Σημάδια επαναδραστηριοποίησης φανερώνει τις τελευταίες ημέρες ο δεξαμενισμός του βετεράνου EUROPEAN STAR της Red Star Ferries. Ο προτελευταίος από τη σειρά των “Αγίων” (Saints) της θρυλικής Sealink (πρώην St Christopher) ανέβηκε στη μεγάλη δεξαμενή του Ομίλου Σπανόπουλου στις 20 Μάϊου 2022 και εξήλθε σήμερα με νέα φορεσιά και το logo Star Lines στις μπάντες του, ώστε να ταιριάζει με το ομόσταυλο IONIAN STAR (9.149gt/1971), που μέχρι πρότινος εξυπηρετούσε τη γραμμή Μπρίντιζι-Αυλώνα (Αλβανία) και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο λιμάνι της Χάιφα στο Ισραήλ.
Όλα δείχνουν, ότι πιθανότατα είτε θα βρεθεί στη θέση του IONIAN STAR, είτε θα το διπλώσει στην ανωτέρω γραμμή. Σε κάθε περίπτωση, το σημαντικό γεγονός είναι ότι το πλοίο παίρνει ζωή, ενώ έχει ήδη περαστεί και στο site της Star Lines.
Να θυμίσουμε, ότι το EUROPEAN STAR είχε καταπλεύσει στον Πειραιά -για πρώτη φορά- στις 15 Αυγούστου 2018, όπου και οδηγήθηκε στα ναυπηγεία Κόρου (Αμπελάκια Σαλαμίνας) για επισκευές. Τον Απρίλιο του 2019 οδηγήθηκε στα ναυπηγεία του Νεωρίου στη Σύρο, όπου δεξαμενίστηκε και εκτέλεσε προγραμματισμένες αναβαθμίσεις και επισκευές. Στις 18 Μαΐου 2019 αναχώρησε από τη Σύρο και μετέβη στη γειτονική Ιταλία, προκειμένου να δρομολογηθεί στη γραμμή Μπρίντιζι-Αυλώνα (Αλβανία). Ωστόσο, όμως, δεν ταξίδεψε ποτέ και παρέμεινε δεμένο στο Μπρίντιζι μέχρι και τα τέλη του 2019. Στη συνέχεια, επέστρεψε στην Ελλάδα (Δεκέμβριος 2019). Από τον Ιανουάριο του 2020 βρίσκεται δεμένο στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας και στα Αμπελάκια Σαλαμίνας αντίστοιχα, ελπίζοντας σε μια επαναδραστηριοποίηση που ήρθε τελικά φέτος. Το EUROPEAN STAR, μετά το πέρας των εργασιών δεξαμενισμού του οδηγήθηκε στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας, όπου θα συνεχίσει και θα ολοκληρώσει τις εργασίες επισκευής και προετοιμασίας του, μέχρι την αναχώρησή του για την Αδριατική.
Το θρυλικό πλοίο ναυπηγήθηκε το 1981 στα φημισμένα Harland & Wolff στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας. Έχει χωρητικότητα 12,711gt (2,092 dwt), μήκος 129,62 m, πλάτος 21,62 m και βύθισμα 5 m. Μπορεί να μεταφέρει 1.360 επιβάτες (400 κρεβάτια) και 330 Ι.Χ. (744 γραμ. μέτρα). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Pielstick-Crossley 16PC2V Mk5 diesel συνολικής ισχύος 15.300 kw και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 19,5 κόμβων.