Γράφει ο Σπυρίδων Ρούσσος
Στην A-Ships Management παραδόθηκε στις 18 Μαρτίου, σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες το εντυπωσιακό τρενάδικο WOLIN της πολωνικής Unity Line. Πρόκειται για ένα θηριώδες πλοίο, με εκπληκτικές δυνατότητες, που αναμφίβολα θα συμβάλλει σημαντικά με την παρουσία του στις γραμμές της Αδριατικής όπου και δραστηριοποιείται η A-Ships Management. Άλλωστε, η εταιρεία μας έχει συνηθίσει στην αγορά ιδιαίτερων σε δυνατότητες πλοίων με κορωνίδα το υπέροχο GOLDEN BRIDGE. Παράλληλα, είναι το 3ο πλοίο που αγοράζει από πολωνικά συμφέροντα στο 40χρονη πορεία της, καθώς στο παρελθόν είχε αποκτήσει το EUROPEAN PRIDE (πρ. LANCUT/1967), αλλά και μετέπειτα το GALAXY (1979) που ακόμη έχει στον στόλο της.
Το WOLIN, ναυπηγήθηκε στη Νορβηγία (Moss Rosenberg Verft) το 1986 ως αμιγώς τρενάδικο/cargo ferry για λογαριασμό της SweFerry. Δρομολογήθηκε στη γραμμή Helsingborg – Copenhagen με το όνομα Øresund υπό τη διαχείριση της DanLink, ενώ τον Ιούλιο του 2000 δρομολογήθηκε στη γραμμή Copenhagen – Malmö υπό τη διαχείριση της Scandlines. Το 2001, το πλοίο πουλήθηκε στην Sea Containers και τον Δεκέμβριο του ιδίου έτους επισκέφθηκε το ναυπηγείο Landskrona/Remontowa στο Gdansk της Πολωνίας προκειμένου να μετασκευαστεί σε RoPax έως το 2002. Εν συνεχεία ναυλώθηκε στη SeaWind Line μετονομάστηκε σε SKY WIND και δρομολογήθηκε στη γραμμή Stockholm – Långnäs – Turku έως τον Αύγουστο του 2007, όπου και πουλήθηκε στη Unity Line. Έκτοτε, εξυπηρετούσε τη γραμμή Świnoujście – Trelleborg ως WOLIN.
Το εντυπωσιακό πλοίο εκτέλεσε το τελευταίο του δρομολόγιο στη γραμμή Świnoujście – Trelleborg στις 31 Ιανουαρίου 2025 και έκτοτε έδεσε στο πολωνικό λιμάνι του Swinoujscie περιμένοντας νέο αγοραστή. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το θηριώδες πλοίο έχει ήδη μετονομαστεί σε GOLDEN CARRIER, ενώ αναμένεται να αναχωρήσει από την Πολωνία προς την Ελλάδα στις 20 Μαρτίου με εκτιμώμενη ημερομηνία άφιξης στον Πειραιά στις αρχές Απριλίου.
Το GOLDEN CARRIER είναι το τρίτο RoPax της εταιρείας και αναμφίβολα ένα εξαιρετικό και στιβαρό σκαρί. Αναμένεται να δρομολογηθεί τον ερχόμενο Ιούνιο μετά από μικρής κλίμακας μετασκευή. Έχει χωρητικότητα 22.874gt (5.143 dwt), μήκος 188m, πλάτος 23,7m και βύθισμα 5,9m. Η μεταφορική του ικανότητα είναι για 370 επιβάτες (240 κρεβάτια) και 1.770 γραμμικά μέτρα για Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 4 κύριες μηχανές MAN-B&W 6L 40/45 diesel συνολικής ιπποδύναμης 17.947 bhp και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 18 κόμβων. Επιπλέον, εξοπλίζεται με 2 bow thruster, ένα stern thruster καθώς και προπέλες μεταβλητού βήματος. Στο ξενοδοχείο του εκτός από τις 70 καμπίνες συμπεριλαμβάνονται fast-food restaurant, bar και ένα πολυτελές σαλόνι.
Εμείς ευχόμαστε να είναι καλορίζικο και να έχει πάντα καλές θάλασσες!
Φωτο: A-Ships Management