Στην αγορά του ταχύπλοου σκάφους HSC INCAT 045, που ανήκει στην Ισπανική Trasmapi, φέρεται να έχει προχωρήσει η ασταμάτητη πλέον Seajets, η οποία ενισχύεται συνεχώς, “σαρώνοντας” κάθε ταχύπλοο σκάφος ανά τον κόσμο. Με την απόκτηση και αυτού του σκάφους αναμφίβολα η Seajets δικαιολογεί επάξια τη φήμη της, ότι είναι η μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή εταιρεία διαχείρισης ταχύπλοων σκαφών στον κόσμο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο νέος στόχος της δημοφιλούς εταιρείας είναι το τρίτο αδελφό των CHAMPION JET 1 και CHAMPION JET 2, HSC INCAT 45, το οποίο σήμερα βρίσκεται στο λιμάνι του Vigo στην Ισπανία, ενώ το προηγούμενο διάστημα πραγματοποίησε και δοκιμαστικά ανοιχτά των νησιών Cies, αναπτύσσοντας ταχύτητα 37,2 κόμβων.
Το συγκεκριμένο σκάφος, ναυπηγήθηκε το 1997 από τα φημισμένα Incat (Tasmania) στην Αυστραλία, με το όνομα INCAT 045. Αρχικά, ναυλώθηκε στην TT-Line Tasmania που το δρομολόγησε στη γραμμή Victoria – Tasmania για μερικές μόνο ημέρες και στη συνέχεια επέστρεψε στο ναυπηγείο. Τον Μάιο του 1999, ναυλώθηκε από το Βασιλικό Ναυτικό της Αυστραλίας, μετονομάστηκε σε HMAS Jervis Bay και υπήρξε το πρώτο μεγάλο ταχύπλοο καταμαράν στην υπηρεσία του στρατού. Το πλοίο χρησιμοποιήθηκε κυρίως για μεταφορά στρατευμάτων και εξοπλισμού μεταξύ Darwin και Dili, με στόχο την υποστήριξη της ειρηνευτικής επιχείρησης της Διεθνούς Δύναμης για το Ανατολικό Τιμόρ (INTERFET). Η υπηρεσία του ολοκληρώθηκε στις 11 Μαΐου 2001.
Το 2002, το INCAT 045 ναυλώθηκε στην ιταλική εταιρεία TRIS και ταξίδεψε στη γραμμή Γένοβα – Παλάου, ως Winner, μέχρι την κατάρρευση της εταιρείας στα τέλη του ιδίου έτους. Στη συνέχεια, το πλοίο παροπλίστηκε στο λιμάνι του Portland (Dorset) στο Η.Β. μέχρι το 2004. Τότε ναυλώθηκε από την SpeedFerries, που το μετονόμασε σε HSC SpeedOne και το δρομολόγησε στη γραμμή Dover (Αγγλία) – Boulogne-sur-Mer (Γαλλία), μέχρι και τα τέλη του 2008 που κατασχέθηκε από τις γαλλικές αρχές για φορολογικές οφειλές. Στις 26 Μαρτίου του 2010, το πλοίο αγοράστηκε από την Condor Ferries, που το μετονόμασε σε Condor Rapide και το δρομολόγησε στη γραμμή Guernsey/Jersey – St.Malo, σε αντικατάσταση του HSC Condor 10.
Τον Ιούλιο του 2021, το πλοίο πουλήθηκε στην Ισπανική εταιρεία Trasmapi, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στη γραμμή Algeciras – Tanger. Ωστόσο, όμως, δεν κατάφερε ποτέ να ξεκινήσει. Το εντυπωσιακό ταχύπλοο, αναμένεται να παραδοθεί σύντομα στο πλήρωμα της Seajets που θα σταλεί μέχρι το τέλος της εβδομάδας στην Ισπανία για να το παραλάβει.
Το HSC INCAT45 έχει χωρητικότητα 5.007gt (415 dwt), μήκος 86,62 μέτρα, πλάτος 26 μέτρα και βύθισμα 3,63 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 700 επιβάτες και 200 Ι.Χ.. Διαθέτει 4 κύριες μηχανές Ruston 20cyl.-20RK270 diesel συνολικής ισχύος 28.320 kw και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 40 κόμβων.
Καλορίζικο και καλές θάλασσες.
Φωτο: Wikipedia (Trasmapi)