Τρεις εβδομάδες μετά την ολοκλήρωση της ομολογιακής έκδοσης ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ στην ελληνική κεφαλαιαγορά, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Costamare Inc ανακοίνωσε πως θα διαφοροποιηθεί και στα πλοία ξηρού φορτίου, έχοντας ήδη αγοράσει 16 τέτοια ποντοπόρα.
Σήμερα ο στόλος της Costamare Inc απαρτίζεται από 82 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμπεριλαμβανομένου ενός πλοίου υπό ναυπήγηση, πέντε μεταχειρισμένων που έχει συμφωνήσει να αγοράσει και τριών που έχει συμφωνήσει να πουλήσει και είναι ένας από τους μεγαλύτερους ιδιώτες παρόχους χωρητικότητας σε μεγάλες εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τώρα η ναυτιλιακή συμφερόντων της οικογενείας Κωνσταντακόπουλου, η οποία ελέγχει το 55% του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης, ανακοίνωσε την εξαγορά 16 φορτηγών πλοίων χωρητικότητας από 30.000 έως 85.000 τόνους dwt με μέση ηλικία 10 ετών, δηλαδή σημαντικά χαμηλότερη από τον μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου. Ο Chief Financial Officer της εισηγμένης, Γρηγόρης Ζήκος, σημειώνει πως η εταιρεία αποφάσισε να επενδύσει σε έναν κλάδο με μεγάλη ρευστότητα και ισχυρά θεμελιώδη, ο οποίος παρέχει ευκαιρίες για βελτιωμένες αποδόσεις προς τους μετόχους της. Παράλληλα έγινε γνωστό πως η Costamare προσέλαβε ομάδα υψηλόβαθμων στελεχών από την Olympic Shipping & Management του ιδρύματος Ωνάση προκειμένου να ενισχύσει το τμήμα διαχείρισης φορτηγών πλοίων. Επιπλέον πληροφορίες αναφέρουν πως ο όμιλος έχει στρατολογήσει και τον Γιάννη Πλατσιδάκη, πρώην επικεφαλής του ναυτιλιακού ομίλου Αγγελικούση, αλλά και πρώην προέδρου της Intercargo, της διεθνούς ένωσης πλοιοκτητών φορτηγών πλοίων. Η Costamare έχει ήδη παραλάβει τα δύο πρώτα της φορτηγά πλοία ενώ τα υπόλοιπα 14 θα προστεθούν στον στόλο της έως τις αρχές του 2022. Η ναυτιλιακή στις αρχές Ιουνίου ανακοίνωσε αποτελέσματα πρώτου τριμήνου, οπότε και κατέγραψε την υψηλότερη κερδοφορία τριμήνου στην ενδεκαετή ιστορία της ως εισηγμένη, ενώ αύξησε το διανεμόμενο μέρισμα της περιόδου κατά 15%.
Οταν η Costamare εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης διέθετε έναν στόλο της τάξης των 42 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 211 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών. Σήμερα –και πριν από τη συμπερίληψη των 16 φορτηγών που ανακοινώθηκε– ο στόλος έχει πρακτικά διπλασιαστεί σε αριθμό πλοίων, ανερχόμενος σε 82, ενώ σε όρους χωρητικότητας έχει σχεδόν τριπλασιαστεί, αφού η μεταφορική του δυναμικότητα ανέρχεται στα 581 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια 20 ποδών (TEU). Παράλληλα έχει μειωθεί η μέση ηλικία τους και έχει αυξηθεί το μέσο μέγεθός τους.
Στο τέλος του 2020 η λογιστική αξία του ενεργητικού της Costamare ξεπερνούσε τα 3 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ ο καθαρός δανεισμός της ανερχόταν στα επίπεδα του 1,4 δισ.
του Ηλία Μπέλλου
kathimerini.gr