Την επάνοδό της στην ελληνική ακτοπλοΐα με εντυπωσιακό συμβατικό πλοίο φέρεται να προετοιμάζει η ποιοτική Aegean Speed Lines, η οποία μετά από ένα σύντομο διάλειμμα 6 μηνών εκτός της ελληνικής ακτοπλοΐας, επανέρχεται δυναμικά στα ακτοπλοϊκά δρώμενα με στόχο να επανατοποθετηθεί στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων που την καθιέρωσε τα προηγούμενα 17 χρόνια.
Να θυμίσουμε ότι η Aegean Speed Lines με επίσημη ανακοίνωσή της στις 29 Απριλίου 2022 είχε προχωρήσει στην αναστολή των δρομολογίων της στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων και ταυτόχρονα στην πώληση του μοναδικού ταχύπλοου σκάφους της SPEEDRUNNER 3 στη Seajets. Έκτοτε, δούλεψε μεθοδικά και μάλλον βρήκε το πλοίο που απ’ ότι φαίνεται θα την εκπροσωπήσει στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων, η οποία μάλιστα το τελευταίο διάστημα αποτελεί και το “μήλον της έριδος” μεταξύ διαφόρων εταιρειών της ακτοπλοΐας μας. Γεγονός, που μας προετοιμάζει επίσης και για μια επικείμενη “ναυμαχία” στην περιοχή, καθώς η Aegean Speed Lines αναμένεται να “κονταροχτυπηθεί” με τη Zante Ferries, αλλά και με την Seajets που πρόσφατα αγόρασε το μεγάλο COLOR VIKING από την Color Line, με πρόθεση να το δρομολογήσει στις Δυτικές Κυκλάδες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, θεωρείται σχεδόν βέβαιο, ότι η Aegean Speed Lines συμφώνησε την αγορά του cruise ferry ROSELLA της φημισμένης Viking Line που δραστηριοποιείται στη Βόρεια Ευρώπη. Το εν λόγω πλοίο είναι αδελφό του RIGEL III της Ventouris Ferries και σήμερα εξυπηρετεί τη γραμμή Kapellskär–Mariehamn. Πρόκειται ομολογουμένως για ένα εντυπωσιακό πλοίο, το οποίο διαθέτει εξοπλισμό και κοινόχρηστους χώρους που σίγουρα δεν έχει ξαναδεί ποτέ η γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων. Επιπλέον, διαθέτει 4 μηχανές και τον απαραίτητο δρόμο των 20 κόμβων για την καλύτερη εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης γραμμής, με πιθανή προέκτασή της.
Το ROSELLA ναυπηγήθηκε το 1980 από το φημισμένο Wärtsilä Turku για λογαριασμό της φινλανδικής SF Line Ab, στην οποία ανήκε και η Viking Line, και δρομολογήθηκε στη γραμμή Naantali–Mariehamn–Kapellskär ως το 1981. Έπειτα δραστηριοποιήθηκε διαδοχικά στις γραμμές: Turku–Mariehamn–Stockholm (1981–1988), Naantali–Mariehamn–Kapellskär (1988–1993), Turku–Mariehamn–Stockholm (1994–1997), Stockholm–Mariehamn cruises (1997–2003), Helsinki–Tallinn (2003–2008) και Kapellskär–Mariehamn (2008).
Έχει χωρητικότητα 16.850gt (2.300 dwt), μήκος 136,1 μέτρα, πλάτος 24,24 μέτρα και βύθισμα 5,40 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.530 επιβάτες (422 κρεβάτια) και 340 Ι.Χ. ή 145 Ι.Χ. και 47 φορτηγά (720 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 4 κύριες μηχανές Wartsila AB, Pielstick (12PC2-2V-400) συνολικής ιπποδύναμης 24000 BHP και μπορεί να αναπτύξει άνετα υπηρεσιακή ταχύτητα 20,2 κόμβων και 21,5 κόμβων max. Επιπλέον, εξοπλίζεται με 2 bow thruster, δύο ράμπες φόρτωσης πρύμα (συν visor στην πλώρη), διπλά τιμόνια, προπέλες μεταβλητού βήματος, είναι Ice Class IA και διαθέτει 93 μονόκλινες καμπίνες πληρώματος!
Το ROSELLA επίσης διαθέτει άνετα καταστρώματα περιπάτου, αρκετά πολυτελή σαλόνια, Café, Sea Shop, παιδότοπο, Smoking Room, Pub/Café, Fun Club, Casino και Conference Rooms. Πρόκειται, λοιπόν, για ένα ναυτικό βαπόρι που αναμφίβολα θα κερδίσει του νησιώτες της γραμμής και θα τοποθετήσει ξανά την Aegean Speed Lines στη θέση που της αξίζει, του κυρίαρχου της γραμμής.
Να θυμίσουμε, ότι η Aegean Speed Lines ιδρύθηκε το 2005 με τη συνεργασία του Ομίλου Εταιρειών Ευγενίδη και του Αγγλικού Ομίλου Εταιρειών Sea Containers. Είναι η πρώτη ελληνική εταιρία που δρομολόγησε στην ακτοπλοΐα μας πλοίο με κοινοτική σημαία, το SPEEDRUNNER I, στο πλαίσιο της απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών στην χώρα μας. Το 2006, η Aegean Speed Lines άλλαξε τη μετοχική της σύνθεση λόγω αποχώρησης της Sea Containers και στην εταιρία εισήλθε μεγάλος ελληνικός επιχειρηματικός όμιλος, ενώ ο όμιλος Ευγενίδη διατήρησε το σημαντικό μερίδιο μετοχών που κατείχε. Το 2009, έφερε στις Δυτικές Κυκλάδες τα επαναστατικά ταχύπλοα σκάφη SPEEDRUNNER IΙΙ, SPEEDRUNNER IV. Πλοία, που αγοράστηκαν με σκοπό να αναβαθμίσουν σημαντικά τη γραμμή, αποστολή που αναμφίβολα πέτυχαν με την απαράμιλλη ποιότητα των υπηρεσιών που προσέφεραν και η οποία σίγουρα έμεινε αξέχαστη στους νησιώτες των Δυτικών Κυκλάδων.
Τα πρώτα σύννεφα, φάνηκαν την περίοδο της οικονομικής κρίσης που ακολούθησε (2010-2016), η οποία επηρέασε και την νοικοκυρεμένη Aegean Speed Lines, που αναγκάστηκε σταδιακά να αποχωριστεί πρώτα το SPEEDRUNNER IV τον Δεκέμβριο του 2016 και στη συνέχεια το SPEEDRUNNER III τον Απρίλιο του 2022.
Εφόσον επιβεβαιωθεί τελικά η επικείμενη αγορά του ROSELLA και όλα πάνε καλά, το πλοίο πιθανότατα θα παραδοθεί εντός του Ιανουαρίου 2023, ενώ η αγαπημένη εταιρεία θα γυρίσει μια νέα σελίδα στην ιστορία της. Εμείς της ευχόμαστε από καρδιάς καλή επιτυχία, σε οποιοδήποτε εγχείρημά της, καθώς μας έλειψε πραγματικά!
Φωτο: Wikipedia