Την παρουσία της σε δύο γραμμές μεταξύ Ισπανίας – Μαρόκου φαίνεται να δρομολογεί άμεσα η Africa Morocco Link (AML), στο πλαίσιο των εξελίξεων που έφερε η πρόσφατη πώληση του μεριδίου του Ομίλου Attica στη Stena Line.
Μέχρι σήμερα, γνωρίζαμε ότι η Μαροκινή AML εκτελεί δρομολόγια στην κλασική γραμμή Tanger Med – Algeciras. Μετά την εξαγορά από τη Stena Line και από τη φετινή θερινή σεζόν, αποφασίστηκε το ξεκίνημα μιας νέας γραμμής -που θα εξυπηρετείται αποκλειστικά από ταχύπλοα σκάφη- μεταξύ Tangier Ville (Μαρόκο) και Tarifa (Ισπανία). Μια γραμμή, που αναμένεται να παρουσιάσει ετήσια αύξηση κίνησης κατά 5-10% τα επόμενα 3 χρόνια και στην οποία ενεπλάκη πριν από μερικούς μήνες (Σεπτέμβριος 2023) και η DFDS με το Hsc Tarifa Jet (5.007gt/1997), μετά από την εξαγορά της FRS Iberia/Maroc.
Γεγονός, που καταδεικνύει την πρόθεση της σουηδικής εταιρείας να συγκρουστεί μετωπικά με τον ανταγωνισμό (DFDS, BALEARIA, ARMAS) σε μια περιοχή, που σύμφωνα με τους ιθύνοντες της Stena Line η κίνηση αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, λόγω της σημαντικής βιομηχανικής ανάπτυξης στο Μαρόκο. Σημειώνεται, ότι Ευρώπη αποτελεί ήδη τη μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά του Μαρόκου, με το 23% των συνολικών μαροκινών εξαγωγών να κατευθύνονται προς την Ισπανία.
Στο πλαίσιο αυτό, το Hsc Highspeed 3 μετονομάστηκε σε Morocco Express 1. Το πλοίο υπόκειται σε σειρά απαραίτητων εργασιών και αναβαθμίσεων στο Πέραμα από τον Οκτώβριο του 2023 και αναμένεται να εξυπηρετήσει τη γραμμή Tarifa – Tanger Ville. Επιπλέον, το Hsc Caldera Vista (1991) θα είναι το δεύτερο σκάφος που -όπως φαίνεται- θα το πλαισιώσει στη Δυτική Μεσόγειο, καθώς πρόσφατα ναυλώθηκε από τη Seajets. Το πλοίο έχει ήδη φορέσει τα χρώματα της AML, ενώ πιθανότατα θα αλλάξει και όνομα.
Το Morocco Express 1, αγοράστηκε σε πλειστηριασμό στο Αλχεθήρας στις 27 Ιουνίου 2023 και ανήκε στην Μαροκινή Intershipping. Ναυπηγήθηκε το 2000 στην Αυστραλία (Austal). Έχει χωρητικότητα 2.377gt (190 dwt), μήκος 72 μέτρα, πλάτος 17,5 μέτρα και βύθισμα 2,75 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 700 επιβάτες και 70 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με τέσσερις (4) κύριες μηχανές MTU 16V 595 diesel συνολικής ισχύος 15.700 KW και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 34 κόμβων και μέγιστη 42 κόμβων.
Το Caldera Vista κατασκευάστηκε στην Αυστραλία (Incat) το 1991 και ανήκει στη Seajets από το 2012. Έχει χωρητικότητα 3.003gt (660 dwt), μήκος 74 μέτρα, πλάτος 26 μέτρα και βύθισμα 3,09 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 700 επιβάτες και 85 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με τέσσερις (4) κύριες μηχανές Ruston 16RK 270 diesel συνολικής ισχύος 14.600 KW και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 32 κόμβων και μέγιστη 37 κόμβων.
Φωτο: Ευχαριστούμε θερμά την εταιρεία Hiven Ship Repairs για τις φωτογραφίες που μας προσέφερε.
PHOTO GALLERY
Caldera Vista
Morocco Express 1