Παρουσιάσεις πλοίωνBlog

CORSE 1983: ΕΠΙΣΚΕΨΗ – ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ

Το 1997 πέφτει στην «πιάτσα» η είδηση ότι γνωστός πράκτορας παζαρεύει το  «ESTEREL»  της  SNCM  για τα Δωδεκάνησα. Όλοι οι καραβολάτρες της εποχής εκστασιάζονται στο ότι ένα  «Jumbo Ferry»,  απόγονος του θρυλικού  «ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΞΠΡΕΣ»  αλλά και των «ΝΑΪΑΣ ΙΙ»  και  «GOLDEN VERGINA»,  θα σκίζει με το μεγαλοπρεπές παράστημά του και τα 23 του μίλια (κόμβους δλδ), τα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Τελικά το σχέδιο αυτό δεν υλοποιήθηκε και έμεινε σαν ένα ωραίο, ξεχασμένο όνειρο.

Η μοίρα όμως έφερε σχεδόν 20 χρόνια μετά το αδελφό του πλοίο, το «CORSE» στην Ελλάδα και έδεσε στις 21-5-2016 στη Σαλαμίνα, στα  Ναυπηγεία  της «Spanopoulos Group», υπό της τεχνικής και εμπορικής διαχείρiσης της ναυλομεσιτικής εταιρείας  Go Shipping & Management Inc.»,  που έχει και το «SUNNY», αραβικών συμφερόντων.

CORSE RO RO PASSENGER SHIP IMO 8003620 115, Αρχιπέλαγος, Ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσηςΤο «CORSE»  είναι ναυπήγησης του 1983 από τα Ναυπηγεία «Dubigeon – Normandie» στη Γαλλία, με μήκος 145 μέτρα, πλάτος  23,80  μέτρα και βύθισμα  8,50  μέτρα (!!).
Η ταχύτητά του είναι στους 23,5 κόμβους.
Σαφώς μετά από τα 33 χρόνια της ζωής του και την έλευση στην Ελλάδα «του πάρτυ» των τελειότερων και ακριβότερων φέρρυ του κόσμου, που είχε διάρκεια μια γεμάτη 10ετία, δεν δείχνει πια τόσο εντυπωσιακό και «sexy», είναι όμως στιβαρό και εξακολουθεί να προκαλεί θαυμασμό για το ύψος του.

Επισκεφθήκαμε λοιπόν το στιβαρό γαλλικό φέρρυ. Ο ένας, από τους δύο τεράστιους καταπέλτες, είναι κατεβασμένος.

mK1IQRw jjAQXpfLm4Y5jWsKqWyi K02uunw73cA3H39xP2zD3dMFfzF4b9QxqMn oaYvfVdy9UZt MhIb1JUQGpet 56WcrqOOEru yTDCWOJ1hToeftyKBCx8y2osyJUzFroVhrq 6 XGX3 SQ6ldWIkO4fvow9Opyzj3qCUxjA7zKi0J KxuCNsLAsNpA 9p5tHYazLWL2tSQ4rbaXSRsDhUbUrbMWcBCnHGeSvmQkcGSNJeunmcTi aokWVKCOMugPA0ZAykGvu6ruRSuYKKYzFa0WQ KrEfkClHjJlkmZEKXzoHbFOjrNS8xR4pA6Kwu NRcJFZdRxCVIbQBSNYfSR T6ALak1eIft1GvW6d34YS1LJ7TzWVwvKMvimgvMti7SpTtjMiRT5cgD2D9bzVk IcMQFoRuPMhNjer8oKeg0bbdkUbKHKasIOMwlxBYVlqadwDEtDvxfAj6uwb86h82hiI47vEwdd7RRAHF0Q2hWv4izP6YBikHBOG KtzN icky1PI1rrIB1l5OdUSUWprHXbf4iSKEQq vYFzbu3rNRxOFtyCv0kbhkeEIURPhFAiur9bvKA9XmJHcHGps49m3w13D ZquS4JSwWBawWMzWTphL1pd1B0mkAiw2dpYabOvn4ZLiv575KANAXaD=w1407 h938 no, Αρχιπέλαγος, Ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης
Ο Ανθυποπλοίαρχος Oleg Olar και ο Γ’ Μηχανικός Sergei Cshutkin

 

Εκεί μας υποδέχονται ο Ανθυποπλοίαρχος Oleg Olar και ο Γ’ Μηχανικός Sergei Cshutkin από την Ουκρανία.
Ανεβήκαμε από το Casing (στη μέση του γκαράζ) και τους κοινόχρηστους χώρους στη  Γέφυρα. Το πλοίο βρίσκεται υπό επισκευή και απασχολεί περίπου  15 Ναυτικούς και περίπου  20  Τεχνίτες από τα γύρω συνεργεία.

Η Γέφυρα είναι στο ντεκ 10, μεγάλη και πλήρως εξοπλισμένη.

871TlJGT8UcW s18TBUVNZ6fK36e 5zimk1QCcICoJ2QD4DY7wfWm dW6zmGa9 s2hBxqv8w5jnlrouaMKA46730E3maWYv0JD1wll9LxEBAfKxyCEQnnQ6XTTBD qoFqYoXNm6k0mJwzrR bzN cTJy8v1e6k5bH8A0VoP 0GlncJW XGFy TQqHNmzEgGpIRPVCtG7Z09AAciMGlpcaJlqYQB73LART1RGi3ZIhHCWkRxeQNqn8t1bf4p47iZJRz6PCGoaXgcuzQ8FbbmdSJzwtWmlrFtbejay0FEOJeJ1yGFiBAsdBsS SYHo1CKumO3QRjZ2jWx8ja l6zSU4b0JEgdZhbXZtidfjf10f6XFX8hzFwM7JpoRmOR30bBJu1B2F5thzwPwdA4kqO1ZlzkX8FOw2P6AwcFDueAm1ZHfU8wwnjLVJGy1FVM02rqA UMqXfnpVxr47 rD0XSy8a8dsCcXT83E0pnSIrJAAkD7lJ5g1esNKDQUdX9LdtgQDUVTOWPP76rlh5GWbD9yvpfw6usAFJWGaOzJ9QA5pJG0WT8H0jcE 8E0 hW1IThRfHRYOxmJgvlzX5BO KyWML3 2WoE uWdjhQN3 cyDzv6UtadUmqE N82VxhVaMBVdfq xfTKUMCba7BZ2xDd1SD=w1407 h938 no, Αρχιπέλαγος, Ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης

…Οι αναμνήσεις αρχίζουν να έρχονται… Το βαπόρι αν και του 1983,  δεν παύει να είναι μια εξέλιξη του θρυλικού  «ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΞΠΡΕΣ»  και μακρινός απόγονος των  «ΝΑΪΑΣ II»  και  «ΓΚΟΛΝΤΕΝ ΒΕΡΓΙΝΑ»…. Η  καρέκλα  του Πλοιάρχου είναι ίδια με του «ΝΑΪΑΣ ΙΙ» και κάποιες πινακίδες είναι γραμμένες με την ίδια αναχρονιστική γραμματοσειρά με το «ΝΑΪΑΣ ΙΙ».
Οι  κονσόλες, τα όργανα έχουν την ίδια σχεδόν διάταξη με το  «ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΞΠΡΕΣ»  όπως και το χαρακτηριστικό τρυπητό «καουτσούκ» δάπεδο της Γέφυρας είναι κοινό και στα τέσσερα πλοία.

1wlvOplh946jQRGTrZZnBOnz3yjEf0dCFwT0g6Mo0zfe Bq8xjl6YeWNUsTNSxAQMKpZX7js bIJyl6VupjE9MQ2V3Sli8vCa 1hXX28lfU7HKzRj7cIVPLq HmtOmT55fg3VzTQ9 TNlQ c6w91KSh46pfr23 MNabBC7BCOsB0P5tJWlcdVvIosrZHpLZYslZO0WHaR1wiuIL4yR6C6QwyQfKHk78uSZFanWnshHMOKk856koxJzvewjSi 2jCQyhLQkgyPvgXeG9G2KDflmYRKii4BKBOpckcq8cPBXOkvzkq2FV6kt18nXRrhh9pzq56AN6 9WlFFHYjqMEzGaICOaczcpd 7K8LO CFfSsgc z3r8jltmAq NZtXSjxxKFHTC39VNpf d0HXzTQbLeQm1w1kiskPcdT22liEioxuivVKPRmliopV0jsH8NJnq9n04U hQzUGZRAJ6R rOyrJ24kextT2w9xwhATNsteOUUe6bT TmhpHT866cv4uNtMa7bjpnhvRHlEZG9YaX1GJmlAouxZdh5XW Xra0cwa4tjhl1JMpMF19 cW7 YMec6oGwkzg cfu8DeXHnnU8wqlrHalRfKT1FnJzJEhHYnVB7luEh4BNrdbVB KnEqJFtABiZOrda9nAOvXGQUBAU=w1067 h712 no, Αρχιπέλαγος, Ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης

Στις ανοιχτές βαρδιόλες με την άπλετη θέα, υπάρχουν χειριστήρια και επαναλήπτες.

Στο ίδιο επίπεδο υπάρχει και ένα ωραίο  Sun Deck  με παράθυρα που συνεχίζει και πίσω  από την τσιμινιέρα.
Στο ντεκ 9 υπάρχουν καμπίνες πληρώματος.
Στο ντεκ 8 υπάρχει ένα σινεμά και καμπίνες επιβατών.

G11OAgz yame3U8qeb F1KzDBcRcKld0XzPNSLSa0YjPryB3ua AZq936eDwsfhs D8bUMTm2Zh5Yhc9vG4I VHHmMAaDSM8O0m4vNvI5ZR8eGkeO7jp IobAGrZzLuGQ9j g1zlWU6nmJVbufUtP1GgrlltXfrEwiRSj2ECo OULtjujPQ4n05VQdesuHNh1cdtK9H6UF4vd8oms1vfeYHAk1VIq 2iThjRgCzRydLAHfQyBMwdfLfiAc2K0LTAjDxe3h1b6c99glijLMCKv vKqpSrNJaAZ8yIPUq7R7hhgBId7L 6lsFNxNuobI1Qd0qAefKZ53Oc7XlJtcgVeNb9A1UfPTZnYiZNboiayu5w4SgNGbDuaPzSXYjjKeV7oUt84 A ZxX5E1yEMph4jLrq0maATAxGfNHrQtppisb67dYcggeWM6yc4Pyun1JKndXESuHCwljYC9Wj8dgLRbvScVuyvWiYcp15C0R0vdbXc5 lSSUDVkXR 5CdWAnaS7RM6kOcO5idu9tQ45bZktpqYqLB6C1VNFUx3s hEghTdTdd1KOpUoVsJa9mG0plN9anrThWqqmA4SzUJXocSaaaG0TqNTCXAsQl6JAuJurautZ N0a uRMtSK4epYx1pkI 42AZ9aj4nhHhpVcX0q=w1067 h712 no, Αρχιπέλαγος, Ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης

Να σημειώσουμε ότι οι εσωτερικοί χώροι είναι αρκετά δαιδαλώδεις, με καλής ποιότητας υλικά. Δεν υπάρχουν σημαντικές φθορές παρόλα τα χρόνια, όμως τα υλικά στα καθίσματα έδειχναν κάπως φτωχά  έως άσχημα στην περίπτωση των αεροπορικού τύπου καθισμάτων «Fauteuils»  όπως τα λένε οι Γάλλοι, με την αντιαισθητική δερματίνη  κόκκινου χρώματος, παρόμοιας με του δικού μας «Ποσειδώνα».

Στο ντεκ 7 υπάρχουν σαλόνια με αεροπορικά καθίσματα, σαλόνια με καναπέδες, κάποιες καμπίνες εσωτερικές, το self service και πρύμα ένας ωραίος ημίκλειστος χώρος τύπου «βεράντα ντεκ» με ανάλαφρη αισθητική.

Στο ντεκ 6 υπάρχουν κάποια διάσπαρτα σαλόνια αεροπορικών καθισμάτων, η  ρεσεψιόν  και το  κατάστημα του πλοίου.

aaT86cu1cfxYZNvOePOIHal06vvy2D6lGn8z d5cTq3Dy 6Anjm2wrDGdNmKQHo40WRbiXpgfqtHDdaYI LJuR30V7viunRPTLteWyOmKrmJfagMyJIFSe30vsGWAVZUOF41KS3bqIAwjTV3KHHPtrNnW0zIlrolp5PoZKdRIO7e7Mm8IUppXWBQTlLQyzm9XQPGBjALIQuGVWnCCDKYF6c e5VMB5luiDDi4DEP4VuZz8dx3fAYOO278f08TsauYx7qjp2Jp 2sxue6OKFiHlBpfSdp0MmFN5rHh fwvOHPSDs1fCwA3dPaJ8ltDqs8y5ofjHhP0HnNc0BHx58r4A0CkaqNGT5Hn QCc6kLOc3KFwpUKSCcT3DklWu9Zq1JIDxk555fz1ElXVsMCIp3VLnfzS2kGIOJVy7NNBCfoDfnZcdQXObNDwLtSW5hWMFiBKnBMPOMUM9LFQk0kiXIc0B7WLoclnKgq9ZMcJETfx7VoyQWFVkU8 oFlGWNI nwKDhvU4H9tXvQLcsXi yVruIplRewuNQIzbWqkwxEXeDzvQGd3TrWHubV UE8uQBgh4U8H1kq56Eq5mqCVL8QubR1 qGKusd4xwHxlEWCFIH5sjBHjJRq8bQKIBhKHVkflvMkysvAS3kb2LgkmZtNFHXC=w1067 h712 no, Αρχιπέλαγος, Ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης

Τα γκαράζ καταλαμβάνουν τα ντεκ 3, 4, 5. Το No 5 είναι μόνο για Ι.Χ. και τα No 3 και 4 χωρίζουν με πατάρια ανάλογα.
Διαθέτουν όλα τα απαραίτητα. Σύστημα πυρόσβεσης springler, φώτα αντιεκρηκτικά, συν ασφαλείας και ανιχνευτές καπνού.

fgPyAxQfEANDinz2cGkEv4Ce cgL bsmE GceSDOXXeUBDgOEPdgPtYkg1rL1c4H s8a fkaurrbMvGLsHzMdtsGLR73HN8euOUs9B44qTA0kKnpZvP7AWpu73mzLmGhZ17s1IMsylmcyMEjIh0F7VnGSDj xMFcYegAFF39mq9kE42kt75UrzeBZ5R1JHrpLn3l1bKqGxesN4pbuQPejjyV3MNYarK2bMKm5z5KzG17mO EAflyazZ41b5UUnIWIGvu7r68AbPK qnN5QZ59H6D49tY41f1FisLOMkzrsPCzjBZUgVkSCyZFxNU7bnDOBuxSsMP n sG6I38qU9ZNUPxeGSyNbChGmLLrmvxayRvUufdwQGDKtGAhKOUYNN05tEh9sz8zYhLl6Ns8NpVit9SzvyWjsyqqCZ2ghNns5GD234XSkx p9 Hq518PfoYjcXRmj0jvLDFmVp7s 59QVsGn550W1s2XrHjR o58CGoduLiGFnYlwIwMkfSE3V RquOSguOdUrN2jLPkafubMxofU5anPW YY4K32yw mknetQldd1r13ZOeNCfQA0AB75 SP2w2ejdlTT 5MMwQIM7IzSmWgaHKZBjiZW6 TaFo oDaGh 7nFx4VA J8LEyAhi0zAB7Z1wgUox5TJnW=w1067 h712 no, Αρχιπέλαγος, Ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης

Ο  Sergei ο Γ’ Μηχανικός του πλοίου μας προέτρεψε να κατέβουμε στο «βασίλειο» του, στα άδυτα του Μηχανοστασίου… Οι σκάλες είναι πολύ απότομες και στενές και σίγουρα η διάταξη τους ταιριάζει σε πολύ μικρότερο πλοίο.

bfm4ecXJN0Pl7 qTeJQbdcgOcrhi0ATyvEusChZhNoNWcu81vBD7qcgYAyLM qudG9hV6HR37bCJ vkU3jPMvYKMvHN9aeqNzW1NOdMoaoB olH2 Azm1b6XEOK0W4VezhJfOySNysvZvMkvFUeEULJ9ZGbRPbY 70c3EkcOBwl 486X09 gVVIZwp2Kg53Q9nTi6s7NyD3hIGBLdaS ES47PrhLs7wsXytFJbFJ9g nbxahGXyfdnMCtM8Ju2jK9AIW 5qR uFrIP6frqWmvUSoeFSyIzkepRj VYatyqyjZfeJV98GoaIq4BFGmRCR pf COGkzWgdTzRilv1iB32xfr3vn8UALSy0MyN4tdmv1waxvq9igM6ZaArNWKTBshhJlewLORCsDdAMc46A1WF1UwV7g6DLlLQhVBCg74gQKgwuOySCQiPTLacYhzF3sERPnoU7Xbr0xfAi3 TQ5zBd 4ng37oGhVsgWjuymv9cCA N5SW6LiB3lOzpVJfXnFUu5XHBDE 9gqkNlbfKw3NJuA 2BTOklv9czVeTMQSZDU bRwEvNlMTKPYLt eBvWJE1 IHfU3Z0MG6nT3NT1EKWhhNesgbV2tMSiVCuWSI8 UDapmaUwwlU5HPDDwz3arf ua PYDJ0TCSf6i3wWJ=w1067 h712 no, Αρχιπέλαγος, Ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης
Control – room,

 

Το  Control – room, όμως, είναι πολύ  μεγάλο και σε διάταξη «Π» και γραφείο Μηχανικού στη μέση.
Η αισθητική είναι φουτουριστική και βέβαια έχει όλα τα απαραίτητα.

fireswKmX2wsjSQkPc Mk2HLlCkgkpN2RQ0ABX08jKcDY5GjVQ6raXCzXH69Dfv7dWwY6YGx84FWmdXfeBI9PxlaNT9sRr9Jx FKLZBT8 yy BDgIqo1i0hSIPjNcqp69tNvLALzDf9LwJsFI6N2bQj7v5lwo9yZ2SxEvmWnkayq4dWGP8opBeEjqMQYtbqBR6WF6 ZvLgS9ueo4iEQO raX3 csomM7 616nQQzAYkaIT07iDV4GwsN JFNSrJGRgtg0nl0IiSz0MxQ8 DHryjoEYDWLml4kKsnohVPljkXFuXok1tXRbva3jmNE6e4QLozajJCrcimTj0p48N 4Rgx6o8BUlylwBB0xetZcWLb4DsNYWipq7aWjzRRAZJmSTTI136F92mAweI5htGufcL8sPbUtaqQv9yFp2Fj7YeIx iA2v26WHP97MimpDajiED4gB2IFSCP5z oPcydrCr6zLdoTs tAjvCuLAy4oSdZekrk KUwmpXWOPqcf5so65QJ X4U7hBfyremz6dpNVe23 iPqzgaxYXA3JMzNrIpPzi9eyaZTJySYh12EfYH7xBn9bHSmaZ2wPjdrxiqFZvyKGzVbhmCD7IAXCgxaUIeF 6xEon0jZxDdSLUQLU3I igK H2FI5D4y9kMCka6f=w508 h338 no, Αρχιπέλαγος, Ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης

Όλα τα όργανα είναι αναλογικά, στα μηχανοστάσια έχουν λυθεί πολλά  εξαρτήματα των  μηχανώνψυγείαηλεκτρομηχανές, καπάκια, έμβολα ήταν έξω.

Ακόμη το βαπόρι την ημέρα που το επισκεφθήκαμε δεν είχε καθόλου έρμα, καθώς γίνονταν εργασίες συντήρησης στα τάνκια και τα void space.
Στο κυρίως Μηχανοστάσιο υπάρχουν 4 θηριώδεις Pielstick V 16  καθώς και τα «κουτιά» των μεγάλων  stabilizers  γαλλικής κατασκευής.

c n5qNk ItNXqhh025BFH1xqmJlkiYCaOPtxkL xVWivzOY478sEQohyZZLwFpoNc5rgGx0Q5Z2NNQ7xeXQ2VnP rqyoK2Wns 9zzDhUhGCroARGU3XMqkyu2c FBRpEfrIRwp8KSxcipjnGllqgezwcwiHQroSi46sXuqbZufJADYvIYi3R4onDVCcYJI2YaPYJcYaBISlk2kB3frOert SRE 8PeiaL7wD1BeCkdiu5ly3D 5cw72yGJ vRqVaXGrYCUmpYwSKKkahtnubbPuW01o ic22tHo7BTyBdg6Nh2kKTDLi1XmD7KzFveTTtoIrPpFvbOBp3lQg omyTgylmInTBP LXivW33z9S dZhXZZZvnigYYPAremlCpzuXExKf S1NZyjOSGQp7jth c u4BUJrWBvjTEHLfJDPLiEAbE7vN6scGTVlbCJr6iDYbLYsgllUFwEcs1UBjIXFTvOsPISFmzlrHrTAJE5KJELHY1cv quZ8jU6lb9jFsdk2q208iEuyhNwruNXDW2 gEZdHy wm4H Lw jKCKhzYDKNvSrnX0HOobprBpWqtSHkm7UScJ7nxDkoOY4HO2FdXCU4FPr7bfaCj1E7pHOY3O NEi DuBLuqZQVBq8nZcSUxrLJ 6U8XtMmfGoTxi3=w1067 h712 no, Αρχιπέλαγος, Ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης

Στο ηλεκτροστάσιο υπάρχουν 4 ηλεκτρογεννήτριες γαλλικής προέλευσης της ACB. Υπάρχουν ακόμη  3 αντλίες  πυρόσβεσης και από πλευράς πυροπροστασίας, όλοι οι χώροι του Μηχανοστασίου διαθέτουν σύστημα  HI-FOG.

Σίγουρα ένα αξιόλογο βαπόρι με στιβαρή κατασκευή και καλή ταχύτητα, όμως εάν ήταν να δουλέψει στην Ελλάδα, ίσως τα χρήματα για να προσαρμοστεί να είναι αρκετά για να επενδυθούν σε ένα 34χρονο φέρρυ, με διάταξη ενδιαιτήσεων φιλοσοφίας δεκαετίας ’50 και ’60.

«CORSE».. ένα όνειρο του 1997, που θάμπωσε όμως το 2017 στη Σαλαμίνα..

Για το arxipelagos.com
Κώστας Σαρλής

Φωτο:  Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος
Κάμερα: Σίμος Μιχάλογλου
Μοντάζ: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος

 

ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΒΙΝΤΕΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

 

ΠΑΤΗΣΤΕ   ΕΔΩ  ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ

 

Εμφάνισε περισσότερα

Konstantinos Papadopoulos

Το Αρχιπέλαγος είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα. Με χιλιάδες αναγνώστες καθημερινά από όλο τον κόσμο και εκατοντάδες αναδημοσιεύσεις. Στηρίζουμε την ναυτιλία μας , στηρίζουμε την Ελλάδα.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button