώσουν τους πλωριούς κάβους. Έτσι το πλοίο έρχεται και συρταρώνει στη γωνία.
Όμορφες εικόνες από την όμορφη Ελληνική μας Ακτοπλοΐα!
Καλά ταξίδια σε όλους στο Αρχιπέλαγος !!
- Κάμερα: Σίμος Μιχάλογλου
- Μοντάζ: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος
ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΑΞΙΔΙΟΥ
Στιγμές ταξιδιού στο Αιγαίο με το χαρισματικό Ε/Γ-Ο/Γ Ταχύπλοο «TERA JET» που ήρθε φέτος στη γραμμή της Ραφήνας για Κυκλάδες!
Η εντυπωσιακή αεροδυναμική σιλουέτα του σκίζει κόβει τη θάλασσα στα δύο, ενώ στα δύο Μηχανοστάσια εργάζονται ακούραστα οι 2 Αεροστρόβιλοι της GENERAL ELECTRIC LM 2500 με 30.000 hp η καθεμία καθώς και οι 4 MTU των 10.000 hp η καθεμία, που η δύναμή τους οργώνει τα νερά του αρχιπελάγους!
Στο πιλοτήριο συναντάμε δύο αξιόλογους Ναυτικούς, τον Cpt Γιάννη Βουτσελάκο στα χειριστήρια και τον Chief Νίκο Κούτρα στις μηχανές.
Η Ναυαρχίδα της SEAJETS είναι το μεγαλύτερο Ε/Γ-Ο/Γ Ταχύπλοο στην κατηγορία του στον κόσμο και προσφέρει μοναδικές στιγμές ταξιδιού στους επιβάτες του, στο Αρχιπέλαγος!
- Κάμερα: Σίμος Μιχάλογλου
- Μοντάζ επεξεργασία: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος
«TERA JET» ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΨΗΛΑ
Η κομψή αεροδυναμική σιλουέτα, με περισσή ιταλική φινέτσα, του «Tera Jet» ορμά με δύναμη στο ελληνικό Αρχιπέλαγος και το οργώνει.
Πρωϊνή αναχώρηση από Ραφήνα με προορισμό την Τήνο, τη Μύκονο, την Πάρο και τη Νάξο!
Όλο το Αιγαίο των Κυκλάδων μια τεράστια αγκαλιά για το επιβλητικό «ΤΕΡΑΣ»!
Στα χειριστήρια του Ε/Γ-Ο/Γ Ταχύπλου της SEAJETS, ο Cpt Γιάννης Βουτσελάκος από το Τολό Αργολίδας και στις μηχανές ο Chief Νίκος Κούτρας!
Καλά ταξίδια στο Αρχιπέλαγος!!
TERA JET ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΗΧΑΝΟΣΤΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ
Με την κάμερα του arxipelagos.com κατεβήκαμε στους «υποβρύχιους» χώρους των μηχανών του «Τέρατος» της Ραφήνας και των Κυκλάδων, Ε/Γ-Ο/Γ Ταχυπλόου «TERA JET» και σας τους παρουσιάζουμε εν πλω με τους 2 αεροστρόβιλους της GENERAL ELECTRIC LM 2500 των 30.000 hp ο καθένας και τις 4 MTU των 10.000 hp η καθεμία να δουλεύουν στο φουλ και να χαρίζουν στο πλοίο εξαιρετικές ταχύτητες.
Ευχαριστούμε θερμά τον Α’ Μηχανικό κ. Νίκο Κούτρα και το team του, για την είσοδο και την ξενάγηση!
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΥΤΣΕΛΑΚΟΣ – ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ (ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ)
Cpt Γιάννης Βουτσελάκος-Πλοίαρχος «Tera Jet»: Από το καΐκι του παππού στο Τολό, στα μεγάλα ακτοπλοϊκά του Αιγαίου!
Λόγια μεστά και ζεστά, λόγια της «πλώρης» από έναν Καπετάνιο που από μωρό έγινε ένα με τη θάλασσα και έμαθε να την αγαπάει και να τη σέβεται, καθώς ψάρευε μαζί με τον αγαπημένο του παππού, με το ομώνυμο καΐκι «ΜΗΤΣΑΡΑΣ», ακούγοντας τις συμβουλές του και τα διδάγματα, πράγματα που του έμειναν αξίες και σημάδεψαν ολόκληρη τη ζωή του.
Το ίδιο έκανε και στα πρώτα του βήματα στη ναυτική του καριέρα.. έγινε «σφουγγάρι» και ρουφούσε καθετί από τους Πλοιάρχους – Δασκάλους του που είχε στο δρόμο του, προσπαθώντας να κρατάει τα καλά, κάτι από κάθε δάσκαλο του.
Ποτέ δεν θα ξεχάσει το καράβι της καρδιάς του «ΛΙΣΣΟΣ», στο οποίο έκανε και την πρώτη του μανούβρα, με δάσκαλο τον γνωστό και αγαπημένο Cpt Διαμαντή Παπαγεωργίου.
Ολόκληρη νύχτα της παραμονής δεν κοιμήθηκε από την αγωνία να τα πράξει όλα όπως πρέπει και η μανούβρα να γίνει στο δύσκολο λιμάνι της Χίου, όπως επιθυμούσε, γιατί κυνηγούσε τα δύσκολα, όπως και ο Δάσκαλός του Cpt Διαμαντής, τον οποίο όπως και τότε έτσι και σήμερα τον έβγαλε ασπροπρόσωπο!
Το άστρο του Καπετάν Γιάννη ήδη έχει λάμψει στην Ελληνική Ακτοπλοΐα και καθώς είναι αρκετά νέος στην ηλικία, περιμένουμε από αυτόν σπουδαία πράγματα και στο μέλλον.
Αυθόρμητος και ζεστός με πηγαίο χιούμορ και λατρεία για τον παππού, το γιο του και την οικογένεια του (αγαπάει και τον Παναθηναϊκό επίσης), ο Cpt Γιάννης μας ταξιδεύει στο Αρχιπέλαγος με το δικό του, μοναδικό τρόπο!
Καλά ταξίδια Καπετάνιε!
- Συνέντευξη: Σίμος Μιχάλογλου
- Μοντάζ: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΛΩΡΟΣ – ΥΠΑΡΧΟΣ (ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ)
Στα πλαίσια του αφιερώματος του arxipelagos.com στο Ε/Γ-Ο/Γ Ταχύπλοο «TERA JET», μιλήσαμε με τον Ύπαρχο της Ναυαρχίδας της SEAJETS, Cpt Νίκο Χλωρό.
Ο Cpt Νίκος με καταγωγή από τον Πυτιό της Χίου, σαφώς επηρεασμένος από τον πατέρα του, τον γνωστό Καπετάνιο Γιώργο Χλωρό, ακολούθησε το δρόμο της θάλασσας και ευτύχησε να ταξιδέψει με ιδιαιτέρως αξιόλογα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας.
«Πιάνει» καθημερινά τα χειριστήρια του «Tera» και με καθοδηγητή τον Πλοίαρχο Cpt Γιάννη Βουτσελάκο, εξοικειώνεται ολοένα και περισσότερο με την ιδιαιτερότητα της μανούβρας τέτοιου τύπου πλοίων.
Παρακολουθήστε το βίντεο της συνέντευξης που μας παραχώρησε μέσα στη Γέφυρα του Ε/Γ-Ο/Γ Ταχύπλοου «TERA JET»!
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΤΡΑΣ Α’ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ (ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ)
Με καταγωγή από τη Χώρα της Σάμου, τα καλοκαίρια που πήγαινε από μωρό στο όμορφο νησί του, τον έκαναν να αγαπήσει τα πλοία και τη θάλασσα! Τον πρωτογνωρίσαμε το 2013 στο αφιέρωμα του arxipelagos.com, στο Ε/Γ-Ο/Γ «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ», ως Β’ Μηχανικό, σε ένα κλασικό παλιό ποστάλι το οποίο δεν υπάρχει πια και τον συναντάμε σήμερα στο σύγχρονο και χαρισματικό Ε/Γ-Ο/Γ Ταχύπλοο «TERA JET» της SEAJETS, να παρακολουθεί από το «control room» της Γέφυρας, τις τουρμπίνες, τις μηχανές και πολλά άλλα συστήματα, μέσα από τα monitors και τους μετρητές.
Αλλάζουν οι καιροί, όμως η τέχνη πάντοτε παραμένει η ίδια.. και ο Μαστρό-Νίκος την υπηρετεί πιστά και με συνέπεια!
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟ «TERA JET»
Ευχαριστούμε θερμά τη SEAJETS για τη συνεργασία στην πραγματοποίηση του αφιερώματος και ιδιαιτέρως τον κ. Μάριο Ηλιόπουλο καθώς και τον κ. Νίκο Καβαλλιέρο, Γενικό Διευθυντή.
Από το Πλήρωμα ευχαριστούμε θερμά
- Τον Cpt Γιάννη Βουτσελάκο, Πλοίαρχo
- Τον Cpt Νίκο Χλωρό, Ύπαρχο
- Τον κ. Νίκο Κούτρα, Α’ Μηχανικό
- Τον κ. Πάτρικ Μπελδέκο, Προϊστάμενο Ηλεκτρολόγο
- Τoν κ. Γιάννη Παπαϊωάννου, Προϊστάμενο Οικονομικό
- Τον κ. Θανάση Παρασκευόπουλο, Προϊστάμενο Αρχιθαλαμηπόλο
- Τον κ. Σίμο Μιχαήλ, Ναύκληρο
Όλους τους Αξιωματικούς και το Πλήρωμα ευχαριστούμε θερμά και τους ευχόμαστε καλά ταξίδια σε ήρεμες θάλασσες!
Για την πραγματοποίηση του αφιερώματοs συμμετείχαν οι
- Σίμος Μιχάλογλου: Κάμερα
- Κώστας Σάρλης, Σίμος Μιχάλογλου : Φωτογράφιση
- Σίμος Μιχάλογλου: Συνέντευξη
- Κώστας Σάρλης : Σημειώσεις
- Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος: Montage, Computer. Graphics Animation,