Στην Ελλάδα κατέπλευσε πριν από λίγες ώρες το μεγάλο RoPax DΑLEELA της Scandro Holdings Ltd, που θα εκτελέσει τελικά το πολυαναμενόμενο δρομολόγιο που θα συνδέσει ξανά την Ελλάδα με την Κύπρο μετά από 22 χρόνια.
Το εντυπωσιακό γιαπωνέζικο σκαρί οδηγήθηκε στο ναυπηγείο Διαμαντή στη Σαλαμίνα, προερχόμενο από την Αίγυπτο όπου πραγματοποίησε επισκευές και δεξαμενισμό (Suez Shipyard). Το DALEELA φέρει σημαία Κύπρου και ανήκει στην Arab Ship Management (ASM) συμφερόντων Ιορδανίας, ενώ για το συγκεκριμένο εγχείρημα έχει ναυλωθεί στην Scandro Holdings Ltd.
Να θυμίσουμε, ότι η εταιρεία του DALEELA ανακηρύχθηκε ανάδοχος για την κάλυψη της ανωτέρω επιδοτούμενης ακτοπλοϊκής γραμμής, υποβάλλοντας προσφορά 15,59 εκατ. ευρώ. Τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν στις 19 Ιουνίου 2022 με αφετηρία το μεγάλο λιμάνι, ενώ ο σχεδιασμός προβλέπει την εκτέλεση 22 συνολικά κυκλικών ταξιδιών μεταξύ Πειραιά – Λεμεσού (4 τον Ιούνιο, 8 τον Ιούλιο, 7 τον Αύγουστο και 3 τον Σεπτέμβριο), μέχρι και τις 16 Σεπτεμβρίου που θα είναι το τελευταίο δρομολόγιο του πλοίου.
Η Κυπριακή κυβέρνηση επιδοτεί τη συγκεκριμένη γραμμή με 16,5 εκατ. ευρώ για μια περίοδο 3 ετών (5,5 εκατ. ευρώ ετησίως), ενώ το ταξίδι θα διαρκεί 30 ώρες. Το DALEELA θα ταξιδεύει με πρωτόκολλο για 400 επιβάτες και 100 Ι.Χ., δηλαδή αρκετά χαμηλότερα από τις πραγματικές του δυνατότητες. Ειδικότερα, θα προσφέρει 38 καμπίνες 1ης θέσης για 110 επιβάτες και άλλες 68 καμπίνες οικονομικότερης θέσης για 180 επιβάτες, ενώ θα διατίθενται και 110 καθίσματα αεροπορικού τύπου.
Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε, ότι ο εντυπωσιακό DALEELA ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 1991 (Kanda Shipbuilding, Kawanjiri) -ως το NEW AKASHI- για λογαριασμό της φημισμένης Hankyu Ferry. To 2010 πουλήθηκε στην κινεζική Weihai Jiandong International, η οποία το μετονόμασε σε GRAND PEACE και το δρομολόγησε στη γραμμή Weihai – South Korea. Τον Δεκέμβριο του 2020 πουλήθηκε στην Arab Ship Management, καθώς είχε αντικατασταθεί -ήδη από το 2018- από το νεότευκτο NEW GRAND PEACE (33.165gt/2018).
Το θηρίο DALEELA έχει χωρητικότητα 24.112gt (4.457 dwt), μήκος 186 m, πλάτος 26,8 m και βύθισμα 6,7m. Μπορεί να μεταφέρει 1.070 επιβάτες (368 κρεβάτια) και 110 Ι.Χ. και 180 φορτηγά. Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Pielstick-SEMT 9PC40L570 diesel συνολικής ιπποδύναμης 32.400 bhp και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 22,9 κόμβων (25,4 κόμβοι μέγιστη).