Πλοίο μεγάλο, γρήγορο και πολυτελές. Από αυτά που χαίρεσαι να βλέπεις και να σε ταξιδεύουν. Η “Βασίλισσα” της Golden Star Ferries είναι η ανερχόμενη πρωταγωνίστρια της Ραφήνας και ήρθε για να ανατρέψει τα δεδομένα στη δύσκολη και απαιτητική γραμμή της Ανδροτηνομυκονίας!
Ήταν Μάρτιος του 2011, όταν η νεοσύστατη Golden Star Ferries των Αδελφών Στεφάνου με καταγωγή από την Άνδρο, έμπαινε δυναμικά στην Ελληνική Ακτοπλοΐα με ένα εμβληματικό πλοίο, το αλησμόνητο SUPERFERRY II (4.986gt/1974). Ένα πλοίο θρύλος, που για περισσότερες από δύο δεκαετίες κυριάρχησε στη γραμμή Ραφήνα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος, συνδέοντας μάλιστα το όνομά του με την υψηλή ποιότητα, την ασφάλεια, τη συνέπεια και τα ναυτικά ταξίδια.
Το πλοίο αυτό, αναμφίβολα σηματοδότησε την απαρχή μιας δυναμικής και ανερχόμενης αναπτυξιακής πορείας για την Golden Star Ferries, καθώς υπήρξε η αιχμή του δόρατος, της νεοσύστατης εταιρείας, απέναντι στη νεόφερτη Fast Ferries που με το μοναδικό ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π. (7.300gt/2000), “σάρωνε” κυριολεκτικά -από το 2007- τα λιμάνια της γραμμής, αλλάζοντας άρδην τα δεδομένα στο “βασίλειο” της Ραφήνας.
Απέναντι στα νέα δεδομένα που διαμορφώνονταν, ήρθε η αγάπη και το μεράκι των Αδελφών Στεφάνου, οι οποίοι έθεσαν ως πρωταρχικό τους στόχο την περεταίρω αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών στα νησιά της γραμμής και συνάμα την ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση επιβατών και οχημάτων. Βέβαια, ο συλλογισμός τους προχώρησε λιγάκι παραπάνω, αφού σε όλο αυτό το “πακέτο” που οραματίστηκαν πρόσθεσαν και μια γερή δόση πολυτέλειας, που αναμφίβολα έλειπε μέχρι τότε από τα πλοία της γραμμής. Μοναδική εξαίρεση υπήρξε ο γίγαντας SUPERFERRY (15.336gt/1972) της δημοφιλούς Strintzis Lines, που με το σύντομο πέρασμα του από τη Ραφήνα το 1992, έβαλε γερά τα θεμέλια για την πραγματική αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών των νησιών της γραμμής.
Η ισχυρή ανοδική πορεία που κατέγραψε η Golden Star Ferries τα χρόνια που ακολούθησαν, υπήρξε η έμπρακτη επιβράβευση του οράματος των Αδελφών Στεφάνου για τη γραμμή της Ανδροτηνομυκονίας. Βασικοί σταθμοί αυτής της πορείας ήταν οι ακόλουθοι:
Τον Ιανουάριο του 2012, ο αειθαλής “Βέλγος Πρίγκηπας” SUPERFERRY II, με τις υπέροχες ναυτικές γραμμές, ανανεώθηκε πλήρως με στόχο να διατηρήσει τις υψηλές προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας που το καθιέρωσαν ως το καλύτερο πλοίο της γραμμής για σχεδόν τρεις δεκαετίες.
Τον Μάρτιο του 2015 και έχοντας ήδη αξιοποιήσει το κενό που δημιουργήθηκε από την αποχώρηση των Blue Star Ferries και Hellenic Seaways από τη Ραφήνα, η Golden Star Ferries μπήκε για τα καλά στο χορό της ανανέωσης αποκτώντας το εντυπωσιακό SUPERFERRY (9.508gt/1995) από την ιαπωνική Sado Kisen. Το όμορφο αυτό πλοίο, που εξωτερικά θυμίζει γιοτ μετασκευάστηκε εκτενώς στο Πέραμα και μεταμορφώθηκε σε υπερπολυτελές ημερόπλοιο, που όμοιο του δεν είχε ξαναδεί η ελληνική ακτοπλοΐα. Με το πλοίο αυτό, η εταιρεία δίπλωσε τον Ιούλιο του 2016 το δημοφιλές SUPERFERRY II στη γραμμή, φέρνοντας πραγματική επανάσταση. Αυτό, ήταν και η απάντηση στον ανταγωνισμό, ότι η εταιρεία των Αδελφών Στεφάνου ήρθε για να μείνει!
Τον Δεκέμβριο του ιδίου έτους η Golden Star Ferries, φανερά ενισχυμένη, κάνει το μεγάλο βήμα και μπαίνει στην αγορά των ταχύπλοων σκαφών, αγοράζοντας το δημοφιλές ταχύπλοο SUPERRUNNER (4.724gt/1998) από την Aegean Speed Lines.
Το 2017, με τον ανταγωνισμό να εντείνεται συνεχώς και την ανερχόμενη Seajets να βάζει πόδι στη Ραφήνα με το θηριώδες TERA JET (11.347gt/1999), η Golden Star Ferries προχώρησε στην αγορά δύο ακόμη ταχύπλοων σκαφών, των SUPERSPEED (853gt/2002) και SUPERCAT (636gt/2000), με στόχο να ενδυναμώσει περαιτέρω τη θέση της στη Ραφήνα, αλλά και στην Ελληνική Ακτοπλοΐα.
Το 2019, η εταιρεία ολοκληρώνει τα σχέδια της προσθέτοντας στον στόλο της ένα από τα μεγαλύτερα καταμαράν της Μεσογείου, το μεγάλο SUPER EXPRESS (5.902gt/1998). Ένα πλοίο που δρομολογήθηκε για πρώτη φορά στις 10 Ιουνίου 2019 και που μέχρι σήμερα συνδέει με επιτυχία τη Ραφήνα με τα νησιά Τήνος – Μύκονος – Πάρος – Ίος και Σαντορίνη.
Στα χρόνια που ακολούθησαν, ο ανταγωνισμός χτύπησε “κόκκινο”, ενώ η μανιώδης κούρσα αγοράς ταχυπλόων -ιδιαίτερα από τη Seajets- σε συνδυασμό με τις οικονομικές δυσκολίες οδήγησαν αναπόφευκτα τις εταιρείες σε επαναπροσδιορισμό των στόχων και των επιλογών τους. Το λιμάνι της Ραφήνας αναπτύχθηκε ραγδαία, ξεπερνώντας αρκετές φορές μάλιστα τις πραγματικές του δυνατότητες.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η Golden Star Ferries κλήθηκε να επαναχαράξει την στρατηγική της, με γνώμονα πάντα το αρχικό όραμά της για τη γραμμή της Ανδροτηνομυκονίας. Οι αποφάσεις που ακολούθησαν μπορεί να ήταν δραστικές, ήταν όμως απαραίτητες και αναμφίβολα οδήγησαν την εταιρεία σε μια νέα εποχή. Έχοντας άσβεστη αγάπη για την ιδιαίτερη πατρίδα τους την Άνδρο, αλλά και για τους νησιώτες της γραμμής, οι Αδελφοί Στεφάνου έλαβαν σοβαρές αποφάσεις. Αποφάσεις, που κύριο στόχο είχαν την ανάδειξη της εταιρείας τους σε “κορυφαίο παίκτη” στο λιμάνι της Ραφήνας.
Το πρώτο βήμα έγινε τον Απρίλιο του 2021, με την ανακοίνωση της πώλησης τεσσάρων πλοίων της εταιρείας στη Seajets. Έτσι, τα ταχύπλοα SUPERRUNNER (4.724gt/1998), SUPERSPEED (853gt/2002), SUPERCAT (636gt/2000), καθώς και το θρυλικό συμβατικό SUPERFERRY II (4.986gt/1974) άλλαξαν χέρια μέχρι τον Οκτώβριο του ιδίου έτους, ενώ η Golden Star Ferries γύρισε σελίδα βάζοντας ρότα για νέες αγορές πλοίων.
Το επόμενο βήμα έγινε το Μάρτιο του 2022 με την αγορά του επιβλητικού ANDROS QUEEN από την Ιαπωνία (Silver Ferry/Kawasaki Kisen), ενώ τον Απρίλιο του 2023 αποκτήθηκε και το εντυπωσιακό ταχύπλοο monohull GOLDEN PRINCESS από τη Σουηδική Destination Gotland (Gotland Rederi AB). Πλοία αξιόλογα, που ανέδειξαν ακόμη περισσότερο το ποιοτικό αποτύπωμα της Golden Star Ferries στην ελληνική ακτοπλοΐα. Παράλληλα, όμως, φανέρωσαν και τις μελλοντικές προθέσεις της ανδριώτικης εταιρείας, η οποία προετοιμάζεται πυρετωδώς για να κυριαρχήσει στο άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον της Ραφήνας.
Η αυτού μεγαλειότης…. ANDROS QUEEN
Η γνωριμία με τη “Βασίλισσα” των Αδελφών Στεφάνου, αποτέλεσε για μας αναμφίβολα μια πολύ μεγάλη πρόκληση, καθώς το στολίδι της Golden Star Ferries εκτός από “πλωτό παλάτι” είναι και θαλασσοβάπορο, λόγω των γιαπωνέζικων καταβολών του. Σε όλους τους γνωρίζοντες την Ιαπωνική Ναυπηγική Βιομηχανία, είναι γνωστή η κορυφαία ποιότητα κατασκευής των γιαπωνέζικων πλοίων και η Ραφήνα έχει το προνόμιο να αποτελεί τόπο συγκέντρωσης τέτοιων αξιόλογων ποσταλιών. Δηλαδή, πλοίων που ναυπηγήθηκαν σε μια χώρα, με μακρά παράδοση στο χτίσιμο ναυτικών βαποριών που διψάνε για θάλασσα!
Το ANDROS QUEEN, συγκαταλέγεται μεταξύ αυτών. Ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία -στα περίφημα Mitsubishi/Shimonoseki- το 1998 (yard number 1041), για λογαριασμό της φημισμένης Kawasaki Kinkai Kisen (Silver Ferry) ως SILVER QUEEN. Τον Σεπτέμβριο του 1998 δρομολογήθηκε στη γραμμή Hachinohe-Tomakomai, αντικαθιστώντας το παλαιότερο SILVER QUEEN 2 του 1982. Τη γραμμή αυτή υπηρέτησε ανελλιπώς και με συνέπεια μέχρι και τις 19 Ιουνίου 2018. Από τις 22 Ιουνίου 2018 έως τις 5 Οκτωβρίου 2018 μεταφέρθηκε στη γραμμή Miyako-Muroran, ενώ από τις 6 Οκτωβρίου 2018 έως τις 31 Μαρτίου 2020 προσέθεσε στις προσεγγίσεις του και το λιμάνι του Hachinohe. Την 1η Απριλίου του 2020, η γραμμή κόντυνε σε Hachinohe-Muroran, ενώ στις 31 Ιανουαρίου 2022 η συγκεκριμένη γραμμή έκλεισε και το πλοίο παροπλίστηκε στο λιμάνι του Muroran και διατέθηκε προς πώληση.
Οι Αδελφοί Στεφάνου, λόγω της πολυετούς ενασχόλησής τους με τη θάλασσα και τη ναυτιλία γενικότερα, έψαξαν αρκετά προτού τελικά καταλήξουν στην αγορά του κατάλληλου για αυτούς πλοίου. Ενός πλοίου, μεγαλύτερου από τα υπάρχοντα πλοία της γραμμής, που θα προσέφερε πολυτέλεια, μεγάλη χωρητικότητα γκαράζ, υψηλή ταχύτητα και το κυριότερο δεν θα είχε περιορισμούς στα δύσκολα λιμάνια της γραμμής. Το ANDROS QUEEN, συγκέντρωνε σε μεγάλο βαθμό όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που απαιτούνταν και τελικά αποκτήθηκε στις 9 Φεβρουαρίου 2022 έναντι τιμήματος 7,354 εκατ. δολαρίων. Τιμή ικανοποιητική, αν αναλογιστεί κανείς την εικόνα της σημερινής αγοράς ποσταλιών, όπου τα πλοία με τις διαστάσεις, τη χωρητικότητα και τις δυνατότητες του ANDROS QUEEN, σπανίζουν και συνεπώς γίνονται ολοένα και πιο ακριβά.
Στις 9 Μαρτίου 2022, το πλοίο παραδόθηκε στο ελληνικό πλήρωμα που μετέβη στην Ιαπωνία για την παραλαβή του και στις 15 Μαρτίου άφησε πίσω του το λιμάνι του Muroran με προορισμό την Ελλάδα. Στις 12 Απριλίου 2022, το ANDROS QUEEN κατέπλευσε στην Ελλάδα και οδηγήθηκε αμέσως στην Επισκευαστική Ζώνη Περάματος, προκειμένου να υποστεί μετασκευή και αναβαθμίσεις που το προσάρμοσαν στα νέα του καθήκοντα.
Στη διάρκεια της 14μηνης παραμονής του στο Πέραμα, το ANDROS QUEEN υπέστη επισκευές και σημαντικές αναβαθμίσεις, που κυριολεκτικά το μεταμόρφωσαν σε ένα νέο πλοίο. Εξωτερικά οι αλλαγές είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, ενώ οι κοινόχρηστοι χώροι του επανασχεδιάστηκαν πλήρως, ακολουθώντας το πρότυπο του υπερπολυτελούς SUPERFERRY. To τεράστιο γκαράζ διατηρήθηκε, ενώ ταυτόχρονα προστέθηκαν πολυτελή σαλόνια, καμπίνες για 110 επιβάτες, 4 μπαρ, 450 αεροπορικά καθίσματα, κατάστημα, αναρρωτήριο και χώροι εξωτερικού περιπάτου. Επιπλέον, οι μηχανές του δέχθηκαν ολική επισκευή, τα αξονικά βγήκαν έξω, ο εξοπλισμός του αναβαθμίστηκε πλήρως, ενώ παράλληλα αναβαθμίστηκε η ράμπα στην πρύμνη και προστέθηκε το embarkation των επιβατών. Τέλος, σοβαρή δουλειά έγινε και στην εξωτερική εμφάνιση του πλοίου, όπου καθαρίστηκε πλήρως από όλα τα στρώματα βαφής του παρελθόντος, ενώ η γάστρα του αμμοβολίστηκε και πλαστικοποιήθηκε.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της μετασκευής του πλοίου τους, οι Αδελφοί Στεφάνου δεν έλειψαν στιγμή, δουλεύοντας άπειρες ώρες μαζί με τα ελληνικά συνεργεία και τις εταιρείες που ενεπλάκησαν σε αυτή την εκπληκτική μετασκευή, προκειμένου να επιτευχθεί το επιθυμητό για αυτούς κορυφαίο αποτέλεσμα. Παράλληλα, όμως, φρόντισαν να μην στερήσουν το παραμικρό από την ανερχόμενη “Βασίλισσα” του στόλου τους, αφού η εντυπωσιακή μετασκευή της -σύμφωνα πάντα με την εταιρεία- κόστισε αρκετά εκατ. ευρώ! Χρήματα που κατά βάση δόθηκαν σε ελληνικές εταιρείες και εργαζομένους, όπως άλλωστε γίνεται πάντα με τους Αδελφούς Στεφάνου, όταν πρόκειται να μετασκευάσουν τα πλοία που αγοράζουν και φέρνουν στην Ελλάδα.
Στις 29 Ιουνίου 2023, το καμάρι της Golden Star Ferries κατέπλευσε απαστράπτον –για πρώτη φορά- στο λιμάνι της Ραφήνας, όπου μπήκαν και οι τελευταίες πινελιές πριν από την πολυαναμενόμενη δρομολόγησή του στη γραμμή της Ανδροτηνομυκονίας. Προηγήθηκαν, βέβαια τα δοκιμαστικά του πλοίου στο Σαρωνικό, όπου κατάφερε να αναπτύξει την εντυπωσιακή ταχύτητα των 22,5 κόμβων στο 90%! Ακολούθησε το πρώτο εμπορικό του δρομολόγιο στις 6 Ιουλίου 2023, με Πλοίαρχο τον Cpt Αθανάσιο Χαλά.
Ταξιδεύοντας με μια Βασίλισσα……
Από την πρώτη στιγμή που έφτασε στην Ελλάδα, το ANDROS QUEEN αποτελούσε βασικό μας στόχο και θέλαμε πολύ να ταξιδέψουμε μαζί του. Το αποτέλεσμα της μετασκευής του, ήταν για μας λίγο-πολύ αναμενόμενο, μιας και γνωρίζουμε πολύ καλά το πάθος των Αδελφών Στεφάνου για την τελειότητα. Κάτι, που άλλωστε είναι εμφανές και στα υπόλοιπα πλοία της Golden Star Ferries. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όμως, το μέγεθος του πλοίου βοήθησε ακόμη περισσότερο, ώστε να αξιοποιηθούν πλήρως τα πλεονεκτήματά του.
Κατεβήκαμε, λοιπόν, στη Ραφήνα ένα ζεστό απόγευμα του Ιουλίου προκειμένου να εκπληρώσουμε την επιθυμία μας και να συναντήσουμε επιτέλους από κοντά την πολυδιαφημισμένη “Βασίλισσα”, με σκοπό να μας ταξιδέψει και να μας αποκαλύψει τα μυστικά και τις χάρες της. Η αλήθεια είναι, πως το μεγάλο γιαπωνέζικο σκαρί σε μαγνητίζει με την πρώτη ματιά. Με 135 μέτρα μήκος και 21 μέτρα πλάτος είναι αδύνατο να μην το ξεχωρίσεις στο λιμάνι της Ραφήνας.
Ντυμένη με την φρέσκια μπλε φορεσιά της και επιδεικνύοντας με υπερηφάνεια τα “χρυσά αστέρια” της Golden Star στα μεγάλα φουγάρα της, δείχνει ακόμη πιο επιβλητική, δικαιολογώντας με το παραπάνω το μεγαλόπρεπο όνομα που φέρει στην πλώρη της. Άλλωστε, το συγκεκριμένο πλοίο επιλέχθηκε και φτιάχτηκε για να ξεχωρίσει και συνεπώς δεν θα μπορούσε να έχει κάποιο όνομα διαφορετικό. Πληθωρικό πλοίο σε όλα του, καταφέρνει εύκολα να εντυπωσιάζει. Από την καλοσμιλεμένη υπερκατασκευή του, τα ναυτικά καταστρώματα περιπάτου, μέχρι και τη στιβαρή του πλώρη, που στην κορυφή της δεσπόζει μεγαλόπρεπος ο θυρεός της ανδριώτικης εταιρείας. Οι λαμαρίνες στις μπάντες του πεντακάθαρες, με ποιότητα συναρμογής κορυφαία, που μόνο ένα πλοίο με τις δικές του καταβολές μπορεί να έχει. Οι γραμμές του ναυτικές και καλοσχεδιασμένες, χωρίς “σκληρές” γωνίες, όπως είχαν οι προκάτοχοί του, φανερώνει τη μεγάλη πρόοδο που συντελέστηκε με την πάροδο των ετών στον σχεδιασμό των πάλαι ποτέ γιαπωνέζικων “κουτιών” που έγιναν βαπόρια! Ο φαρδύς καθρέπτης της γέφυρας, με τα χαρακτηριστικά μακρόστενα κρύσταλλα, μαρτυρά ότι πρόκειται για πλοίο που χτίστηκε από τα φημισμένα Mitsubishi της μακρινής Ιαπωνίας, ενώ η κομψή και μακριά του πλώρη, χωρίς μάγουλα και με τα χαρακτηριστικά όκια, αποκαλύπτoυν ότι το συγκεκριμένο πλοίο είναι ναυτικό, φτιαγμένο για θάλασσα.
Αν θα θέλαμε να παρατηρήσουμε κάτι στην εξωτερική εμφάνιση του πλοίου, αυτό θα ήταν η χάραξη της μπλε γραμμής που διαχωρίζει το μπλε από το λευκό στις μπάντες του. Ίσως, θα ήταν καλύτερο αν το μπλε στην πλώρη ανέβαινε ακόμη πιο πάνω, καθώς επίσης και αν η μπλε γραμμή που διατρέχει το πλοίο ακολουθούσε τη σιμότητα του στις μπάντες. Τέλος, όσον αφορά τη μετασκευή, η αφαίρεση του ακαλαίσθητου κουτιού που υπήρχε ανάμεσα στα φουγάρα όταν το πλοίο ήρθε από την Ιαπωνία, ήταν θετική. Παρόλα αυτά, το τράβηγμα του τελευταίου ντεκ πρύμα, έστω και αν διατηρήθηκε σε χαμηλότερο ύψος, δείχνει λιγάκι “ξένο” αισθητικά, χωρίς όμως να καταφέρνει να διαταράξει τη συνολική εικόνα του πλοίου.
Πρώτος σταθμός το γκαράζ….
Κατευθυνόμαστε στην πρύμνη και πλησιάζουμε κοντά στις ράμπες επιβίβασης επιβατών και οχημάτων. Την προσοχή μας τραβά ο χαρακτηριστικός τριγωνικός σχεδιασμός της γάστρας, που καταλήγει πίσω ανάμεσα στους άξονες. Γεγονός, που φανερώνει ότι πρόκειται για πλοίο σταθερό. Στο διάφανο νερό καθρεπτίζονται οι προπέλες μεταβλητού βήματος με τα γυαλιστερά φτερά τους, ενώ οι βάσεις των δύο πηδαλίων ίσα που ξενερίζουν, καθώς το μεγάλο πλοίο “παίζει” με την καλοκαιρινή ρεστία. Οι καινούργιες ράμπες υποδέχονται τους επιβάτες και τα οχήματα που θα ταξιδέψουν μαζί μας, ενώ εμείς επιβιβαζόμαστε στο κυρίως γκαράζ του πλοίου στο deck 3, που θυμίζει γήπεδο…..
Με ύψος που κυμαίνεται από 4,60 έως 4,50 μέτρα (λόγω σιμότητας) και πέντε (5) λάινες φόρτωσης, χωρίς ενοχλητικά κολωνάκια και casing στο μέσον, το γκαράζ του ANDROS QUEEN εκτείνεται σε δύο επίπεδα και κυριολεκτικά εντυπωσιάζει με τη μεγάλη χωρητικότητα (830 γραμμικά μέτρα) και τις τεράστιες δυνατότητές του. Εξοπλίζεται, με δύο μακρόστενες εσωτερικές ράμπες που οδηγούν στο άνω γκαράζ (deck 5), που διαθέτει ίδια ύψη και μεγάλη χωρητικότητα. Μάλιστα, στο άνω γκαράζ φορτώνονται επίσης και φορτηγά, ενώ τα ανοίγματα που υπάρχουν σε κάθε πλευρά του πλοίου, λόγω του μεγάλου ύψους, βρίσκονται ψηλότερα συγκριτικά με άλλα πλοία της ακτοπλοΐας μας. Η διάταξη του είναι έξυπνη και μελετημένη, με γνώμονα πάντα τη γρήγορη φορτοεκφόρτωση στα λιμάνια. Αυτό μεταφράζεται ως εξής: Φόρτωση από πρύμα και χρήση της πίσω εσωτερικής ράμπας που είναι τοποθετημένη στη δεξιά πλευρά του πλοίου. Αντίστοιχα, η φόρτωση από την πλωριά ράμπα (στη δεξιά μπάντα) απαιτεί τη συνεργασία της αντίστοιχης ράμπας εμπρός αριστερά, με προοπτική εκφόρτωσης από πρύμα. Διάταξη, που φανερώνει ότι το συγκεκριμένο γκαράζ σχεδιάστηκε για να φορτοεκφορτώνει κυκλικά και άμεσα, χωρίς περιττές καθυστερήσεις. Ανάλογη διάταξη γκαράζ στην Ελλάδα, έχουμε συναντήσει μόνο στα μεγάλα 190μετρα γιαπωνέζικα ποστάλια ΑΡΙΑΔΝΗ, BLUE GALAXY και ΚΥΔΩΝ, που έχουν από κατασκευής παρόμοια φιλοσοφία φορτοεκφόρτωσης. Μια διαδικασία, που εφαρμόστηκε στο παρελθόν επιτυχώς -για κάποιο διάστημα- στο λιμάνι της Σούδας.
Το εντυπωσιακό γκαράζ της ναυαρχίδας της Golden Star Ferries, έχει επίσης πολύ καλή διάταξη που ευνοεί τις μανούβρες και τις επιτόπιες στροφές ακόμη και των μεγάλων φορτηγών, διαθέτει φωτισμό (led) που δίνει καλύτερη ορατότητα, ενώ αυτό που μας έκανε μεγάλη εντύπωση επίσης ήταν η απίστευτη καθαρότητα του. Πουθενά δεν παρατηρήσαμε το παραμικρό ίχνος σκουριάς ή μπαλώματος, γεγονός που επιβεβαιώνει την κορυφαία ποιότητα κατασκευής του πλοίου. Το ANDROS QUEEN μπορεί να φιλοξενήσει συνολικά 390 Ι.Χ. ή 50 περίπου μεγάλα φορτηγά. Εξοπλίζεται, με 42 πρίζες για ασυνόδευτα ψυγεία (30 στο κυρίως γκαράζ και 12 στο άνω γκαράζ), ενώ υπάρχει και ανελκυστήρας που εκκινεί από το κυρίως γκαράζ (deck 3), διατρέχει όλα τα καταστρώματα του πλοίου και καταλήγει στο deck 8 όπου βρίσκονται οι καμπίνες των επιβατών. Για την ιστορία να αναφέρουμε, ότι στην Ιαπωνία το “αστέρι” της Golden Star Ferries φόρτωνε 92 φορτηγά (8 τόνων) και 20 Ι.Χ.!
Αναχώρηση για το νησί της Άνδρου και επίσκεψη στη γέφυρα……
Έχει πάει ήδη 16.30 και το μεγάλο πλοίο ετοιμάζεται να βάλει πλώρη για το νησί της Άνδρου. Οι καταπέλτες ανεβαίνουν, οι κάβοι ξεκαπελώνονται και οι προπέλες σπρώχνουν σταδιακά το βαρύ πλοίο μακριά από τη θέση 8 που ήταν δεμένο. Μέχρι να βιράρουν οι άγκυρες, ανεβαίνουμε στη γέφυρα, με σκοπό να γνωρίσουμε από κοντά τον Πλοίαρχο και να παρακολουθήσουμε από ψηλά την αναχώρησή μας από το λιμάνι της Ραφήνας.
Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζουμε από τη γέφυρα είναι ότι θυμίζει περισσότερο σαλόνι! Άνετη, απλή, λειτουργική, κλασική γιαπωνέζικη και συνάμα μοντέρνα. Καταφέρνει να “γεφυρώσει” επιτυχώς το κλασικό ναυτικό με το μοντέρνο και σύγχρονο, χωρίς να κουράζει. Τα κρύσταλλα του καθρέπτη μεγαλύτερα σε επιφάνεια, εξασφαλίζουν μεγαλύτερη ορατότητα στην περιοχή της πλώρης, ενώ το κλασικό παραπέτο παραμένει, όμως με πιο μοντέρνα σχεδίαση και inox λεπτομέρειες. Επιπλέον, έχουν προστεθεί χειριστήρια στις βαρδιόλες, ενώ ο εξοπλισμός είναι πλήρης, σύγχρονος και συνεργάζεται άψογα με την κλασική γιαπωνέζικη κεντρική κονσόλα.
Σημειώνεται, ότι η γέφυρα του πλοίου ξηλώθηκε και φτιάχτηκε από την αρχή κατά τη διάρκεια της μετασκευής. Μόνο η κεντρική κονσόλα παρέμεινε στη θέση της. Επίσης, προστέθηκε ένα καινούργιο ραντάρ, ενώ η πυροπροστασία, οι υδατοστεγείς και τα smoke detectors είναι εντελώς καινούργια! Θετική εντύπωση μας προκάλεσε, επίσης, μια λεπτομέρεια. Τα βασικά σχέδια του πλοίου δεν βρίσκονται σε κάποιο ράφι της γέφυρας, αλλά είναι τυλιγμένα σε ρολά στην οροφή. Έτσι, όποιος χρειαστεί οτιδήποτε απλά επιλέγει το ταμπελάκι που επιθυμεί και ξεδιπλώνει το αντίστοιχο ρολό προς τα κάτω!
Τα χειριστήρια περνούν σταδιακά στη θέση πρόσω και το επιβλητικό μπλε πλοίο ανοίγει γρήγορα και σχεδόν αβίαστα μέχρι τους 21 συν κόμβους! Γεγονός, που δικαιολογεί απόλυτα τη συντόμευση του κλασικού ταξιδιού στο σύνολο κατά 45 ολόκληρα λεπτά!
Η ομάδα της γέφυρας. Από αριστερά: Γεώργιος Γιγίνης (Ανθυποπλοίαρχος), Σταύρος Στεφάνου (Υποπλοίαρχος), Αθανάσιος Χαλάς (Πλοίαρχος), Γεώργιος Βελαλόπουλος (Ύπαρχος)
Στη γέφυρα συναντούμε τον προσφιλή σε μας και νέο σε ηλικία Πλοίαρχο Cpt Αθανάσιο Χαλά, που έχει καταφέρει με την εμπειρία, την ικανότητα και την ηρεμία του να “δαμάσει” με επιτυχία τη “μεγάλη Βασίλισσα” της Golden Star Ferries και συνάμα να εξοικειωθεί με τις ιδιαιτερότητές της στα δύσκολα λιμάνια της γραμμής. Με καταγωγή από την Άνδρο, υπηρεσία από το 2001 στα πλοία της γραμμής και έχοντας σφυρηλατηθεί πλάι στους θρύλους της ακτοπλοΐας Cpt Κώστα Τζώρτζη και Cpt Τάσο Τρέσσο, ο καπτα-Θανάσης γνωρίζει αρκετά καλά τους καιρούς και τα τις ιδιαιτερότητες των λιμανιών της γραμμής. Ξεκίνησε από την Strintzis Lines και το θρυλικό SUPERFERRY II, μεταπήδησε για δέκα χρόνια στην Blue Star Ferries -στο ίδιο πλοίο- ως Υποπλοίαρχος (έως το 2009). Την περίοδο 2009-2011 βρέθηκε στο BLUE STAR NAXOS ως Υποπλοίαρχος, ενώ από το 2011 ξεκίνησε ως Ύπαρχος στην Golden Star Ferries. Το 2016, προήχθη σε Πλοίαρχο και έκτοτε έχει υπηρετήσει σε όλα τα πλοία της εταιρείας, εκτός από τα ταχύπλοα.
Για το λιμάνι της Ραφήνας και τη γραμμή είπε: «Τα τελευταία χρόνια, το λιμάνι της Ραφήνας εξελίσσεται συνεχώς και πρέπει να αναπτυχθεί. Τα πλοία μεγαλώνουν, η κίνηση αυξάνεται και η δημιουργία μεγαλύτερων και πιο σύγχρονων υποδομών είναι πλέον πιο αναγκαία από ποτέ. Σχέδια προς αυτή την κατεύθυνση υπάρχουν, όμως θα πρέπει να επιταχυνθούν καθώς τα όρια των δυνατοτήτων του υπάρχοντα λιμένα έχουν ξεπεραστεί.
Σήμερα, η γραμμή της Ανδροτηνομυκονίας έχει αναβαθμιστεί αρκετά, καθώς τα πολλά πλοία έφεραν κόσμο. Είναι γραμμή Α΄ Εθνική και εξυπηρετείται από τα καλύτερα πλοία της ακτοπλοΐας μας. Στη γραμμή αυτή η Golden Star Ferries έχει επενδύσει αρκετά, όλα τα προηγούμενα χρόνια, προσφέροντας ότι καλύτερο έχει από πλευράς ακτοπλοϊκών υπηρεσιών, με πλοία μεγάλα, σύγχρονα και ασφαλή. Με την αγορά και δρομολόγηση του ANDROS QUEEN, η εταιρεία μας επιδιώκει να κατακτήσει και το μερίδιο των φορτηγών και πιστεύω ότι θα τα καταφέρει. Άλλωστε, το μεταφορικό έργο των νησιών της γραμμής, έχει μεταφερθεί κυρίως στη Ραφήνα και θεωρώ ότι υπάρχει δουλειά για όλους.
Όσον αφορά τα λιμάνια της γραμμής, θέλουν πολύ προσοχή γιατί έχουν ιδιαιτερότητές. Στην Άνδρο για παράδειγμα θέλει προσοχή ο Βοριάς, καθώς το βαπόρι είναι μεγάλο. Ενώ στην Τήνο πρόβλημα είναι ο Γαρμπής από τον Οκτώβριο μήνα. Όμως, μπορούμε να δουλέψουμε και στο μέσα λιμάνι.
Για το ANDROS QUEEN είπε: «Είναι αδιαμφησβήτητα η Βασίλισσα της γραμμής! Έχει πάρα πολλές δυνατότητες. Μεγάλη χωρητικότητα, υψηλή ταχύτητα, δυνατές μηχανές και καλή μανούβρα. Βασικό πλεονέκτημά μας -για τα λιμάνια- είναι η μεγάλη ιπποδύναμη και το προπελάκι, καθώς το πλοίο είναι μεγάλο και τa έχει ανάγκη στη μανούβρα. Από εκεί και πέρα στον καιρό δεν καταλαβαίνει τίποτα, είναι πολύ σταθερό και ξεκούραστο πλοίο. Είδα άλλωστε και την άριστη διαγωγή του όταν το έφερα από την Ιαπωνία, όπου συναντήσαμε χοντρό καιρό στην πορεία μας προς το Busan της Ν. Κορέας. Ο Ειρηνικός Ωκεανός δεν αστειεύεται, βγάζει μεγάλα κύματα. Ωστόσο, το πλοίο δεν κατάλαβε τίποτα. Το ίδιο και εδώ, σε κάτι 7αρια στον Τσικνιά, ούτε που νιώσαμε κάτι και μάλιστα χωρίς να βγάλουμε τα φτερά.
Το ξενοδοχείο μας είναι άνετο, φωτεινό και μοντέρνο, γεγονός που ευχαριστεί τους ταξιδιώτες και τους επαγγελματίες, οι οποίοι μας κάνουν πολύ θετικά σχόλια τόσο για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, όσο και για το άνετο γκαράζ του πλοίου. Σε αυτό προσθέστε και την ταχύτητα του ταξιδιού μας, η οποία κυμαίνεται -όπως είδατε- από 20,5 κόμβους μέχρι 21,5 κόμβους! Γεγονός, που μειώνει το χρόνο του συνολικού ταξιδιού μας από τις 5 ώρες στις 4 ώρες και 15 λεπτά.
Κλείνοντας μας είπε: «Η Ελλάδα, μεταξύ άλλων, διαθέτει δύο βασικούς πυλώνες. Τη Ναυτιλία και τον Τουρισμό. Η Ακτοπλοΐα προσφέρει και στα δύο, με σύγχρονα πλοία και νέους ναυτικούς. Η Ελλάδα μας διαθέτει τους καλύτερους ναυτικούς!».
Στη γέφυρα, είχαμε επίσης τη δυνατότητα να μιλήσουμε και με τον Ύπαρχο κ. Γεώργιο Βελαλόπουλο από την Τήνο, τον Υποπλοίαρχο κ. Σταύρο Στεφάνου, τον Ανθυποπλοίαρχο κ. Γεώργιο Γιγίνη και τη Δόκιμο Πλοίαρχο κα. Ελεάνα Λουκίσσα. Όλοι τους νέοι άνθρωποι, με αγάπη για τη θάλασσα, το ναυτικό επάγγελμα και πολλά υποσχόμενοι, καθώς η ακτοπλοΐα μας σήμερα τους έχει πραγματικά ανάγκη.
Άφιξη στην Άνδρο, αναχώρηση για Τήνο και βόλτα έξω…..
Ο καιρός είναι γλυκός και το μεγάλο γιαπωνέζικο σκαρί μοιάζει να γλιστράει στην απίστευτη λαδιά που κυριαρχεί σε όλο το ταξίδι μας μέχρι την Άνδρο. Ο διάπλους μας είναι ξεκούραστος, γρήγορος και χωρίς κραδασμούς, ενώ το μόνο που ακούμε είναι ο αφρός των κυμάτων που ανοίγει στο πέρασμά της η βολβοειδής πλώρη της μεγαλόπρεπης “Βασίλισσας”. Πλησιάζοντας την Άνδρο, συναντούμε το ομόσταυλο SUPERFERRY που εξέρχεται με προορισμό τη Ραφήνα, ενώ εμείς σε λιγότερο από δύο ώρες (18.20) μπαίνουμε στο λιμάνι του Γαυρίου, το οποίο λόγω του θερμού κλίματος και της άπνοιας θυμίζει λίμνη.
Το μεγάλο πλοίο εισέρχεται προσεκτικά στη μπούκα και με αριστερή στροφή συρταρώνει στο κεφάλι. Η καλοκαιρινή άπνοια βοήθησε σημαντικά στο χρόνο της μανούβρας μας, καθώς το ANDROS QUEEN φαντάζει τεράστιο για τα δεδομένα του λιμανιού. Ειδικά από το deck 8 της γέφυρας, όπου όλα δείχνουν πολύ μικρά μπροστά στο μέγεθος της “Βασίλισσας της Άνδρου”! Η παραμονή μας είναι σύντομη, ενώ μέχρι να αναχωρήσουμε, περιμένουμε το FAST FERRIES ANDROS που μόλις έχει αφιχθεί, για να δέσει στα αριστερά μας, στη νέα προβλήτα.
Η διαδικασία πρόσδεσης του “κόκκινου” πλοίου ολοκληρώνεται και εμείς λύνουμε κάβους, αφήνοντας πίσω μας την Άνδρο με ρότα για Τήνο. Ο ήλιος πέφτει και η απαλή θαλασσινή αύρα μας προτρέπει να βγούμε έξω και να περιηγηθούμε στους εξωτερικούς χώρους του πλοίου, που είναι έξυπνοι και ναυτικοί. Βλέποντας το πλοίο κάποιος απέξω, δεν φαντάζεται αυτό που πρόκειται να συναντήσει. Ο επιβάτης έχει τη δυνατότητα να απολαύσει το απέραντο γαλάζιο από κάθε σημείο του πλοίου. Είτε αυτό βρίσκεται πρύμα στο deck 7, είτε αν θελήσει να περπατήσει τους έξυπνα σχεδιασμένους αλουέδες που διατρέχουν περιμετρικά το πλοίο στο deck 8. Υπάρχει, όμως και για τους πιο θαρραλέους που θέλουν να έχουν απευθείας επαφή με τον αιγαιοπελαγίτικο αέρα, τον ήλιο και τη θάλασσα το ανοιχτό χαοτικό κατάστρωμα (ελικοδρόμιο) πρύμα στο 9. Στο ίδιο κατάστρωμα βρίσκεται και ο χώρος φιλοξενίας των κατοικίδιων (Dog’s Village), ο οποίος περιλαμβάνει την αναγκαία υποδομή για τη μεταφορά των μικρών μας φίλων, σύμφωνα πάντα με τις προδιαγραφές που προβλέπονται. Επιπλέον, ο χώρος είναι πεντακάθαρος και ανοιχτός από παντού, ώστε να παρέχεται ο απαιτούμενος καθαρός αέρας κατευθείαν από το Αιγαίο Πέλαγος.
Στους εξωτερικούς διαδρόμους του πλοίου, ο επιβάτης έχει πρόσβαση από το κατάστρωμα 8, σε περισσότερα από 5 σημεία (πλώρα και πρύμα). Έξω, υπάρχουν καθίσματα και πάγκοι σε γκρι απόχρωση, ενώ τα φωτιστικά και ο έξυπνος κρυφός φωτισμός τους είναι μόνο led. Γεγονός, που εξασφαλίζει μεγάλη οικονομία ενέργειας και χρημάτων. Τα έπιπλα των εξωτερικών χώρων είναι κατασκευασμένα από ποιοτικό PVC, βαρέως τύπου και είναι ανθεκτικά στην αρμύρα και τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν στο Αιγαίο. Οι εξωτερικοί διάδρομοι στο κατάστρωμα 8 είναι συνεχείς, χωρίς μεγάλο φάρδος. Ωστόσο, όμως, η πορεία τους δεν διακόπτεται πουθενά μέχρι τη γέφυρα, παρά το γεγονός ότι παρεμβάλλονται τα δύο μεγάλα φουγάρα λίγο πριν από το μέσον του πλοίου. Το κατάστρωμα είναι πεντακάθαρο, βαμμένο σε ανοιχτό γκρι χρώμα ώστε να είναι ξεκούραστο στο μάτι, τα ρέλια είναι ιδιαίτερα και ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα, ενώ οι κουπαστές είναι έξυπνες, καθώς είναι φτιαγμένες από αλουμίνιο, έχουν το σχήμα του ξύλου και είναι βαμμένες στο χρώμα του. Ομολογουμένως, αν κάποιος δεν τις χτυπήσει, δεν πρόκειται να καταλάβει ότι πρόκειται για αλουμίνιο. Μοιάζουν απολύτως με ξύλινες! Τεχνοτροπία, που γλιτώνει την εταιρεία από σημαντικά έξοδα συντήρησης, χωρίς να θυσιάζεται στο παραμικρό η ποιότητα και η φινέτσα που χαρακτηρίζει τα πλοία της εταιρείας. Τέλος τα σκαλοπάτια πρύμα, που διατρέχουν τα deck 7 και 8, είναι επενδυμένα με ξύλο τικ, με σκοπό να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο ο ναυτικός χαρακτήρας του πλοίου.
Τους εξωτερικούς χώρους συμπληρώνει το εντυπωσιακό εξωτερικό μπαρ Solair, που βρίσκεται πρύμα στο deck 8. Πρόκειται για έναν όμορφο προστατευμένο χώρο, που περιβάλλεται από ανεμοθραύστες με κρύσταλλα, επιτρέπει την ελεγχόμενη είσοδο του ανέμου και μπορεί να φιλοξενήσει 296 επιβάτες. Το μπαρ προσφέρει café, παγωτά, αναψυκτικά και ποτά. Διαθέτει δικό του κύκλωμα για μουσική, smart tv, τραπεζοκαθίσματα και σταντ, ανάλογα με τις προτιμήσεις του επιβάτη. Στον συγκεκριμένο χώρο, ο επιβάτης μπορεί να ταξιδέψει έξω, χωρίς να ενοχλείται από το δυνατό αιγαιοπελαγίτικο βοριά ή το σπρέι της θάλασσας. Παράλληλα, ο χώρος αυτός μπορεί να μετατραπεί εύκολα σε disco για εκδηλώσεις και ψυχαγωγία.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι όλοι οι εξωτερικοί χώροι του πλοίου χαρακτηρίζονται από την απόλυτη απουσία ενοχλητικών κραδασμών. Ακόμη και τέρμα πρύμα, όπου παράγεται το αποτέλεσμα των 24.000 ίππων της “Βασίλισσας” της Άνδρου!
Περιήγηση στο εσωτερικό μιας “Βασίλισσας”…….
Κατεβαίνουμε από το deck 8 στο 7 από τις εξωτερικές κλίμακες που είναι τοποθετημένες στο κέντρο πρύμα. Εκεί συναντούμε 60 ακόμη εξωτερικά τραπεζοκαθίσματα, κατάλληλα για έναν καφέ ή για κουβέντα με θέα το απέραντο γαλάζιο. Κυριολεκτικά χωρίς κραδασμούς!
Ανοίγουμε την μεγάλη πυρίμαχη θύρα στην αριστερή πλευρά του πλοίου και εισερχόμαστε στα ενδότερα. Άπλα, άπλετο φως, πολυτέλεια και λειτουργικότητα παντού. Αυτό, όμως, που μας τραβά αμέσως την προσοχή είναι η ορατότητα που έχουμε μέχρι τα παράθυρα εμπρός στον καθρέπτη! Η ευρυχωρία, σε συνδυασμό με τη σιμότητα του πλοίου και τα μεγάλα παράθυρα που διατρέχουν σχεδόν όλο το μήκος του πλοίου σε κάθε μπάντα, μας δίνουν την εντύπωση ότι βρισκόμαστε σε ξενοδοχείο, παρά σε πλοίο της γραμμής! Ο επιβάτης έχει τη δυνατότητα να βλέπει θάλασσα, σε όποιο σημείο του πλοίου και αν επιλέξει να καθίσει.
Η διακόσμηση στο εσωτερικό είναι μοντέρνα και ποιοτική, ενώ τα γήινα και παστέλ χρώματα, σε συνδυασμό με το δέρμα και τα inox στοιχεία συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάδειξη του πολυτελούς και όχι βαρυφορτωμένου ξενοδοχείου του ANDROS QUEEN, που πραγματικά εντυπωσιάζει για πλοίο της γραμμής. Σημειώνεται, ότι στο εσωτερικό του πλοίου κυριαρχεί το πρωτοποριακό υλικό κοριέν, που είναι εξαιρετικά ποιοτικό και ιδιαιτέρως ακριβό! Ένα υλικό που μας εντυπωσίασε με την ποιότητα της εφαρμογής, της αντοχής και της χρήσης του. Δείγμα, του πόσο μεγάλη σημασία δίνουν οι Αδελφοί Στεφάνου στη λεπτομέρεια. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε, ότι το Interior Design του πλοίου ανέλαβε η εταιρεία του κ. Τάκη Δρακάτου, ενώ το όλο project υλοποιήθηκε από την καταξιωμένη VDN Ippocampos, υπό την στενή πάντα επίβλεψη των Αδελφών Στεφάνου.
Πρύμα, συναντούμε το πρώτο από τα τέσσερα μεγάλα σαλόνια που διαθέτει το πλοίο, το Paradise Lounge με τα αεροπορικά καθίσματα και τον εντυπωσιακό led κρυφό φωτισμό. Ο συγκεκριμένος χώρος εξοπλίζεται με 330 καθίσματα αεροπορικού τύπου. Όλα δερμάτινα σε αποχρώσεις μπεζ και λαχανί, με εργονομική σχεδίαση, διαθέτουν ακόμη και θύρες USB για φόρτιση κινητών ή tablet. Ο χώρος φωτεινός με θέα το πέλαγος, διαθέτει τηλεοράσεις plasma για ψυχαγωγία και μπαρ, ενώ το δάπεδο είναι ανοιχτόχρωμο μελαμίνη για ευκολότερο καθάρισμα.
Προχωρούμε πλώρα και εισερχόμαστε στον τεράστιο χώρο της Υποδοχής, που φιλοξενεί το κατάστημα δώρων του πλοίου και το σαλόνι Ornos Lounge. Στο ίδιο σημείο, στην αριστερή πλευρά του πλοίου καταλήγει και το εντυπωσιακό embarkation, που διαθέτει κυλιόμενες και σταθερές κλίμακες, που ξεκινούν από το deck 3 και καταλήγουν στο deck 7 με τους κοινόχρηστους χώρους. Η είσοδος στο χώρο της υποδοχής θυμίζει κεντρικό σημείο εμπορικού κέντρου και χαρακτηρίζεται από εργονομία και άπλα. Ο φωτισμός εξαιρετικός και έξυπνα τοποθετημένος, δεν ενοχλεί καθόλου συνδυαζόμενος με το άπλετο φυσικό φως του ήλιου που περνά στο εσωτερικό του πλοίου από τα μεγάλα ολόσωμα παράθυρα με τα σκουρόχρωμα κρύσταλλα.
Μπροστά από το χώρο της Υποδοχής, δεσπόζει ένα χαρακτηριστικό σαλονάκι που διαιρείται αρμονικά σε δύο ημικύκλια με δικό του φωτιζόμενο αίθριο, που τραβά αμέσως την προσοχή για την καλαισθησία και την ποιότητα του. Στο μέσον του τεράστιου αυτού χώρου, υπάρχουν δύο μικρά casing που φιλοξενούν τα WC (αριστερή πλευρά) και τις δύο καμπίνες ΑμεΑ του πλοίου (δεξιά πλευρά). Ο χώρος των WC πεντακάθαρος και υπερσύγχρονος, με όλα τα μηχανήματα και τις βρύσες να λειτουργούν με φωτοκύτταρα κίνησης!
Οι καμπίνες ΑμεΑ είναι ευρύχωρες και ποιοτικές, δεν υστερούν σε τίποτα από τις υπόλοιπες και βρίσκονται ακριβώς απέναντι από τον ανελκυστήρα για άμεση πρόσβαση των συγκεκριμένων ατόμων στο κυρίως γκαράζ ή στους κοινόχρηστους χώρους του πλοίου. Επιπλέον, όλες οι ενημερωτικές ταμπέλες εντός του ξενοδοχείου διαθέτουν και σήμανση Μπράιγ! Γεγονός, που φανερώνει πόσο φιλικό πλοίο είναι το ANDROS QUEEN προς τα ΑμεΑ.
Στην αριστερή πλευρά του πλοίου υπάρχει επίσης για ταχύτερη πρόσβαση και μια μεγάλη κλίμακα για τους οδηγούς, που κατευθύνει απευθείας στα άνω (deck 5) και κυρίως γκαράζ (deck 3). Το Ornos Lounge εκτείνεται στις δύο πλευρές του πλοίου. Περιλαμβάνει καναπέδες και τραπεζοκαθίσματα για 200 επιβάτες και το στυλ είναι μοντέρνο. Τα καθίσματα είναι επώνυμα δερμάτινα (Κυρίτσης) σε χρώματα μπεζ και καφέ, ενώ το δάπεδο που τα φιλοξενεί διαθέτει ποιοτική μοκέτα σε ανάλογα χρώματα. Επισημαίνεται, ότι σε όλα τα σαλόνια του πλοίου ανεξαιρέτως διάταξης και σχεδιασμού υπάρχουν υποδοχές για πρίζες και USB θύρες, κάτι που δεν έχουμε συναντήσει ποτέ ξανά σε συμβατικό πλοίο της ακτοπλοΐας.
Προχωρώντας στο κέντρο εισερχόμαστε στο μεγάλο Panormos Lounge, που συνδυάζει τραπεζοκαθίσματα σε στυλ self service στο κέντρο, με αεροπορικά καθίσματα στις δύο πλευρές του πλοίου. Το σαλόνι αυτό διαθέτει δικό του μπαρ, τηλεοράσεις plasma, κουζίνα και μπορεί να φιλοξενήσει 176 επιβάτες. Μάλιστα, στην αριστερή πλευρά διατίθενται και αεροπορικά καθίσματα με τραπέζι στη μέση, για εκείνους που θέλουν να ταξιδέψουν με ανεμπόδιστη θέα στη θάλασσα. Όλα τα καθίσματα είναι ποιοτικά και δερμάτινα σε χρώματα παστέλ και μπεζ, ενώ ο διάδρομος που διατρέχει το σαλόνι διαθέτει πλακάκι σε στυλ μαρμάρου, προσδίδοντας μια ιδιαίτερη καθαρότητα και πολυτέλεια στο χώρο.
Η περιήγησή μας στο deck 7 με τους κοινόχρηστους χώρους του ANDROS QUEEN ολοκληρώνεται με την επίσκεψή μας στο σαλόνι VIP Stenies Lounge, που φέρει την ονομασία του από τον τόπο καταγωγής των πλοιοκτητών. Το συγκεκριμένο σαλόνι, με χωρητικότητα για 180 επιβάτες, βρίσκεται πλώρα και θυμίζει κλειστή βεράντα που εκτείνεται στη θάλασσα. Τα ολόσωμα παράθυρα διατρέχουν και τον καθρέπτη του πλοίου, συνθέτοντας ένα άψογο αισθητικό αποτέλεσμα. Η διακόσμηση πολυτελής, χωρίς να κουράζει, με ανοιχτόχρωμα ποιοτικά έπιπλα που συνδυάζουν άψογα το δέρμα με το ύφασμα, ενώ οι τεχνοτροπίες δεν σταματούν ούτε και εδώ. Αυτή τη φορά, εντύπωση μας προκάλεσε η περίτεχνη οροφή με τα όμορφα σχέδια και φωτισμό, η οποία όμως δεν είναι μεταλλική, αλλά flex στρετσαρισμένη! Αυτό αναμφίβολα συμβάλλει στην καθολική απουσία θορύβων στο εσωτερικό, δικαιολογώντας με το παραπάνω τη χρήση του χώρου ως VIP. Το συγκεκριμένο σαλόνι διαθέτει επίσης δικό του μπαρ, ενώ το φιλόξενο πλήρωμα είναι άμεσα έτοιμο να εξυπηρετήσει τον επιβάτη που φιλοξενεί.
Η επίσκεψή μας στο ξενοδοχείο του πλοίου τελειώνει με το deck 8, που φιλοξενεί τις καμπίνες και το αναρρωτήριο του πλοίου. Στο κατάστρωμα αυτό, εκτείνονται οι 29 συνολικά καμπίνες που διαθέτει το πλοίο. Από αυτές, οι 4 είναι lux με διπλό κρεβάτι και ψυγείο. Όλες είναι πολυτελείς, με ευχάριστη και μοντέρνα διακόσμηση, διαθέτουν μπάνιο, τηλεόραση, καθώς και υποδοχές για οποιαδήποτε πρίζα ή συσκευή επιθυμεί να φορτίσει ή να χρησιμοποιήσει ο επιβάτης. Επιπλέον, υπάρχουν και αναμεταδότες σε αρκετά σημεία του πλοίου για να υποστηρίζουν το σήμα για το ασύρματο internet (Wi-Fi) σε κάθε σημείο του πλοίου. Τέλος, όλες οι καμπίνες του πληρώματος βρίσκονται στο deck 6 στην πλώρη, ενώ οι καμπίνες των αξιωματικών βρίσκονται πίσω από τη γέφυρα στο deck 8. Επιπλέον στο deck 8 υπάρχει και κουζίνα αποκλειστικά για το πλήρωμα του πλοίου. Για το καθημερινό φαγητό τους φροντίζουν οι κ. Ιωάννης Ακριβίδης (Α΄ Μάγειρας) και κ. Φραντζέσκος Ζαννάκης (Β΄ Μάγειρας), τους οποίους ευχαριστούμε θερμά για την περιποίηση.
Η ώρα πάει 19.30 και θέλουμε λιγότερο από μισή ώρα για να πιάσουμε στο λιμάνι της Τήνου. Μπορεί το ταξίδι μεταξύ των δύο νησιών να είναι περίπου δύο ώρες, όμως το γρήγορο πλοίο της Golden Star Ferries μειώνει τις αποστάσεις και συνεπώς το χρόνο του ταξιδιού μας σε 1,5 ώρα περίπου. Κατεβαίνουμε στο χώρο της Υποδοχής, προκειμένου να συναντήσουμε τον έμπειρο Προϊστάμενο Αρχιθαλαμηπόλο κ. Χρήστο Σωτηράλη, που είναι υπεύθυνος για την καθαριότητα και την τάξη που επικρατεί στο εσωτερικό του μεγάλου ANDROS QUEEN. Με περισσότερα από 40 χρόνια Υπηρεσίας στη θάλασσα, εκ των οποίων τα 30 ως Αρχιθαλαμηπόλος, ο Προϊστάμενος είναι αρκετά δημοφιλής στους επιβάτες της γραμμής, ευγενικός και με έντονη τη διάθεση να εξυπηρετήσει ακόμη και τον πιο απαιτητικό επιβάτη. Με θητεία στην αξέχαστη ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ των Αδελφών Ποταμιάνου (1980-1990) και μια δεκαετία (1990-2000) στα ποστάλια της Αδριατικής, αναμφίβολα γνωρίζει όλα τα μυστικά της εξυπηρέτησης, αλλά και της πρακτικότητας στη διαχείριση ενός πλοίου με την πολυτέλεια της “Βασίλισσας”. Στη Ραφήνα υπηρετεί από το 2006 ξεκινώντας στο αξέχαστο SUPERFERRY II, το οποίο παρέλαβε ξανά όταν το αγόρασε η Golden Star Ferries το 2011! Συνέχισε στο νεότερο και πολυτελέστατο SUPERFERRY και τώρα ήρθε για να “στρώσει” και τη ναυαρχίδα της εταιρείας ANDROS QUEEN στη γραμμή.
«Το ANDROS QUEEN είναι το καλύτερο πλοίο της γραμμής και φιλικό προς τα ΑμεΑ! Ωστόσο, όμως, θα σας μεταφέρω αυτά που μας λένε οι επιβάτες της γραμμής. Τους κάνει εντύπωση το πόσο φωτεινό πλοίο είναι, χωρίς κουρτίνες, αλλά και τα μεγάλα τζάμια.
Ο επιβάτης όπου και να καθίσει έχει θέα στη θάλασσα, παντού. Τα χρώματα του ξενοδοχείου είναι ξεκούραστα, ενώ οι χώροι του είναι τόσο καλά διαρρυθμισμένοι που δεν σου δίνουν την εντύπωση ότι βρίσκεσαι μέσα σε πλοίο. Υπάρχει άνεση και πολυτέλεια παντού, χωρίς το πλοίο να κουράζει.
Μπορούμε να εξυπηρετήσουμε άνετα 1.250 επιβάτες, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα Room Service στις καμπίνες. Διαθέτουμε 4 μεγάλα μπαρ και σαλόνια, το ένα εξωτερικό. Έχουμε συνολικά 450 αεροπορικά καθίσματα, κατάστημα, αναρρωτήριο, 29 καμπίνες με 110 κρεβάτια συν δύο καμπίνες για ΑμεΑ. Το πλοίο εξοπλίζεται, επίσης, με ειδικό φυλασσόμενο χώρο για μεταφορά κατοικίδιων, ενώ διαθέτουμε επίσης και τρεις pet cabin.
O εξοπλισμός μας είναι υπερσύγχρονος. Υπάρχουν σε κάθε γωνιά του πλοίου πρίζες και θύρες USB, ενώ υπάρχει και ανελκυστήρας που διατρέχει όλα τα καταστρώματα του πλοίου μέχρι το κυρίως γκαράζ. Επιπλέον, έχουμε και αναμεταδότες σε αρκετά σημεία, με στόχο να ενισχύουμε το σήμα WI–FI, εντός του πλοίου, ενώ όλες οι τηλεοράσεις στις καμπίνες είναι τελευταίας τεχνολογίας και διαθέτουν ακόμη και αποκωδικοποιητές. Γενικότερα, υπάρχουν καινοτομίες παντού.
Όσον αφορά τον καθαρισμό του ξενοδοχείου, δεν μας δυσκολεύει. Οι χώροι είναι άνετοι και εργονομικοί, ενώ τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί μας βοηθούν αρκετά, ώστε το πλοίο να είναι πάντα καθαρό και τακτοποιημένο στην ώρα του, χωρίς περιττές καθυστερήσεις. Γενικότερα, το ANDROS QUEEN είναι ένα σύγχρονο και έξυπνο πλοίο, που ξεπερνά αναμφίβολα τα στάνταρντ της γραμμής!».
Η κουβέντα μας με τον Προϊστάμενο είναι τόσο ενδιαφέρουσα, που δεν καταλάβαμε ότι φτάσαμε κιόλας στο λιμάνι της Τήνου (20.00). Το μεγάλο πλοίο, “περνάει” τα 135 μέτρα του στο λιμάνι και μετά από μια σύντομη δεξιά στροφή δένει στο λιμάνι της Μεγαλόχαρης.
Στο χώρο της Υποδοχής, συναντήσαμε τον επίσης δημοφιλή στους επιβάτες Προϊστάμενο Οικονομικό κ. Πέτρο Ζούρα, μαζί με την ομάδα του τον κ. Νικόλαο Παλαιοκρασσά (Α΄ Οικονομικό) και τους Δόκιμους Οικονομικούς κ. Γεώργιο Αθανασάκο και Άννα-Μαρία Λεβαντινού. Ο Προϊστάμενος κ. Ζούρας υποδέχεται τους επιβάτες στην είσοδο του embarkation, πάντα χαμογελαστός και αναμφίβολα αποτελεί την καλύτερη βιτρίνα της εταιρείας προς τα έξω. Η ομάδα του δουλεύει πυρετωδώς έξω στη φόρτωση, μαζεύοντας τα εισιτήρια μεθοδικά και με ταχύτητα, ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις. Στη διάρκεια του ταξιδιού μας τόσο η ομάδα του Λογιστηρίου, όσο και του Ξενοδοχείου δούλευαν ακατάπαυστα, με αποτέλεσμα να μην καταφέρουμε να τους μαζέψουμε όλους μαζί. Σε κάθε περίπτωση, όμως, τους ευχαριστούμε θερμά για τη φιλοξενία και την περιποίηση τους.
Λογιστήριο και Ξενοδοχείο. Από αριστερά: Πέτρος Ζούρας (Προϊστάμενος Οικονομικός), Μαζαράκης Χρήστος (Φροντιστής), Χρήστος Σωτηράλης (Προϊστάμενος Αρχιθαλαμηπόλος), Νικόλαος Γκιώνης (Αρχιθαλαμηπόλος), Γεώργιος Φώτης (Θαλαμηπόλος), Παναγιώτης Μαστροπέρρος (Επίκουρος), Μαρία Παλαμάρη (Χυτροκαθαριστής), Γεώργιος Σαριδάκης (Θαλαμηπόλος)
Αναχώρηση για Μύκονο και επίσκεψη στην “καρδιά” της Βασίλισσας….
Ο ήλιος δύει και η θάλασσα βάφεται σε χρώμα χρυσαφί. Το στιβαρό γιαπωνέζικο σκαρί αρχίζει να ξεμακραίνει από το λιμάνι της Τήνου και σημαδεύει με 21 κόμβους τη Μύκονο, που είναι και ο τελευταίος σταθμός του ευχάριστου ταξιδιού μας. Το ρολόι μας δείχνει 20:20 και έχουμε πολύ λίγο χρόνο για να επισκεφθούμε το χώρο, όπου χτυπάει η “καρδιά” του επιβλητικού ANDROS QUEEN.
Κατεβαίνουμε στο μηχανοστάσιο, που θυμίζει χειρουργείο. Οι δύο κύριες μηχανές είναι τόσο καλά συντηρημένες που δείχνουν σαν καινούργιες, ενώ ίδια εικόνα παρουσιάζουν οι τρεις ηλεκτρογεννήτριες και οι μηχανισμοί των πτερυγίων ευστάθειας. Το Control Room κλασικό γιαπωνέζικο, κλιματιζόμενο με πλήρη εξοπλισμό. Ωστόσο, την προσοχή μας τράβηξε η ευρηματική μεταμφίεση των καζανιών αέρα σε Minion! Μοιάζουν σαν αληθινά!
Στο Control Room είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε τον Α΄ Μηχανικό κ. Δημοσθένη Ρέρα με την ομάδα του, που βρίσκονται συνεχώς απίκο προκειμένου να τροφοδοτούν τη “Βασίλισσα” με την απαραίτητη ενέργεια και δύναμη που απαιτείται για να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες των λιμανιών της γραμμής. Έχοντας 30 χρόνια στο φυλλάδιο ως Α΄ Μηχανικός και ακόμη περισσότερα στη θάλασσα ο Α΄ διαθέτει πλέον την μεγάλη εμπειρία και την απαιτούμενη γνώση για να “στρώσει” το νέο απόκτημα της Golden Star Ferries σε μια πραγματικά δύσκολη και απαιτητική γραμμή. Έχει περάσει από τα μηχανοστάσια των SUPERFERRY II, ΝΗΣΟΣ ΛΗΜΝΟΣ, ΝΟΝΑ ΜΑΙΡΗ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΟΙΡΑΣ, ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ, ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ και ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ (Strintzis Ferries), ενώ από το 2011 πέρασε από όλα σχεδόν τα μηχανοστάσια των πλοίων της Golden Star Ferries. Λακωνικός και σαφής μας είπε εν συντομία:
« Το ANDROS QUEEN είναι ένα τυπικό γιαπωνέζικο πλοίο, σταθερό και καλοτάξιδο. Εξοπλίζεται με δύο κύριες μηχανές DU–SEMT–Pielstick 16PC2-6V Diesel συνολικής ιπποδύναμης 24.000 ίππων. Δύναμη ικανή για να μας δώσει υπηρεσιακή ταχύτητα 21 κόμβων.
Επιπλέον, εξοπλίζεται με τρεις Ηλεκτρομηχανές της ΜΑΝ- Niigata ισχύος 850 KW η κάθε μια, προπελάκι της Mitsubishi με ισχύ στα 770 KW, προπέλες μεταβλητού βήματος και πτερύγια ευστάθειας της Mitsubishi.
Γενικά, δεν ζορίζουμε τις μηχανές. Άλλωστε, έχουμε αρκετή δύναμη για να επιτύχουμε ένα οικονομικό και απροβλημάτιστο ταξίδι, χωρίς καθυστερήσεις».
Στο χώρο ήταν επίσης και ο Προϊστάμενος Ηλεκτρολόγος κ. Νικόλαος Αντωναράκης, ο οποίος μας πληροφόρησε για τις καινοτομίες και τον ηλεκτρολογικό εξοπλισμό του πλοίου. Μεταξύ άλλων, μας είπε ότι ο φωτισμός σε ολόκληρο το πλοίο είναι led, γεγονός που εξασφαλίζει μεγάλη οικονομία στην παραγόμενη ενέργεια.
Η ομάδα του Μηχανοστασίου. Από αριστερά: Δημοσθένης Ρέρας (Α’ Μηχανικός), Μιχαήλ Καλογιάννης (Μηχανοδηγός), Ζιλμπέρ Γεωργίου (Γ’ Μηχανικός), Γεώργιος Γαρύφαλλος (Γ’ Μηχανικός), Γεώργιος Αλλαγιάννης (Ηλεκτροτεχνίτης), Νικόλαος Αντωναράκης (Προϊστάμενος Ηλεκτρολόγος), Γρηγόριος Μελιδώνης (Δόκ. Μηχανικός)
Απολογισμός
Η ”Βασίλισσα” εντυπωσιακά φωταγωγημένη, καταπλέει στο λιμάνι της Μυκόνου στις 20:50 και εμείς συνειδητοποιούμε ότι πράγματι το ταξίδι μας διήρκησε μόλις 4 ώρες και 15 λεπτά! Δηλαδή, όσο διαρκεί μόνο το ταξίδι από Πειραιά για Πάρο!
Με ταχύτητα που σχεδόν αγγίζει τους 22 κόμβους το ANDROS QUEEN κυριολεκτικά “πετάει” στη θάλασσα, κάνοντας τις αποστάσεις να μοιάζουν σύντομες και το ταξίδι μέχρι τη Μύκονο να θυμίζει ευχάριστη βόλτα. Σε αυτό συντελεί επίσης και η στιβαρή κατασκευή του, που το καθιστά ακλόνητο ακόμη και σε καιρό. Χωρίς κραδασμούς και ενοχλητικούς τριγμούς και θορύβους, η απαστράπτουσα “Βασίλισσα” της Golden Star Ferries προσφέρει αναμφίβολα ένα ήσυχο και πολιτισμένο ταξίδι, με πολυτέλεια και ποιότητα. Το πλήρωμα φιλόξενο και ζεστό, επιδεικνύει σε κάθε ευκαιρία την ποιοτική ταυτότητα της εταιρείας, αλλά και το υψηλό επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στα νησιά της γραμμής.
Όλοι οι χώροι του είναι προσεγμένοι, λειτουργικοί και αποπνέουν σεβασμό προς τον επιβάτη. Προφανώς, ακολουθείται μια συγκεκριμένη “πεπατημένη” στη διακόσμηση και την επιλογή των χρωματισμών, αλλά το αποτέλεσμα είναι αυτό που τελικά μετράει και δίνει στο βαπόρι μια προσωπικότητα ξεχωριστή. Αυτό σημαίνει, ότι δεν θα μπορούσαμε να το συγκρίνουμε με το ομόσταυλο SUPERFERRY, καθώς πρόκειται για δύο πλοία διαφορετικά με το καθένα να ξεχωρίζει χάρη στη δική του μοναδική προσωπικότητα!
Το ANDROS QUEEN είναι ένα μεγάλο, πολυτελές και περισσότερο φορτηγατζίδικο πλοίο, το οποίο βρίσκεται πολύ παραπάνω από τα στάνταρντ της συγκεκριμένης γραμμής. Επίσης, διαθέτει δυνατότητες και ταχύτητα που εύκολα θα μπορούσαν να το τοποθετήσουν και σε άλλες γραμμές, εφόσον η εταιρεία το επιθυμήσει μελλοντικά.
Με τη δρομολόγησή του ANDROS QUEEN στη γραμμή της Ανδροτηνομυκονίας, η Golden Star Ferries σήκωσε πολύ ψηλά τον πήχη και επιχειρεί να ανατρέψει τα δεδομένα και να αλλάξει τις ισορροπίες σε μια δύσκολη γραμμή. Προσφέρει στον επιβάτη τα πάντα και μάλιστα στον υπερθετικό βαθμό. Το 135μετρο θηρίο είναι το “όπλο” της εταιρείας, που θα συμβάλλει στην υλοποίηση αυτού του τόσο φιλόδοξου στόχου. Είναι το μεγαλύτερο και ταχύτερο πλοίο της γραμμής και καλείται να φέρει σε πέρας μια πραγματικά δύσκολη αποστολή. Να τοποθετήσει την Golden Star Ferries στην κορυφή του “Βασιλείου” της Ραφήνας, κόντρα στον ανταγωνισμό που διαθέτει επίσης αξιόλογα πλοία. Στόχος μεγαλεπήβολος, όχι όμως και ακατόρθωτος καθώς το νέο καμάρι των Αδελφών Στεφάνου είναι ένα αξιόλογο ναυτικό βαπόρι, με χαρακτήρα πληθωρικό, που ήρθε με αξιώσεις για να πρωταγωνιστήσει και να διεκδικήσει την αγάπη και την εμπιστοσύνη των επιβατών, των επαγγελματιών και των νησιωτών της γραμμής, αποτελώντας τη “Χρυσή” για αυτούς επιλογή….…….
Το ANDROS QUEEN με μια ματιά
Έχει εκτόπισμα 8.558,32Gt (1.257 Dwt), μήκος 134,6m, πλάτος 21m και βύθισμα 5,54m. Έχει ικανότητα μεταφοράς 1.250 επιβατών (110 κρεβάτια) και 390 Ι.Χ. Φέρει 2 κύριες μηχανές DU-SEMT-Pielstick 16PC2-6V diesel συνολικής ιπποδύναμης 24.000 B.H.P και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 21 κόμβων (22,5 κόμβοι max).
Αθανάσιος Χαλάς – Πλοίαρχος ΕΓ–ΟΓ Andros Queen (Συνέντευξη)
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές ευχαριστίες μας:
- Στην εταιρεία Golden Star Ferries και τους Αδελφούς Στεφάνου
- Εμπορικό Διευθυντή κ. Αντώνιο Δανιόλο
- Operation Department κ. Ηλία Γρηγοράτο
- Πλοίαρχο Cpt κ. Αθανάσιο Χαλά και το πλήρωμα του πλοίου για τη φιλοξενία
Σπυρίδων Ρούσσος
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ε/Γ-Ο/Γ “Andros Queen” Golden Star Ferries Εντυπωσιακό βίντεο ολοκληρωμένου δεξαμενισμού (video)