Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης.
Αποδοχή
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ανάγνωση: Πώς «ναυάγησε» η συμφωνία της Attica με τη Fortress
Μοιράσου
Ειδοποίηση Δείτε περισσότερα
Font ResizerΑα
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
Font ResizerΑα
Αναζήτηση
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ακολουθήστε μας
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Arxipelagos.gr | Νέα εμφάνιση & νέες λειτουργίες, Περιηγηθείτε σε σκοτεινή ξεκούραστη λειτουργία και ενημερωθείτε με push ειδοποιήσεις ...
Πώς «ναυάγησε» η συμφωνία της Attica με τη Fortress
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα > Blog > Blog > Πώς «ναυάγησε» η συμφωνία της Attica με τη Fortress
BlogΑκτοπλοϊα

Πώς «ναυάγησε» η συμφωνία της Attica με τη Fortress

Ενημερώθηκε: 10/01/2019 19:53
από WebTeam
Μοιράσου
5 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου

Πλούσιο παρασκήνιο κρύβεται πίσω από την πρόσφατη απόφαση της Fortress Investment Group να μετατρέψει το ομολογιακό της δάνειο προς την Attica Group σε μετοχές της. Η ακτοπλοϊκή έχει δικαίωμα να προχωρήσει τώρα στην εξαγορά του μετατρέψιμου αυτού ομολογιακού δανείου έναντι 87 εκατ. ευρώ, προκειμένου να μην περάσει το περίπου 28% του μετοχικού της κεφαλαίου στα χέρια της Fortress. Και για τον σκοπό αυτό, μάλιστα, θα δανειστεί.

Ολα ξεκίνησαν νωρίτερα φέτος, όταν η Τράπεζα Πειραιώς, που ελέγχει τη Marfin Investment Group (MIG), η οποία με τη σειρά της ελέγχει τη συντριπτική πλειοψηφία (89,38%) της Attica Group, φέρεται να ζήτησε ως αντάλλαγμα για την πώληση της Attica Group ποσό σημαντικά υψηλότερο από αυτό που ήταν διατιθεμένη να δώσει η Fortress, σε μετρητά και χρέος. Το τίμημα που ζητήθηκε φέρεται να ήταν έως και 30% υψηλότερο από αυτό που είχε προσδιοριστεί στις άτυπες μεταξύ τους επαφές. Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειωθεί πως η Fortress δεν είναι πιστωτής μόνον της Attica Group (και συγκεκριμένα της θυγατρικής της Blue Star Ferries) αλλά και της MIG. Τις θέσεις αυτές απέκτησε, μεταξύ άλλων, εξαγοράζοντας προ ολίγων ετών χορηγήσεις της Citi και της Eurobank προς την ακτοπλοϊκή και τη μητρική της αντιστοίχως.

Σύμφωνα με άριστα ενημερωμένες πηγές, στο σχήμα εξαγοράς της Attica, μαζί με τη Fortress, είχε κατ’ αρχήν συμφωνήσει να συμμετάσχει με περίπου 20% και η Goldman Sachs. Ομως αργότερα υπαναχώρησε. Οι λόγοι για αυτό αποδίδονται τόσο στο ρίσκο χώρας και στο ρίσκο μεταφοράς εκατομμυρίων ατόμων ετησίως όσο και στο υπερβολικά ρυθμισμένο πλαίσιο της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς αλλά, βέβαια, και στη μεγάλη άνοδο των τιμών των καυσίμων που επιβάρυναν το λειτουργικό αποτέλεσμα των μεταφορών εν γένει. Ως αποτέλεσμα, κάποια υψηλόβαθμα στελέχη της Fortress αποθαρρύνθηκαν από την αποχώρηση της Goldman και κυρίως από το υψηλό τίμημα που αξίωσαν οι μέτοχοι της Attica. Σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες πηγές, αποφασίστηκε τότε πως δεν υπήρχε περιθώριο προσέγγισης του ζητούμενου τιμήματος και επιλέχθηκε η εξάσκηση του δικαιώματος μετατροπής του ανταλλάξιμου ομολόγου αφενός για να σηματοδοτηθεί η αποφασιστικότητα της και αφετέρου διότι είτε πάρει το 28% του μετοχικού κεφαλαίου είτε τα 87 εκατ. υπολογίστηκε πως είναι κερδισμένη από τη συγκεκριμένη επένδυση.

Σημειώνεται πως από το ομολογιακό η Fortress, από το 2014 μέχρι και φέτος, εισέπραττε και τοκομερίδιο έως και 8% ετησίως σε μια περίοδο πολύ χαμηλών επιτοκίων παγκοσμίως. Επιπλέον, ακόμα και εάν τελικά αποπληρωθεί με τα 87 εκατ. η εμπλοκή της στην Attica Group δεν σταματάει εδώ: επενδυτικά κεφάλαια της Fortress είναι κοινοί ομολογιούχοι δανειστές της MIG με ανεξόφλητο υπόλοιπο 142,5 εκατ. ευρώ, το οποίο εξασφαλίζεται με ενέχυρο επί μετοχών, μεταξύ άλλων, της Attica. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ενέχυρο αυτό ανέρχεται στο περίπου 50% του μετοχικού κεφαλαίου της Attica. Το εν λόγω ομολογιακό δάνειο προς την MIG λήγει περίπου σε ένα χρόνο, οπότε και αναμένεται να παιχτεί η δεύτερη πράξη του ιδίου έργου, εκτός εάν έχει μέχρι τότε βρεθεί κάποιο άλλο μοντέλο συναλλαγής. Πρέπει να σημειωθεί πως η Fortress παρείχε κρίσιμη χρηματοδοτική στήριξη στην Attica Group στα «πέτρινα» χρόνια του 2013 και του 2014, όταν όλες οι τράπεζες πωλούσαν τα ναυτιλιακά τους χαρτοφυλάκια και η ακτοπλοϊκή δυσκολευόταν να εξασφαλίσει χρηματοδότηση ακόμα και για την εξόφληση και την παραλαβή του νεότευκτου τότε Blue Star Patmos. Οπως επίσης και ότι η σημερινή κίνηση των μεγαλομετόχων της Attica να διασφαλίσουν τα ποσοστά τους στην εταιρεία εξηγείται ξεκάθαρα από τα μεγέθη και την κυρίαρχη θέση που αυτή έχει αποκτήσει στην αγορά και η οποία κάλλιστα μπορεί να αξιοποιηθεί με υψηλό αντάλλαγμα σε δεύτερο χρόνο με την πώληση σε άλλο αγοραστή. Αρκεί να μην έχουν επιδεινωθεί οι συνθήκες για τον κλάδο, όπως με νέα μεγάλη άνοδο των τιμών των καυσίμων.

του Ηλία Μπέλλου

kathimerini.gr

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:Attica Groupblue star ferrieselliniki aktoploiaΕλληνική ακτοπλοΐα

Ενημερωθείτε άμεσα με ειδοποίηση !

Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Με την εγγραφή σας, συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης μας και αναγνωρίζετε τις πρακτικές προστασίας δεδομένων στην σελίδα Πολιτική απορρήτου μας. Μπορείτε να διαγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή.
Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο
Facebook X LinkedIn Telegram Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Αλληλεπιδράστε για το άρθρο !
Αγαπημένο0
Λύπη0
Ευτυχία0
Νύστα0
Χαρά0
Θυμός0
Έκπληξη0
από WebTeam
Το Αρχιπέλαγος είναι η πρώτη και μοναδική πύλη ενημέρωσης που δημιουργήθηκε από μια ομάδα γεμάτη δημιουργική ενέργεια και αγάπη για την Ελληνική Ναυτιλία.
Προηγούμενο άρθρο Αλλαγή στο πρόγραμμα του Costa Venezia Αλλαγή στο πρόγραμμα του Costa Venezia
Επόμενο άρθρο Στη Δεξαμενή το "ΚΡΗΤΗ Ι" Στη Δεξαμενή το “ΚΡΗΤΗ Ι”

Συνδεθείτε μαζί μας

23κΜου αρέσει
305Ακολούθησε
46.6κΕγγραφείτε
TelegramΑκολούθησε
https://arxipelagos.gr/wp-content/uploads/2025/01/Ventouris-Arxipelagos-Ad.webm
arxipelagos portal promo fastferries
23052025 SEAJETS Paronaxia banner 300x250
goldenstar ferries

Ροή ειδήσεων

coral
Η Coral Marine συνεχίζει να οδηγεί την Πράσινη Μετάβαση στον ναυτιλιακό κλάδο
Χωρίς κατηγορία 2 ημέρες πριν
Belharra
Το Αιγαίο σε νέα εποχή ναυτικής ισχύος: Οι φρεγάτες Belharra ενισχύουν το ελληνικό «θαλάσσιο φρούριο»
Blog 2 ημέρες πριν
Golden Princess (9)
«Golden Princess»: Το νέο ταχύπλοο της Golden Star Ferries ξεκινά το ταξίδι του στις Κυκλάδες
Blog 3 ημέρες πριν
Φωτιά σε Αλιευτικό Σκάφος στα Αραχωβίτικα Αχαΐας – Άμεση Επέμβαση Λιμενικού και Πυροσβεστικής
Blog 5 ημέρες πριν
Νέα ναυπηγική επέκταση από τον Ανδρέα Μαρτίνο – Στην «πρώτη γραμμή» της παγκόσμιας ναυτιλίας με νέες παραγγελίες containerships
Blog 5 ημέρες πριν

Στην ίδια κατηγορία

Super Express Αφίξεις στα λιμάνια μέσα από τη Γέφυρα
BlogΔελτία τύπου

Ανοιχτό Κάλεσμα – Καταγγελία 8 Ναυτεργατικών Σωματείων

από Ομάδα Web 4 έτη πριν
Norman Atlantic φωτογραφήθηκε στα Επτάνησα στην πορεία για Τουρκία (1)
BlogΑκτοπλοϊα

Norman Atlantic – φωτογραφήθηκε στα Επτάνησα στην πορεία για Τουρκία

από Ομάδα Web 6 έτη πριν
Photo: G Captain
BlogΔιεθνής ενημέρωση

Eastern Shipbuilding: Πράσινο φως για την κατασκευή νέων υβριδικών φεριμπότ της Washington State Ferries

από E. Papadopoulou 2 μήνες πριν
/ Arxipelagos /
Έχοντας ως προτεραιότητα την ενημέρωση και την άρτια παρουσίαση τόσο των θεμάτων αλλά και τις αισθητικής της ιστοσελίδας μας, η REDPLUS+ Digital Marketing Agency επιμελήθηκε τον ανασχεδιασμό και την αναβάθμιση της αγαπημένης πύλης ενημέρωσης Arxipelagos.gr

Top Κατηγορίες

  • Κρουαζιέρα
  • Ακτοπλοϊα
  • Δελτία τύπου
  • Εφοπλιστικά νέα
  • Λιμενικά νέα

Επιλεγμένα θέματα

  • Αφιερώματα πλοίων
  • Βίντεο πλοίων
  • Επιλογές συντακτών
  • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
  • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
Ειδοποιήσεις Push
Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Ακολουθήστε μας
|| WE ARE BRAND REDPLUS.GR ||
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου, GDPR
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Χάσατε τον κωδικό σας;