Ένα νέο ταξίδι ξεκινά στο Αρχιπέλαγος. Ο κ. Αντώνης Αγαπητός, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της HELLENIC SEAWAYS και οι Καπετάν Δημήτρης Παρασχάκης, Διευθυντής ναυτιλιακού και Καπετάν Σωτήρης Λεμονίδης, Αρχιπλοίαρχος, μας έκαναν τη μεγάλη τιμή και μας εμπιστεύτηκαν το καράβι της εταιρίας ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ, ώστε να το γνωρίσουμε και να σας το παρουσιάσουμε μέσα από τις σελίδες και τους φακούς του arxipelagos
Τους ευχαριστούμε θερμά γιατί η σκέψη του να καταφέρουμε να ταξιδέψουμε με το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ, σε αυτή την ξεχωριστή γραμμή που είναι μόνο για cargo φορτία και δεν μεταφέρει επιβάτες, ήταν για εμάς ένα όνειρο που πραγματοποιήθηκε! Ένα όνειρο να αναχωρήσουμε από ένα καινούριο λιμάνι, αυτό της Κορίνθου, να περάσουμε με το καράβι κάτω από το μεγαλειώδες έργο τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και να φτάσουμε σε ένα επίσης cargo λιμάνι αυτό της Marghera δίπλα στη μαγευτική Βενετία, ταξιδεύοντας με το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ, ένα ξεχωριστό καράβι που αγαπούν και θαυμάζουν πολλοί Καραβολάτρες και ταξιδευτές.
Ένα όνειρο που μετατράπηκε σε εμπειρία ζωής!
Η πραγματοποίηση αυτού του ονείρου ξεκίνησε την Τρίτη 14 του Γενάρη 2014, όταν φτάσαμε στο εμπορικό λιμάνι της πρώτης Πελοποννησιακής πόλης, αυτό της Κορίνθου.
Η αναχώρηση βάσει προγράμματος έχει οριστεί στις 19:00 με άφιξη στο λιμάνι της Marghera μετά από δύο ημέρες στις 7:30 το πρωί (τοπική). Εκεί το καράβι παραμένει πάνω από δύο εικοσιτετράωρα και αναχωρεί για την επιστροφή κάθε Σάββατο στις 16:00 (τοπική), φτάνοντας στο λιμάνι της Κορίνθου τη Δευτέρα γύρω στις 6:30 το πρωί. Οπότε στο πλοίο θα παραμείνουμε σχεδόν 7 ημέρες και 7 νύχτες, καταγράφοντας κάθε χώρο του στο μεγάλο ταξίδι μας.
Η ΕΠΙΒΙΒΑΣΗ..
Μετά από τον απαραίτητο έλεγχο των λιμενικών Αρχών της Κορίνθου στα αυτοκίνητα και τις αποσκευές μας, βρισκόμαστε πάνω στον τεράστιο καταπέλτη του μεγάλου Ιάπωνα.
Πρώτος απ’ όλους μας υποδέχτηκε ο θαλαμηπόλος κ. Φάνης Διώτης, ο οποίος είχε το γενικό πρόσταγμα όσον αφορά στο ξενοδοχειακό και τη φιλοξενία του πλοίου, καθώς το πλοίο λόγω του χαρακτηρισμού του σε RO-PAX Ferry δεν μεταφέρει επιβάτες, παρά μόνο οδηγούς φορτηγών οχημάτων, οπότε διαθέτει μειωμένη σύνθεση πληρώματος, τριάντα στο σύνολο του.
Ο κ. Φάνης πάντα ζεστός και ευγενέστατος, μας περιποιήθηκε με τον καλύτερο τρόπο όλες τις ημέρες του ταξιδιού μας, μέχρι την επιστροφή.
Τοποθετηθήκαμε στις πιο πολυτελείς, μεγάλες και άνετες lux καμπίνες που έχουμε δει ποτέ σε επιβατικό καράβι! Πλωριές καμπίνες πολλών τετραγωνικών μέτρων, με υπέροχη και απέραντη θέα στη θάλασσα από τα πολυάριθμα παράθυρα που διέθεταν. Με όλες τις ανέσεις που συναντάμε σε αντίστοιχες σουΐτες κρουαζιερόπλοιων μας προσέφεραν απίστευτες στιγμές χαλάρωσης στο μακρύ ταξίδι μας. Και σαν καθαρόαιμες γιαπωνέζικες καμπίνες, διαθέτουν μπανιέρα στο μπάνιο τους.
ΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ….
Ανεβαίνουμε στη Γέφυρα όπου γνωρίζουμε τον Πλοίαρχο, Καπετάν Μιχάλη Προύζο. Ο Καπετάν Μιχάλης ένας λεβέντης Καπετάνιος από τη Λέρο και το Ρέθυμνο, είναι εξαιρετικός άνθρωπος και άψογος επαγγελματίας. Ιδιαίτερα χαμηλών τόνων, χαρήκαμε ιδιαιτέρως που τον γνωρίσαμε και δημιουργήσαμε μια νέα φιλία.
Ακόμη γνωρίσαμε τον Ύπαρχο, Καπετάν Σπύρο Αγαπητό με καταγωγή από τη βόρεια Εύβοια. Ο Καπετάν Σπύρος έχει αρκετά χρόνια στην εταιρία. Μοναδικές στιγμές την ώρα του φαγητού με τις ιστορίες που μας διηγιόταν!
Την ομάδα της Γέφυρας συμπληρώνουν οι κ.κ. Βατίστας Μαρινάκης, Υποπλοίαρχος, ο οποίος μάλιστα μας ξενάγησε στον εντυπωσιακό χώρο της Γέφυρας on camera, Χαράλαμπος Κοτσίκης, Ανθυποπλοίαρχος και Σταμάτης Κουτούφαρης, Ανθυποπλοίαρχος. Και οι τρεις Αξιωματικοί μας μίλησαν με δυο λόγια για το πλοίο στην κάμερα του arxipelagos.com στο χώρο της Γέφυρας.
ΣΑΛΠΑΡΟΥΜΕ ΓΙΑ ΒΕΝΕΤΙΑ..
Η ώρα είναι μερικά λεπτά μετά τις 19:00 και ο Cpt Μιχάλης δίνει εντολή να σηκώσουμε καταπέλτη. Οι στροφές στις μηχανές ανεβαίνουν και οι μηχανές ακούγονται έτοιμες να εργαστούν για πολλές ώρες, για μεγάλο δρόμο. Οι κάβοι λύνουν και οι καδένες βιράρουν τις βαριές άγκυρες. Οι τεράστιες προπέλες αυλακώνουν βαθειά τα νερά του Κορινθιακού κόλπου. Αφήνουμε πίσω τα φώτα της Κορίνθου και χαράσουμε πορεία δυτικά.
Κατεβαίνουμε για φαγητό. Τα πιάτα του Μάγειρα κ. Μιχάλη Σμυρνή είναι ζεστά και νόστιμα και δεν μπορούμε να αντισταθούμε. Σε τρεις ώρες περίπου θα είμαστε και πάλι στα πλωριά καταστρώματα, για να απολαύσουμε το πέρασμα κάτω από τη θαυμαστή γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΕΝΟΣ ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΗ ΙΑΠΩΝΑ..
Η γέννηση του ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ συνέβη πριν 27 χρόνια περίπου, στις 20 Οκτωβρίου του 1987 στα Γιαπωνέζικα ναυπηγεία Mitsubishi Heavy Industries Ltd. και πρωτονομάστηκε KISO. Έχει ολικό μήκος 192,50 m, ενώ μεταξύ καθέτων μήκος 175 m, πλάτος 27 m και μέγιστο βύθισμα 6,867 m. Ταξιδεύει με 21 κόμβους υπηρεσιακή ταχύτητα, ενώ στα sea trials έπιασε τους 23. Ο νηογνώμονας που το παρακολουθεί είναι ο ιταλικός RINA, ενώ έχει πιστοποίηση τύπου ταξιδιών Short international voyage.
Μπορεί να φιλοξενήσει στο μέγιστο 1484 επιβάτες και 100 μέλη Πληρώματος. Στα γκαράζ του διαθέτει συνολικά 2.100 lane meters και μπορεί να μεταφέρει 150 φορτηγά trailers και 110 Ι.Χ. οχήματα. Διαθέτει 10 καταστρώματα, όπου στο Deck 10 βρίσκεται η Γέφυρα του πλοίου και στο Deck 1 το πρώτο Deck για Ι.Χ. Συνολικά τα Deck μόνο για I.X. οχήματα είναι δύο, το Deck 1 και Deck 2 με χωρητικότητα σε Ι.Χ. οχήματα 47 και 56 αντίστοιχα. Το Deck 3 όπου είναι και το main Deck χωράει 58 φορτηγά των 16 μέτρων και το Deck 5 παίρνει 57 φορτηγά αντιστοίχως, ενώ συνολικά σε όλα τα γκαράζ του μπορεί να φορτώσει μέχρι και 748 Ι.Χ. οχήματα.
Οι δύο κύριες μηχανές MITSUBISHI – MAN τύπου 8L58/64
Το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ κινούν δύο κύριες μηχανές MITSUBISHI – MAN τύπου 8L58/64, ισχύος 28800 BHP με ταχύτητα στροφών 428 RPM/415-428. Υπάρχουν ακόμη τρεις ηλεκτρογεννήτριες Daihatsu 6DL26 ισχύος 1080 KW. Το πλοίο επίσης διαθέτει ένα πλωριό bow thruster Mitsubishi – Kamewa 1000 KW. Οι προπέλες είναι Kamewa (μεταβλητού βήματος).
ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ…
Το 2005 το KISO έρχεται από τη μακρινή Ιαπωνία για μια νέα καριέρα στην Ελλάδα, με Πλοίαρχο τον Cpt Λευτέρη Κατράνη και Ύπαρχο τον Cpt Σωτήρη Λεμονίδη. Μετονομάζεται σε OCEAN TRAILER και ξεκινά δρομολόγια του ίδιου έτους από Κόρινθο για Βενετία, μια δρομολόγηση που κράτησε μόνο 25 ημέρες, καθώς σύντομα ναυλώνεται στην εταιρία του Ιταλού εφοπλιστή Guido Grimaldi για τρία χρόνια. Τα πρώτα δύο χρόνια της ναύλωσης εξυπηρέτησε στη γραμμή Genova – Barcelona και τον τρίτο χρόνο στη γραμμή Livorno – Palermo.
Το 2008 επιστρέφει στην Ελλάδα, μετονομάζεται σε HELLENIC VOYAGER και δρομολογείται στη γνώριμη γραμμή Κορίνθου – Βενετίας. Λίγο καιρό μετά, το 2009 μετονομάζεται σε ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ όπου μπαίνει στην «κλίνη» του ναυπηγείου για την απαραίτητη μετασκευή, ώστε να αποχαρακτηριστεί από Φορτηγό – Οχηματαγωγό σε Επιβατηγό – Οχηματαγωγό (RO-PAX). Σε εκείνη τη μετασκευή που διήρκησε από τον Αύγουστο του 2009 εώς τον Ιούνιο του 2010, όλο το Deck 7 που διέθετε καμπίνες και κοινόχρηστους χώρους από την Ιαπωνία, όπως π.χ. σάουνες, γυμναστήριο, «γκρεμίστηκε» και φτιάχτηκε από την αρχή με ολοκαίνουργιους χώρους, μπαρ, σαλόνια και καμπίνες. Μικρής έκτασης μετασκευή υπέστη το δεύτερο επίπεδο με κοινόχρηστους χώρους και καμπίνες, το Deck 8. Ακόμη προστέθηκαν κυλιόμενες σκάλες, σύστημα ασφαλούς πυρόσβεσης HI-FOG και οι απαραίτητες σωστικές λέμβοι κλειστού τύπου.
Με την ελαφρώς νέα εμφάνιση και το νεοφορεμένο πλέον όνομα ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ, ξεκινά δρομολόγια τον Ιούνιο του 2010 από τον Πειραιά για Πάρο, Κω και Ρόδο, εώς το Δεκέμβριο του ίδιου έτους. Στο ξεκίνημά του το 2011 το βρίσκει δεμένο για ενάμιση περίπου χρόνο εώς τον Αύγουστο του 2012, με μια παρένθεση το Μάρτιο του 2011, όπου συμμετείχε στη συντονισμένη επιχείρηση διάσωσης και απεγκλωβισμού αμάχων από τη Λιβύη, με Πλοίαρχο τον Cpt Σωτήρη Λεμονίδη.
Τον Αύγουστο του 2012 με Πλοίαρχο τον Cpt Μιχάλη Προύζο και Ύπαρχο τον Cpt Σπύρο Αγαπητό, ξεκινά δρομολόγια από το Iskenderun (Αλεξανδρέττα) της Τουρκίας, στο Port Said της Αιγύπτου και στη Haifa του Ισραήλ, μέχρι το Μάϊο του 2013. Έκτοτε ο Καπετάν Μιχάλης με το Καπετάν Σπύρο παραμένουν στο πλοίο και το ταξιδεύουν σε αυτή την ξεχωριστή γραμμή, από την Κόρινθο μέχρι τη Marghera της Βενετίας.
ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ…
Η ώρα είναι γύρω στις 22:30 και πλησιάζουμε στο στενό Ρίου-Αντιρρίου. Συγκεντρωνόμαστε στο άκρως καραβολατρικό πλωριό μπαλκονάκι, όπου καθώς το καράβι έχει ελαττώσει την ταχύτητα του στους 10 κόμβους, το αεράκι που χαϊδεύει τα πρόσωπα και φέρνει την αρμύρα του πατραϊκού κόλπου, είναι μαγικό. Η ολοφώτιστη κρεμαστή γέφυρα απλώνεται δεξιά και αριστερά μας και εμείς με φωτογραφικές και κάμερες, βρισκόμαστε σε ετοιμότητα για να απαθανατίσουμε τις μοναδικές στιγμές. Το ψηλό καράβι περνά από κάτω και οι δυό γέφυρες συναντιώνται. Η υπέροχη γέφυρα που συνδέει τη Στερεά Ελλάδα με την Πελοπόννησο, γίνεται σχεδόν ένα με τη Γέφυρα του πανύψηλου Ιάπωνα!
Αφήνουμε πίσω την κρεμαστή γέφυρα και αναλύουμε στη σκέψη τις εικόνες που αντικρίσαμε. Στο βίντεο του αφιερώματος μπορείτε να πάρετε μια μικρή γεύση από το πέρασμα κάτω από τη γέφυρα.
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ..
Ήλθε η ώρα να κάνουμε μια βόλτα στους πολυτελείς και άνετους χώρους του ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ. Φτάνοντας με την κυλιόμενη σκάλα στο πρώτο Deck με τους κοινόχρηστους χώρους, το Deck 7, συναντάμε το χώρο υποδοχής, Welcome Desk με το σαλόνι Ialysos Lounge να εκτείνεται δεξιά και αριστερά στο χώρο, διαθέτοντας μεταξύ των καναπέδων του και 144 καθίσματα αεροπορικού τύπου. Οι εσωτερικοί κοινόχρηστοι χώροι του ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ χαρακτηρίζονται κυρίως από την παρουσία δεξιού και αριστερού διαδρόμου. Στο Deck 7 πιο μπροστά βρίσκεται το Castello Bar με το αντίστοιχο σαλόνι του και μερικά μέτρα πιο πλώρα ανεβαίνουμε μέσω του εντυπωσιακού κλιμακοστασίου Colossus Atrium στον ομώνυμο κυκλικό χώρο.
Το Deck 7 πλώρα συμπληρώνεται από 40 καμπίνες Panoramic. Ανεβαίνοντας στο Deck 8 βρισκόμαστε στο «ζεστό» χώρο Mandraki Foyer Bar. Πίσω από το Bar γνωρίσαμε έναν υπέροχο άνθρωπο, τον κ. Τάσο Πετράκο, επίκουρο, ο οποίος με το χαμόγελο και την καλοσύνη του φρόντιζε ώστε να μη μας λείπει τίποτα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και μαζί με τον κ. Φάνη ήταν οι άνθρωποι μας, όποτε χρειαστήκαμε κάτι.
Στον ίδιο χώρο του Mandraki Foyer Bar, στο μπροστινό μέρος βρίσκεται αριστερά το Λογιστήριο του πλοίου και στα δεξιά το κατάστημα. Όλα τα θέματα του Λογιστηρίου είναι υπό την εποπτεία του δόκιμου Οικονομικού κ. Μανώλη Δαμασκηνού.
Προς πλώρα στο Deck 8 βρίσκονται οι μοναδικές priviledge suites (lux καμπίνες) και ενδιάμεσα, στο χώρο με την ονομασία Rhodes air seats area είναι τοποθετημένα 178 άνετα καθίσματα αεροπορικού τύπου.
Πίσω από το Bar του χώρου Mandraki, στη δεξιά πλευρά του πλοίου ξεκινά ο χώρος Lindos Self-Service Restaurant που μπορεί να προσφέρει υψηλές υπηρεσίες εστίασης σε 354 άτομα.
Το Deck 8 συμπληρώνεται εσωτερικά πρύμα, με τον πιο ξεχωριστό χώρο του πλοίου, μια μοναδική αίθουσα πολλαπλών χρήσεων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν piano bar, σαν συνεδριακός χώρος, σαν disco, θεατρικών παραστάσεων και σινεμά, με την ονομασία Kamiros Theater. Ένας ευρύς ημικυκλικός χώρος με φωτορυθμικά συστήματα, παρουσία μεγάλης σκηνής και μεγάλης οθόνης προβολής. Στο χώρο της σκηνής δεσπόζει ένα πανέμορφο κόκκινο πιάνο με ουρά, γιαπωνέζικης κατασκευής, το οποίο έχει παραμείνει στο καράβι από τα πρώτα χρόνια της καριέρας του στην Ιαπωνία, κοντά στα τέλη της δεκαετίας του ’80. Πόσες μαγικές βραδιές πρόσφεραν οι ήχοι του σε τυχερούς επιβάτες, σε μοναδικά ταξίδια στις απέραντες θάλασσες κάτω απ’ τα άστρα. Το λειτουργήσαμε μια βραδιά στο μακρύ ταξίδι μας και γεμίσαμε με νότες την ξεχωριστή αίθουσα Kamiros Theater.
Προχωρώντας πλώρα από την αριστερή πλευρά του πλοίου, με κατεύθυνση προς το Mandraki, περνάμε από το χώρο με την ονομασία Panoramic sea view area όπου υπάρχουν 52 άνετα καθίσματα αεροπορικού τύπου που ατενίζουν πανοραμικά το πλοίο και το.. Αρχιπέλαγος! Τα ειδικά κρύσταλλα στα τεράστια κάθετα παράθυρα που έχουν τοποθετηθεί, προσφέρουν αυτή την απαράμιλλη, πανοραμική θέα στο απέραντο γαλάζιο.
Το σύνολο των καθισμάτων αεροπορικού τύπου που είναι διασκορπισμένα σε όλους τους εσωτερικούς χώρους του πλοίου, ανέρχεται στα 565.
Οι συνολικές κλίνες είναι 172 που διανέμονται σε 8 lux με 2 κλίνες, σε 2 lux με 4 κλίνες, 26 καμπίνες Α2 και σε 24 καμπίνες Α4.
ΟΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ…
Οι εξωτερικοί χώροι του πλοίου είναι ιδιαίτεροι άνετοι, καραβολατρικοί με ξεχωριστή πρόσβαση στο πλωριό μπαλκονάκι του Deck 9, με τις καλαίσθητες ξύλινες κουπαστές που παραπέμπουν σε άλλες εποχές, για μοναδικές εικόνες ταξιδιού. Πλατιά πλευρικά μπαλκόνια και μεγάλα πρυμναία καταστρώματα συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο τους εξωτερικούς χώρους του πλοίου. Στο Deck 9 στο πρυμναίο κατάστρωμα, συναντάμε το Rodini grill – Bar που προσφέρει υψηλές υπηρεσίες στους ταξιδιώτες κατά τους θερινούς μήνες.
Κοιτάζοντας το πλοίο εξωτερικά, προδίδει με την πρώτη ματιά τη χώρα καταγωγής του. Απλές, λιτές γραμμές χαρακτηρίζουν το σκαρί του, χωρίς περιττές υπερκατασκευές και μια πανέμορφη και υψηλή τσιμινιέρα, σωστό κομψοτέχνημα, η οποία παραμένει όπως είχε χτισθεί από το 1987. Τα λευκά δελφίνια της HELLENIC SEAWAYS διακοσμούν το κόκκινο φόντο της.
H ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΡΑΒΙΟΥ..
Το χάραμα της επόμενης μέρας, Τετάρτης 15 Γενάρη 2014, μας βρίσκει να κροσσάρουμε την Αδριατική. Η θάλασσα γαλήνια, ταράζεται στο πέρασμα του ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ, καθώς ανεβαίνει με ταχύτητα 19,5 κόμβων, ανοιχτά των ακτών της Κροατίας. Κάποια δελφίνια εμφανίζονται και ανταγωνίζονται το βολβό.
Στη Μηχανή μας περιμένει για καφέ ο Α’ Μηχανικός του πλοίου, Μαστρό Παντελεήμων Αράπης. Μια ζεστή κουβέντα στο control-room και μερικές φωτογραφίες με όλο το team. Ο Μαστρό Παντελής κατάγεται από τη Λέρο και έχει «ανδρωθεί» σαν Μηχανικός στα καράβια της παλαιάς τότε ΔΑΝΕ. Μας μιλά με νοσταλγία για εκείνα τα χρόνια που δεν ξανάρχονται. Παράλληλα μας ξενάγησε on camera και στους χώρους των μηχανών. Δύο ιδιαίτερα ενδιαφέροντα βίντεο που μπορείτε να παρακολουθήσετε από την αντίστοιχη ενότητα του αφιερώματος στο ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ.
Την υπόλοιπη ομάδα της Μηχανής συμπληρώνουν οι Αντώνης Ευθυμιόπουλος Β’ Μηχανικός, Μοσχονάς Πούλιος Γ’ Μηχανικός, Νίκος Μικές Γ’ Μηχανικός, Δημήτρης Μητρόπουλος Γ’ Μηχανικός, Δημήτρης Βούλγαρης Προϊστ. Ηλεκτρολόγος, Μιχάλης Τριβυζάκης Μηχανοδηγός Α’, Δημήτρης Δημητρίου Μηχανοδηγός Β’, Παναγιώτης Παπαδόπουλος Μηχανοδηγός Β’ και ο Μανώλης Σκαρούλης Μηχανοδηγός Β’. Ο Προϊστ. Ηλεκτρολόγος κ. Βούλγαρης με δυό λόγια μας μίλησε για το δικό του τομέα στο βίντεο της ξενάγησης στους χώρους των μηχανών.
ΣΤΗ ΒΕΝΕΤΙΑ ΤΟΥ A. Vivaldi..
Ξημέρωμα Πέμπτης 16 Γενάρη 2014 γύρω στις 6 το πρωί τοπική Ιταλίας και το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ βρίσκεται στην είσοδο της λιμνοθάλασσας. Καταφτάνει η πιλοτίνα και σε λίγα λεπτά με τη βοήθεια του Ιταλού πιλότου προχωράμε αργά το κανάλι με κατεύθυνση για το εμπορικό λιμάνι cargo της Marghera. Κάτι λιγότερο από μια ώρα μετά είμαστε δεμένοι στο Molo B. Εκεί θα μείνουμε γύρω στις 56 ώρες, μέχρι την ώρα της αναχώρησης για την επιστροφή μας. Έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά τη μαγική πόλη της Βενετίας, που κτισμένη επάνω σε 117 νησάκια της λιμνοθάλασσας, αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς πόλους έλξης παγκοσμίως. Περπατώντας στα λαβυρινθώδη σοκάκια και εξερευνώντας τα δεκάδες κανάλια της (150 στον αριθμό), στη σκέψη έρχονται ήχοι από τις «Τέσσερις Εποχές» του Antonio Vivaldi, που έζησε, εμπνεύστηκε και δημιούργησε μεγαλειώδη έργα σ’ αυτή την παραμυθένια πόλη.
Όμως εμάς μας «έκαιγε» να αντικρίσουμε και να θαυμάσουμε από κοντά το αλλοτινό σύμβολο του Πειραιά, το μεγάλο Λιοντάρι του «Porto Leone» που άρπαξε μαζί με άλλα ο Μοροζίνι από τη χώρα μας το 19ο αιώνα. Το Λιοντάρι δεσπόζει στην είσοδο του παλιού Arsenale, όμως το βλέμμα του προδίδει πως θέλει να επιστρέψει στο μεγάλο λιμάνι όπου γεννήθηκε και δοξάστηκε, στον Πειραιά μας.
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ
Απόγευμα Σαββάτου 18 του Γενάρη 2014, 16:00 τοπική και αναχωρούμε από το Molo B του cargo λιμανιού της Marghera για το ταξίδι της επιστροφής. O καιρός βροχερός και η ομίχλη κατά διαστήματα αρκετή. Στο main garage συναντιόμαστε με όλη την ομάδα καταστρώματος ή κουβέρτας για συζήτηση και φωτογράφιση. Με ένα σωσίβιο «ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ» όλη η ομάδα ποζάρει στο φακό του Αρχιπέλαγος. Ο Ναύκληρος κ. Αλέξανδρος Αλί Αγά μιλά για το ναυτικό επάγγελμα. Όλη η ομάδα του δείχνει να εργάζεται με κέφι. Το κλίμα αποπνέει οικογένεια. Δυό κουβέντες και μερικές φωτογραφίες. Την ομάδα συμπληρώνουν οι Ναύτες κ.κ. Στάθης Βαρβάτος, Γιάννης Μακρής, Νίκος Κανταρακης, Μανώλης Μανολάκογλου, Σάββας Βιλιώτης, Παναγιώτης Ρηγόπουλος, Χρήστος Βαγιάννης και ο Ναυτόπαις κ. Μιχάλης Χονδρόγιαννος.
ΣΤΙΣ ΦΟΥΡΤΟΥΝΕΣ ΤΗΣ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗΣ..
Ο Καπετάν Μιχάλης κάνει κουβέντα για πιθανά «οκτάρια» στην Αδριατική, όπως έχει ενημερωθεί. Πράγματι από τα ξημερώματα της Κυριακής ο καιρός άλλαξε και οι άνεμοι έγιναν θυελλώδεις. Όλη την ημέρα πλέαμε σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Η Αδριατική μας έδειχνε τα «φίδια» της σχεδόν σε όλο το ταξίδι της επιστροφής. Η θάλασσα κατά διαστήματα ανέβαινε στα 8 μποφόρ, ενώ όταν έπιανε έντονη βροχή υποχωρούσε λίγο. Με τον καιρό να τον έχουμε κατάπλωρα, το κύμα έσκαγε στη μάσκα του καραβιού, πολλές φορές περνούσε πάνω από τη μακριά πλώρη και κατέβρεχε τον ψηλό καθρέπτη. Το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ όχι μόνο δεν έδειχνε σημάδια κόπωσης, αλλά αντιθέτως απολάμβανε αυτή τη μάχη με την Αδριατική, καθώς δάμαζε τα κύματα της, γιατί είναι γεννημένο για ανοιχτές φουρτουνιασμένες θάλασσες. Τη νύχτα προκειμένου να έχουμε ένα πιο ξεκούραστο ταξίδι για τους επιβάτες, περάσαμε μέσα από το στενό της Κέρκυρας, ενημερώνοντας νωρίτερα σχετικά το traffic.
ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΑΞΙΔΙΩΤΩΝ..
Η κίνηση των φορτηγών στην επιστροφή ήταν άριστη καθώς είχαμε πλήρες φορτίο. Η γραμμή Marghera – Κόρινθος εξυπηρετεί σημαντικά τους μοναδικούς χρήστες της γραμμής, δηλαδή τους οδηγούς και ιδιοκτήτες φορτηγών οχημάτων και δείχνουν να είναι απόλυτα ικανοποιημένοι και ευχαριστημένοι από την επιλογή τους να ταξιδεύουν με το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ. Μεταξύ των υψηλών υπηρεσιών που τους παρέχονται στο ταξίδι, είναι η διάθεση δωρεάν γευμάτων και δείπνων καθώς και η τοποθέτηση τους στις πολυτελείς καμπίνες σαν να είναι μονόκλινες, δηλαδή χωρίς την παρουσία άλλων ατόμων. Στο σαλόνι μιλήσαμε μαζί τους και ακούσαμε προσεκτικά τις εντυπώσεις και τις επισημάνσεις τους. Τη συζήτηση κατέγραψε ο φακός μας και έχετε τη δυνατότητα να δείτε και το σχετικό βίντεο, από την αντίστοιχη ενότητα του αφιερώματος.
Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΝΟΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ..
Ξημερώματα Δευτέρας 20 Γενάρη 2014 και με το πρώτο αχνό φως της ημέρας, φάνηκαν μπροστά μας τα φώτα της Κορίνθου.
Σιγά – σιγά ετοιμαζόμασταν να αποχωριστούμε το υπέροχο καράβι ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ.
Επτά ημέρες και επτά νύχτες περάσαμε και θυμόμαστε ζωντανά κάθε στιγμή ξεχωριστά. Το αγαπήσαμε γιατί είναι από τα καράβια που αξίζει την αγάπη μας.
Καλά ταξίδια ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ! Είς το επανιδείν!
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ-ΑΦΙΕΡΩΜΑ
ΑΦΙΞΟ-ΑΝΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ
ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΑΞΙΔΙΟΥ
Η μακριά γιαπωνέζικη πλώρη του υπέροχου ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ σκίζει τα κύματα του Κορινθιακού, του Ιονίου και της Αδριατικής και οι τεράστιες προπέλες αφήνουν πίσω ζωντανές, τις βαθιές αυλακιές τους.. Η καλλίγραμμη ψηλή τσιμινιέρα με τα «δελφίνια», ατενίζει τα αστέρια και ο φρέσκος θαλασσινός αέρας διυλίζει την ατμόσφαιρα και χαϊδεύει τα πρόσωπα στο πλωριό μπαλκονάκι του πλοίου!
Η αποστολή του arxipelagos ταξίδεψε με το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ της HELLENIC SEAWAYS από την Κόρινθο μέχρι τη Βενετία και σας μεταφέρει στις οθόνες σας ζωντανές στιγμές θαλασσινού ταξιδιού.. στο Αρχιπέλαγος!
- Εικονολήπτης: Σίμος Μιχάλογλου
- Μοντάζ επεξεργασία βίντεο: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΠΛΟΙΟΥ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)
M/F «NISSOS RODOS» Interiors ( Slide Show presentation Full HD
NISSOS RODOS – Dry docking
ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΟΣΤΑΣΙΟ
ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ
Ξενάγηση στο χώρο της Γέφυρας του ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ και σημαντικές πληροφορίες για τα όργανα ναυσιπλοΐας, έχουμε τη χαρά να σας παρουσιάσουμε στις οθόνες σας, μέσα από το μεγάλο αφιέρωμα που πραγματοποιήσαμε στο ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ της HELLENIC SEAWAYS. Ο Υποπλοίαρχος του πλοίου κ. Βατίστας Μαρινάκης μας παρουσιάζει on camera τα πιο σημαντικά σημεία της γιαπωνέζικης Γέφυρας του αγαπημένου πλοίου, καθώς κατεβαίνουμε με 19,5 κόμβους την Αδριατική από το λιμάνι Marghera της Βενετίας με προορισμό την Κόρινθο.
Απολαύστε ακόμη μια ζωντανή παρουσίαση μέσα από το φακό του arxipelagos
- Συνέντευξη: Σίμος Μιχάλογλου
- Κάμερα: Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Α’ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ
ΟΜΑΔΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΓΕΦΥΡΑΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟYΜΕ ΤΗ HELLENIC SEAWAYS ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
- Τον πρόεδρο κ. Γεράσιμο Στρίντζη
- Ιδιαίτερες ευχαριστίες στον Α’ Αντιπρόεδρο & Διευθύνων Σύμβουλο κ. Αντώνιο Αγαπητό
- Όπως επίσης του κ. Διευθυντή ναυτιλιακού, Cpt Δημήτρη Παρασχάκη
- Και τον Αρχιπλοίαρχο, Cpt Σωτήρη Λεμονίδη
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟYΜΕ ΘΕΡΜΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ NISSOS RODOS
- Τον Cpt Μιχάλη Προύζο, Πλοίαρχο,
- Cpt Σπύρο Αγαπητό, Ύπαρχο,
- κ. Βατίστα Μαρινάκη, Υποπλοίαρχο,
- κ. Χαράλαμπο Κοτσίκη, Ανθυποπλοίαρχο,
- κ. Σταμάτη Κουτούφαρη, Ανθυποπλοίαρχο,
ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΣΤΑΣΙΟΥ
- Τον κ. Παντελή Αράπη, Α’ Μηχανικό
- κ. Αντώνη Ευθυμιόπουλο, Β’ Μηχανικό,
- κ. Δημήτρη Βούλγαρη, Προϊστ. Ηλεκτρολόγο,
- κ. Δημήτριο Μητρόπουλο, Γ’ Μηχανικό
- κ. Μοσχονά Πούλιο, Γ’ Μηχανικό
- κ. Νίκολαο Μικέ, Γ’ Μηχανικό
- κ. Μιχαήλ Τριβυζάκης, Α’ Μηχανοδηγ
ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ
- Τον κ. Αλέξανδρο Αλί Αγά, Ναύκληρο,
- κ. Εμμανουήλ Μανολακογλου, Ναύτης
- κ. Ευστάθιο Βαρβάτο, Ναύτης
- κ. Ιωάννη Μακρή, Ναύτης
- κ. Μιχαήλ Χονδρογιαννο, Ναυτόπαις
- κ. Νικόλαο Καντεράκη, Ναύτης
- κ. Παναγιώτη Ρηγόπουλο, Ναύτης
- κ. Σαββα Βιλλιώτη, Ναύτης
-
κ. Χρήστο Βαγιάννη. Ναύτης
ΑΠΟ ΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟ
Τον κ. Φάνη Διώτη, και κ. Αναστάσιο Πετράκο
Όλους τους Αξιωματικούς και το υπόλοιπο Πλήρωμα, ευχαριστούμε θερμά για τη ζεστή φιλοξενία και ανεκτίμητη βοήθεια και συμβολή, για την πραγματοποίηση του αφιερώματος στο ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ!
Ευχόμαστε σε όλους Καλά Ταξίδια σε Ήρεμες Θάλασσες!
Για την πραγματοποίηση του αφιερώματοs συμμετείχαν οι
- Σίμος Μιχάλογλου, Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος :Κάμερα
- Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος : Φωτογράφιση
- Σίμος Μιχάλογλου: Συνέντευξη
- Λίνα Ζαφείρη : Σημειώσεις
- Αθανάσιος Αντωνίου : Μετάφραση
- Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος: Montage, Computer. Graphics Animation,
SHIP’S PARTICULARS
Ship location
Ship’s Name NISSOS RODOS
Ex Name HELLENIC VOYAGER,OCEAN TRAILER,KISO
Owners HELLENIC SEAWAYS MARITIME S.A
Port of Registry – No. PIRAEUS 11520
Flag GREEK
Ship’s Type PASSENGER Ro-Ro
Call Sign SYQJ
IMO Number 8704406
M.M.S.I 240558000
G.R.T 29371
N.R.T 14180
Built 20 OCTOBER 1987
Classification Society – Society No. RINA No. 82420
Class Rating C – AUT,UMS
Type of Voyage Short international voyage
GMDSS A1+A2+A3 AREAS
VDR SELMA MAESTRO
AIS Tron UAIS TR-2500
DECKS TEN(10)
RADIO COMPANY GRO5
MAIN DIMENSIONS
L.O.A. 192,50 m
L.B.P. 175,00 m
BREADTH MOULDED 27,00 m
SUMMER DRAUGHT MLD 6,85 m
SUMMER DRAUGHT EXT 6,867 m
DEPTH TO MAIN DECK 10,00 m
DEPTH TO UPPER DECK 15,20
CARS / TRUCKS Capacity
TRUCKS Capacity (16,5m) 115
CARS Capacity (Full Load) 748
CARS Capacity at Lower Garages (F Dk & Tank Top) F Dk:56 cars – Tank Top:47 cars TOTAL:103
AXLE LOAD MAIN and UPPER Dk 16t AXLE WITH DOUBLE WHEELS – STACK LIMIT=8T/m
AXLE LOAD LOWER GARAGES 1.0t PER AXLE
MAIN DK and UPPER DK SPACES 7.462 square meters – 2.105 lane meters
LOWER GARAGES SPACES(Fdk and Tank top) 1.391 square meters – 392 lane meters
CABINS & BERTHS
OFFICER’S &CREW Cabins CAB:57 BERTHS:86
PASSENGER’S
LUX 2 CAB=8 BERTHS:16
LUX 4 CAB:2 BERTHS:8
A2 CAB:26 BERTHS:52
A4 CAB:24 BERTHS:96
TOTAL CABINS CAB: 60 BERTHS: 172
TOTAL DORMITORIES BERTHS:145
TOTAL PAX 1484+100
SEATS
LOUNGE 191 AIR SEATS
IALYSSOS LOUNGE 144 AIR SEATS
PANORAMIC SEA VIEW 52 AIR SEATS
RHODES 178 AIR SEATS
TOTAL AIR SEATS 565 AIR SEATS
PASSENGERS Capacity 138
PASSENGERS & CREW 160
RESTAURANT 214+40 SEATS AFT+48 FRD=302+52=354
MAIN DIMENSIONS
SHAFTLINE TYPE CONVENTIONAL
PROPELLER TYPE TWO(2) KAMEWA CONTROLLABLE PITCH PROPELLERS(CPP)
MAIN ENGINES ( 2 ) MAKER:MITSUBISHI-MAN, TYPE:8L58/64 x 2 SETS, POWER:28800 BHP, SPEED:428 RPM/415-428, MAKER:MITSUBISHI-MAN
AUXILIARY ENGINES ( 3 ) MAKER:DAIHATSU 6DL26, TYPE:6DL26, POWER:1080 KW, SPEED:720RPM, GENERATOR:1280 KVA, POWER FACTOR:0,8 COS, PHI
EMERGENCY ENGINE ( 2 ) POWER:150 KW, SPEED:1500 RPM, GENERATOR:180 KVA, POWER FACTOR:0,8 COS. PHI
BOW THRUSTER MITSUBISHI – KAMEWA, TYPE: 200 MSB / x 1 /16,3 TNS, OUYPUT: 1000 KW,
FIN STABILISERS DENNY BROWN LIFTS 59 TONS
SEAWAGE TREATMENT EVAC
AIRCONDITIONING 1 UNIT CARRIER/DAIKIN 2 UNITS
SPRINKLER SYSTEM MARIOFF HI-FOG
TYPE of F.OIL & D.OIL IFO 380-0,96 & MGO 1% – 0,86SP.Gr
CONSUMPTION at Service Speed 2600 Kg / HOUR
CONSUPTION in Port BOILER 100 Kg/h IFO 380 CST
AUXS CONSUPTION ON ONE GENSETS 110 Kg/h ON TWO GENSETS 220 Kg/h
SERVICE SPEED at 90% MCR 21,0 KNOTS
MAXIMUM SPEED at 100% MCR 23,0 KNOTS SEA TRIALS
NAVIGATIONAL-RADIOTELECOM & OTHERS EQUIPMENTS
GPS(Pcs.3) JRC JLR-4110 MKII,SIMRAD GN33,FURUNO GP-50 MARK-3
AUTO PILOT YOKOGAWA NAVITEC PT21 ADAPTIVE
RADAR ARPA X-BAND JRC JMA-8263-9CA
RADAR X-BAND JRC JMA-9110-6XA
RADAR S-BAND JRC JMA-9132-SA
ECHO SOUNDER JRC JFE-380
MHF GMDSS SYSTEM JRC JSS-2150
WINDICATOR NUNOTANI HAKUYO KEIKI CO. LTD
SPEED & DISTANCE LOG YOKOGAWA NAVITEC EMLOG LT201
NAVTEX – RECEIVER JRC NCR-333
WEATHER FACSIMILE JRC JAX-79
VHF/DSC SYSTEM(CLASS-A,CLASS-B,CLASS-D) ICOM IC-GM651,JRC JHS-770S,ICOM IC-M411
INMARSAT -C(Pcs.2) TRIMBLE TNL-7001 , THRANE&THRANE SAILOR TT-3000E
INMARSAT -D MES SATAMATICS SAT-101
GYROCOMPASS YOKOWAVA NAVITEC CM2-300X
VDR SELMA MAESTRO
AIS JOTRON TRON UAIS TR-2500
DRENCHER SYSTEM 22 Zones(Main Dk:8,Upper Dk:8,F’Dk:3,Tank Top:3)
CO2 SYSTEM(GALLEY -ENGINE/GENERATOR) CYLINDERS:1×7,4LT – 118x45KG,PILOT 4×1,4KG
HI-FOG SPRINKLER SYSTEM MARIOFF CYLINDERS:10x50LT N2-10x50LTH2O- SECTION 17
FIRE ALARM CONTROL KAFOUROS TECHNOLOGY – RS4008
FIRE DETECTOR SYSTEM 4 Vertical Zones – D.XORTIS&CO.
CAR DECK DOOR INDICATING SYSTEM Inner Door,Weather Tide Door,Stern Ramp Doors,Ramp Door for Upper Garage,Side Embarkation Door –
BALLAST CONTROL Yes – 3 Stations(Bridge-Frwd Main Garage-Aft Main Garage)
ELEVATOR 1 x MITSUBISI – PERSONS 7
ESCALATORS 2 x THYSSENKRUPP , DECK3-5 & DECK5-7 9000persons/hour
Ήταν μια παραγωγή του arxipelagos.com σε συνεργασία με την Hellenic Seaways