Καθελκύστηκε σήμερα στα Mitsubishi Heavy Industries στο Shimonoseki (Enoura Plant) το πρώτο από τα δύο νεότευκτα dual fuel RoPax Ferry που παρήγγειλε η MOL Ferry, SUNFLOWER KURENAI.
Το εντυπωσιακό πλοίο, αναμένεται να παραδοθεί τον Δεκέμβριο του 2022, ενώ θα δρομολογηθεί στη γραμμή Osaka – Beppu τον Ιανουάριο του 2023, αντικαθιστώντας το μικρότερο SUNFLOWER IVORY (9.245gt/1997). Το νέο πλοίο έχει χωρητικότητα 17.300gt, μήκος 199,9m και πλάτος 28m. Η μεταφορική του ικανότητα θα είναι για 716 επιβάτες, 137 φορτηγά (13 μέτρων) και 100 Ι.Χ.. Δηλαδή, σχεδόν διπλάσια από του προκατόχου του.
Kurenai/Murasaki (Newbuilding) |
Ivory/Cobalt (In service) |
|
Passenger capacity | 716 | 710 |
Truck loading capacity (13m) | 137 | 92 |
Speed | 22,5 knots | 22,4 knots |
LOA | 199,9m | 153m |
Gross Tonnage | 17.300 tons | 9.245 tons |
Θα είναι το πρώτο επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο στην Ιαπωνία που θα εξοπλίζεται με ένα υπερσύγχρονο dual fuel μηχανικό σύνολο, που θα χρησιμοποιεί LNG ή συμβατικού τύπου καύσιμο εναλλακτικά. Με το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο, το SUNFLOWER KURENAI, θα μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 22,5 κόμβων, ενώ παράλληλα θα επιτυγχάνει ταυτόχρονή μείωση εκπομπών CO2 και SOx κατά 25% και 100% αντίστοιχα.
Σημειώνεται, ότι με τις δύο μεγάλες δεξαμενές LNG, που θα τοποθετηθούν στην πρύμνη, θα έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί 3 κυκλικά ταξίδια στη γραμμή Osaka – Beppu.
Με την κατασκευή των συγκεκριμένων πλοίων, ο ιαπωνικός κολοσσός MOL στοχεύει στη σημαντική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των πλοίων του, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα υψηλές επιδόσεις. Επιπλέον, σε σύγκριση με τα υπάρχοντα πλοία, το FERRY KURENAI έχει σημαντικά αυξημένη χωρητικότητα σε φορτηγά, ενώ οι καμπίνες έχουν αναβαθμιστεί σημαντικά και ως προς την ποιότητα, αλλά και ως προς τις προσφερόμενες υπηρεσίες προς τους οδηγούς των φορτηγών.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Ιαπωνία σήμερα βιώνει μια στροφή από τις χερσαίες προς τις θαλάσσιες μεταφορές, σε μια προσπάθεια να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα, να αντισταθμιστεί η έλλειψη οδηγών φορτηγών μεγάλων αποστάσεων και να επιτευχθεί μια γενικότερη μεταρρύθμιση στην αγορά εργασίας. Παράλληλα με αυτή τη στροφή, η ζήτηση για ολοένα και μεγαλύτερα πλοία συνεχώς αυξάνεται.
Γεγονός, που ωθεί τα μεγάλα ναυπηγεία της Χώρας του Ανατέλλοντος ηλίου να υιοθετούν στον στρατηγικό σχεδιασμό τους πρωτοβουλίες για την προώθηση της ενεργειακής μετάβασης. Δηλαδή, την κατασκευή πλοίων LNG που θα συμβάλλουν στη μείωση του συνολικού αποτυπώματος άνθρακα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Στο πλαίσιο αυτό η ιαπωνική MOL ίδρυσε το “MOL Group Environmental Vision 2.1” -τον Ιούνιο του 2021- θέτοντας ως στόχο την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2050. Με αυτό τον τρόπο, προωθείται η ευρύτερη υιοθέτηση του καυσίμου LNG, μέσω της ανάπτυξης και της προώθησης ενός αποδοτικού συστήματος εφοδιασμού LNG, στην Ιαπωνία και στο εξωτερικό. Η MOL σχεδιάζει, επίσης, να δρομολογήσει περίπου 90 πλοία LNG έως το 2030, με στόχο την εισαγωγή καθαρών εναλλακτικών καυσίμων.
Μετά το SUNFLOWER KURENAI, θα ακολουθήσει και το δεύτερο SUNFLOWER MURASAKI, ενώ έχει ήδη ανακοινωθεί η κατασκευή δύο ακόμη υπερσύγχρονων αμιγώς LNG πλοίων, που θα χτιστούν στα Naikai Zosen και θα αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα πλοία της εταιρείας στη γραμμή Oarai-Tomakomai.
Φωτο: Mitsubishi Heavy Industries