Νέο αέρα έφερε στον Αργοσαρωνικό η πρόσφατη δρομολόγηση των τριών ολοκαίνουριων ταχύπλοων της Hellenic Seaways του ομίλου Attica, Aero 1, 2, 3 Highspeed.
Η ομάδα του Arxipelagos ταξίδεψε πριν λίγες ημέρες με το Aero 3 Highspeed, για να σας παρουσιάσει μέσα από αυτό και τα αδελφά ταχύπλοα, καθώς είναι μεταξύ τους πανομοιότυπα και διαθέτουν κοινά χαρακτηριστικά και προδιαγραφές.
Η υπογραφή της συμφωνίας με το ναυπηγείο Brødrene Aa της Νορβηγίας, για τη ναυπήγηση των τριών πλοίων τύπου Aero Catamaran, ανακοινώθηκε από το Attica Group στις 28 Ιανουαρίου του 2021. Το συνολικό κόστος της επένδυσης ανήλθε στα 21 εκατ. ευρώ.
Η παρέμβαση των στελεχών της Attica στον αρχικό σχεδιασμό των νέων ταχυπλόων ήταν πολύπλευρη και ουσιαστική και είχε σαν αποτέλεσμα την υιοθεσία καινοτομιών και την εγκατάσταση πολλών πρωτοποριακών συστημάτων, ώστε να εξασφαλίζουν την ασφάλεια και να προσφέρουν τη μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες στο θαλάσσιο ταξίδι ακόμα και σε συνθήκες υψηλού κυματισμού
Τον κυριότερο ρόλο στον τελικό σχεδιασμό των σκαφών είχαν τα στελέχη της Attica με επικεφαλής τον Σύμβουλο Διοίκησης του Ομίλου σε θέματα New Projects and Development κ. Κωστή Σταμπουλέλη, Αρχιτέκτονα Ναυπηγό και την ενεργό συμμετοχή του Διευθυντού Ηλεκτρολογικής και Ηλεκτρονικής Υποστήριξης κ. Μύρωνα Βέργη και του Ναυπηγού κ. Αλέξανδρου Σιμόπουλου ο οποίος ανέλαβε και τα καθήκοντα του Site Office Manager, καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευής των τριών πλοίων.
Ο κ. Σταμπουλέλης συνεργάστηκε στενά με τον Αρχιτέκτονα κ. Απόστολο Μολυνδρή του γραφείου Molindris & Associates για την διαρρύθμιση των εσωτερικών χώρων επιβατών και πληρώματος, τον φωτισμό και την επιλογή υλικών για την δημιουργία ενός αισθητικά εξαιρετικού περιβάλλοντος.
Η παρέμβαση των στελεχών της Attica στον αρχικό σχεδιασμό των νέων ταχυπλόων ήταν πολύπλευρη και ουσιαστική και είχε σαν αποτέλεσμα την υιοθεσία καινοτομιών και την εγκατάσταση πολλών πρωτοποριακών συστημάτων, ώστε να εξασφαλίζουν την ασφάλεια και να προσφέρουν τη μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες στο θαλάσσιο ταξίδι ακόμα και σε συνθήκες υψηλού κυματισμού.
Οι παραδόσεις των Aero 1, 2, 3 Highspeed στα πληρώματα τους και στα στελέχη του ομίλου Attica, έγιναν στις 2 Ιουνίου, 17 Ιουνίου και 13 Ιουλίου του 2022 αντίστοιχα. Τις ίδιες ημέρες τελέστηκε η έπαρση της ελληνικής σημαίας από τους Πλοιάρχους, κ. Αθανάσιο Σταυρόπουλο για το Aero 1, κ. Αντώνιο Μεϊμέτη για το Aero 2 και κ. Αναστάσιο Αθανασογιαννόπουλο για το Aero 3.
Ο μοντέρνος σχεδιασμός και η υψηλή αισθητική τους εντυπωσιάζουν. Ταυτόχρονα μέσα από τη φιλικότητα τους προς το περιβάλλον, μαθαίνουμε για τις νέες μορφές ενέργειας, που μειώνουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και κατανοούμε πως θα είναι τα πλοία του μέλλοντος, σε έναν πλανήτη βιώσιμο…
Και τα τρία νεότευκτα ταχύπλοα φορτώθηκαν στο ειδικό πλοίο μεταφοράς (Heavy Load Carrier) Rolldock Sky, το οποίο κατέπλευσε στο Κερατσίνι την 1η Αυγούστου 2022.
Η έναρξη των πρώτων εμπορικών δρομολογίων των νέων ταχύπλοων πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 8 Αυγούστου.
Οι κοινόχρηστοι χώροι των επιβατών εκτείνονται σε ένα deck και χωρίζονται σε τρεις χώρους, τους δυο χώρους της Business Class που βρίσκονται πρύμα δεξιά και αριστερά και αποτελούνται από 16 θέσεις ο καθένας και το μεγαλύτερο σαλόνι που είναι ο χώρος της οικονομικής θέσης.
Άνετα καθίσματα αεροπορικού τύπου με ξεκούραστα χρώματα χαρακτηρίζουν τους χώρους, ενώ μεγάλα παράθυρα που φτάνουν σε χαμηλό ύψος προσφέρουν εντυπωσιακή θέα στη θάλασσα και φωτίζουν πλουσιοπάροχα όλο το εσωτερικό των ταχύπλοων.
Στο χώρο της οικονομικής θέσης οι επιβάτες εξυπηρετούνται από αυτόματους πωλητές προϊόντων με σνακ και ροφήματα, ενώ στο χώρο της Business Class, πλοιοσυνοδός παρέχει υπηρεσίες στους επιβάτες στο κάθισμα τους. Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους των επιβατών, οι κρυφοί φωτισμοί στην οροφή αλλάζουν χρώμα σε τακτά χρονικά διαστήματα, δημιουργώντας ένα πιο ξεκούραστο περιβάλλον.
Να αναφέρουμε μια αξιόλογη καινοτομία που συναντάμε για πρώτη φορά σε αντίστοιχα πλοία στην Ελλάδα και κατάφερε να ενσωματώσει ο κ. Σταμπουλέλης, καθώς πάνω από τα αεροπορικά καθίσματα υπάρχουν αντίστοιχα overhead luggage bins (ντουλάπια αποσκευών), στα οποία τοποθετούνται οι χειραποσκευές όπως στα αεροσκάφη, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην άνεση του ταξιδιού.
Επίσης στην πρύμνη των Aero συναντάμε ακόμη δύο καινοτομίες. Τον ειδικά διαμορφωμένο χώρο για τη μεταφορά ποδηλάτων και τον κλειστό κλιματιζόμενο χώρο για τη μεταφορά κατοικίδιων, όπου υπάρχουν pet kennels. Μάλιστα ο χώρος διαθέτει ειδικά σωσίβια για τα κατοικίδια.
Οι μικροί καταπέλτες που βρίσκονται πρύμα στις δύο πλευρές των ταχύπλοων, πέφτουν σε ταχύτατους χρόνους, με αποτέλεσμα την άμεση φορτοεκφόρτωση των επιβατών.
Εξωτερικά πάνω από το κατάστρωμα των επιβατών, είναι τοποθετημένα τα solar panels, τα οποία καλύπτουν το 30% της ημερήσιας κατανάλωσης του πλοίου σε ενέργεια.
Μερικά σκαλιά οδηγούν από το χώρο των επιβατών σε ένα ανυψωμένο επίπεδο, όπου βρίσκεται ο χώρος του λογιστηρίου, ενώ πιο πλώρα ο χώρος του πιλοτηρίου. Το πιλοτήριο διαθέτει όλα τα σύγχρονα όργανα ασφαλούς ναυσιπλοΐας, καθώς και συστήματα για άνετο ταξίδι σε υψηλότερο κυματισμό. Μέσω των μεγάλων παραθύρων προσφέρει άπλετη και ευρεία θέα σε όλο τον ορίζοντα, καθώς τα καθίσματα του Πλοιάρχου και του Αξιωματικού γέφυρας βρίσκονται σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο. Οι χειρισμοί πρόσδεσης στα λιμάνια πραγματοποιούνται με τη βοήθεια των καμερών που δίνουν εικόνα στις οθόνες που έχει ο Πλοίαρχος εμπρός του.
Πλοίαρχος είναι ο Cpt Αναστάσιος Αθανασογιαννόπουλος με καταγωγή από τον Πειραιά, με τον οποίο είχαμε μια σύντομη συνομιλία on camera, προκειμένου να γνωρίσουμε καλύτερα τα Aero Highspeed. Αριστερά από το κάθισμα του Πλοιάρχου βρίσκεται ο χώρος του control room, με τον Α’ Μηχανικό κ. Κυριάκο Καλαϊτζή από τη Χίο, να ελέγχει συνεχώς τις οθόνες και τις ψηφιακές ενδείξεις των παραμέτρων των μηχανικών μερών του ταχύπλοου. Δεξιά του Πλοιάρχου συναντάμε την Ανθυποπλοίαρχο κ. Θεοδώρα Πηλιάτη.
Ο χώροι των μηχανών μοιράζονται στις δύο καρίνες των catamaran Aero Highspeed. Σε κάθε καρίνα βρίσκεται μία κύρια μηχανή και μία ηλεκτρογεννήτρια. Οι δύο κύριες μηχανές είναι τετράχρονες 12κύλινδρες Caterpillar τύπου C32 με ισχύ 1450 hp η καθεμία. Caterpillar επίσης, είναι και οι δύο ηλεκτρογεννήτριες τύπου C4,4 ισχύος 93,6 kw στις 1500 rpm.
Τα Aero Highspeed είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα (carbon fibre). Το ολικό μήκος τους ανέρχεται στα 36 μέτρα και το πλάτος στα 9,7 μέτρα. Η μεταφορική τους ικανότητα είναι 150 επιβατών. Μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα 32,5-33 κόμβων με πλήρες φορτίο επιβατών και καυσίμων, στο 90-92% της ισχύος των μηχανών.
Τα νεότευκτα ταχύπλοα catamaran Aero Highspeed ήρθαν για να εξυπηρετήσουν σημαντικά στις μεταφορικές ανάγκες, καθώς και στην ανάπτυξη των προορισμών του Αργοσαρωνικού. Εντάχθηκαν στην ακτοπλοΐα μας 10 χρόνια μετά το τελευταίο νεότευκτο, το Blue Star Patmos, το οποίο ανήκει και αυτό στο Attica Group. Η παραγγελία και η ναυπήγησή τους έφερε θετικά συναισθήματα σε δύσκολους καιρούς. Ο μοντέρνος σχεδιασμός και η υψηλή αισθητική τους εντυπωσιάζουν. Ταυτόχρονα μέσα από τη φιλικότητα τους προς το περιβάλλον, μαθαίνουμε για τις νέες μορφές ενέργειας, που μειώνουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και κατανοούμε πως θα είναι τα πλοία του μέλλοντος, σε έναν πλανήτη βιώσιμο… “Sailing together to the sustainable side of life” !
Για το Arxipelagos Σίμος Μιχάλογλου
ΒΙΝΤΕΟ
– Δείτε τη βιντεοπαρουσίαση των νέων ταχύπλοων της Hellenic Seaways:
– Δείτε τη συνέντευξη του Πλοιάρχου του Aero 3 Highspeed, Cpt Αναστάσιου Αθανασογιαννόπουλου:
βίντεο – φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, Σίμος Μιχάλογλου
συνέντευξη: Σίμος Μιχάλογλου
μοντάζ – επεξεργασία βίντεο: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος
Παραγωγή 2022 του Arxipelagos σε συνεργασία με τη HELLENIC SEAWAYS