Για μια ακόμη φορά, ο μεγάλος Ιταλός εφοπλιστής κ. Em. Grimaldi, επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον του για γραμμές και πλοία που διαχειρίζεται το Attica Group, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ιταλικό Shipmag, λίγες μόλις ημέρες πριν από το ετήσιο 24ο Euromed που φέτος θα πραγματοποιηθεί στην Βαλένθια της Ισπανίας (7-10 Οκτωβρίου).
Μεταξύ άλλων, ο κ. Grimaldi, αναφέρθηκε στην πορεία του Ομίλου συνολικά, στα οικονομικά μεγέθη, καθώς και στα μελλοντικά του σχέδια, τα νέα πράσινα πλοία, τις νέες επενδύσεις, τις νέες εξαγορές και τις μελλοντικές συνεργασίες που επιδιώκει.
Ειδικότερα:
Για τις νέες αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές στις εκπομπές των ρύπων ανέφερε ότι:
«Επιδιώκουμε να κλείσουμε τη φετινή χρονιά με θετικό αποτέλεσμα. Ωστόσο, αυτό ίσως να είναι λιγότερο θετικό από τις προσδοκίες που είχαμε θέσει αρχικά. Και αυτό, διότι αποφασίσαμε να επιταχύνουμε την απόσβεση όλων των πλοίων μας με ηλικία τα 5 έτη, εξαιτίας των τεχνολογικών εξελίξεων που έρχονται τα επόμενα χρόνια (νέου τύπου μηχανές και νέα καύσιμα). Το 2050, είναι το έτος κατά το οποίο η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία θα πρέπει να απαλλαγεί εντελώς από τον άνθρακα και αυτή η ώρα δεν είναι και τόσο μακριά. Εμείς, θέλουμε να φτάσουμε σε αυτήν την ημερομηνία με στόλο που θα εκπέμπει μηδενικούς ρύπους διοξειδίου του άνθρακα».
Για τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου είπε:
«Ήμασταν ανθεκτικοί στην πανδημία και κλείσαμε το 2020 με θετικό αποτέλεσμα, παρά τον μειωμένο -για πρώτη φορά- τζίρο των 500 εκατομμυρίων ευρώ. Μια συρρίκνωση, που μετριάστηκε εν μέρει από την τιμή του bunker (μισή τιμή). Σε κάθε περίπτωση, τους δύσκολους μήνες (Απρίλιος – Ιούνιος) του 2020, χάσαμε όλη τη βιομηχανική κίνηση επειδή τα εργοστάσια ήταν κλειστά. Όταν, όμως αυτά άνοιξαν ανακάμψαμε. Ταυτόχρονα, χάσαμε σημαντικό μερίδιο επιβατικής κίνησης στην Ιταλία και στην Ελλάδα με τη Minoan Lines, αλλά και τώρα στην Ισπανία με την Trasmed. Ωστόσο, το ποτήρι είναι μισογεμάτο καθώς το 2021 μεταφέραμε περισσότερους επιβάτες από ό, τι το 2020: συγκεκριμένα, στις γραμμές της Ιταλίας μεταφέραμε 600.000 περισσότερος επιβάτες σε σχέση με το 2020, αλλά 300.000 λιγότερους συγκριτικά με το 2019 (περίοδος πριν την πανδημία)».
Για την Ελλάδα και το Attica Group, καθώς και για το αν θα προβεί σε μια παρόμοια κίνηση ή συμφωνία με αυτή που πραγματοποίησε τον περασμένο Ιούλιο με την ισπανική Armas τόνισε:
«Δεν ξέρω να σας πω ακριβώς τι θα γίνει, καθώς είμαστε ήδη σκληροί ανταγωνιστές σε πολλά δρομολόγια. Ωστόσο, επιβεβαιώνω ότι μας ενδιαφέρουν κάποιες γραμμές ro-ro και ro-pax που διαχειρίζεται τώρα η Attica».
Για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου είπε:
«Είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να πετύχουμε και στα δύο λιμάνια. Μόλις πριν από λίγες ημέρες γνώρισα τον ιδιοκτήτη της Kerkyra Lines, μιας εταιρείας που δραστηριοποιείται στις γραμμές Κέρκυρα-Ηγουμενίτσα-Παξούς και μεταφέρει 500.000 επιβάτες μόνο στην Κέρκυρα, με στόχο να ξεκινήσουμε μια συνεργασία. Δεσμευόμαστε, όμως, και για δραστηριότητες σε άλλα ιταλικά λιμάνια γιατί θέλουμε να μεγαλώνουμε όλο και περισσότερο. Με ενδιαφέρει η Γένοβα, το Λιβόρνο, η Ραβέννα, το Παλέρμο. Με ενδιαφέρουν πολλά πράγματα, γιατί χρειαζόμαστε όλο και περισσότερο χώρο για να αναπτυχθούμε».
Ο όμιλος Grimaldi αποτελεί έναν από τους πρωταγωνιστές στη μεταφορά αυτοκινήτων και τροχοφόρων παγκοσμίως, με στόλο άνω των 130 πλοίων, 7 ιδιόκτητες εταιρείες (Grimaldi Deep Sea, Grimaldi Euromed, ACL, Malta Motorways of the Sea, Minoan Lines, Finnlines και Trasmed Gle), περισσότερα από είκοσι terminal σε 12 χώρες, περίπου 16.000 εργαζόμενους και τζίρο που εκτιμάται σε περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια.
Source: https://www.shipmag.it/navi-green-investimenti-e-nuove-acquisizioni-grimaldi-cresceremo-sempre-di-piu-in-italia-e-allestero/?fbclid=IwAR0ryGeuJxPooFkgL0m2TtuFuf-v5Ns_TiF-nP4Z68p08soPk9-TuoABUn8