Γράφει ο Σπυρίδων Ρούσσος
Ένα ακόμη ναυτικό βαπόρι προσέθεσε πρόσφατα στον στόλο της η Ventouris Ferries, η οποία συνεχίζει σταθερά και ανεβάζει τον πήχη στις γραμμές που δραστηριοποιείται με πλοία ποιοτικά. Με περισσότερα από 40 έτη παρουσίας στις γραμμές της Αδριατικής η παραδοσιακή εταιρεία έχει καταφέρει να ξεχωρίσει, δρομολογώντας πάντα πλοία αξέχαστα και επαναστατικά. Ποιος μπορεί να μην θυμάται τα πρωτοπόρα ΠΑΤΡΑ ΕΞΠΡΕΣ και ΜΠΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ, που κυριάρχησαν στη γραμμή του Μπάρι τη δεκαετία του ’80. Ή αργότερα τα θηρία ΠΟΛΑΡΙΣ, ΒΕΝΟΥΣ, ΑΘΕΝΣ ΕΞΠΡΕΣ, ΒΕΓΚΑ και ΣΑΤΟΥΡΝΟΥΣ που πραγματικά τίμησαν με την παρουσία τους -στην Αδριατική- τον εμβληματικό θηραιό της οικογένειας Βεντούρη που κοσμούσε τα φουγάρα τους.
Σήμερα, η Ventouris Ferries συνεχίζει να εξελίσσεται δυναμικά και να είναι ανταγωνιστική, συνδέοντας την Ελλάδα (Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα – Σάμη) με την Ιταλία (Μπάρι) και την Ιταλία (Μπάρι) με την Αλβανία (Δυρράχιο), με πλοία (RIGEL II, RIGEL III και RIGEL VIΙ) ποιοτικά. Στο πλαίσιο αυτό και με γνώμονα πάντα τη συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους επιβάτες της, η Ventouris Ferries προχώρησε πρόσφατα στη αγορά ενός ακόμη σπουδαίου πλοίου, του RIGEL V.
Πρόκειται για ένα αξιόλογο ναυτικό βαπόρι, που ξεχώρισε κυρίως για την υψηλή του ταχύτητα, καθώς στα δοκιμαστικά του είχε πετύχει να αναπτύξει 27,7 κόμβους! Ταχύτητα, αντάξια του πλοίου θρύλου που καλούσε να αντικαταστήσει στη μακρινή Ιαπωνία. Του αξέχαστου Takachiho Maru (1974) -μετέπειτα European Express- που τη δεκαετία του ’70 υπήρξε το ταχύτερο επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο που υπηρέτησε την Ιαπωνική Ακτοπλοΐα.
Το Rigel V, ναυπηγήθηκε το 1992 στην Ιαπωνία (Mitsubishi Heavy Industries, Shimonoseki), για λογαριασμό της ιαπωνικής Marine Express, ως Pacific Express. Στις 20 Νοεμβρίου 1992 δρομολογήθηκε στη γραμμή Kawasaki – Hyūga, αντικαθιστώντας μαζί με το αδελφό του Phoenix Express (σήμερα Mega Express Five) τα Takachiho Maru και Mimitsu Maru του 1974. Τον Ιούνιο του 2005, η εταιρεία χρεοκόπησε και το πλοίο πουλήθηκε στη C&Cruise (συμφερόντων Ν. Κορέας) που το μετονόμασε σε KC Rainbow και το δρομολόγησε στη γραμμή Pyeongtaek (Ν. Κορέα) – Rizhao (Κίνα).
Το 2010, πουλήθηκε στην επίσης Νοτιο-κορεατική Grand Ferry. Το πλοίο μετονομάστηκε σε Seco Maru και συνέδεσε το Busan (Ν. Κορέα) με το Kitakyushu (Ιαπωνία). Το 2013, πουλήθηκε στην κινεζική Rizhao Haitong Ferry και υπηρέτησε τη γραμμή Rizhao – Pyeongtaek, ως Ri Zhao Dong Fang.
Το 2015, πουλήθηκε στη Μεξικάνικη Baja Ferries, που το μετονόμασε σε Baja Star και το δρομολόγησε στη γραμμή La Paz – Mazatlan, σε αντικατάσταση του La Paz Star. Τον Ιούλιο του 2023 αντικαταστάθηκε από το California Star, ενώ τον Δεκέμβριο του ιδίου έτους πουλήθηκε στη δική μας Ventouris Ferries.
Το όμορφο πλοίο έφτασε στην Ελλάδα -από το Μεξικό- στις 4 Φεβρουαρίου και οδηγήθηκε αμέσως στην επισκευαστική ζώνη του Περάματος, όπου και παραδόθηκε στους νέους πλοιοκτήτες του. Εν συνεχεία θα υποστεί απαραίτητες εργασίες συντήρησης, αναβάθμισης και μετασκευής, προκειμένου να προσαρμοστεί πλήρως στα νέα του καθήκοντα, πιθανότατα σε γραμμή μεταξύ Ελλάδος -Ιταλίας ή Ιταλίας – Αλβανίας, όπου και δραστηριοποιείται η εταιρεία του.
Το RIGEL V έχει χωρητικότητα 25.095gt (5.372 dwt), μήκος 174 μέτρα, πλάτος 25 μέτρα και βύθισμα 6,5 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 705 επιβάτες (660 κρεβάτια) και 90 Ι.Χ. συν 100 φορτηγά (1.677 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 2 πανίσχυρες κύριες μηχανές Pielstick–NKK 14PC4-2V diesel συνολικής ιπποδύναμης 41.580 b.h.p και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 21 κόμβων.
Εμείς, πάντως, περιμένουμε να το ταξιδέψουμε με ανυπομονησία!
Φωτογραφία εξωφύλλου: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος