Ταξίδι με το SUPERFERRY από Ραφήνα για Ηράκλειο με το στολίδι της Golden Star Ferries, που μεταφέρει ατόφια τη συνταγή της επιτυχίας του τελειότερου ημερόπλοιου που υπήρξε ποτέ, του Superferry 2.
υπερπολυτελές ώστε ο επιβάτης στα δυόμιση ντεκ που έχει στη διάθεσή του, να έχει την αίσθηση ότι το πλοίο είναι μια «πρώτη θέση»
Το πλοίο ναυπηγήθηκε στα Ιαπωνικά ναυπηγεία Kanda Zosensho K.K. ως «Kogane Maru» με διαστάσεις 120 μ. ολικό μήκος, 22 μ. πλάτος και 5,5 μ. βύθισμα, οι οποίες το κατέστησαν ιδανικό για τα Κυκλαδονήσια μας. Έτσι, οι αδελφοί Στεφάνου το 2015 το έφεραν στην Ελλάδα όντας σε άψογη κατάσταση και με πολύ υψηλά στάνταρ κατασκευής (δείτε το βίντεο της πρώτης άφιξης εδώ ).
Μετά από ένα χρόνο μετασκευής απέκτησε όλα τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται και με το παραπάνω, αφού είναι υπερπολυτελές -σύμφωνα με τη φιλοσοφία των αδελφών Στεφάνου- ώστε ο επιβάτης στα δυόμιση ντεκ που έχει στη διάθεσή του, να έχει την αίσθηση ότι το πλοίο είναι μια «πρώτη θέση». Ξύλινο, με μπρούτζινες λεπτομέρειες, ταπετσαρίες με ναυτικούς χάρτες και εικόνες από τα νησιά, καθώς και προθήκες με παραδοσιακά αντικείμενα από τον κυκλαδικό πολιτισμό, σου υπενθυμίζουν ότι κάνεις ένα όμορφο ναυτικό ταξίδι και ότι δεν περιμένεις στις αναπαυτικές καρέκλες μιας τραπεζαρίας να πάρεις σειρά.
Εξωτερικά το πλοίο είναι πολύ όμορφο με τα μεγάλα παράθυρα, τα πλωριά «μπαλκόνια» και το όμορφο τελείωμα των καταστρωμάτων πρύμα να δείχνει ότι κάποιος ασχολήθηκε με την εμφάνιση του πλοίου.
Στους εξωτερικούς χώρους υπάρχει η αίσθηση κρουαζιερόπλοιου με πολυτελή καθιστικά και ένα «έξυπνο» μπαρ.
Το πλοίο μπορεί κάποιος να το γυρίσει όλο περιμετρικά και πλώρα υπάρχει ένας ανεμοθώρακας
που μπορεί κάποιος να απολαύσει ένα ναυτικό ταξίδι προστατευμένος από τα στοιχεία της φύσης.
Γενικά κάποιος θα μπορούσε να χαρακτηρίσει το πλοίο ως “cruise ferry” τσέπης.
Γενικά κάποιος θα μπορούσε να χαρακτηρίσει το πλοίο ως “cruise ferry” τσέπης.
Το γκαράζ του πλοίου είναι χωρητικότητας 260 ΙΧ και διαθέτει κινούμενες ράμπες για μοίρασμα ΙΧ και φορτηγών κατά βούληση.
Πλοίαρχος τα τελευταία τρία χρόνια είναι ο cpt Θανάσης Χαλάς από την Άνδρο, παλιός γνώριμος, νέος σε ηλικία αλλά ψημένος και ψαγμένος ναυτικός. Ξεκίνησε το 2001 στο Superferry 2 ως δόκιμος με πλοίαρχο-δάσκαλο τον Cpt Κώστα Τζώρτζη. Παρέμεινε στη Blue Star Ferries για 10 χρόνια περνώντας από όλα σχεδόν τα πλοία της και
αποκόμισε από τους πλοιάρχους που υπηρέτησε μαζί τους το απόσταγμα της ναυτοσύνης τους. Το 2011 πήγε στη Golden Star Ferries στο Superferry 2 ως ύπαρχος με πλοίαρχο τον άλλο μεγάλο δάσκαλό του, τον Cpt Τάσο Τρέσσο.
Α΄ Μηχανικός στο πλοίο είναι ο μαστρο Λευτέρης Απόκοτος από την Αντίπαρο. Παλιός και έμπειρος ναυτικός με υπηρεσία για πολλά χρόνια στην «Έταιρεία – Σχολείο» του καπτα Μάκη Αγούδημου, την G.A. Ferries και με αγαπημένο του πλοίο το Ρομίλντα, όπως και του ΑΒ΄ Μηχανικού Γιάννη Καζούρη. Το μηχανοστάσιο είναι σε άριστη κατάσταση και οι δύο δικύλινδρες Pielstick-Niigata δεν έχουν να του κρύψουν μυστικά με το πλοίο παρά τα απανωτά δρομολόγια, δεν έχει χάσει ποτέ κανένα από σοβαρή μηχανική βλάβη.
Έτσι, μια μέρα του Σεπτεμβρίου ξεκίνησε το ταξίδι μας ,από τη Ραφήνα για το Ηράκλειο. Ένα ταξίδι καινοτόμο που προσφέρει μεγάλη υπηρεσία στα νησιά, αφού η διακίνηση από νησί σε νησί είναι μεγάλη. Βέβαια
αυτό το δρομολόγιο για τον λάτρη των πλοίων αποτελεί απόλαυση.
για τον επιβάτη που θέλει να κάνει ένα ταξίδι ανθρώπινο, όπως παλιά και όχι να διακτινιστεί καθισμένος στην πολυθρόνα κάποιου ταχύπλοου, αποτελεί την καλύτερη λύση
Το πλοίο έχει θαυμάσια συμπεριφορά στη θάλασσα, χωρίς κραδασμούς ή άλλους θορύβους. Προσωπικά πιστεύω ότι για τον επιβάτη που θέλει να κάνει ένα ταξίδι ανθρώπινο, όπως παλιά και όχι να διακτινιστεί
καθισμένος στην πολυθρόνα κάποιου ταχύπλοου, αποτελεί την καλύτερη λύση. Τα νησιά έρχονται το ένα μετά το άλλο, και στο ταξίδι αντιλαμβάνεται κανείς τις εναλλαγές του καιρού και το κρυφτό του ήλιο στον αιγαιοπελαγίτικο ουρανό.
Στη ρότα του κυκλαδικού και μινωικού πολιτισμού που έδωσε πολλά στην ανθρωπότητα, ένα ταξίδι που θα σε κάνει να ψαχτείς με την ιστορία, που σκέφτηκαν οι αδελφοί Στεφάνου όπως πριν 60 χρόνια οι πιονέροι της ελληνικής κρουαζιέρας, που έφεραν τον πολιτισμό του Αιγαίου στα σαλόνια της Ευρώπης.
Για το arxipelagos.com
Κώστας Σαρλής
Παρακολουθήστε τα βίντεο του αφιερώματος στο Superferry
- Στιγμές ταξιδιού:
- Ρεμέντζα σε όλα τα λιμάνια της γραμμής μέσα από τη Γέφυρα:
- Το Μηχανοστάσιο του Superferry:
- Οι εσωτερικοί χώροι του πλοίου:
Συνεντεύξεις
- Η συνέντευξη του Πλοιάρχου Cpt Θανάση Χαλά:
- Η συνέντευξη του ΑΒ’ Μηχανικού Γιάννη Καζούρη:
- Η συνέντευξη του Προϊστάμενου Οικονομικού Σπύρου Ξένου:
- Η πρώτη άφιξη του πλοίου στην Ελλάδα, στις 13 Ιουνίου 2015 με το όνομα Golden Ferry:
Δείτε το υπόλοιπο φωτογραφικό υλικό από το αφιέρωμα στο Superferry
- Πλήρωμα:
– Γέφυρα
– Μηχανή
– Οικονομικό
– Ξενοδοχείο
– Κουβέρτα
- Εσωτερικοί χώροι του Superferry:
– Γέφυρα
Τη μετασκευή του πλοίου στο Πέραμα ανέλαβε ο Ναυπηγός κ. Γεώργιος Πρατικάκης.
Την αρχιτεκτονική διάταξη και διακόσμηση των χώρων του Superferry, ανέλαβε το αρχιτεκτονικό γραφείο του κ. Απόστολου Μολυνδρή και των συνεργατών του.
– Σαλόνι Α’ θέσης Βόρη (Άνδρος)
– Σαλόνι Α’ θέσης / Bar Άχλα (Άνδρος)
– Σαλόνι / Bar Χώρα (Άνδρος)
– Σαλόνι Νάουσα (Πάρος)
– Σαλόνι Πύργος (Τήνος)
– Αεροπορικά καθίσματα
– Καμπίνες
Ευχαριστούμε θερμά τους αδερφούς Γιώργο και Δημήτρη Στεφάνου, την Golden Star Ferries, τον Πλοίαρχο και τους Αξιωματικούς του Superferry, για την πραγματοποίηση του αφιερώματος στο πλοίο
συνέντευξη: Σίμος Μιχάλογλου
κάμερες: Σίμος Μιχάλογλου, Κώστας Σαρλής
μοντάζ – επεξεργασία βίντεο: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος
φωτογραφίες: Σίμος Μιχάλογλου, Κώστας Σαρλής