.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία εισέρχεται σε μια νέα εποχή με την παράδοση του CMA CGM Seine, του πρώτου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου που αγγίζει τις 24.000 TEU. Το υπερσύγχρονο πλοίο παραδόθηκε πρόσφατα από την China State Shipbuilding Corporation (CSSC) στη γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία CMA CGM, σηματοδοτώντας μια σημαντική στιγμή για τη βιώσιμη ναυτιλία.
Με μήκος 399 μέτρα και πλάτος 61,3 μέτρα, το CMA CGM Seine μπορεί να μεταφέρει 23.876 εμπορευματοκιβώτια, συμπεριλαμβανομένων 2.200 ψυκτικών. Είναι εξοπλισμένο με δεξαμενή LNG χωρητικότητας 18.600 κυβικών μέτρων, επιτρέποντας του να διανύσει έως και 20.000 ναυτικά μίλια χωρίς ανεφοδιασμό.
Το πλοίο αξιοποιεί τεχνολογία διπλού καυσίμου, συνδυάζοντας LNG και συμβατικό καύσιμο, γεγονός που μειώνει τις εκπομπές CO₂ κατά 20% και NOₓ έως και 85%. Έτσι, εντάσσεται πλήρως στις διεθνείς επιταγές για «πράσινη» ναυτιλία και ανταποκρίνεται στις αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις του IMO και της ΕΕ.
Το CMA CGM Seine είναι το πρώτο από μια σειρά τεσσάρων πλοίων που θα ενισχύσουν τον στόλο της CMA CGM και αναμένεται να ενταχθεί στη γραμμή Άπω Ανατολής–Ευρώπης από τις 18 Απριλίου. Η κατασκευή του ολοκληρώθηκε σε χρόνο-ρεκόρ, με την καθέλκυση και την παράδοση να πραγματοποιούνται έξι μήνες νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό.
Αυτό το πλοίο-ορόσημο ανοίγει τον δρόμο για μια νέα γενιά «καθαρών» mega container ships, ενισχύοντας το μήνυμα πως η ναυτιλία μπορεί να είναι ταυτόχρονα ισχυρή, τεχνολογικά καινοτόμα και περιβαλλοντικά υπεύθυνη.
Η παγκόσμια ναυτιλία αλλάζει σελίδα – και το CMA CGM Seine είναι η αρχή αυτής της νέας πορείας.