Γράφει ο Master Δημήτριος Παπατσάτσης
Η ναυτιλία εξελίσσεται ραγδαία, έχει απαιτήσεις, τα πλοία πλέον είναι υπερμεγέθη [τα εμπορικά πλοία φτάνουν τα 400μ].
Θα σταθώ στα μέσα πρόσδεσης λιμένα – Μελέτη κ νέα ασφαλή εφαρμογή.
Στο παρελθόν μέχρι και σήμερα, στα λιμάνια ανά το κόσμο , έχουν σημειωθεί ατυχήματα με τραγικά αποτελέσματα όπως:
- Αποκοπή, εκτόξευση, σπάσιμο κάβου κατά τη πρόσδεση η απόδεση του πλοίου [αποτέλεσμα το θάνατο ανθρώπου], έχω προσωπική εμπειρία.
- Σπάσιμο κάβων με αποτέλεσμα, σύγκρουση πλοίων εντός λιμένα, υλικές ζημιές με υπερβολικά υψηλά κόστη κτλ.
Το έκαστο πλοίο , προκειμένου να ελλιμενιστεί, [να δέσει – πέσει δίπλα] στη ναυτική γλώσσα, χρησιμοποίει κάβους [ειδικά σχοινιά, διαφόρων διαμέτρου κ σύσταση υλικού, ελαστικότητα].
Οι ‘Οργανισμοίoi Λιμένων’ προκειμένου να μειώσουν τα ποσοστά κ τις πιθανότητες ατυχημάτων, επινόησε κ εφάρμοσαν το παρακάτω, πλέον τεχνικό εξελιγμένο σύστημα πρόσδεσης.
- Vacuum Mooring System [ Σύστημα πρόσδεσης ‘κενού’]
- Λειτουργεί με κενό αέρος, δημιουργώντας κενό μεταξύ της των επιφανειών [έντασης 400ΚΝ].
- Αντοχή δέσμευσης μέχρι ανέμους 70 κόμβους / ήτοι 129.5χλμ σε εγκάρσια θέση [γωνία 90 º ].
- Ακολουθεί τη διαμήκη / κάθετη κίνηση του πλοίου, δίχως να αποκολληθεί
2.Πλεονεκτήματα
- Μειωμένες εκπομπές ρύπων [πλοίου], χάρη στην ταχύτερη διαδικασία πρόσδεσης.
- Πρόσδεση και απόδοση σε χρόνο [max 40″].
- Δεν απαιτούνται μέσα πρόσδεσης πλοίου.
- Χρειάζεται μόνο ένας χειριστής.
- Εξοικονόμηση καυσίμων πλοίου .
- Μειωμένος κίνδυνος ατυχημάτων ελλιμενισμού.
- Ακριβής και αυτόματη επανατοποθέτηση του πλοίου.
- Μειωμένη κίνηση του πλοίου όταν είναι ελλιμενισμένο.[λόγο καιρικών συνθηκών].
- Λιγότερη φθορά στα προστατευτικά λιμένα [Fenders], στις ράμπες, κάβους καθώς και της πλευρικής επιφάνειας του πλοίου
- Δυνατότητα εξοικονόμησης υποδομών, χώρου.
ΒΙΝΤΕΟ: Δημήτριος Παπατσάτσης:
Για το Αρχιπέλαγος
Δημήτριος Σ. ΠΑΠΑΤΣΑΤΣΗΣ
Master [A-II/2 unlimited]