Πρωτοσέλιδο στις εφημερίδες της γειτονικής μας χώρας έγινε η δική μας Levante Ferries, με αφορμή την επικείμενη νέα σύνδεση μεταξύ Θεσσαλονίκης-Σμύρνης. Διοικητικά στελέχη της ελληνικής εταιρείας μετέβησαν την περασμένη εβδομάδα στην Τουρκία, όπου πραγματοποίησαν συνάντηση με τους αρμόδιους φορείς για τις μεταφορές στη γειτονική χώρα, όπως ο UKAT και η Ένωση Μεταφορέων και των Διεθνών Μεταφορέων, που απαριθμεί περισσότερα από 2000 μέλη. Στόχος, ήταν η επίσπευση των διαδικασιών για την επανεκκίνηση της ιστορικής ακτοπλοϊκής γραμμής, αφού η πανδημία του κορωνοϊού επιβράδυνε τις εξελίξεις.
Στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε, υπό την προεδρία του κ. Ayhan Turan, Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του UKAT, έγινε ανταλλαγή απόψεων -μεταξύ των δυο πλευρών- σχετικά με το άνοιγμα της νέας γραμμής, ενώ συνάφθηκαν και σχετικές εμπορικές συμφωνίες. Η νέα σύνδεση θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Απρίλιο με το πλήρες ανανεωμένο και αναβαθμισμένο πλοίο ΣΜΥΡΝΑ, σε πρώτη φάση, το οποίο παρουσιάστηκε στη συνάντηση και αυτή την περίοδο μετασκευάζεται πυρετωδώς στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας. Ενώ αναμένεται να δεξαμενιστεί σε 1,5 μήνα περίπου στα ναυπηγεία της Αυλίδας, στη Χαλκίδα.
Ωστόσο, στους σχεδιασμούς της εταιρίας είναι η δρομολόγηση και δεύτερου πλοίου παρόμοιας χωρητικότητας με το ΣΜΥΡΝΑ, με στόχο να εξυπηρετούνται τα φορτηγά που θα ξεκινούν από τα τουρκικά παράλια με προορισμό την Ελλάδα και τις χώρες της ΕΕ. Σε κάθε περίπτωση και σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις των Τούρκων εκπροσώπων, εφόσον δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες, τότε η νέα γραμμή θα προσελκύσει τουλάχιστον 1000 οχήματα τον μήνα από την Τουρκία.
Να υπενθυμίσουμε, ότι το στιβαρό πλοίο αγοράστηκε από την πολωνέζικη Unity Line και κατέπλευσε στον Πειραιά στις αρχές Απριλίου 2019. Ναυπηγήθηκε στο Bergen της Νορβηγίας (Bergens Mekaniske Verksted A/S) το 1977 -για λογαριασμό των Γερμανικών Σιδηροδρόμων SJ και DR-. Έχει χωρητικότητα 14.216gt (3.024 dwt), μήκος 160,07 μέτρα, πλάτος 22,63 μέτρα και βύθισμα 6 μέτρα. Θα μεταφέρει περισσότερους από 400 επιβάτες ενώ διαθέτει γκαράζ με χωρητικότητα 1.275 γραμμικά μέτρα. Εξοπλίζεται με 4 κύριες μηχανές (2xMAN 8L46/54 και 2xMAN 6L46/54) συνολικής ισχύος 12.760 kw και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 18 κόμβων.