«ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»
- Ένα πλοίο μοναδικό που δεν μοιάζει με κανένα άλλο πλοίο
- Βαπόρι-ορόσημο για την ΑΝΕΚ και την Ελληνική Ακτοπλοΐα
Βαπόρι με μεγάλη ιστορία
Βαπόρι με μεγάλη προσφορά
Ένα πλοίο-σχολείο για όλους
Αγαπητοί φίλοι,
Το Σάββατο 4 Αυγούστου 2012, επιβιβαστήκαμε στο ΕΓ/ΟΓ «Ελευθέριος Βενιζέλος» για ένα ταξίδι μέχρι τα Χανιά με τη ναυαρχίδα της ΑΝΕΚ.
Το πλοίο συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια ταξιδιών, 20 χρόνια προσφοράς στην ελληνική ακτοπλοΐα, στην ακτοπλοΐα της Αδριατικής, στις γραμμές της Βόρειας Αφρικής.
«Ελευθέριος Βενιζέλος», ένας πανάξιος πρεσβευτής της Ελλάδας και της ΑΝΕΚ που έχει ταξιδέψει σε κάθε γωνιά της Μεσογείου. Από το Γιβραλτάρ μέχρι τη Μαύρη Θάλασσα, από τη Μασσαλία μέχρι τη Σμύρνη, από την Τεργέστη μέχρι την Τύνιδα, από την Κωνσταντινούπολη και την Τραπεζούντα, μέχρι τη μακρινή Λισσαβώνα. Η γαλανόλευκη σημαία κυμάτισε παντού.
«Ελευθέριος Βενιζέλος», ένα πλοίο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο πλοίο. Στην πραγματικότητα, μοιάζει πιο πολύ με δύο πλοία που ενώθηκαν και έσμιξαν σε ένα.
Ο καπετάν-Μηνάς Ράλλης και το πλήρωμα του πλοίου μας δέχτηκαν φιλόξενα στο πλοίο και μας ξενάγησαν σε κάθε γωνιά του αποκαλύπτοντας μας τις κρυφές και φανερές γωνιές του μεγαλοπρεπούς πλοίου που φέρει το όνομα του μεγάλου Κρητικού πολιτικού που καθόρισε όσο κανείς την Ελλάδα του 20ου αιώνα.
Είναι σίγουρα πολύ δύσκολο να μπορέσει κανείς να περιγράψει το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Όπως μας τόνισαν οι περισσότεροι στο πλοίο, το πλοίο αυτό είναι στην πραγματικότητα δύο, ή ακόμα και τρία πλοία, μαζί.
Οι δυνατότητες του είναι πραγματικά εξωπραγματικές:
Μπορεί να μεταφέρει 800 αυτοκίνητα Ι.Χ.
- Διαθέτει 1600 κρεβάτια.
- Στα εστιατόρια του μπορούν να καθίσουν και να εξυπηρετηθούν ταυτόχρονα περισσότερα από 1000 άτομα, 420 άτομα στο εστιατόριο και 600 στο self-service
- Είναι πλοίο ναυπήγησης ice-class
- Διαθέτει τέσσερις μηχανές και πέντε ηλεκτρομηχανές
- Το «Ελευθέριος Βενιζέλος» μπορεί να ταξιδεύει ως ακτοπλοϊκό σε εσωτερικές και σε διεθνείς γραμμές
- Μπορεί να ταξιδεύει ως κρουαζιερόπλοιο
- Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πλωτό ξενοδοχείο
- Μπορεί ακόμα να αποτελέσει συνεδριακό κέντρο
- Το «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχει πιστοποίηση για να ταξιδεύει στις Ηνωμένες Πολιτείες και στη Νότια Αφρική. Και αυτό είναι κάτι που λίγα πλοία διαθέτουν.
Η ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ
Η ναυπήγησή του υπήρξε περιπετειώδης.
Στις αρχές της δεκαετίας του 80, η σκανδιναβική εταιρεία STENA LINE προχώρησε σε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα παραγγέλνοντας στα πολωνικά ναυπηγεία «Stocznia» του Γκντανσκ (Gdynia), 4 μεγάλα ferries.
Από τα πλοία αυτά, ολοκληρώθηκε, τελικά, η ναυπήγηση μόνο των δύο.
Τα δύο πρώτα ολοκληρώθηκαν και παραδόθηκαν στην εταιρεία το 1987 και το 1988. Τα πλοία αυτά ονομάστηκαν αρχικά STENA GERMANICA (1987) και STENA SCANDINAVICA (1988). Και στα δύο πλοία πραγματοποιήθηκαν τη τελευταία τριετία εκτεταμένες μετασκευές στο ξενοδοχειακό τους ενώ άλλαξαν και τα ονόματά τους σε STENA VISION (πρώην GERMANICA) και STENA SPIRIT (πρώην SCANDINAVICA).
Όμως, τα μεγάλα πολιτικά προβλήματα της Πολωνίας έπαιξαν τότε καθοριστικό ρόλο στην καθυστέρηση της παράδοσης των πλοίων και, τελικά, στην μη ολοκλήρωση του συνολικού project. Και εξαιτίας των καθυστερήσεων, η Stena Line ακύρωσε, στα μέσα του 1986, την παραγγελία του τρίτου και του τέταρτου πλοίου, από τα οποία είχε ολοκληρωθεί μέχρι τότε μόνο η γάστρα και ο μηχανολογικός εξοπλισμός. Η κατασκευή των decks δεν είχε προχωρήσει καθόλου.
Το ένα από τα δύο αυτά πλοία ήταν το STENA POLONICA (όπως θα ονομαζόταν), το οποίο δεν είναι άλλο από το γνωστό μας ΕΛΕΥθΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, που αγοράστηκε από την ΑΝΕΚ, σε ημιτελή κατάσταση και ολοκληρώθηκε η ναυπήγηση του στο Πέραμα, το 1992. Η δρομολόγησή του άλλαξε τα δεδομένα στην Ελληνική Ακτοπλοΐα και στην Αδριατική.
Αρχικά, το πλοίο αγοράστηκε από μια νορβηγική εταιρεία και πήρε το όνομα BONANZA. Όμως, πολύ σύντομα το πλοίο θα περιέλθει στην κατοχή της ΑΝΕΚ σε μια εξαιρετικά συμφέρουσα τιμή. Και στα τέλη της δεκαετίας του 80, το πλοίο κατέπλευσε στον Πειραιά με το όνομα «ΚΥΔΩΝ ΙΙ».
Όταν το πλοίο έφτασε στην Ελλάδα δεν είχε κανένα deck. Η προσθήκη των decks έγινε στην Ελλάδα. Εκτός από το hull και τις μηχανές, μπορούμε να πούμε ότι το πλοίο είναι 100% ελληνικό.
Καθοριστικό ρόλο στην ολοκλήρωση των εργασιών στην Ελλάδα έπαιξε ο Σήφης ο Βαρδινογιάννης. Και αν δεν έμπαινε τότε στη μέση ο Σήφης ο Βαρδινογιάννης, το πλοίο μπορεί να είχε την τύχη του αδελφού του, του Regent Sky που είχε φέρει ο κ. Λελάκης.
Ολοκληρώνεται, λοιπόν, η μετασκευή του πλοίου και το 1992 θα πρωτοταξιδέψει στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο. Το πλοίο θα ταξιδέψει με πρωτόκολλο 3000 επιβάτες. Το συνολικό tonnage φθάνει τα 38.261 grt.
Η αγορά του πλοίου περιείχε ένα μεγάλο ρίσκο για την ΑΝΕΚ. Τελικά, όμως, το μεγάλο στοίχημα που αφορούσε την αγορά και την ολοκλήρωση
του πλοίου, είχε κερδηθεί και με το παραπάνω.
Το πλοίο παρέμεινε για λίγο καιρό στη γραμμή των Ηρακλείου και στη συνέχεια ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή Πάτρας-Ηγουμενίτσας -Τεργέστης, όπου δούλεψε πάρα πολύ καλά και κυριολεκτικά «σάρωσε τα πάντα». Πολλές φορές, μάλιστα, το πλοίο δεν κατέβαινε μέχρι την Πάτρα για να προλάβει να κάνει περισσότερα δρομολόγια στη γραμμή της Τεργέστης.
Η επιτυχία του υπήρξε μοναδική στα χρονικά, πραγματικό χρυσωρυχείο για την εταιρεία του, μεγάλο σχολείο για τα πληρώματα, καμάρι και δόξα για την ελληνική ακτοπλοΐα.
Το πλοίο, ακόμα και σήμερα, παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου. Και αν σκεφτούμε ότι το πλοίο ξεκίνησε τα δρομολόγιά του το 1992, καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό ρόλο έπαιξε το πλοίο αυτό στην ανάπτυξη και την εδραίωση της ΑΝΕΚ ως μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της Μεσογείου. Και πόσο δίκιο είχαν όσοι ανέλαβαν τότε το ρίσκο της μετασκευής του στην Ελλάδα. Μεγάλο ρίσκο, μεγάλη επιτυχία. Αλλά και τεράστια οφέλη για την Ελληνική Ναυπηγο-Επισκευαστική Ζώνη. Ουσιαστικά το πλοίο χτίστηκε στην Ελλάδα. Γιa αυτό και πολλοί στο πλοίο μας τόνισαν «Εκτός από το hull και τις μηχανές, μπορούμε να πούμε ότι το πλοίο είναι 100% ελληνικό».
Η «ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ»
Ο Α Μηχανικός του πλοίου, μαστρο-Σπύρος Βασιλάκης, από τον Μύτικα της Αιτωλοακαρνανίας ταξιδεύει 5,5 χρόνια με το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Για το πλοίο μας δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Τέτοιο εργαλείο δεν υπάρχει πουθενά.
Ο «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι δυο-τρία βαπόρια σε ένα.
Στο πλοίο αυτό το μηχανοστάσιο ξεκινά από την πλώρη και φθάνει μέχρι την πρύμνη. Το μηχανοστάσιο καλύπτει, σχεδόν, το 100% του μήκους του βαποριού».
Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με συστήματα ασφάλειας σύμφωνα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
Διαθέτει τέσσερις μηχανές SCODA-SULZER, σε δύο άξονες. Η συνολική τους ισχύς είναι 40.000 άλογα, 10.000 άλογα η κάθε μηχανή.
Το πλοίο διαθέτει συνολικά πέντε ηλεκτρομηχανές, από 1500 KW η κάθε μία, οι οποίες, όπως χαρακτηριστικά μας είπε ο Α΄ Μηχανικός «θα μπορούσαν να δώσουν ρεύμα ακόμα και στο λιμάνι του Πειραιά».
Από τις ηλεκτρομηχανές, οι δύο είναι οι παλιές ηλεκτρομηχανές SCODA-SULZER, οι οποίες καίνε gas-oil και είχαν τοποθετηθεί στην Πολωνία.
Στην πορεία τοποθέτησαν, επιπλέον, τρεις καινούριες ηλεκτρομηχανές Burmeister, οι οποίες καίνε fuel. Η ύπαρξη 5 ηλεκτρομηχανών δίνει τη δυνατότητα στους μηχανικούς να τις χρησιμοποιούν εναλλακτικά.
Η ομάδα του μηχανοστασίου είναι εξαιρετικά δεμένη. Στις ακινησίες του, το πλήρωμα της μηχανής παραμένει στο πλοίο αναλαμβάνοντας το επίπονο έργο της συντήρησης και της επισκευής των μηχανών.
Στο μηχανοστάσιο του πλοίου θα έχουμε την χαρά να συναντήσουμε δύο από τους Μηχανικούς του πλοίου, οι οποίοι ανέλαβαν να μας μυήσουν στον μαγικό κόσμο του αχανούς Μηχανοστασίου.
Ήταν εκεί ο Β’ Μηχανικός του πλοίου, ο μαστρο-Ανδρέας Συντυχάκης, καλός φίλος από τα παλιά, καθώς και ο Γ’ Μηχανικός του πλοίου, μαστρο-Παναγιώτης Πάνου.
Και οι δύο εξέφρασαν τη χαρά και την ικανοποίηση τους που δουλεύουν σε ένα τέτοιο πλοίο, όπου οι απαιτήσεις στο Μηχανοστάσιο είναι κατά πολύ αυξημένες. Όμως, το καλό κλίμα και το πνεύμα συνεργασίας βοηθά στο να βγαίνει καλά η δουλειά, όση και αν είναι αυτή. Θεωρούν ότι ο «Βενιζέλος» αποτελεί για αυτούς μεγάλο σχολείο, αλλά και μεγάλη πρόκληση.
Ο Γ’ Μηχανικός του πλοίου, μαστρο-Παναγιώτης Πάνου, ταξιδεύει με το πλοίο 3,5 χρόνια, από το 2008. Για το πλοίο μας ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Αυτό το βαπόρι έχει διαφορά από όλα τα άλλα στην ακτοπλοΐα.
Είναι βαρύ βαπόρι και θέλει πόδια.
Βαπόρι που τον έλεγχο το έχουν οι μηχανικοί.
Το βαπόρι αυτό έχει πολύ καλό κλίμα και όση δουλειά και να έχει, είναι τόσο καλό το κλίμα τέτοιο που σε βοηθά να ξεκουραστείς γρήγορα.
Έχουμε όλοι καλή ψυχολογία».
Στο μηχανοστάσιο του πλοίου συναντήσαμε ακόμα τη δόκιμο Στέλλα Ζαχαριουδάκη από τα Χανιά και τον δόκιμο Δημήτρη Φώτο, επίσης από τα Χανιά. Μαζί τους ήταν και οι δύο εκπαιδευόμενοι σπουδαστές μηχανής, η Μαρία Μανωλάκη και ο Αναστάσιος Μάρκελος.
Το πλοίο αυτό αποτελεί πραγματικά μεγάλο σχολείο για τους μηχανικούς που έχουν περάσει από αυτό. Αποτελεί, κατά κάποιον τρόπο, το Πανεπιστήμιο της Ακτοπλοΐας. Και αυτό φυσικά ισχύει όχι μόνο για το πλήρωμα της μηχανής, αλλά και για το ξενοδοχειακό και τους αξιωματικούς της γέφυρας. Μια φράση χαρακτηριστική που την ακούσαμε πολλές φορές στο πλοίο ήταν:
«Το πλοίο είναι σχολείο για όλους».
Και η υπηρεσία στο πλοίο, αποτελεί συχνά για τους ναυτικούς την καλύτερη συστατική επιστολή.
ΤΟ ΓΚΑΡΑΖ
Το πλοίο μπορεί να μεταφέρει 800 αυτοκίνητα Ι.Χ.
Αλλιώς, σε μεικτή φόρτωση μπορεί να πάρει 512 Ι.Χ. και 46 φορτηγά, ή αλλιώς 400-420 αυτοκίνητα και 65 νταλίκες.
Τα οχήματα φορτώνονται σε πέντε garage:
- Στο garage Νο2, το οποίο χωρά το πολύ 80 αυτοκίνητα.
- Στo garage Νο3, το κυρίως γκαράζ (main garage)
- Στο garage Νο 4 (πατάρια)
- Στο garage Νο5, το δεύτερο κυρίως γκαράζ (main garage)
- Στο garage Νο6 (πατάρια)
- Φορτηγά φορτώνονται στο garage Νο3 και το garage Νο5.
ΤΑ ΣΑΛΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ
Στα εστιατόρια του πλοίου μπορούν να καθήσουν ταυτόχρονα 420 άτομα στο εστιατόριο και 600 άτομα στο self-service. Το επίπεδο παροχής υπηρεσιών είναι εξαιρετικό, αντάξιο του ονόματος του πλοίου.
Το πλοίο διαθέτει πολλά σαλόνια που γεμίζουν από επιβάτες. Όσο, όμως, κόσμο και αν έχει το πλοίο, αυτός δεν φαίνεται, μιας και οι προσφερόμενες θέσεις στα σαλόνια είναι πάντα περισσότερες από τους επιβάτες.
Στο πλωριό σαλόνι «Σαμαριά» καθίσαμε για ώρα πολύ απολαμβάνοντας το ταξίδι που πιο πολύ έμοιαζε με κρουαζιέρα, παρά με ένα ταξίδι με ακτοπλοϊκό σκάφος.
Στο πλοίο συναντήσαμε δύο παλιούς γνώριμους από το περσινό αφιέρωμα του Arxipelagos.com στο «Λατώ», οι οποίοι ήταν ο Προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος Γιώργος Ντουροπολάκης και ο Αρχιθαλαμηπόλος, Γιάννης Βεργεράκης.
Και οι δύο μας μίλησαν με τα καλύτερα λόγια για το καράβι, το οποίο θεωρούν διαχρονικά μεγάλη επένδυση για την εταιρεία, αλλά και το καλύτερο πλοίο-σχολείο για Θαλαμηπόλους. Για ανθρώπους, όπως ο Γιώργος Ντουροπολάκης και ο Γιάννης Βεργεράκης, το ταξίδι αποτελεί, πια, τρόπο ζωής. Και με τη μεγάλη τους εμπειρία καταφέρνουν να δουλεύουν τα πάντα στο πλοίο σαν ελβετικό ρολόι. Και φανταστείτε ότι στο πλοίο αυτό ο Προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος έχει στην επιστασία του 82 άτομα, όσο ολόκληρο το πλήρωμα που έχουν πολλά άλλα πλοία.
Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του «Ελευθέριος Βενιζέλος» αποτελεί το γεγονός ότι είναι πλοίο που πολύ εύκολα ο επιβάτης προσανατολίζεται και βρίσκει το χώρο που θέλει να επισκεφτεί. Παρά το εντυπωσιακό του μέγεθος, η σχεδίαση των εσωτερικών χώρων βοηθά τον επιβάτη να εξοικειωθεί γρήγορα με το πλοίο.
Η Reception του πλοίου βρίσκεται στο Deck No7.Το πλωριό σαλόνι «ΣΑΜΑΡΙΑ», η Disko, καθώς και ένα ακόμα Bar, βρίσκονται στο Deck No8.
Συνολικά τα Decks του πλοίου είναι συνολικά 11.
Παρόλα αυτά, ο σχεδιασμός των χώρων είναι τόσο καλός που ο επιβάτης νιώθει αμέσως σαν να έχει ταξιδέψει ξανά με το πλοίο, ακόμα και αν είναι η πρώτη φορά που ταξιδεύει.
ΟΙ ΚΑΜΠΙΝΕΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ
Το πλοίο διαθέτει 1600 κρεβάτια. Ένας πραγματικά πολύ αριθμός κλινών, γεγονός που δίνει τεράστιες δυνατότητες στο καράβι. Το πλοίο μπορεί να ταξιδέψει ως ακτοπλοϊκό με πρωτόκολλο 3000 ατόμων, μπορεί να ταξιδέψει ως πολυτελές κρουαζιερόπλοιο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πλωτό ξενοδοχείο, ενώ μπορεί ακόμα να χρησιμοποιηθεί και ως Συνεδριακό Κέντρο. Φέτος το πλοίο ταξίδεψε με πρωτόκολλο για 1800 επιβάτες και με 150 άτομα για πλήρωμα.
Ένα πλοίο-πολυεργαλείο, ένα πλοίο-πασπαρτού, ένα πλοίο πραγματικά multi-purpose. Για την ΑΝΕΚ το πλοίο αυτό αποδείχθηκε θησαυρός.
ΟΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ
Ένα ακόμα στοιχείο που διαφοροποιεί το «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε σχέση με τα σημερινά μεγαθήρια της Μεσογείου, είναι οι άπλετοι εξωτερικοί του χώροι που χαρίζουν ένα υπέροχο καραβολατρικό ταξίδι σε όσους αγαπούν το ταξίδι κάτω από το φως των αστεριών και το γαλανό ουρανό. Σημείο συνάντησης αποτελεί το κατάστρωμα της πισίνας με το Bar που προσφέρει πολύ καλής ποιότητας φαγητό για όσους επιθυμούν κάτι πρόχειρο. Ο γύρος εδώ έχει για τα καλά την τιμητική του.
ΩΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟ
Το «Ελευθέριος Βενιζέλος» μπορεί να ναυλωθεί για κρουαζιέρα, για πλωτό ξενοδοχείο, για συνέδριο.’άνθρωποι που δεν είχαν μπει ποτέ σε πλοίο στις κρουαζιέρες που κάναμε παλιότερα από τη Βόρεια Ελλάδα, έμπαιναν στο πλοίο και εντυπωσιάζονταν.
Λιμάνια προσέγγισης μας ήταν η Σάμος, η Μυτιλήνη, η Τήνος, η Μύκονος, η Κως, και η Ρόδος.
Το πλοίο μπορεί να δουλέψει πολύ καλά ως κρουαζιερόπλοιο.
Το «Ελευθέριος Βενιζέλος» αποτελεί έναν πραγματικό πρεσβευτή της Ελλάδας.
Ταξίδεψε μέχρι τη Λισσαβώνα, τη Λεμεσό, τη Χάϊφα, τη Μάλαγα, την Μασσαλία, την Γένοβα, την Τεργέστη, την Ανκώνα, τη Σμύρνη, την Κωνσταντινούπολη, την Τραπεζούντα.
Το πλοίο επισκέφτηκε πόλεις της Μαύρης Θάλασσας όταν σε αυτό πραγματοποιήθηκε συνέδριο που οργανώθηκε από τον Πατριάρχη Κωνσταντινούπολης, τον Βαρθολομαίο. Τότε στο πλοίο πλοίαρχος ήταν ο καπετάν-Γιώργος Λουκίσσας.
Ο Cpt ΜΗΝΑΣ ΡΑΛΛΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΟΙΟ
Ο καπετάν-Μηνάς Ράλλης ταξιδεύει με το «Ελευθέριος Βενιζέλος». από τον Μάρτιο του 2010 Το καλοκαίρι του 2010, το πλοίο ναυλώθηκε στην Τυνησία.
Ο καπετάν-Μηνάς μας δήλωσε για το πλοίο:
«Είναι ένα πλοίο που το αγαπάς από την πρώτη στιγμή. Σε τραβάει. Το τεράστιο μέγεθος του πλοίου και η ικανοποίηση ότι έχεις την πλοιαρχία ενός τέτοιου πλοίου. Το πλοίο, βέβαια, έχεις απίστευτες ικανότητες.
Ένα από τα πλεονεκτήματα του πλοίου είναι ότι έχει μεγάλο πλάτος (28,5 μέτρα) και οι προπέλες είναι πολύ ανοικτά. Με τον τρόπο αυτό οι προπέλες με τα τιμόνια δημιουργούν ένα δυνατό ζεύγος. Για αυτό και έχει πολύ καλή ικανότητα ελιγμών (ικανότητα στη μανούβρα, «μανουβραμπίλιτη», όπως μας ανέφερε) . Φυσικά, σημαντικό ρόλο παίζουν και τα 2 πολύ ισχυρά bow-thruster που διαθέτει. Το πλοίο δεν έχει να ζηλέψει από τα σύγχρονα».
Είναι ένα πλοίο που έχει τεράστιους χώρους, διαθέτει 1600 κρεβάτια και πολύ μεγάλα σαλόνια. Τα πέντε γκαράζ μπορεί να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για 800 Ι.Χ., ή για μικτή χρήση, δηλαδή πάντρεμα με φορτώσεις Ι.Χ. και φορτηγά. Το πλοίο διαθέτει απίστευτες δυνατότητες μανούβρας. Το πλοίο υποφέρει μόνο στο λιμάνι, καθώς δεν στέκεται στο λιμάνι όταν φυσούν ιδιαίτερα ισχυροί άνεμοι.
Η ταχύτητα του πλοίου είναι γύρω στα 20 μίλια».
ΣΤΗΝ ΤΥΝΗΣΙΑ
«Πρόλαβα 2 καλοκαίρια τη ναύλωση του πλοίου στην Τυνησία.
Στην Τυνησία το ταξίδεψε ο καπετάν-Κώστας Φορτετσανάκης για πέντε χρόνια και ο καπετάν-Γιώργος Γκινιώζος για 1 χρόνια. Χαίρεσαι πραγματικά να βλέπεις γεμάτο ένα τέτοιο πλοίο.
«Μου άρεσαν πολύ οι γραμμές που κάναμε με το «Ελευθέριος Βενιζέλος», από την Τυνησία για τη Μασσαλία και από την Τυνησία για τη Γένοβα. Συναντήσαμε δυσκολίες, αλλά εδώ ζήσαμε πολύ όμορφες εμπειρίες. Είχαμε δύσκολους καιρούς, είχαμε και κάποια προβλήματα με τα λιμάνια. Επίσης, κάποιες φορές προέκυπταν προβλήματα με τους επιβάτες. Μια φορά έτυχε ένα περιστατικό πέρισυ με το «Βενιζέλος», κατά το οποίο ένας Τυνήσιος έκοψε το χέρι του.
Ο γιατρός του πλοίου δεν μπορούσε να αντιμετωπίσει το περιστατικό. Ζητήσαμε από τους Ιταλούς να στείλουν ελικόπτερο, αλλά οι Ιταλοί δεν έστειλαν. Και έτσι αναγκαστήκαμε να προσεγγίσουμε στην Olbia της Ιταλίας για μία και μοναδική φορά. Η εντολή που δόθηκε ήταν σαφής «Αριστερά και ερχόμαστε». Μπήκαμε στον στενό δίαυλο, δέσαμε μέσα στη νύχτα, αποβιβάσαμε τον τραυματία, και αυτός ξεπέρασε τα προβλήματα του».
«Μια άλλη φορά ένας επιβάτης πήδηξε στη θάλασσα. Αμέσως μας ειδοποίησαν για το περιστατικό, κάναμε stand-by, κύκλο στροφής και τον πιάσαμε μέσα σε πολύ λίγη ώρα».
«Οι Τυνήσιοι το αγαπούσαν το πλοίο. Είχε τεράστιους χώρους.
Και αν δεν έφτιαχναν δικό τους καινούριο βαπόρι, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα ταξίδευε εκεί για χρόνια»
Η επιβίβαση και η αποβίβαση των επιβατών γινόταν από πλευρικές φυσούνες. Ο επιβάτης έμπαινε κατευθείαν στην Reception. Αυτό είναι πολύ βολικό κατά τη φόρτωση και εκφόρτωση.
Μου άρεσε να βλέπω ένα τέτοιο πλοίο στη Γένοβα, τη Μασσαλία, την Τύνιδα να έχει την ελληνική σημαία να κυματίζει στην πρύμνη. Το πλοίο ήταν πραγματικός Πρεσβευτής της ελληνικής σημαίας».
Με το πλοίο αυτό θα ζήσει την εμπειρία της Λιβύης.
ΣΤΗ ΛΙΒΥΗ . « Τα πλοία της συμπόνιας »
Ο καπετάν-Μηνάς Ράλλης μας ανέφερε:
«Στις 2 το μεσημέρι μας ειδοποίησαν ότι το βαπόρι πρέπει να φύγει για τη Λιβύη. Το πλοίο ήταν μέχρι τότε δεμένο.
Στις 8 η ώρα, μέσα δηλαδή μόνο σε 6 ώρες, το βαπόρι ήταν έτοιμο για να αναχωρήσει.
Ταξίδεψαν ακόμα στη Λιβύη το Olympic Champion, και το «Hellenic Spirit από την ΑΝΕΚ.
Το πρώτο ταξίδι του πλοίου πραγματοποιήθηκε από τη Βεγγάζη για το Ηράκλειο.
Το δεύτερο ήταν από τη Μιζουράτα για το Ηράκλειο.
Το τρίτο ταξίδι ήταν από Μιζουράτα για την Αλεξάνδρεια.
Για τη συμμετοχή στη διάσωση του άμαχου πληθυσμού, ο Κινέζος πρέσβης ευχαρίστησε πολλές φορές την ΑΝΕΚ (δείτε σχετικό άρθρο).
«Εδώ μας βράβευσε η κινέζικη πρεσβεία, η ΑΝΕΚ και η Ένωση Πλοιάρχων και το θέμα πέρασε στα ψιλά από τα Μέσα Ενημέρωσης.
Στη Βεγγάζη τους πυροβολισμούς τους βλέπαμε. Κάποια μέρα ένα ελικόπτερο έπεσε κοντά μας».
Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΑΣΥΡΜΑΤΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΣ
Στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» Είχαμε τη χαρά να συναντήσουμε τον καπετάν-Γιώργο Μαυροματάκη, τον τελευταίο ασυρματιστή σε πλοίο της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Ο καπετάν-Γιώργος Μαυροματάκης ταξιδεύει ως προϊστάμενος ασυρμάτου στο πλοίο και συμμετέχει στις μανούβρες κατά την άφιξη και την αναχώρηση του πλοίου στα λιμάνια. Ταξιδεύει πολλά χρόνια με τα πλοία της ΑΝΕΚ από τα οποία τα περισσότερα με το «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Είναι ένας άνθρωπος που συνεχίζει μια τεράστια ναυτική διαδρομή που διακόπηκε απότομα με την κατάργηση του ασυρματιστή από τα πλοία της ακτοπλοΐας. Κουβαλά τον πλούτο και τη γνώση των ασυρματιστών της παλιάς γενιάς, αλλά παράλληλα ανταποκρίνεται με εξαιρετικό τρόπο στις σημερινές αυξημένες ανάγκες της «ηλεκτρονικής» εποχής μας. Ένας άνθρωπος που καταφέρνει να ταιριάξει αρμονικά το παλιό με το σύγχρονο. Ένας σύγχρονος Μαραμπού στη Ναυαρχίδα της ΑΝΕΚ.
Το ταξίδι μέχρι τα Χανιά αποδείχθηκε ότι ήταν πολύ πιο σύντομο από όσο περιμέναμε.
Ακόμα και με το ταξίδι της επιστροφής, ο χρόνος που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν πολύ λίγος για να μπορέσουμε να γνωρίσουμε καλά το πλοίο και τους ανθρώπους του.
Για να γινόταν ένα πλήρες αφιέρωμα, θα χρειαζόταν, τουλάχιστον, ακόμα δύο ταξίδια μετ’ επιστροφής.
Ζητάμε, λοιπόν, συγνώμη που δεν καταφέραμε να μιλήσουμε με περισσότερα μέλη του πληρώματος και δεν καταγράψαμε τις εμπειρίες τους και τη σχέση τους με το πλοίο.
Ελπίζουμε, κάποια στιγμή στο μέλλον, να ταξιδέψουμε ξανά με το «Ελευθέριος Βενιζέλος» για να καλύψουμε κάποια από τα κενά που αφήσαμε στο ταξίδι μας αυτό.
Καλά ταξίδια σε όλους τους ναυτικούς
Ας πούμε, λοιπόν, εις το επανειδείν ….
Ή αλλιώς, όπως λένε και οι φίλοι μας οι ισπανοί,
H a s t a P r o n t o, «El Venizelos»…
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ-ΑΦΙΕΡΩΜΑ
EL. VENIZELOS – ΑΦΙΞΟ-ΑΝΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΦΥΡΑ
ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΑΞΙΔΙΟΥ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ
Cpt ΜΗΝΑΣ ΡΑΛΛΗΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ EL, VENIZELOS (ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ)
Arrival of F/B El. Venizelos at Piraeus port (Time Lapse)
EL. VENIZELOS: Arrival at Piraeus
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ EL. VENIZELOS
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟYΜΕ ΤΗΝ ANEK LINES ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
- Τον Διευθύνοντα σύμβουλο, κ. Ιωάννη Σ. Βαρδινογιάννη
- Τον κ. Πέτρο Χατζηδάκη, Αρχιπλοίαρχο DPA-CSO,
- Τον κ. Σταύρο Αγγελιδάκη, Αρχιπλοίαρχο,
- Την κ. Ειρήνα Σίμου, Διευθύντρια Μάρκετινγκ,
- Την κ. ’ννα Νικολακάκη, από το Τμήμα Χορηγιών
- Την κ. Βάσω Γιακουμάκη, από τη Διεύθυνση Μάρκετινγκ
- Τον κ. Γεώργιο Σκαλίδη, από το Τμήμα Μάρκετινγκ
Καθώς και όλα τα μέλη του Δ.Σ. και τα στελέχη της ANEK LINES
Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλα τα μέλη του πληρώματος του πλοίου που μας φιλοξένησαν στο πλοίο με το δικό τους μοναδικό τρόπο κάνοντας μας να νιώσουμε καλύτερα και από το σπίτι μας.
- Στον πλοίαρχο του πλοίου, τον καπετάν-Μηνά Ράλλη για τη φιλοξενία που μας παρείχε, αλλά και για όλα όσα μοιράστηκε μαζί μας από τα ταξίδια του που κρατούν περισσότερα από 30 χρόνια
- Στον Α’ Μηχανικό του πλοίου, τον μαστρο-Σπύρο Βασιλάκη, για τη φιλοξενία και την ξενάγηση στο Μηχανοστάσιο, αλλά και για όσα μας είπε στη συνάντηση που είχαμε.
- Στον Προϊστάμενο Αρχιθαλαμηπόλο, τον κ. Γιώργο Ντουροπολάκη, για την άψογη φιλοξενία που μας παρείχε.
- Στον Προϊστάμενο Οικονομικό κ. Γιώργο Βλαζάκη
- Στους αξιωματικούς της γέφυρας, τους αξιωματικούς και το πλήρωμα της μηχανής, το λοστρόμο και τους ναύτες
- Τους θαλαμηπόλους και τους επίκουρους, καθώς και τους δόκιμους γέφυρας και μηχανής
- Ιδιαίτερα ευχαριστώ στο Β’ Μηχανικό του πλοίου, τον μαστρο-Ανδρέα Συντυχάκη και τον Γ Μηχανικό, τον μαστρο-Παναγιώτη Πάνου για την ξενάγηση στο Μηχανοστάσιο,
- Καθώς και στον Αρχιθαλαμηπόλο, κ. Γιάννη Βεργεράκη, και τον chef του πλοίου, κ. Παναγιώτη Καράμπελα.
Για την πραγματοποίηση του αφιερώματοs συμμετείχαν οι
- Σίμος Μιχάλογλου: Κάμερα
- Αντώνης Μέγγουλης: Φωτογράφιση
- Σίμος Μιχάλογλου: Συνέντευξη
- Αντώνης Μέγγουλης: Σημειώσεις
- Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος: Montage, Computer. Graphics Animation,