Μετά από πολύμηνο παροπλισμό στο λιμάνι του Πειραιά, το RoPax OLYMPUS μεθόρμισε τελικά σήμερα το μεσημέρι –με τη βοήθεια ρυμουλκών- στις εγκαταστάσεις του Ομίλου Σπανόπουλου, προκειμένου να υποβληθεί αρχικά σε μηχανολογικές επισκευές και εν συνεχεία σε επιμέρους εργασίες ανάλογα με το ρόλο που θα κληθεί να αναλάβει.
Το πολύπαθο γιαπωνέζικο σκαρί μετά από διάφορους άγονους πλειστηριασμούς, πέρασε τελικά στα χέρια της Κρητικής Creta Gargo Lines στα μέσα Φεβρουαρίου, έναντι τιμήματος 1.755.100 εκατ. ευρώ και πλέον αρχίζει να βλέπει το μέλλον του πιο αισιόδοξα.
Το Olympus μέχρι στιγμής έχει διαγράψει μια ιδιαίτερα ταραχώδη ιστορία στην Ελληνική Ακτοπλοΐα, αν και βρίσκεται περισσότερα από 25 χρόνια στην πατρίδα μας. Στην Ελλάδα το έφερε αρχικά η αξέχαστη Med Link Lines το 1998, η οποία το δρομολόγησε –ως MARIA G.- στην επαναστατική τότε γραμμή Μπρίντιζι-Ηγουμενίτσα-Πάτρα-Τσεσμέ (το καλοκαίρι του 1998. Το 2004 πουλήθηκε στην Endeavor Lines και μετονομάστηκε σε ELLI T. Εν συνεχεία ναυλώθηκε στην ιταλική Maritime Way, η οποία το αξιοποίησε στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα –Μπρίντιζι και στη συνέχεια το 2006 μεταξύ Πάτρας-Κεφαλονιάς-Ζακύνθου-Ηγουμενίτσας-Μπρίντιζι. Το 2008 μεταφέρθηκε στη γραμμή Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Μπρίντιζι, ενώ τον Φεβρουάριο του 2012 παροπλίστηκε στον Πειραιά, ακολουθώντας την πτώση της Endeavor Lines.
Ένα μήνα αργότερα, τον Μάρτιο του 2012 ναυλώθηκε από τη νεοσύστατη Cretan Lines, με έδρα το Ρέθυμνο, προκειμένου να αναβιώσει την ιστορική γραμμή που έκλεισε με την απορρόφηση της ιστορικής ΡΕΘΥΜΝΙΑΚΗΣ (Cretan Ferries) από την ΑΝΕΚ και την πώληση του θρυλικού πλοίου της ΑΡΚΑΔΙ το Μάιο του 2002. Το πρώτο δρομολόγιο του ELLI T. πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2012 με Πλοίαρχο τον Cpt Γιώργο Αρβανίτη. Ωστόσο, μια σοβαρή μηχανική βλάβη τον Σεπτέμβριο του 2012, σε συνδυασμό με έναν όχι καλά μελετημένο οικονομικό σχεδιασμό το έβγαλαν σύντομα εκτός μάχης και το οδήγησαν σε πολυετή παροπλισμό στα Αμπελάκια Σαλαμίνας. Τον Ιούνιο του 2018, αγοράστηκε σε πλειστηριασμό από τη νεοσύστατη Sea Speed Lines.
Το πλοίο μετονομάστηκε σε OLYMPUS, επισκευάστηκε και τον Αύγουστο του 2019 δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος-Θήρα-Ρέθυμνο. Ωστόσο, ούτε και εδώ στάθηκε τυχερό, καθώς μια σειρά από ατυχή γεγονότα σημάδεψαν και εδώ την πορεία του. Έτσι, η εταιρεία του ζήτησε για τη νέα σεζόν του 2021 το δρομολόγιο Πειραιάς-Μήλος-Θήρα, χωρίς το Ρέθυμνο. Το 2022, ζητήθηκε να δουλέψει στη γραμμή Πειραιάς ή Λαύριο – Θήρα – Ανάφη, χωρίς όμως επιτυχία, ενώ τον Ιούλιο του ιδίου έτους ανέλαβε την άγονη της Κασοκαρπαθίας, χωρίς όμως να καταφέρει ποτέ να την εξυπηρετήσει, καθώς το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το κήρυξε έκπτωτο από τη γραμμή, μετά από τις συνεχείς αναβολές στην έναρξη των δρομολογίων του. Γεγονός, που το άφησε παροπλισμένο στο μεγάλο λιμάνι για περίπου 8 μήνες.
Το Ropax Olympus, είναι το πέμπτο πλοίο της Κρητικής Εταιρείας και αναμένεται να ενδυναμώσει την παρουσία της στην αγορά των θαλασσίων μεταφορών, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τα ήδη υπάρχοντα πλοία του στόλου της. Αν φυσικά η εταιρεία το χρησιμοποιήσει ως RORO, καθώς υπάρχει και η σκέψη να το δούμε ξανά σε ρόλο ΕΓ/ΟΓ. Σε κάθε περίπτωση ο χρόνος θα δείξει.
To OLYMPUS, ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 1976 (Kochi Jyuko Heavy Industries). Έχει χωρητικότητα 12.338gt (3.732dwt), μήκος 141,7 μέτρα, πλάτος 23,5 μέτρα και βύθισμα 5,95 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.100 επιβάτες και 420 Ι.Χ.. Διαθέτει 2 κύριες μηχανές 2 x MAN-Kawasaki 14V49/54MU dieselσυνολικής ιπποδύναμης 16.000 b.h.p. και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 19 κόμβων.
Φωτο – Βίντεο : Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος