Φέτος το καλοκαίρι η ομάδα τού arxipelagos είχε την ευκαιρία να ταξιδέψει με το Ε/Γ-Ο/Γ Ταχύπλοο «Paros Jet» για να σας το παρουσιάσει μέσα από ένα εκτενές αφιέρωμα.
Το «Paros Jet» μαζί με το αρκετά μεγαλύτερο «Tera Jet», αποτελούν τα 2 Ε/Γ-Ο/Γ Ταχύπλοα τύπου «Monohull» της εταιρείας SEAJETS.
Το «Paros Jet» εισήλθε στο στόλο της SEAJETS τον Απρίλιο του 2015, η οποία το αγόρασε από την ιταλική Corsica Ferries.
Ύψωσε σημαία Κύπρου και μέσα στο Μάϊο του ίδιου έτους κατέπλευσε για πρώτη φορά στην Ελευσίνα.
Ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή της Παροναξίας από Πειραιά, το καλοκαίρι του 2015, ενώ την επόμενη θερινή περίοδο εξυπηρέτησε τα νησιά των Κυκλάδων από το λιμάνι της Ραφήνας. Το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους πραγματοποίησε ημερήσιες εκδρομές από το Ρέθυμνο για Σαντορίνη.
Φέτος το καλοκαίρι του 2017 το πλοίο βρέθηκε ξανά στο λιμάνι της Ραφήνας, πραγματοποιώντας απογευματινά δρομολόγια για την Τήνο, τη Μύκονο, την Πάρο και τη Νάξο και πρωινά επιστροφής έχοντας ως αφετηρία τη Νάξο.
ΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ

Στη Γέφυρα του «Paros Jet» συναντήσαμε τον Πλοίαρχο του, Cpt Μανώλη Τρασάνη, ο οποίος βρίσκεται στο πλοίο δύο συνεχόμενες περιόδους.
Με καταγωγή από τον Πόρο του Αργοσαρωνικού, από μικρό παιδί αγαπούσε τη θάλασσα και τα καράβια.
Δεξιά του στο πιλοτήριο βρίσκεται ο Ύπαρχος, Cpt Σπύρος Δήμιζας.
Οι υψηλές ταχύτητες με τέτοιου τύπου πλοία, απαιτούν δύο «ζευγάρια μάτια» να κοιτάζουν εμπρός για λόγους ασφαλείας, γι αυτό και το κάθε Ταχύπλοο διαθέτει δύο θέσεις, του Πλοιάρχου και του Ύπαρχου ή Αξιωματικού υπηρεσίας.
ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΟΣΤΑΣΙΟ
Ακόμη όπως σε κάθε μεγάλο Ταχύπλοο, έτσι και στο «Paros Jet» δεν υπάρχει «control room» των μηχανών, αλλά ο αντίστοιχος έλεγχος γίνεται εντός της Γέφυρας, γι αυτό και δεξιά των Αξιωματικών Γέφυρας, βρίσκεται η θέση του Α’ Μηχανικού καθώς και του Προϊστ. Ηλεκτρολόγου. Έτσι το Μηχανοστάσιο του πλοίου παραμένει κλειστό καθόλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
Α’ Μηχανικός του «Paros Jet» είναι ο Chief Σωτήρης Παπαντώνης, ο οποίος κατάγεται από το Αγρίνιο και έχει μεγάλη εμπειρία στα ταχύπλοα.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ
Ο κ. Βαγγέλης Γιακουμάκης είναι ο Προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος του «Paros Jet» και επιμελείται προσωπικά κάθε λεπτομέρεια στο ξενοδοχειακό, με γνώμονα την άνεση του επιβάτη στο ταξίδι.
Μαζί με το υπόλοιπο team του ξενοδοχειακού, προσφέρουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στους επιβάτες.

Τα σαλόνια του πλοίου είναι άνετα και απλώνονται σε δύο ντεκ, στο ανώτερο που βρίσκεται η «Platinum» θέση (Vip), με το δικό της Bar και τα πιο άνετα και μεγαλύτερα καθίσματα αεροπορικού τύπου, ενώ στο κάτω ντεκ βρίσκεται η οικονομική με ένα επίσης Bar. Στο ίδιο επίπεδο βρίσκεται η Reception και το Λογιστήριο, που συναντάμε ανεβαίνοντας πρύμα το κλιμακοστάσιο από το ντεκ του γκαράζ. Μπροστά από το χώρο της Reception και του Λογιστηρίου, υπάρχουν καναπέδες, ενώ τα υπόλοιπα σαλόνια αποτελούνται από πολυτελή καθίσματα αεροπορικού τύπου, τα οποία είναι τοποθετημένα σε ποικιλία διατάξεων.
Οι χρωματισμοί που κυριαρχούν είναι απαλοί, ενώ έχουν ως βάση το κίτρινο χρώμα.
Η αισθητική και η διακόσμηση με τα κρυστάλλινα φωτιστικά, παραπέμπουν σε ιταλική φινέτσα, ενώ ακριβώς πάνω από το εσωτερικό κλιμακοστάσιο που ενώνει το κάτω με το πάνω ντεκ της Platinum, βρίσκεται το κλασικό αίθριο.
Εξωτερικά στην πρύμνη του πλοίου, κρύβονται δύο σκάφη Fast Rescue, τα οποία με το κρένι και τα ανακλινόμενα παραπέτα, δύνανται να βρεθούν άμεσα στο νερό.
Στην πλώρη, ως είθισται σε αυτού του τύπου τα ταχύπλοα, υπάρχει μονή άγκυρα με μικρό μήκος καδένας, την οποία ακολουθεί συρματόσχοινο.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΟΙΟ
Την ιταλική φινέτσα της σιλουέτας του «Paros Jet» δεν είναι η πρώτη φορά που την αντικρίζουμε στα νερά μας, καθώς το 2007 είχε εξυπηρετήσει σε γραμμή της ακτοπλοΐας το νεότερο αδερφό πλοίο, το «Corsica Express III», το οποίο είχε ναυλώσει ο Ικαριώτης εφοπλιστής κ. Σπανός για λογαριασμό της νεοσύστατης «Kallisti Ferries» που εξυπηρετούσε τα νησιά της Ικαρίας και της Σάμου και τα συνέδεε με τον Πειραιά και με τα λιμάνια της Τήνου, της Μυκόνου και λίγο αργότερα με το λιμάνι της Καβάλας.
Το «Paros Jet» ναυπηγήθηκε σε ιταλικά Ναυπηγεία που διακρίνονται για τη σημαντική τεχνογνωσία και εμπειρία τους στον τομέα των ταχυπλόων τύπου Monohull. Είναι το πρώην «Corsica Express II», που μαζί με άλλα δύο Ε/Γ-Ο/Γ Ταχύπλοα τύπου Monohull, αποτέλεσαν την κλάση «TMV 103 Aquastrada», προϊόν σχεδίασης της Rodriquez Cantieri Navali, τα οποία ναυπηγήθηκαν στα ιταλικά Ναυπηγεία Pietra Ligure I.N.M.A στην πόλη La Spezia, από το 1995 έως το 1996, για λογαριασμό της Corsica Ferries.
Τα ταχύπλοα δούλεψαν στις γραμμές της Ιταλίας της Κορσικής και της Σαρδηνίας, όμως μερικά χρόνια μετά παροπλίστηκαν λόγω του υψηλού κόστους διαχείρισης.
Το «Paros Jet» έχει μήκος 103 m, πλάτος 14,5 m και βύθισμα 2,20 m.
Φοράει 4 κύριες μηχανές MTU 20V, 1163, TB73L των 24.000 kw και 32.171 hp, που αποδίδουν μέγιστη ταχύτητα στο σκάφος, βάσει των προδιαγραφών του Ναυπηγείου, 37 κόμβων.
ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ
Το Ε/Γ-Ο/Γ Ταχύπλοο «Paros Jet» είναι ένα πλοίο που τραβά εύκολα τα βλέμματα, λόγω ότι έχει πολύ όμορφες, αεροδυναμικές γραμμές, ιταλικής φινέτσας και θυμίζει αρκετά πολυτελή θαλαμηγό αλλά βέβαια σε αρκετά μεγαλύτερο μέγεθος. Προκαλεί το ενδιαφέρον κάθε επιβάτη, να κάνει ένα ταξίδι μαζί του.
Για το arxipelagos.com
Σίμος Μιχάλογλου
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΒΙΝΤΕΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ
PAROS JET ΑΦΙΞΟ- ΑΝΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ
PAROS JET – ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΑΞΙΔΙΟΥ
PAROS JET – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΗΧΑΝΟΣΤΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Cpt. ΜΑΝΩΛΗΣ ΤΡΑΣΑΝΗΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ
Τον γνωρίσαμε ως Υποπλοίαρχο το 2013 στο αφιέρωμα του arxipelagos στο Ε/Γ-Ο/Γ «ΑΡΙΑΔΝΗ» και τον συναντάμε φέτος ξανά στη Γέφυρα του Ε/Γ-Ο/Γ Ταχύπλοου της SEAJETS, «Paros Jet» ενός πλοίου διαφορετικής φιλοσοφίας, χειρισμών και συμπεριφοράς στη θάλασσα.
Ο Cpt Μανώλης Τρασάνης, αρκετά νέος στην ηλικία, ξεκίνησε από νωρίς στην καριέρα του να γράφει τη δική του ιστορία στην Ακτοπλοΐα!
Γεννημένος και μεγαλωμένος στον Πόρο του Αργοσαρωνικού, είχε την τριβή με τη θάλασσα από μικρή ηλικία και θαύμαζε τα βαποράκια εκείνης της εποχής που εξυπηρετούσαν το νησί του.
Άνθρωπος χαμηλών τόνων, «πατάει» γερά στα πόδια του και κουμαντάρει με σύνεση την κομψή και φινετσάτη “Ιταλίδα” «Paros Jet», σε θαλασσινά ταξίδια υψηλών ταχυτήτων, από τη Ραφήνα για την Τήνο, τη Μύκονο, την Πάρο και τη Νάξο!
Πάμε να τον γνωρίζουμε μέσα από τη συνέντευξη του για την κάμερα του arxipelagos!
- Συνέντευξη: Σίμος Μιχάλογλου
- Μοντάζ: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΓΙΑΚΟΥΜΑΚΗΣ: ΠΡΟΪΣΤ. ΑΡΧΙΘΑΛΑΜΗΠΟΛΟΣ
Ο Προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος του Ε/Γ-Ο/Γ Ταχύπλοου της SEAJETS, «Paros Jet», κ. Ευάγγελος Γιακουμάκης, μας περιγράφει στην κάμερα του Αρχιπελάγους, τους χώρους και τις ανέσεις του πλοίου.
Όμορφοι εσωτερικοί χώροι που χαρίζουν άνετο ταξίδι με υψηλές ταχύτητες, ο κ. Γιακουμάκης και το υπόλοιπο ξενοδοχειακό team, δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό, για να έχουν τον επιβάτη ευχαριστημένο.
Τον κ. Γιακουμάκη τον γνωρίζουμε από το 2014, από το αφιέρωμα μας στο «ΑΡΙΑΔΝΗ», όπου μας είχε αναλύσει και τότε στην κάμερα του Αρχιπελάγους τους χώρους του πλοίου.
- Συνέντευξη: Σίμος Μιχάλογλου
- Μοντάζ: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΠΑΠΑΝΤΩΝΗΣ: Α’ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
Στη διάρκεια του ταξιδιού μας για το αφιέρωμα στο καλλίγραμμο monohull Ταχύπλοο της SEAJETS, το ιταλικό Ε/Γ-Ο/Γ «PAROS JET»,είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον «Άρχοντα» των μηχανών, τον Chief Σωτήρη Παπαντώνη, ο οποίος είναι ο Α’ Μηχανικός του πλοίου από το Δεκέμβριο του 2015.
Στο βίντεο της συνέντευξης που ακολουθεί θα έχετε την ευκαιρία να ακούσετε μερικά στοιχεία για τις δυνατές μηχανές MTU που φοράει το σκάφος, το οποίο εκτελεί ταχύτατες πλόες στη γραμμή ΡΑΦΗΝΑ-ΤΗΝΟΣ-ΜΥΚΟΝΟΣ-ΠΑΡΟΣ-ΝΑΞΟΣ!
- Συνέντευξη: Σίμος Μιχάλογλου
- Μοντάζ: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟ PAROS JET
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟYΜΕ ΤΗΝ SEA JETS ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Από το Πλήρωμα ευχαριστούμε θερμά:
- Τον Πλοίαρχο, Cpt Μανώλη Τρασάνη
- Τον Α’ Μηχανικό, Chief Σωτήρη Παπαντώνη
- Τον Ύπαρχο, Cpt Σπύρο Δήμιζα
- Τον Προϊστ. Οικονομικό, κ. Αντώνη Αναστασάκη
- Τον Προϊστ. Αρχιθαλαμηπόλο, κ. Βαγγέλη Γιακουμάκη
- Όλους τους Αξιωματικούς και το Πλήρωμα ευχαριστούμε θερμά για τη συνεργασία και τους ευχόμαστε καλά ταξίδια σε ήρεμες θάλασσες!
Για την πραγματοποίηση του αφιερώματοs συμμετείχαν οι:
- Κάμερα: Σίμος Μιχάλογλου
- Φωτογράφιση: Κώστας Σαρλής, Αντώνης Μέγγουλης, Σίμος Μιχάλογλου
- Συνεντεύξεις: Σίμος Μιχάλογλου
- Montage, Computer Graphics Animation: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος