Όπως είδαμε και στο άρθρο του αδελφού Aura Seaways, η DFDS ήταν ο επόμενος ευρωπαϊκός operator μετά τους Destination Gotland, Moby Lines και Algerie Ferries, που τον Φεβρουάριο του 2018 προχώρησε σε παραγγελία δύο ro/pax στα κινεζικά ναυπηγεία της Guangzhou. Έπειτα από εύλογη καθυστέρηση, η οποία σχετιζόταν κυρίως με τα περιοριστικά μέτρα εξάπλωσης του κορωνοϊού, το πρώτο πλοίο έκανε το πρώτο του εμπορικό δρομολόγιο τον Ιανουάριο του 2022 και το δεύτερο μόλις τον περασμένο Απρίλιο, με τον φίλο της σελίδας μας voyagair να ταξιδεύει μαζί του λίγες εβδομάδες μετά και να μας το παρουσιάζει.
Το Luna Seaways έχει μήκος 230 μέτρα, πλάτος 31,6 μέτρα και αναπτύσσει ταχύτητα 23 κόμβων, με την υπηρεσιακή του να κυμαίνεται στους 18 στη συγκεκριμένη γραμμή, όπου διπλώνει το Aura Seaways. Μπορεί να μεταφέρει 12.750 τόνους φορτίου, ενώ είναι εξοπλισμένο με scrubber που δικαιολογούν τα θηριώδη φουγάρα του και έτσι συμμορφώνεται με τις πιο πρόσφατες απαιτήσεις εκπομπής αέριων ρύπων, που είναι μειωμένες κατά 20% σε σχέση με τους προκατόχους στη γραμμή. Σε ό,τι αφορά το ξενοδοχειακό, διαθέτει κατάστημα 106 τ.μ., τα 7 Seas Buffet και Fine Dining εστιατόρια, το καφέ Lighthouse, το Navigators Bar, τον παιδικό χώρο Pirates Island που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το Εκπαιδευτικό Κέντρο “Curiocity”, καθώς και τον χώρο Road Kings, που απευθύνεται αποκλειστικά στους οδηγούς διεθνών μεταφορών.
Για όλους τους 600 επιβάτες του Luna Seaways προβλέπεται κρεβάτι και το ξενοδοχειακό δεν διαθέτει θέσεις αεροπορικού τύπου. Οι καμπίνες διακρίνονται σε απλές, που παρέχουν όσα χρειάζεται κανείς για ποιοτική ξεκούραση, και σε premium, που διαθέτουν διπλά κρεβάτια, τηλεόραση και μίνι μπαρ. Δύο από τις καμπίνες απευθύνονται σε άτομα με ειδικές ανάγκες, για την εξυπηρέτηση των οποίων έχει γίνει πρόβλεψη σε ανελκυστήρες, δημόσιες τουαλέτες και γκαράζ, με τη στάθμευση των αυτοκινήτων τους στο ανώτερο. Τέλος, το πλοίο φιλοξενεί και foot passengers, η επιβίβαση των οποίων γίνεται με mini bus από το terminal του εκάστοτε λιμένα στο ανώτερο γκαράζ, μπροστά στο κλιμακοστάσιο και τους ανελκυστήρες.
Ο δανέζικος κολοσσός της DFDS είναι υποψήφιος για τον τίτλο Europe’s Leading Ferry Operator στα σημαντικά για τον χώρο World Travel Awards 2022, μαζί με τις Brittany Ferries, Color Line, P&O και Stena Line 2022. Ιδρύθηκε το 1866 και σήμερα απασχολεί περίπου 10.000 εργαζόμενους, παρέχοντας περισσότερες από 20 συνδέσεις σε όλη την Ευρώπη, με τις 9 να εξυπηρετούν και επιβάτες, ο οποίοι ετησίως ανέρχονται στα 5 εκατομμύρια. Μετά την εξαγορά της τουρκικής UN Roro το 2018, δραστηριοποιείται και στη χώρα μας και στο λιμάνι της Πάτρας, που αποτελεί ενδιάμεσο σταθμό στο freight δρομολόγιο Pendik-Τεργέστη.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε το Luna Seaways σε ένα 4K βίντεο, που περιλαμβάνει onboard πλάνα από το ταξίδι Karslhamn-Klaipeda, στιγμιότυπα από τη φόρτωση στο σουηδικό λιμάνι και το ρεμέτζο στην λιθουανική πλευρά της σύνδεσης.
Για το Arxipelagos
Voyagair
Για περισσότερες φωτο και video: voyagair.shipspotting