Τη γραμμή Ελλάδος – Κύπρου θα εξυπηρετήσει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το RoPax DΑLEELA της Scandro Holdings Ltd, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στη συμφωνία που έχει συναφθεί με την Κυπριακή Κυβέρνηση. Το μεγάλο πλοίο, αναμένεται να αναχωρήσει για το πρώτο ταξίδι της φετινής σεζόν από το λιμάνι τη Λεμεσού στις 29 Μάϊου 2024, ενώ το τελευταίο ταξίδι του θα λάβει χώρα από το λιμάνι του Πειραιά στις 3 Σεπτεμβρίου 2024.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι για το 2024 το πλοίο θα πραγματοποιήσει 22 κυκλικά ταξίδια, έναντι 44 το προηγούμενο έτος (2023), ενώ δεν φαίνεται να υπάρχει προσέγγιση στο λιμάνι της Λάρνακας. Σε κάθε περίπτωση, η παρουσία του πλοίου έχει ενισχύσει την κίνηση στη γραμμής, γεγονός που φαίνεται και από τα στατιστικά στοιχεία των δύο προηγούμενων ετών. Το 2023 μετέφερε περισσότερους από 12.000 επιβάτες και 2.500 Ι.Χ., ενώ το 2022 μετέφερε αντίστοιχα 7.412 επιβάτες και 2.250 Ι.Χ. Αύξηση, που κυρίως οφείλεται στις ανταγωνιστικές τιμές που προσφέρονται στους ταξιδιώτες.
Υπενθυμίζεται, ότι το RoPax DΑLEELA συνέδεσε ξανά την Ελλάδα με την Κύπρο μετά από 22 χρόνια, όταν η Scandro Holdings Ltd ανακηρύχθηκε ανάδοχος για την κάλυψη της επιδοτούμενης ακτοπλοϊκής γραμμής (Πειραιάς-Λεμεσός), υποβάλλοντας προσφορά 15,59 εκατ. ευρώ. Τα πρώτα δρομολόγια ξεκίνησαν στις 19 Ιουνίου 2022.
Η Κυπριακή κυβέρνηση επιδοτεί τη συγκεκριμένη γραμμή με 16,5 εκατ. ευρώ για μια περίοδο 3 ετών (5,5 εκατ. ευρώ ετησίως), ενώ το ταξίδι διαρκεί 30 ώρες. Το DALEELA ταξιδεύει με πρωτόκολλο για 400 επιβάτες και 100 Ι.Χ., δηλαδή αρκετά χαμηλότερα από τις πραγματικές του δυνατότητες. Ειδικότερα, προσφέρει 38 καμπίνες 1ης θέσης για 110 επιβάτες και άλλες 68 καμπίνες οικονομικότερης θέσης για 180 επιβάτες, ενώ διατίθενται και 110 καθίσματα αεροπορικού τύπου.
Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε, ότι ο εντυπωσιακό DALEELA ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 1991 (Kanda Shipbuilding, Kawanjiri) -ως το NEW AKASHI- για λογαριασμό της φημισμένης Hankyu Ferry. To 2010 πουλήθηκε στην κινεζική Weihai Jiandong International, η οποία το μετονόμασε σε GRAND PEACE και το δρομολόγησε στη γραμμή Weihai – South Korea. Τον Δεκέμβριο του 2020 πουλήθηκε στην Arab Ship Management,.
Το DALEELA έχει χωρητικότητα 24.112gt (4.457 dwt), μήκος 186 m, πλάτος 26,8 m και βύθισμα 6,7m. Μπορεί να μεταφέρει 1.070 επιβάτες (368 κρεβάτια) και 110 Ι.Χ. και 180 φορτηγά. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Pielstick-SEMT 9PC40L570 diesel συνολικής ιπποδύναμης 32.400 bhp και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 22,9 κόμβων (25,4 κόμβοι μέγιστη).