Πρόκειται για το μόνο από τα τέσσερα Superfast της Βαλτικής Θάλασσας που έχουμε χαρεί -έστω και για λίγο- στα νερά μας. Είναι το Superfast X, το τελευταίο αδελφό της σειράς που, σε αντίθεση με τα άλλα τρία, πέρασε στη Veolia Transport ως Jean Nicoli και όχι στην Tallink, όταν η Superfast Ferries πούλησε το operation της Βαλτικής στον εσθονικό όμιλο. Είναι ακόμα το πρώην Superfast που έχει “περιπλανηθεί” περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο πλοίο της δωδεκάδας του Περικλή Παναγόπουλου. Με το όνομα A Nepita, σήμερα εξυπηρετεί τη γραμμή Μασσαλία-Αιάκειο στην Κορσική.
To A Nepita παραδόθηκε από τα γερμανικά HDW τον Φεβρουάριο του 2002 ως Superfast X και δρομολογήθηκε στη γραμμή Rosyth-Zeebrugge, επιδοτούμενη από την Ευρωπαϊκή Ένωση σύνδεση που είχε κερδίσει ο τότε Όμιλος Επιχειρήσεων Αττικής (ΕΠΑΤΤ). Το 2007 περιήλθε στη Veolia Transport και φόρεσε τα σινιάλα της SNCM, της οποίας η πρώτη είχε αποκτήσει σχεδόν τον πλήρη έλεγχο. Τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους το πλοίο κάνει το ντεμπούτο του στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Πάτρα, ναυλωμένο για 3 μήνες στην Anek Lines για τη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Βενετία, προς αντικατάσταση του Λευκά Όρη το οποίο είχε υποστεί βλάβη, κάνοντας και ένα πέρασμα στο Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα.
Την άνοιξη του 2004 το πλοίο φορά τα σινιάλα της πάλαι ποτέ SeaFrance και με το όνομα SeaFrance Moliere “ρίχνεται” στη μάχη της… Μάγχης, δηλαδή στη γραμμή Dover-Calais.
Με την κατάρρευση της εταιρείας, παροπλίζεται ως Moliere, αρχικά στη Δουνκέρκη κι έπειτα στο Tilbury του Λονδίνου, ενώ στη συνέχεια ναυλώνεται από τη DFDS, μετονομάζεται Dieppe Seaways και επιστρέφει στο Dover-Calais, αρχικά λευκό κι έπειτα στο τότε μπλε της εταιρείας.
Το 2015 το πλοίο πωλείται στη Stena Line, η οποία στο μεταξύ είχε αποκτήσει και εντυπωσιακά μετασκευάσει τα αδελφά του, Stena Superfast VII και Stena Superfast VIII, για τη γραμμή Cairnryan-Belfast. Ως Stena Superfast X δέχεται -αντίστοιχου εύρους, περισσότερο ορθολογική ωστόσο- μετασκευή στα ναυπηγεία της Gdynia στην Πολωνία και δρομολογείται στη γραμμή Δουβλίνο-Holyhead.
Με την παράδοση του πρώτου κινεζικού E-Flexer στη Stena Line, το πλοίο αποδεσμεύεται και ναυλώνεται στην Corsica Linea. Τότε και με αφορμή την τοποθέτηση scrubber και νέων καμπινών -εκείνων που είχαν αφαιρεθεί από τη SeaFrance για να το τρέψει άτακτα σε ημερόπλοιο, έχουμε την ευκαιρία να το θαυμάσουμε και πάλι στην Ελλάδα, αυτή τη φορά στο Πέραμα, ξανά για περίπου τρεις μήνες. Eδώ και δύο χρόνια, λοιπόν, το A Nepita δραστηριοποιείται στις γραμμές Marseille-Ajaccio και Marseille-Porto Vecchio.
Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε την onboard εμπειρία στο A Nepita, όπως την καταγράφει ο φίλος μας voyagair.
Παρακολουθήστε επίσης σε Drone Video τους χειρισμούς πρόσδεσης του πλοίου στο λιμάνι του Ajaccio της Κορσικής:
Για το Arxipelagos Voyagair
Για περισσότερα video και photos: voyagair.shipspotting