Στις 5 Δεκεμβρίου 2021, κατέφθασε στο Πέραμα το τελευταίο απόκτημα της δυναμικά αναπτυσσόμενης Creta Cargo Lines. Μιας εταιρείας, που ιδρύθηκε το 2013 με κύριο στόχο την μεταφορά επιβατικών και φορτηγών οχημάτων, καθώς και κάθε είδους φορτίου, εξειδικευμένου και επικίνδυνου από τη ηπειρωτική Ελλάδα προς τα νησιά του Αιγαίου.
Έκτοτε, η εν λόγω εταιρεία αναπτύσσεται συνεχώς και σήμερα αποτελεί σταθερό συνεργάτη των μεγαλύτερων εταιριών στο χώρο της ενέργειας, καθώς και βασικό δίαυλο μεταφοράς για τα νησιά του Αιγαίου, δεδομένου ότι εκτελεί τακτικά δρομολόγια με τα ιδιόκτητα φορτηγά – οχηματαγωγά πλοία που διαθέτει (ΤΑΛΩΣ, ΝΕΑΡΧΟΣ και ΙΩΣΗΦ Κ.).
Το ORCADIA, είναι το τέταρτο πλοίο που προστίθεται στον στόλο της Κρητικής Εταιρείας και αγοράστηκε το προηγούμενο διάστημα από την σκωτσέζικη Pentland Ferry. Στην πατρίδα μας ήρθε ρυμουλκούμενο από το Ρ/Κ Christos LXI, ενώ η εταιρεία του σκοπεύει να προχωρήσει στην συνολική αναβάθμιση, επισκευή και μετατροπή του σε επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο, το οποίο αναμένεται να ενσωματωθεί στην ελληνική ακτοπλοΐα την ερχόμενη καλοκαιρινή σεζόν. Με αυτό τον τρόπο, η εταιρεία θα συμπληρώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πελάτες της, ενώ παράλληλα θα ενδυναμώσει την παρουσία της στην αγορά των θαλασσίων μεταφορών, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τα ήδη υπάρχοντα πλοία του στόλου της.
Το ORCADIA, μπορεί να φαίνεται μικρό στο μάτι, ωστόσο πρόκειται για στιβαρή κατασκευή, που σχεδιάστηκε και χτίστηκε με στόχο να διασχίζει τις άγριες θάλασσες της Βόρειας Ευρώπης, εξυπηρετώντας γραμμές στο Firth of Clyde. Μια περιοχή που βρίσκεται στις εκβολές του ποταμού Clyde, δυτικά των ακτών της Σκωτίας και διαθέτει τα βαθύτερα παράκτια νερά των Βρετανικών Νήσων (164 μέτρα το βαθύτερο σημείο).
Ταυτόχρονα, όμως, είναι και επαναστατικό πλοίο, καθώς για την πρόωσή εξοπλίζεται με δύο προπέλες Voith Schneider, που βρίσκονται τοποθετημένες μια σε κάθε άκρο του κύτους, και χρησιμοποιούνται κυρίως στα ρυμουλκά.
Ναυπηγήθηκε στη Σκωτία το 1978 (Ailsa Shipbuilding Company, Troon) για λογαριασμό της φημισμένης Caledonian MacBrayne, λαμβάνοντας το όνομα SATURN και εξυπηρέτησε ανελλιπώς τις γραμμές Wemyss Bay–Rothesay και Gourock–Dunoon έως το 2011. Το 2015, πουλήθηκε στην στην Pentland Ferries, η οποία το μετονόμασε σε ORCADIA και το χρησιμοποίησε ως πλοίο φορτηγό, σε γραμμές γύρω από το Orkney και το Pentland Firth.
Το συμπαθητικό ποσταλάκι, έχει ήδη μεταβεί στα ναυπηγεία Σπανόπουλου, όπου θα πραγματοποιήσει όλες τις προγραμματισμένες εργασίες επισκευής και αναβάθμισής, που θα το προσαρμόσουν στα νέα του καθήκοντα. Έχει χωρητικότητα 899gt (259 dwt), μήκος 70m, πλάτος 13,8m και βύθισμα 2,5m. Η μεταφορική του ικανότητα είναι για 531 επιβάτες και 40 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Mirrlees Blackstone 4SCSA 8-cylinder, συνολικής ιπποδύναμης 1,000 bhp και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 13 κόμβων.
Ευχόμαστε να είναι καλορίζικο και καλοθάλασσο.
Φωτο: ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ, WIKIPEDIA