Με ιδιαίτερη επιτυχία έκλεισε χθες τις εργασίες του το 3ο Ferry Shipping Summit, που πραγματοποιήθηκε στο Άμστερνταμ (22-23 Σεπτεμβρίου 2021) με θέμα “Change crises to opportunities and climate friendly operation”, συγκεντρώνοντας όπως κάθε χρόνο διακεκριμένα στελέχη του Ferry Industry από ολόκληρη την Ευρώπη.
Η συγκεκριμένη εκδήλωση, που διοργανώνεται από το 2018 και εξελίσσεται δυναμικά, δημιουργήθηκε από μια ομάδα έμπειρων στελεχών της Ευρωπαϊκής Ακτοπλοΐας, με πολυετή ενασχόληση στο χώρο του ferry operating και ferry port industry και στόχο έχει να φέρει πιο κοντά όλους τους εμπλεκόμενους του κλάδου, δημιουργώντας ευκαιρίες συνεργασίας, συνέργειες κ.α.
Την επίσημη έναρξη του Συνεδρίου έκανε η Αναπληρωτής Επίτροπος του Βασιλιά της Ολλανδίας, κα. Zita Pels, ενώ στη συνέχεια ακολούθησαν ενδιαφέρουσες παρεμβάσεις από τους εκλεκτούς και διακεκριμένους ομιλητές του Ferry Industry. Μεταξύ άλλων αναπτύχθηκαν θέματα σχετικά με τη στρατηγική των μεγάλων ακτοπλοϊκών εταιρειών της Ευρώπης τα αμέσως επόμενα έτη, την ψηφιοποίηση υπηρεσιών στα πλοία (Seamless Crewing systems, Intermodal passenger ferry/train operations), τη ναυπήγηση αποδοτικών και πιο φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων RoPax/RoRo, τη χρήση έξυπνης τεχνολογίας στα πλοία (smart automatic mooring, operational efficiency, smart payment Solutions, Weather dependent lashing with CSS), τα νέα newbuilding projects (Eco Smart shortsea Ferries, Eco Grimaldi/Finnlines, DFDS mega RoRo), τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον και βιώσιμων λύσεων (Econology power by wind), τη δημιουργία φιλικών προς το περιβάλλον και Zero emission λιμένων, τα ζητήματα χρηματοδότησης του κλάδου, τη διαχείριση κρίσεων στη ναυτιλία μέσα από τα social media, καθώς και πλήθος άλλων θεμάτων, που πραγματικά τράβηξαν το ενδιαφέρον των παρευρισκόμενων.
Από ελληνικής πλευράς στο 3ο Ferry Shipping Summit, συμμετείχαν: Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Attica Group κ. Σπυρίδων Πασχάλης, μαζί με την κα. Αριάδνη Ψιμάρα (New Business development Manager του Ομίλου), καθώς και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Λιμένα της Ηγουμενίτσας κ. Αθανάσιος Πορφύρης, οι οποίοι παρουσίασαν τις θέσεις, τη στρατηγική και τους στόχους τους για τα επόμενα 3 χρόνια, προκαλώντας το έντονο ενδιαφέρον των παρευρισκόμενων.
Το παρών έδωσε και η Liknoss Group, μέσω του Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Μιχάλη Μαυρόπουλου και των συνεργατών του, αναπτύσσοντας στην παρουσίασή του τις θέσεις του Ομίλου στο θέμα “Intermodal passenger ferry/train operations”. Παράλληλα, είχε και δυναμική παρουσία με σχετικό περίπτερο στον εκθεσιακό χώρο του συνεδρίου, που παρείχε λεπτομερή ενημέρωση σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία της και η Γενική Γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Λιμένων (European Sea Port Organization-ESPO) κα. Isabelle Ryckbost, η οποία μάλιστα συντόνισε και τη συζήτηση στο πάνελ με τα στελέχη των ευρωπαϊκών λιμένων.
Από τις ευρωπαϊκές ακτοπλοϊκές εταιρείες, το παρών με υψηλόβαθμα στελέχη τους έδωσαν οι:
DFDS Group – DFDS Med – CLdN – Viking Line – P&O Ferries – ForSea – Seatruck Ferries – Blu Navy – Scandlines – Wallenius Sol Lines – FRS Förde Reederei – Transfennica – Wagenborg – Polferries – Godby Shipping – Finnlines – Grimaldi Group – Color Line – Tallink Grupp AS – Fjord Line AS – Wasaline – Kvarken Link.
Επιπλέον, από την πλευρά των λιμένων συμμετείχαν επικεφαλής ή εκπρόσωποι των:
Port of Amsterdam – Port of Igoumenitsa – Port of Ystad – Port of Helsingborg – Port of Dover – Port of Cork – Port of Dublin – Port of Helsingborg – Zeehaven Ijmuiden – Belfast Harbour Commissionars.
Στο πλαίσιο του Συνεδρίου, πραγματοποιήθηκε επίσης περιήγηση στα Ολλανδικά ναυπηγεία Damen Shipyards, ενώ ακολούθησε η καθιερωμένη εκδήλωση βράβευσης του καλύτερου λιμανιού και των καλύτερων πλοίων για το 2020 και 2021.
Καλύτερο λιμάνι της Ευρώπης για το 2021 ψηφίστηκε το Γαλλικό Calais, ενώ καλύτερο πλοίο RoRo για το 2020 αναδείχθηκε η σειρά των Mega RoRo της DFDS, που σχεδιάστηκαν από τον Knud Hansen και έχουν δυνατότητα μεταφοράς 450 ασυνόδευτων. Ακολούθως, καλύτερο πλοίο RoRo για το 2021 αναδείχθηκε η σειρά των γιγαντιαίων πλοίων του Grimaldi Group (Grimaldi Green 5th Generation class) χωρητικότητας 500 ασυνόδευτων. Και αυτά σχεδιάστηκαν από τον Knud Hansen, είναι τα μεγαλύτερα eco-friendly πλοία και εξοπλίζονται με μπαταρίες λιθίου, ισχύος 5MWh. Τέλος, καλύτερο RoPax Ferry για το 2021 αναδείχθηκε το νεότευκτο πλοίο της Kvarken link – Wasaline AURORA BOTNIA (24.300gt) των 120 εκατ. ευρώ, καθώς ενσωματώνει την τελευταία λέξη της περιβαλλοντικής τεχνολογίας (dual fuel – και μπαταρίες) και είναι το πρώτο οχηματαγωγό/επιβατικό πλοίο παγκοσμίως που πληροί απολύτως τις προδιαγραφές της νόρμας Clean Design.
Το νέο ραντεβού για το 4ο Ferry Shipping Summit δόθηκε για τις 19-20 Μάιου 2022 στο Malmö-Copenhagen και εμείς αναμφίβολα θα είμαστε πάλι εκεί.
Φωτο: Mike Louagie