Όταν τον Αύγουστο του 2019 η αγαπημένη Fast Ferries ανακοίνωσε την αγορά του σύγχρονου ταχύπλοου σκάφους TURGUT OZAL από τη γειτονική Τουρκία, η είδηση στο μεγάλο λιμάνι έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία, καθώς μια παραδοσιακή και νοικοκυρεμένη εταιρεία αποφάσιζε να μπει, για πρώτη φορά, σε “νέα χωράφια” και μάλιστα σε μια αγορά με ιδιαίτερα έντονο ανταγωνισμό. Βέβαια, όταν λήφθηκε αυτή η απόφαση, δεν είχαμε μπει ακόμη στην εποχή του κορωνοϊού, ενώ ταυτόχρονα η ελληνική οικονομία έδειχνε σημάδια ανάκαμψης μετά από μια πολυετή οικονομική κρίση.
Μερικά ερωτήματα, που αναμφίβολα τότε -έστω και φευγαλέα- πέρασαν από μυαλό των περισσοτέρων από εμάς ήταν τα ακόλουθα:
- Πως μια νοικοκυρεμένη εταιρεία με τη συνέπεια και την αξιοπιστία της Fast Ferries αναλάμβανε ένα τέτοιο ρίσκο μετά από μια περίοδο πολυετούς οικονομικής κρίσης;
- Και κατά δεύτερο πως θα κατάφερνε μια εταιρεία της Ραφήνας να επιβάλει την παρουσία της σε μια έντονα ανταγωνιστική περιοχή, όπως είναι αυτή του Πειραιά, πλάι στα μεγάλα ονόματα της ελληνικής ακτοπλοΐας;
Οι απαντήσεις μας ήρθαν σχεδόν αμέσως. Όσον αφορά το πρώτο ερώτημα, η εταιρεία είχε μια σύντομη, αλλά θετική εμπειρία από την επιτυχημένη ναύλωση του HELLENIC HIGHSPEED (4.662gt/1997) της Hellenic Seaways, κατά τη θερινή περίοδο του 2019. Το πλοίο τότε εξυπηρέτησε τη γραμμή Ραφήνα – Τήνο – Μύκονο – Νάξο με τη γνωστή αξιοπιστία και συνέπεια που διακατέχει την παραδοσιακή εταιρεία, έστω και αν τα πλάνα του άνοιξαν με σχετική καθυστέρηση. Γεγονός, που επιβεβαίωσε περίτρανα τον σεβασμό που δείχνει η εταιρεία στον επιβάτη-ταξιδιώτη εδώ και πολλά χρόνια τώρα. Η εφαρμογή, λοιπόν, της επιτυχημένης αυτής συνταγής -εδώ και 15 χρόνια- στη Ραφήνα και μάλιστα σε ένα ταχύπλοο σκάφος, στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και αναμφίβολα βρήκε την ανάλογη θέρμη και υποστήριξη από το επιβατικό κοινό που εμπιστεύεται και αγαπά την εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια.
Όσον αφορά το δεύτερο ερώτημα, όλοι θυμόμαστε τις πολύ θετικές εντυπώσεις που άφησε το FAST FERRIES ANDROS (7.786gt/1989) από το σύντομο πέρασμά του στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Τήνος – Μύκονος το Φθινόπωρο-Χειμώνα του 2017-18. Τότε είχε ναυλωθεί από την Blue Star Ferries, σε αντικατάσταση του BLUE STAR NAXOS (10.438gt/2002), το οποίο με τη σειρά του αντικαθιστούσε το “λαβωμένο” BLUE STAR PATMOS (18.500gt/2012) στη γραμμή της Παροναξίας. Στο σύντομο αυτό χρονικό διάστημα η Fast Ferries κατάφερε και πέτυχε να εκπλήξει θετικά τη ναυλώτρια Blue Star Ferries και παράλληλα να κερδίσει το επιβατικό κοινό της γραμμής με τη συνέπεια, την αξιοπιστία και την υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών της, βάζοντας έτσι τον αρχικό σπόρο για αυτό που επρόκειτο να ακολουθήσει.
η αγορά του εντυπωσιακού HSC THUNDER (5.992gt/1998), για τους γνωρίζοντες τα δεδομένα της ακτοπλοΐας μας, δεν θα έπρεπε να προκαλεί έκπληξη, καθώς αποτελούσε τη φυσική εξέλιξη μιας σταθερά επιτυχημένης πορείας που διαγράφει η δημοφιλής ακτοπλοϊκή εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια στην ελληνική ακτοπλοΐα
Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Fast Ferries έχει ήδη εξελιχθεί σε κυρίαρχη δύναμη στη Ραφήνα (leading company), με 3 αξιόλογα συμβατικά πλοία, τα οποία ανακαινίζονται τακτικά και προσφέρουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους ταξιδιώτες των γραμμών που εξυπηρετούν όλο το χρόνο. Συνεπώς, η αγορά του εντυπωσιακού HSC THUNDER (5.992gt/1998), για τους γνωρίζοντες τα δεδομένα της ακτοπλοΐας μας, δεν θα έπρεπε να προκαλεί έκπληξη, καθώς αποτελούσε τη φυσική εξέλιξη μιας σταθερά επιτυχημένης πορείας που διαγράφει η δημοφιλής ακτοπλοϊκή εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Ωστόσο, όμως, ο δρόμος την ανάπτυξης δεν είναι πάντα στρωμένος με ροδοπέταλα. Έτσι, από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησαν οι προσπάθειες για τη δρομολόγηση του σύγχρονου αυτού πλοίου στα ελληνικά νησιά, εμφανίστηκαν τα πρώτα εμπόδια. Αρχικά, η εταιρεία είχε ζητήσει δρομολόγιο για τη γραμμή Πειραιάς – Μύκονος – Νάξος – Σαντορίνη – Ανάφη (3 φορές την εβδομάδα) – Θηρασιά (1 προσέγγιση). Η αναχώρησή του από τον Πειραιά θα ήταν στις 15.50 και από τη Σαντορίνη στις 07.30 αντίστοιχα. Παρόλα αυτά χρειάστηκαν δυο διαδοχικές και συνάμα αναιτιολόγητες αναβολές στο ΣΑΣ, στο αίτημα της εταιρείας. Ένα αίτημα, το οποίο εγκρίθηκε με πολύ μεγάλη καθυστέρηση και που τελικά δεν υλοποιήθηκε, καθώς ακολούθησε η γκρίζα περίοδος του κορωνοιού που κυριολεκτικά “γονάτισε” οικονομικά όλες τις εταιρείες της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Παρόλα αυτά, όμως, η αγαπημένη εταιρεία δεν το έβαλε κάτω. Ήταν αποφασισμένη να προχωρήσει τα φιλόδοξα σχέδια της και να δρομολογήσει το πλοίο της το καλοκαίρι του 2021, “ταξιδεύοντας” το σινιάλο της και στο μεγάλο λιμάνι της χώρας. Άλλωστε, όλες οι κινήσεις που έχει κάνει μέχρι σήμερα αποπνέουν σοβαρότητα, έχουν μελετηθεί πολύ προσεκτικά και κρίνονται πετυχημένες. Έτσι, το πλοίο μεταφέρθηκε στα Αμπελάκια Σαλαμίνας (ναυπηγεία Spanopoulos Group), όπου ξεκίνησαν οι εργασίες επισκευής των μηχανών, η αναβάθμιση του ξενοδοχείου και η τοποθέτηση της εντυπωσιακής ράμπας στην πρύμνη, η οποία μάλιστα έγινε παραγγελία στην ίδια την Austal.
Στο νέο δρομολόγιο που ζητήθηκε έγιναν τροποποιήσεις και τελικά εγκρίθηκε η δρομολόγηση του πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Νάξος, με καθημερινή ώρα αναχώρησης από το μεγάλο λιμάνι στις 12.00 το μεσημέρι. Ένα έξυπνο δρομολόγιο, που το ταχύπλοο με την εντυπωσιακή φορεσιά εξυπηρετεί από τις 8 Ιουλίου 2021 και το οποίο ήμασταν και εμείς περίεργοι να γνωρίσουμε.
Ταξιδεύοντας με το στολίδι της Fast Ferries
Είναι αλήθεια ότι όλοι μας έχουμε συνδέσει λίγο-πολύ τα ακτοπλοϊκά μας ταξίδια με πρωινές, είτε απογευματινές και βραδινές αναχωρήσεις. Φέτος, για πρώτη φορά είχαμε ευχάριστες εκπλήξεις που “έσπασαν” αυτή την πολυετή παράδοση. Η Hellenic Seaways δρομολόγησε στις Κυκλάδες το μεγάλο HIGH SPEED 4 με ώρα αναχώρησης στις 09.30 και το HELLENIC HIGHSPEED στις 11.00, ενώ η Fast Ferries ζήτησε την αναχώρηση του δικού της σκάφους στις 12.00. Πράγματι, οι ώρες αυτές είναι ιδιαίτερα βολικές για τους οικογενειάρχες που επιθυμούν να ταξιδέψουν με ηρεμία και χωρίς άγχος στα νησιά, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλουν στην πρωινή αποσυμφόρηση του Πειραιά, ιδιαίτερα τις ώρες των πρωινών ή απογευματινών αναχωρήσεων, όπου δημιουργείται το αδιαχώρητο σε μια ιδιαίτερα επιβαρυμένη περιοχή, όπως έχει καταστεί τα τελευταία χρόνια το μεγάλο λιμάνι.
Ποιότητα! Είναι η πρώτη λέξη που έρχεται στο μυαλό μας και που περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο αυτό το εντυπωσιακό σκάφος, ενώ η φορεσιά της εταιρείας του το κάνει ακόμη ομορφότερο. Ίσως, το ομορφότερο από όλα τα πλοία της κατηγορίας του στον Πειραιά
Επισκεφθήκαμε τον Πειραιά ένα μεσημεράκι Κυριακής (18.07.2021), με σκοπό να ταξιδέψουμε μαζί με τη νεόφερτη “βολίδα” της Fast Ferries, που έχει προκαλέσει τόση αναστάτωση στον ανταγωνισμό. Πρόκειται για ένα κλασικού τύπου Catamaran της Austal, το οποίο τα τελευταία 20 χρόνια κερδίζει σταδιακά έδαφος (ως ο ιδανικός τύπος πλοίου) στην ελληνική ακτοπλοΐα. Το πλοίο είναι δεμένο στην ανάποδη της Τζελέπη και όσο το πλησιάζουμε, τόσο αυτή η επιβλητική αλουμινένια κατασκευή με τα μεγάλα σε μέγεθος φιμέ κρύσταλλα τραβά την προσοχή μας. Ποιότητα! Είναι η πρώτη λέξη που έρχεται στο μυαλό μας και που περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο αυτό το εντυπωσιακό σκάφος, ενώ η φορεσιά της εταιρείας του το κάνει ακόμη ομορφότερο. Ίσως, το ομορφότερο από όλα τα πλοία της κατηγορίας του στον Πειραιά. Εμείς απλά θα θέλαμε το πλαίσιο των παραθύρων στη γέφυρα να ήταν μαύρο, κάτι που νομίζουμε ότι θα έκανε το πλοίο ακόμη πιο επιβλητικό.
Το HSC THUNDER ανήκει στην περίφημη σειρά Auto Express 86 των φημισμένων Austal, που βρίσκονται στη μακρινή Αυστραλία και τα οποία δεν παύουν ποτέ να μας εκπλήσσουν και να καινοτομούν. Ναυπηγήθηκε τον Ιανουάριο του 1998 για λογαριασμό της τούρκικης Istabul Deniz Otobusleri Sanayi -με το όνομα TURGUT OZAL- και δραστηριοποιήθηκε στη γραμμή Yenkapi (Κωνσταντινούπολη) – Bandirma, παρέα με το αδελφό του HSC ADNAN MENDERES, που δραστηριοποιείται στη γειτονική μας χώρα. Τον Αύγουστο του 2019, πουλήθηκε στην ελληνική Fast Ferries και ήρθε στην Ελλάδα με το ρ/κ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΩΡ, που μετέβη στην Πόλη για την παραλαβή του.
Φτάνουμε στην πρύμνη, όπου τηρείται πιστά η τάξη και τα μέτρα που έχουν επιβληθεί από το αρμόδιο υπουργείο στους ταξιδιώτες της ακτοπλοΐας, λόγω του κορωνοιού. Στο λιμάνι επικρατεί ηρεμία, καθώς τα πρωινά εξπρές έχουν ήδη αναχωρήσει από νωρίς το πρωί, γεγονός που αρχικά δικαιώνει πλήρως την εταιρεία για την επιλογή αναχώρησης του πλοίου.
Η πρώτη εντύπωση που έχουμε από την είσοδό μας στο γκαράζ είναι θετική, ενώ ο καινούργιος σπαστός καταπέλτης της Austal είναι εντυπωσιακός και του ταιριάζει απόλυτα. Άκρως προσεγμένος και καθαρός είναι σε κάθε γωνιά του και ο χώρος φόρτωσης του THUNDER, που μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 210 Ι.Χ.. Στο χώρο του ρεμέτζου επικρατεί παρόμοια τάξη και καθαριότητα. Σε αυτό αναμφίβολα συμβάλλει και το μαύρο σατινέ χρώμα στο οποίο είναι βαμμένο το συγκεκριμένο τμήμα του πλοίου πρύμα.
Το ξενοδοχείο
Ανηφορίζουμε στο ξενοδοχείο, ακολουθώντας το σκουρόχρωμο κλιμακοστάσιο. Στην αρχή του υπάρχει εναλλακτικά και ανελκυστήρας για 3 άτομα, που οδηγεί απευθείας στους κοινόχρηστους χώρους, καθώς το πλοίο είναι barrier free και διευκολύνει την πρόσβαση των ατόμων με κινητικά προβλήματα σε όλους τους χώρους του.
Στην είσοδο, θα συναντήσουμε έναν παλιό μας γνώριμο από το ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π. Τον Προϊστάμενο Οικονομικό κ. Γιώργο Παντζόπουλο. Ανδριώτης και παλιός “κρουαζιεράς”, με μεγάλη εμπειρία στην ακτοπλοΐα (Blue Star Ferries, Superfast Ferries, Agoudimos Lines) και ενσωματωμένος στη Fast Ferries από τη δρομολόγηση του ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π. στη Ραφήνα τη Μεγάλη Εβδομάδα του 2007, είναι ίσως από τους παλαιότερους και ο πιο κατάλληλος για να συμβάλλει στην έναρξη και επιτυχία του νέου τολμηρού εγχειρήματος της Fast Ferries.
Οι τιμές που προσφέρουμε είναι ανταγωνιστικές. Το εισιτήριο του επιβάτη για Σύρο κοστίζει 45 ευρώ, για Μύκονο 50 ευρώ και για Νάξο 52 ευρώ. Αντίστοιχα το Ι.Χ. κοστίζει 60 ευρώ, 65 ευρώ και 70 ευρώ. Τέλος, η Μοτο κοστίζει 20 ευρώ, 22 ευρώ και 25 ευρώ αντίστοιχα. Επιπλέον, στο early booking για συγκεκριμένα δρομολόγια μέσα στην εβδομάδα, προσφέρονται εισιτήρια από 39 ευρώ
«Το ξεκίνημα του THUNDER από τον Πειραιά, αποτελεί αναμφίβολα ένα μεγάλο βήμα για το σινιάλο μας και θα δουλέψουμε όλοι μαζί για να πετύχει. Φέτος, κάνουμε μια νέα αρχή σε ένα άλλο λιμάνι, με ταχύπλοο και μάλιστα σε ένα περιβάλλον όπου ο ανταγωνισμός είναι έντονος. Μέχρι στιγμής, φροντίζουμε να τηρούμε το δρομολόγιο με συνέπεια και πιστεύω ότι μέχρι το τέλος της σεζόν θα έχουμε μια καλή εικόνα για το αποτύπωμα του πλοίου μας στη συγκεκριμένη γραμμή.
Ήδη, ταξιδεύουμε 10 ημέρες και οι εντυπώσεις που αποκομίζουμε από τους επιβάτες είναι θετικές. Την ίδια στιγμή η κίνηση παρουσιάζει μια σταθερά ανοδική τάση. Ξεκινήσαμε τα δρομολόγια με 340 επιβάτες και μέσα σε λίγες ημέρες η κίνηση έχει σχεδόν διπλασιαστεί -με 650 επιβάτες- την ώρα που το πρωτόκολλο μας, λόγω covid19, είναι στους 855 επιβάτες. Συγκεκριμένα, η Σύρος και η Μύκονος παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση, ενώ με βραδύτερους ρυθμούς ακολουθεί η Νάξος.
Σε κάθε περίπτωση, τα δρομολόγια μας έχουν υπολογιστεί με σοβαρότητα, ώστε να υπάρχει συνέπεια και αξιοπιστία, ενώ η εμφάνιση του σινιάλου μας στον Πειραιά θεωρώ ότι ενισχύει σημαντικά τη δυναμική της εταιρείας στον ακτοπλοϊκό χάρτη της χώρας!
Οι τιμές που προσφέρουμε είναι ανταγωνιστικές. Το εισιτήριο του επιβάτη για Σύρο κοστίζει 45 ευρώ, για Μύκονο 50 ευρώ και για Νάξο 52 ευρώ. Αντίστοιχα το Ι.Χ. κοστίζει 60 ευρώ, 65 ευρώ και 70 ευρώ. Τέλος, η Μοτο κοστίζει 20 ευρώ, 22 ευρώ και 25 ευρώ αντίστοιχα. Επιπλέον, στο early booking για συγκεκριμένα δρομολόγια μέσα στην εβδομάδα, προσφέρονται εισιτήρια από 39 ευρώ».
Και εκεί κλείνουμε την όμορφη κουβέντα μας με τον Προϊστάμενο και ανεβαίνουμε στο deck του ξενοδοχείου. Στο μεταξύ η ώρα είναι 12.00 και το εντυπωσιακό THUNDER ετοιμάζεται για αναχώρηση. Αλαφρώνουμε σταδιακά την πλώρη μας και το σκάφος ξεσυρταρώνει από το ντόκο θυμίζοντας “παιχνιδάκι”. Στη συνέχεια, αναλαμβάνουν δράση τα 4 πανίσχυρα waterjet της Kamewa (112 SII), τα οποία στρέφουν προς τα δεξιά το πλοίο υπό γωνία 180 μοιρών και γυρίζουν την πλώρη μας στη μπούκα.
στο εκπληκτικό ξενοδοχείο του THUNDER, το πρώτο πράγμα που μας τραβά την προσοχή είναι το μεγάλο πλάτος των διαδρόμων, καθώς και οι μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ των καθισμάτων. Κάτι, που δεν έχουμε συναντήσει σε άλλο ταχύπλοο της ακτοπλοΐας μας. Γεγονός, που φανερώνει τη φιλοσοφία μιας εταιρείας που σέβεται τον επιβάτη και δεν κοιτά απλά να τον μεταφέρει
Περνάμε τα φανάρια και η “κόκκινη” βολίδα της Fast Ferries ξεχύνεται στο ανοιχτό πέλαγος με 33 κόμβους, χωρίς καν να το καταλάβουμε. Εν τω μεταξύ, έχουμε περάσει ήδη στο εκπληκτικό ξενοδοχείο του THUNDER και το πρώτο πράγμα που μας τραβά την προσοχή είναι το μεγάλο πλάτος των διαδρόμων, καθώς και οι μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ των καθισμάτων. Κάτι, που δεν έχουμε συναντήσει σε άλλο ταχύπλοο της ακτοπλοΐας μας. Γεγονός, που φανερώνει τη φιλοσοφία μιας εταιρείας που σέβεται τον επιβάτη και δεν κοιτά απλά να τον μεταφέρει.
Οι δε κοινόχρηστοι χώροι είναι υπεράνω κριτικής. Απλή και ευχάριστη διακόσμηση, γήινα χρώματα και άπλετος φυσικός φωτισμός από άκρη σε άκρη. Καθίσματα αεροπορικού τύπου και συνδυασμός καθισμάτων με τραπέζια κοντά στα παράθυρα, συμπληρώνουν μια άκρως λειτουργική εικόνα, που προδιαθέτει ευχάριστα τους επιβάτες. Ακόμη και τα υλικά που έχουν επιλεγεί στα μπαρ και τα καθίσματα φανερώνουν τη λεπτομέρεια που έχει δοθεί στην άνεση του επιβάτη, ενώ ανάλογη μέριμνα έχει δοθεί και για το πλήρωμα που θα κληθεί να τα καθαρίσει γρήγορα και αποτελεσματικά. Επιπλέον, το πλοίο διαθέτει 3 μεγάλα μπαρ. Ένα πρύμα, ένα πλώρα και ένα στη θέση VIP, καλύπτοντας έτσι όλες τις ανάγκες των επιβατών σε κάθε γωνιά του.
Οι δε κοινόχρηστοι χώροι είναι υπεράνω κριτικής. Απλή και ευχάριστη διακόσμηση, γήινα χρώματα και άπλετος φυσικός φωτισμός από άκρη σε άκρη. Καθίσματα αεροπορικού τύπου και συνδυασμός καθισμάτων με τραπέζια κοντά στα παράθυρα, συμπληρώνουν μια άκρως λειτουργική εικόνα, που προδιαθέτει ευχάριστα τους επιβάτες. Ακόμη και τα υλικά που έχουν επιλεγεί στα μπαρ και τα καθίσματα φανερώνουν τη λεπτομέρεια που έχει δοθεί στην άνεση του επιβάτη
Το κεντρικό κλιμακοστάσιο των δύο επιπέδων με τα inox στοιχεία, τα κρύσταλλα και το εντυπωσιακό αίθριο στην κορυφή είναι αυτά που αναμφίβολα κερδίζουν τις εντυπώσεις. Στη βάση του υπάρχει ο ενιαίος έξυπνος χώρος που φιλοξενεί την υποδοχή με το λογιστήριο και δίπλα το κατάστημα, ενώ στο επάνω deck φιλοξενούνται οι επιβάτες της VIP, που έχουν τη δυνατότητα να καθίσουν σε δερμάτινα καθίσματα με ατομικά τραπέζια και πρόσβαση στον τεράστιο ανοιχτό χώρο που βρίσκεται πρύμα και ανοίγει για λίγα λεπτά μεταξύ των αφιξο-αναχωρήσεων του πλοίου στα λιμάνια της γραμμής.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε, ότι το Αρχιτεκτονικό γραφείο Drakatos & Partners Architects είναι υπεύθυνο για το εξαιρετικό αποτέλεσμα που συναντήσαμε στο εσωτερικό του THUNDER.
Στο χώρο του ξενοδοχείου συναντήσαμε έναν ακόμη παλιό μας γνώριμο από το FAST FERRIES ANDROS, τον Προϊστάμενο Αρχιθαλαμηπόλο κ. Θεοφύλακτο Κατσαρό. Επίσης, προερχόμενος από την Κρουαζιέρα, με πολλά χρόνια στην ακτοπλοΐα (ΝΕΛ, Aegean Speedlines), φροντίζει με την 9μελή ομάδα του να διατηρεί το πλοίο καθαρό και έτοιμο, ανά πάσα στιγμή. Όλοι τους δουλεύουν ακατάπαυστα καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, κάτι που μας έκανε πολύ θετική εντύπωση, προκειμένου να διατηρείται το πλοίο υποδειγματικά καθαρό, ακόμη και στους χώρους των WC.
«Το Ξενοδοχείο του THUNDER είναι πολύ λειτουργικό για ταχύπλοο σκάφος. Είναι άνετο, με όμορφη διακόσμηση που δεν κουράζει, πολύ φωτεινό, με ανοιχτά bar και εύκολη αρίθμηση. Οι διάδρομοι έχουν πλάτος μεγαλύτερο του 1 μέτρου, ενώ η διάταξη των καθισμάτων είναι τέτοια ώστε να υπάρχει άνεση. Η προτεραιότητά μας είναι η άνεση του επιβάτη. Επιπλέον, τα bar του πλοίου εξοπλίζονται με τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό, ακόμη και τα ψυγεία μας είναι ψηφιακά. Ενώ διαθέτουμε επίσης κατάστημα για αγορά ειδών και WIFI.
Στον καθαρισμό του, επίσης, είναι πολύ εύκολο και αυτό μας βοηθάει, καθώς κερδίζουμε πολύτιμο χρόνο, που είναι πραγματικά αναγκαίος σε ένα ταχύπλοο σκάφος. Ωστόσο, όμως, πρέπει να σας πω ότι η εταιρεία φροντίζει και διατηρεί τη σύνθεση στα πλοία της όπως προβλέπεται, χωρίς περικοπές, ώστε το πλοίο να λειτουργεί όπως πρέπει και χωρίς να υπάρχουν ελλείψεις. Αυτό κάνει τη δουλειά μας πιο αποτελεσματική. Σε κάθε περίπτωση, οι επιβάτες εκφράζονται με πολύ θετικά σχόλια για το πλοίο μας και αυτό επιδιώκουμε να παγιωθεί».
Σύρος – Μύκονος και βόλτα στο Μηχανοστάσιο
Το ρολόι μας δείχνει 14.40 και καταπλέουμε στο λιμάνι της Σύρου. Η αλήθεια είναι ότι το σκάφος ταξιδεύει ακλόνητο και χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς, γεγονός που έχει θετικό αντίκτυπο στους επιβάτες. Ο καιρός καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού μας ήταν αρκετά καλός (2-3 μποφόρ) και το THUNDER “πετούσε” κυριολεκτικά στη θάλασσα με 34 κόμβους, καλύπτοντας την απόσταση μέχρι την Ερμούπολη σε 2 ώρες και 45 λεπτά. Η αποβίβαση και επιβίβαση επιβατών και οχημάτων γίνεται όπως προβλέπεται και σύντομα οι πανίσχυρες KAMEWA “πυροβολούν” το ντόκο και παίρνουμε το δρόμο για τον δεύτερο σταθμό του ταξιδιού μας που είναι η Μύκονος.
Στο διάστημα αυτό βρίσκουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον καθ’ ύλην αρμόδιο για αυτό που πραγματικά συμβαίνει στα “σωθικά” του THUNDER, Α΄ Μηχανικό κ. Αλέξανδρο Σαρρή. Ο κ. Σαρρής διαθέτει μεγάλη εμπειρία στα ταχύπλοα της ακτοπλοΐας μας, με πολυετή θητεία σε catamaran (HIGHSPEED 4 και 5) και Monohull (SPEEDRUNNER III και IV). Είναι απόλυτα προσηλωμένος στο control και επιβλέπει ακόμη και την παραμικρή λεπτομέρεια, μέχρι το πλοίο να βρει τα πατήματα του και να ρυθμιστεί όπως πρέπει στις ανάγκες της γραμμής.
«Το THUNDER είναι ένα εξαιρετικό σκάφος, με πολύ μεγάλες δυνατότητες. Εξοπλίζεται με 4xΜΤU 1163TB73L diesel με ισχύ 6.500 kw η κάθε μια, καθώς και με 4 Ηλεκτρομηχανές. 2xMTU 8V183TE52 με ισχύ 269kw η κάθε μια και 2 x Caterpillar C 9.3 με ισχύ 250 kw έκαστη.
Στο 100% της λειτουργίας τους το πλοίο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 42 κόμβων! Εμείς, όμως, τις δουλεύουμε στο 75% με 80%, με δρόμο που κυμαίνεται από 33 έως 34 κόμβους, προκειμένου να διασφαλίσουμε την αξιόπιστη λειτουργία τους. Επί της ουσίας, έχουμε βγει από μια γενική επισκευή και το “στρώνουμε”. Ωστόσο, αν παραστεί ανάγκη το πλοίο μπορεί να ανοίξει ακόμη παραπάνω, όμως δεν υπάρχει λόγος να το πιέσουμε.
Εμείς εδώ λειτουργούμε σαν ομάδα, βοηθάμε ο ένας τον άλλο. Ο στόχος μας είναι το πλοίο να φεύγει και να φτάνει στον προορισμό του πάντα στην ώρα του και με ασφάλεια».
Το THUNDER είναι ένα εξαιρετικό σκάφος, με πολύ μεγάλες δυνατότητες. Εξοπλίζεται με 4xΜΤU 1163TB73L diesel με ισχύ 6.500 kw η κάθε μια, καθώς και με 4 Ηλεκτρομηχανές. 2xMTU 8V183TE52 με ισχύ 269kw η κάθε μια και 2 x Caterpillar C 9.3 με ισχύ 250 kw έκαστη.
Στο 100% της λειτουργίας τους το πλοίο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 42 κόμβων
Η κουβέντα μας με τον κ Σαρρή είναι πολύ μεστή, καθώς μας είπε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα. Μεταξύ αυτών, την άποψή του για τα Catamaran και τα monohull, ενώ δεν παρέλειψε να μας εκφράσει και τη γνώμη του για τις μηχανές Ruston που τις θεωρεί ναυτικές και αξιόπιστες. Όμως, το THUNDER “καταπίνει” τόσο γρήγορα τις αποστάσεις που δεν καταλάβαμε πότε πέρασαν κιόλας 40 λεπτά και βρεθήκαμε στη Μύκονο (15.35). Εκεί θα συναντήσουμε δεμένο το θηριώδες Celebrity Apex (130.818gt/2019), ενώ πίσω μας μπαίνει και το ομόσταυλο FAST FERRIES ANDROS που έρχεται από τη Ραφήνα.
Νάξος και επίσκεψη στη Γέφυρα
Η ολιγόλεπτη παραμονή μας στη Μύκονο ολοκληρώνεται και το THUNDER βάζει πλώρη για τον τελευταίο σταθμό του ταξιδιού μας, τη Νάξο. Το πλοίο είναι από κάθε άποψη εξαιρετικό, ενώ ο ρυθμός με τον οποίο ανεβάζει δρόμο καταιγιστικός! Με fast track διαδικασίες ανεβάζει στους 33 κόμβους, ενώ στους 21 κόμβους μοιάζει με σταματημένο όχημα στη δεξιά λωρίδα λεωφόρου. Το εντυπωσιακό σκάφος μοιάζει σαν να γλιστράει επάνω στην επιφάνεια της θάλασσας, ενώ το αποτέλεσμα των 26.000 kw που παράγουν οι 4 πανίσχυρες MTU είναι άκρως θεαματικό.
Τελευταίος σταθμός της επίσκεψής μας, δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από τη διαστημική γέφυρα του THUNDER. Με διάταξη δύο επιπέδων, όπου το μεσαίο τμήμα βρίσκεται ψηλότερα και φιλοξενεί την κεντρική κονσόλα οργάνων και το control της μηχανής, η γέφυρα του THUNDER είναι υπερσύγχρονη και εξοπλισμένη με τα πλέον τελευταίας τεχνολογίας όργανα ναυσιπλοΐας. Μεταξύ άλλων, διαθέτει και night vision, που εξυπηρετεί αρκετά στο ταξίδι, ιδιαίτερα τη νύχτα. Ανεβαίνουμε τα σκαλοπάτια που οδηγούν στο ψηλότερο τμήμα της γέφυρας και αυτό που σχεδόν αμέσως τραβά την προσοχή μας είναι η σφηνοειδής πλώρη που εκτείνεται επιβλητική μπροστά μας κατά 40 μέτρα περίπου σε μήκος και 24 μέτρα σε πλάτος.
Εκεί θα συναντήσουμε τον Cpt Γιώργο Δήμου, ο οποίος έχει αναλάβει να φέρει σε πέρας μια δύσκολη αποστολή. Να κερδίσει για λογαριασμό της εταιρείας, το μεγάλο στοίχημα που έβαλε και να καθιερώσει το σινιάλο της Fast Ferries και στον Πειραιά. Ο καπτά-Γιώργος διαθέτει μεγάλη εμπειρία στην ακτοπλοΐα μας (Dane Sea Line, GA FERRIES, Golden Star Ferries), ενώ έχει υπηρετήσει ακόμη και στο εξωτερικό, σε γραμμές μεταξύ Βελγίου – Μεγάλης Βρετανίας (Sally Line).
Δείτε τη συνέντευξη του Πλοιάρχου:
Τέλος ταξιδιού και επίλογος
Το ταξίδι μας με το ταχύπλοο της Fast Ferries THUNDER, μας άφησε άριστες εντυπώσεις. Η Fast Ferries κατάφερε και πέτυχε να χωρέσει σε ένα ακόμη πλοίο της την καθιερωμένη ζεστασιά, τη φιλοξενία, την ποιότητα, τη συνέπεια και την αξιοπιστία, χωρίς να κάνει την παραμικρή έκπτωση. Το αντίθετο μάλιστα, πρόσθεσε και την υψηλή ταχύτητα με το συγκεκριμένο πλοίο, το οποίο διαθέτει πολύ μεγάλες δυνατότητες και που σύντομα θα ξεδιπλωθούν πλήρως προς όφελος των επιβατών.
Όλα τα προηγούμενα χρόνια, η Fast Ferries επενδύει με πολύ προσεκτικά βήματα στην ακτοπλοΐα, με γνώμονα πάντα τον σεβασμό προς τον επιβάτη. Μια φιλοσοφία που χτίστηκε από το μηδέν και που σταδιακά την καθιέρωσε ως κυρίαρχη δύναμη στο λιμάνι της Ραφήνας. Το γεγονός, ότι επιδιώκει να μεταφέρει μέρος της δραστηριότητάς της στο μεγάλο λιμάνι, φανερώνει ότι είναι έτοιμη πλέον να επεκταθεί και σε άλλες αγορές, χρησιμοποιώντας όμως αυτή τη φορά ένα διαφορετικό μέσο για να πετύχει το στόχο της.
Για το σκοπό αυτό αποφάσισε να μπει στο club των ταχυπλόων, επιστρατεύοντας την αφρόκρεμα των πληρωμάτων της, που είναι αποφασισμένα να δουλέψουν σαν μια γροθιά, προκειμένου να κερδίσουν το νέο στοίχημα που έβαλε η εταιρεία τους.
Η Fast Ferries κατάφερε και πέτυχε να χωρέσει σε ένα ακόμη πλοίο της την καθιερωμένη ζεστασιά, τη φιλοξενία, την ποιότητα, τη συνέπεια και την αξιοπιστία, χωρίς να κάνει την παραμικρή έκπτωση. Το αντίθετο μάλιστα, πρόσθεσε και την υψηλή ταχύτητα με το συγκεκριμένο πλοίο, το οποίο διαθέτει πολύ μεγάλες δυνατότητες και που σύντομα θα ξεδιπλωθούν πλήρως προς όφελος των επιβατών.
Αν κοιτάξουμε πίσω στο παρελθόν, όλοι οι στόχοι που έθεσε, στέφθηκαν από απόλυτη επιτυχία. Η ναυαρχίδα ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π. (2000) δρομολογήθηκε το 2007 και σύντομα έγινε το “αφεντικό” σε μια από τις πλέον ανταγωνιστικές γραμμές της ακτοπλοΐας μας, προσφέροντας ποιότητα, ταχύτητα, αυξημένη χωρητικότητα και ασφάλεια. Ακολούθησε το αγαπημένο ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. (1990) το 2012, με το οποίο η εταιρεία σφράγισε την παρουσία της στη γραμμή και αντάμειψε την εμπιστοσύνη των επιβατών προς αυτήν. Το πλοίο αυτό εξελίχθηκε σημαντικά στα χρόνια που ακολούθησαν και σήμερα –μετά από τις καίριες αναβαθμίσεις που έχει δεχθεί– εξελίσσεται σε ένα από τα καλύτερα πλοία της κατηγορίας του. Τέλος, η έλευση του FAST FERRIES ANDROS (1989) το 2015, την καθιέρωσε ως μια από τις κορυφαίες ακτοπλοϊκές εταιρείες στη Ραφήνα.
Το THUNDER αποτελεί ένα νέο στοίχημα για την Fast Ferries στην ελληνική ακτοπλοΐα και αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω το σινιάλο της στον ακτοπλοϊκό χάρτη της χώρας. Είναι ένα σύγχρονο, γρήγορο, άνετο, καλοτάξιδο, καθαρό και ιδιαίτερα ζεστό πλοίο. Το δρομολόγιό του είναι έξυπνο και καλοσχεδιασμένο. Τηρείται με απόλυτη συνέπεια, ενώ το πλήρωμα λειτουργεί υποδειγματικά. Στοιχεία βασικά, που αναμένεται να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των επιβατών, που με τη σειρά τους θα δώσουν την ευκαιρία σε αυτό το πραγματικά υπέροχο σκάφος να εδραιωθεί.
Άραγε, θα καταφέρει το εντυπωσιακό THUNDER να αξιοποιήσει τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα και να κερδίσει τους ταξιδιώτες από τον Πειραιά; To στοίχημα μπήκε και εμείς πιστεύουμε ότι η νεόφερτη “βολίδα” της Fast Ferries θα καταφέρει να το κερδίσει………
Το HSC THUNDER με μια ματιά
Έχει χωρητικότητα 5.992 gt (400 dwt), μήκος 86,6m, πλάτος 24m και βύθισμα 3,50m. Έχει ικανότητα μεταφοράς 1.068 επιβατών και 210 Ι.Χ. Φέρει 4 πανίσχυρες κύριες μηχανές MTU 20V1163TB73L diesel συνολικής ισχύος 26.000 kw και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 34 κόμβων (42 κόμβοι max).
Για το Arxipelagos
Σπύρος Ρούσσος
ΠΛΗΡΩΜΑ:
- ΤΕΑΜ ΓΕΦΥΡΑΣ
- TEAM ΜΗΧΑΝΗΣ
- ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟ TEAM
- TEAM ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ
Δείτε σε 360ᵒ Virtual Tour:
ΒΙΝΤΕΟ:
- Βιντεο-παρουσίαση του THUNDER:
- Αναχώρηση από τον Πειραιά και ρεμέντζα στα λιμάνια μέσα από τη γέφυρα:
Κατασκευή 360ᵒ virtual tour: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος
Συνέντευξη: Σπύρος Ρούσσος
κάμερα: Σίμος Μιχάλογλου
μοντάζ – επεξεργασία βίντεο: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος
φωτογραφίες: Σίμος Μιχάλογλου, Σπύρος Ρούσσος
Παραγωγή Arxipelagos.gr σε συνεργασία με FAST FERRIES