Η Orient Overseas Container Line (OOCL), ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους τακτικών γραμμών παγκοσμίως, ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας για την κατασκευή 14 νέων containerships με μηχανές διπλού καυσίμου μεθανόλης, συνολικής αξίας 3,08 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενισχύοντας αποφασιστικά την πορεία της προς τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών.
Τα νέα πλοία θα κατασκευαστούν στα κινεζικά ναυπηγεία Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co. και Dalian COSCO KHI Ship Engineering Co., που συνδέονται με τη μητρική COSCO Shipping Holdings, η οποία ελέγχει πλειοψηφικά την OOCL. Το κόστος κάθε πλοίου ανέρχεται σε περίπου 220 εκατομμύρια δολάρια, με τις παραδόσεις να αναμένονται από το τρίτο τρίμηνο του 2028 έως το τρίτο τρίμηνο του 2029.
Στροφή στη Μεθανόλη και Στόχος οι Μηδενικές Εκπομπές
Η συγκεκριμένη παραγγελία εντάσσεται στο μακροπρόθεσμο επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας για σταδιακή ανανέωση του στόλου με έμφαση στην τεχνολογία καθαρών καυσίμων. Τα πλοία θα φέρουν dual-fuel μηχανές μεθανόλης, μια λύση που κερδίζει διαρκώς έδαφος στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία ως εναλλακτικό καύσιμο χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Η εταιρεία υπογραμμίζει ότι τα νέα πλοία έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι λειτουργικά ευέλικτα, κατάλληλα για διάφορες εμπορικές γραμμές και μεγάλους λιμένες, και ότι καλύπτουν τις νέες απαιτήσεις των πελατών για περιβαλλοντικά υπεύθυνα δίκτυα εφοδιαστικής αλυσίδας.
Χρηματοδότηση και Στρατηγική Ανάπτυξης
Η OOCL σκοπεύει να καλύψει το 60% του συνολικού κόστους μέσω τραπεζικού δανεισμού και εξωτερικής χρηματοδότησης, ενώ το υπόλοιπο 40% θα καλυφθεί από εσωτερικούς πόρους. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την έγκριση των ανεξάρτητων μετόχων της Orient Overseas (International) Limited και της COSCO Shipping Holdings.
Η εν λόγω παραγγελία έρχεται να προστεθεί στις 29 προηγούμενες που έχει αναθέσει η OOCL στα ίδια ναυπηγεία από το 2020, περιλαμβανομένων και επτά πλοίων κατηγορίας 24.000 TEU με τεχνολογία dual-fuel μεθανόλης που παραγγέλθηκαν το 2022.
Ένα Καθοριστικό Βήμα για τη Ναυτιλία του Μέλλοντος
Η επένδυση αυτή επιβεβαιώνει τη δέσμευση της OOCL στην εφαρμογή της στρατηγικής “πράσινης μετάβασης” και ενισχύει την ηγετική της θέση σε έναν κλάδο που μετασχηματίζεται ταχύτατα υπό το βάρος των περιβαλλοντικών κανονισμών και της ζήτησης για βιώσιμες λύσεις.
Σε μια εποχή που η ναυτιλιακή βιομηχανία καλείται να αντιμετωπίσει τόσο ρυθμιστικές προκλήσεις όσο και αυξημένες απαιτήσεις από τους πελάτες, η OOCL επιλέγει να επενδύσει δυναμικά σε έναν στόλο που συνδυάζει τεχνολογική και περιβαλλοντική υπεροχή, διαμορφώνοντας το μέλλον των τακτικών γραμμών.