Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης.
Αποδοχή
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ανάγνωση: Attica Group: Επενδυτικό πρόγραμμα αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων
Μοιράσου
Ειδοποίηση Δείτε περισσότερα
Font ResizerΑα
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
Font ResizerΑα
Αναζήτηση
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ακολουθήστε μας
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Arxipelagos.gr | Νέα εμφάνιση & νέες λειτουργίες, Περιηγηθείτε σε σκοτεινή ξεκούραστη λειτουργία και ενημερωθείτε με push ειδοποιήσεις ...
limani Peiraia
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα > Blog > Blog > Attica Group: Επενδυτικό πρόγραμμα αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων
BlogΑκτοπλοϊα

Attica Group: Επενδυτικό πρόγραμμα αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων

Ενημερώθηκε: 09/07/2024 14:03
από Ομάδα Web
Μοιράσου
8 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου

Περιλαμβάνει τη ναυπήγηση οκτώ πλοίων διαφόρων μεγεθών και αναβάθμιση του υπάρχοντος σε όποια πλοία αυτό είναι δυνατόν σχεδιάζει ο όμιλος Attica

 

Επενδυτικό πρόγραμμα αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ που περιλαμβάνει τη ναυπήγηση οκτώ πλοίων διαφόρων μεγεθών και αναβάθμιση του υπάρχοντος σε όποια πλοία αυτό είναι δυνατόν σχεδιάζει ο όμιλος Attica. Οι τελικές αποφάσεις για όλη τη σειρά των νεότευκτων θα πρέπει να έχουν ληφθεί έως το 2026 για να τα παραλάβει ο όμιλος έως το 2029-2030 και να ολοκληρωθεί το επενδυτικό πρόγραμμα.

Στόχος είναι: 1) η ενίσχυση της παρουσίας της Hellenic Seaways στον Αργοσαρωνικό με την προσθήκη δύο νεότευκτων και μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας από τα τρία υπάρχοντα Aero τα οποία έχουν κριθεί πολύ επιτυχημένα. Όπως επισημαίνουν στελέχη του ομίλου Attica «καταρχάς πρέπει να αναβαθμιστεί ο Αργοσαρωνικός και κυρίως Ύδρα-Σπέτσες και πιο μακριά που χρειάζονται μεγάλα πλοία. Θα ναυπηγήσουμε τουλάχιστον δύο μεγαλύτερα από τα υπάρχοντα Aero. Αυτό βάσει του σχεδιασμού που υπάρχει σήμερα. Δεν μπορεί να έχουμε πλοία νεότευκτα και πλοία 25 ετών. Εκεί πρέπει να έχουμε πιο ομογενοποιημένο προϊόν». Η αξία ναυπήγησης του κάθε μεγάλου Aero ανέρχεται στα 20 εκατομμύρια ευρώ.

2) Η αρχή των επενδύσεων έγινε με τη συμφωνία με την σουηδικών συμφερόντων Stena για τη ναυπήγηση δύο «πράσινων» ro-pax με προαίρεση για άλλα δύο, μήκους 240 μέτρων τα οποία θα δραστηριοποιηθούν στην Αδριατική. Το κόστος ναυπήγησης το αναλαμβάνει ο ιταλικός όμιλος με την Attica group να τα ναυλώνει με δικαίωμα αγοράς. Μόλις τα πλοία αυτά δραστηριοποιηθούν στις γραμμές της Αδριατικής θα απελευθερωθούν τρία πλοία της Attica τα οποία θα μεταδρομολογηθούν στο Αιγαίο.

Στέλεχος του ομίλου επεσήμανε στο newmoney: «Οι τιμές ναυπήγησης που παίρνουμε είναι αυτές που μπορούμε να αντέξουμε. Ξεκινήσαμε από την Ιταλία γιατί είναι η μεγάλη αγορά και αντέχει τις επενδύσεις αυτές. Μας απελευθερώνει και τρία πλοία που θα έρθουν στο Αιγαίο πολύ καλύτερα και νεότερα από τα υπάρχοντα. Θα έχουμε έτσι όλες τις οικονομίες κλίμακος που χρειαζόμαστε και θα αποκτήσουμε τη δυνατότητα να στραφούμε σε ναυπηγήσεις πλοίων για τις μικρότερες αγορές ήτοι τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και το Βόρειο Αιγαίο. Τα πλοία που θα φύγουν από Αδριατική με την παραλαβή και ναύλωση των δύο νεότευκτων της Stena είναι το Olympic Champion, το αδελφό του Hellenic Spirit και το SuperFast ΧΙ που θα κατέβουν στην Ελλάδα».

3) Για τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και το Βόρειο Αιγαίο θα ναυπηγηθούν τέσσερα συνολικά πλοία. Δύο ταχύπλοα τύπου Highspeed με κόστος ναυπήγησης τα 60 εκατομμύρια το καθένα και δύο μεσαίου μεγέθους τύπου κόστους ναυπήγησης 100-120 εκατομμυρίων, τύπου «Μύκονος«-«Δήλος»-«Χίος»-«Πάτμος».

«Και κάνουν τόσο αν ναυπηγηθούν στην Κίνα αν είμαστε τυχεροί γιατί η Ευρώπη δεν είναι ανταγωνιστική» επεσήμανε το στέλεχος του ομίλου Attica.

Στο επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου εντάσσεται και ο προγραμματισμός γα μετασκευές υπαρχόντων πλοίων του στόλου, όπου είναι δυνατό, και αφορά την περιβαλλοντική τους αναβάθμιση με τοποθέτηση για παράδειγμα scrubber – προπέλες και ειδικές βαφές. «Σε πλοία είναι κάποιας ηλικίας αλλά αντέχουν αυτές τις μετασκευές θα τις κάνουμε» σχολίασαν από τον όμιλο Attica.

Η χρηματοδότηση των επενδύσεων αυτών δεν θα γίνει με κρατική επιχορήγηση, και η υλοποίηση τους έχει ορίζοντα τετραετίας.

Κύκλοι του ομίλου αναφέρουν: «Εμείς δεν ζητάμε κρατική βοήθεια. Το ναυπηγικό μας πρόγραμμα είναι στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου που έρχεται υποχρεωτικά με το πρασίνισμα της Ναυτιλίας» και προσθέτουν: «Δεν υπάρχει σκεπτικό επιδοτήσεων από το κράτος γιατί δεν μπορείς να κάνεις επενδυτικά σχέδια στηριζόμενος πάνω στην ελπίδα. Η ελπίδα δεν είναι στρατηγική».

Εναλλακτικά καύσιμα
Όσον αφορά τον σχεδιασμό για την πράσινη μετάβαση του στόλου ο όμιλος έχει εστιάσει σε μηχανές τριπλού ή διπλού καυσίμου που θα μπορούν να καίνε με συμβατικά καύσιμα και εναλλακτικά όπως μεθανόλη, βιοκαύσιμα, και χρήση μπαταριών.

Από την 1η Μαίου του 2025 θα αλλάξει το συμβατικό καύσιμο με MGO αφού όλη η Μεσόγειος μετατρέπεται σε SECA «Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου», με το κόστος να αυξάνεται κατά 150 ευρώ ο τόνος.

Παράλληλα, η ελληνική ακτοπλοΐα από το 2025 θα αντιμετωπίσει ακόμα ένα θεσμικό μέτρο που θα αυξάνει το κόστους, το FuelEU της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και από το 2030 θα ενταχθεί και στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων αφού έχει πάρει εξαίρεση για τα νησιά με κάτω από 200.000. Η Κρήτη και η Αδριατική έχουν ήδη ενταχθεί.

Κύριος στόχος της πρωτοβουλίας FuelEU maritime, ως βασικού μέρους της δέσμης Fit for 55 της ΕΕ, είναι η αύξηση της ζήτησης και της συνεπούς χρήσης ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών και η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον τομέα της ναυτιλίας, με παράλληλη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της θαλάσσιας κυκλοφορίας και αποφυγή στρεβλώσεων στην εσωτερική αγορά.

«Η ακτοπλοΐα μπορεί από μόνη της να ανανεώσει τον στόλο της αλλά όχι γρήγορα. Και θα ζήσει μία περίοδο η ακτοπλοΐα που θα έχει και το EU-ETS και το πρόστιμο και την υψηλή επένδυση που θα πρέπει να αποσβήνει και όλα αυτά παράλληλα. Άρα αυτό καταλήγει στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων» επισημαίνουν στέλεχη του ομίλου.

Όσο για τις μικρότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες προβλέπουν:

«Οι μικρότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες θα το αντέξουν υποχρεωτικά. Αλλά θα πρέπει να συγχωνευτούν για να δημιουργηθούν μεγαλύτερα σχήματα και να αντέξουν τέτοιου είδους επενδύσεις. Δεν υπάρχει λογική σε έναν που έχει δύο βαποράκια να πάει να ναυπηγήσει ένα πλοία 50-60 εκατομμυρίων».

Ελληνικά ναυπηγεία
Όσον αφορά την ναυπήγηση πλοίων στην Ελλάδα, η διοίκηση της Attica πιστεύει ότι ο ναυπηγικός κλάδος είναι ο μόνος που έλειπε από το ελληνικό cluster και χρειάζεται να αναπτυχθεί. Στο πλαίσιο της περαιτέρω ενίσχυσης του ελληνικού ναυτιλιακού cluster, η Attica σε συνεργασία με τα ναυπηγεία Ελευσίνας σχεδιάζει ένα πλοίο ακτοπλοΐας μικρού μεγέθους, μήκους περίπου 100 μέτρων, που θα δρομολογηθεί για να καλύψει τις ανάγκες των λεγόμενων άγονων-επιδοτούμενων γραμμών.

Η υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδίου εξαρτάται απόλυτα από τις αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης.

«Αν το κράτος θελήσει να αναβαθμίσει τις άγονες γραμμές που είναι συγκεκριμένες αλλά ακόμη δεν είναι ξεκάθαρο ποια είναι η επόμενη ημέρα, τότε θα πρέπει να βγει και να πει ότι μέσω ΕΣΠΑ ή οτιδήποτε θελήσει, αυτές είναι οι προδιαγραφές για τα πλοία που θέλει για αυτές τις γραμμές για τόσα χρόνια» σχολιάζουν από την Attica.

Μια από τις προτάσεις που συζητείται είναι να αλλάξουν οι προδιαγραφές στους διαγωνισμούς των άγονων γραμμών και να συμπεριληφθούν πράσινα πλοία τα οποία θα έχουν σύμβαση 10ετούς διάρκειας. Όμως το κόστος των γραμμών που θα εξυπηρετούνται από νέα πράσινα πλοία θα πρέπει να τριπλασιαστεί, σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έχουν γίνει.

Όσον αφορά την πρόταση να προχωρήσει η επιδότηση μέσω ΣΔΙΤ, θεωρείται σχεδόν αδύνατο να υλοποιηθεί στην ακτοπλοΐα.

Στο μεταξύ, η συνεργασία Attica με ναυπηγεία Ελευσίνας λειτουργεί αποδοτικά και για τις δύο πλευρές. Ήδη έχουν γίνει εργασίες σε 14 ακτοπλοϊκά πλοία του ομίλου, με βάση τους όρους του μνημονίου συνεργασίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος Attica θέλοντας να στηρίξει πολύπλευρα την αναγέννηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας προγραμματίζει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με τη διοίκηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου.

 

newmoney.gr

Ενημερωθείτε άμεσα με ειδοποίηση !

Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Με την εγγραφή σας, συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης μας και αναγνωρίζετε τις πρακτικές προστασίας δεδομένων στην σελίδα Πολιτική απορρήτου μας. Μπορείτε να διαγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή.
Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο
Facebook X LinkedIn Telegram Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Αλληλεπιδράστε για το άρθρο !
Αγαπημένο0
Λύπη0
Ευτυχία0
Νύστα1
Χαρά3
Θυμός0
Έκπληξη1
από Ομάδα Web
Ακολουθήστε:
Το Αρχιπέλαγος είναι η πρώτη και μοναδική πύλη ενημέρωσης που δημιουργήθηκε από μια ομάδα γεμάτη δημιουργική ενέργεια και αγάπη για την Ελληνική Ναυτιλία.
Προηγούμενο άρθρο mykonos navagos Super Express – Διάσωση ναυαγού ανοιχτά της Μυκόνου
Επόμενο άρθρο Disney Meyer Werft Νέο πλοίο παρήγγειλε η Disney

Συνδεθείτε μαζί μας

23κΜου αρέσει
305Ακολούθησε
46.6κΕγγραφείτε
TelegramΑκολούθησε
https://arxipelagos.gr/wp-content/uploads/2025/01/Ventouris-Arxipelagos-Ad.webm
arxipelagos portal promo fastferries
23052025 SEAJETS Paronaxia banner 300x250
goldenstar ferries

Ροή ειδήσεων

ELYROS ANEK LINES ATTICA AERIAL FOTO 03
Νέες προσφορές από την Attica Group ενόψει της θερινής περιόδου στις γραμμές της Κρήτη
Βίντεο πλοίων 3 ημέρες πριν
Ms. Melina Travlos
Ο Όμιλος Neptune ανακοινώνει με υπερηφάνεια τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle».
Δελτία τύπου 6 ημέρες πριν
photo: trade winds
Νέα Παραγγελία Τεσσάρων Δεξαμενόπλοιων από την Polembros Shipping – Στρατηγική Ενίσχυση και Εκσυγχρονισμός του Στόλου
Blog 1 εβδομάδα πριν
photo: beyondparallel.csis.org
Βόρεια Κορέα: Σε Όρθια Θέση το Αντεστραμμένο Πολεμικό Πλοίο μετά το Αποτυχημένο Καθέλκυσμα
Blog 1 εβδομάδα πριν
photo: maritime optima
Ξεκίνημα Νέας Φάσης για τον Ρωσικό «Shadow Fleet» LNG – Το Arctic Mulan Φορτώνει μετά από Οκτώ Μήνες Σιγής
Blog 1 εβδομάδα πριν

Στην ίδια κατηγορία

Cosco Shipping Virgo (container Ship) Άφιξη στο Pct του Περάματος (aerial Drone Video)
BlogΔιεθνής ενημέρωσηΠοντοπόρος Ναυτιλία

COSCO Shipping Holdings: Ιστορικό ρεκόρ κερδών το 2024 – Η κινεζική ναυτιλιακή γιγαντώνεται

από Ομάδα Web 3 μήνες πριν
BlogΚρουαζιέρα

Σαλπάρει ο Vasco Da Gama

από Sakis Antoniou 6 έτη πριν
BlogΒίντεο πλοίων

ELYROS – Arrival at Piraeus Port DATE 5//2013 (VIDEO)

από Konstantinos Papadopoulos 10 έτη πριν
/ Arxipelagos /
Έχοντας ως προτεραιότητα την ενημέρωση και την άρτια παρουσίαση τόσο των θεμάτων αλλά και τις αισθητικής της ιστοσελίδας μας, η REDPLUS+ Digital Marketing Agency επιμελήθηκε τον ανασχεδιασμό και την αναβάθμιση της αγαπημένης πύλης ενημέρωσης Arxipelagos.gr

Top Κατηγορίες

  • Κρουαζιέρα
  • Ακτοπλοϊα
  • Δελτία τύπου
  • Εφοπλιστικά νέα
  • Λιμενικά νέα

Επιλεγμένα θέματα

  • Αφιερώματα πλοίων
  • Βίντεο πλοίων
  • Επιλογές συντακτών
  • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
  • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
Ειδοποιήσεις Push
Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Ακολουθήστε μας
|| WE ARE BRAND REDPLUS.GR ||
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου, GDPR
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Χάσατε τον κωδικό σας;