Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης.
Αποδοχή
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ανάγνωση: ΘΕΟΦΙΛΟΣ: Τέλος εποχής για τον «Ζωγράφο» της ΝΕΛ (BINTEO)
Μοιράσου
Ειδοποίηση Δείτε περισσότερα
Font ResizerΑα
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
Font ResizerΑα
Αναζήτηση
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ακολουθήστε μας
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Arxipelagos.gr | Νέα εμφάνιση & νέες λειτουργίες, Περιηγηθείτε σε σκοτεινή ξεκούραστη λειτουργία και ενημερωθείτε με push ειδοποιήσεις ...
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα > Blog > Blog > ΘΕΟΦΙΛΟΣ: Τέλος εποχής για τον «Ζωγράφο» της ΝΕΛ (BINTEO)
BlogΑκτοπλοϊαΒίντεο πλοίωνΕπιλογές συντακτών

ΘΕΟΦΙΛΟΣ: Τέλος εποχής για τον «Ζωγράφο» της ΝΕΛ (BINTEO)

Ενημερώθηκε: 16/06/2022 01:04
από arxipelagos team arxipelagos team
Μοιράσου
11 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου

Σήμερα έπεσε η αυλαία για τον “μεγάλο” της ΝΕΛ, ΘΕΟΦΙΛΟ, καθώς πήρε τελικά το δρόμο για την Αλιάγα της Τουρκίας μετονομασμένο σε ILOS και με σημαία Τόνγκο. Στο τελευταίο του ταξίδι, θα συνοδεύεται από το Ρ/Κ CHRISTOS LXI του Ομίλου Σπανόπουλου, στα ναυπηγεία του οποίου φιλοξενήθηκε τον τελευταίο χρόνο. Μετά από πολλές περιπέτειες και συνεχείς πλειστηριασμούς, το ιστορικό πλοίο πουλήθηκε για σκραπ, κλείνοντας έτσι ένα σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία της ΝΕΛ και της ελληνικής ακτοπλοΐας. Ενώ σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες θα ακολουθήσουν σύντομα τα ΜΥΤΙΛΗΝΗ (10.737gt/1973) και ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ (5.033gt/1976).

Η απομάκρυνσή του δεν έγινε εύκολα, καθώς ο επιβλητικός ΘΕΟΦΙΛΟΣ παρέμενε πεισματικά κολλημένος στο βυθό και αρνιόταν να αφήσει τον τόπο που μεσουράνησε και λατρεύτηκε. Τελικά, όμως, μετά από αρκετές προσπάθειες παραδόθηκε και αφέθηκε στα ρυμουλκά που τον “ξεσυρτάρωσαν” από τη θέση του και τον οδήγησαν στο τελευταίο του ταξίδι.

Το ΘΕΟΦΙΛΟΣ υπήρξε πλοίο σταθμός για την ανάπτυξη της δημοφιλούς Ναυτιλιακής Εταιρεία Λέσβου (Nel Lines) και αναμφίβολα ένα από τα καλύτερα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας. Πλοίο μεγάλο, ψηλό και επιβλητικό, από αυτά που δεν χτίζονται σήμερα. Με όνομα βαρύ που το τίμησε μέχρι το τέλος της καριέρας του. Σήμα καταταθέν του υπήρξε το ασυνήθιστα ψηλό φουγάρο του, τα 860 κρεβάτια του, η μανούβρα του, αλλά και η γέφυρά του που θύμιζε στον Cpt Βασίλη Οικονομίδη (τον πρώτο του Πλοίαρχο)……το γκαράζ του ΑΛΚΑΙΟΣ!

Το συγκεκριμένο πλοίο αναμφίβολα πήγε τη ΝΕΛ σε άλλο επίπεδο, σηματοδοτώντας μια εποχή μεγάλης ανάπτυξης στις ακτοπλοϊκές μεταφορές του Βορείου Αιγαίου. Άλλωστε, η ΝΕΛ ήταν η εταιρεία των νησιών της γραμμής και δεν της άξιζε κάτι λιγότερο από αυτό το πραγματικά όμορφο πλοίο. Βαπόρι ναυτικό, στιβαρό και καλοτάξιδο, με τεράστιους κοινόχρηστους χώρους, πολλά κρεβάτια και γκαράζ για 480 Ι.Χ., ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ υπήρξε ένα πλοίο “extra large” σε όλα του, προσφέροντας απλόχερα ανέσεις μοναδικές για την εποχή του. Ακόμη και ο εξοπλισμός που διέθετε υπήρξε επαναστατικός για την εποχή του. Δυο bow thruster (2.200 KW), δύο τιμόνια, προπέλες μεταβλητού βήματος και φτερά ήταν μερικά από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του “μεγάλου” της ΝΕΛ που τον έκαναν μαϊτζέβελο στη μανούβρα και “βράχο” στο ταξίδι!

Μετά από 28 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα και έχοντας κάνει μια σοβαρή πολυετή διαδρομή, εκτελώντας δρομολόγια στην Βόρεια Ευρώπη, τον Ειρηνικό και το Αιγαίο Πέλαγος, ο αλησμόνητος “Ζωγράφος” του Βορείου Αιγαίου φεύγει για το τελευταίο του ταξίδι κουρασμένος και αρκετά παραμελημένος από τον 9ετη παροπλισμό του, που ακολούθησε την κατάρρευση της αγαπημένης μας NEL LINES το 2013. Το στιβαρό γερμανικό σκαρί υπήρξε η ναυαρχίδα της παραδοσιακής εταιρείας λαϊκής βάσης της Λέσβου για περισσότερα από 20 χρόνια και με την πληθωρική παρουσία του συνέβαλλε αναμφίβολα στην ανάπτυξη των νησιών του Βορείου Αιγαίου. Εμείς, δεν μπορούμε παρά να αποτίνουμε έναν ελάχιστο φόρο τιμής σε ένα πραγματικά από τα πιο αξιόλογα πλοία της ακτοπλοΐας μας.

Το ΘΕΟΦΙΛΟΣ ναυπηγήθηκε στη Γερμανία το 1975 (Werft Nobiskrug, Rendsburg) για λογαριασμό της φημισμένης TT-LINE, ως NILS HOLGERSSON, και δρομολογήθηκε στη γραμμή Travemünde – Trelleborg, διπλώνοντας το αδελφό του PETER PAN (1974), μετέπειτα ΦΑΙΔΡΑ των Μινωικών Γραμμών.

Το 1985 μεταβιβάστηκε στην Transport Tasmania (TT-Line), με σκοπό να εξυπηρετήσει τη γραμμή Melbourne – Devonport και μετονομάστηκε σε ABEL TASMAN. Ήταν η εποχή που η αυστραλέζικη Australian National Line (ANL) ανακοίνωσε την απόσυρσή της από το Bass Strait, οδηγώντας έτσι την Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση της Αυστραλίας να δώσει επιχορήγηση για την αγορά κατάλληλου για τη γραμμή πλοίου.

Το μεγάλο πλοίο, επέστρεψε στο ναυπηγείο που χτίστηκε, με σκοπό να αναβαθμιστεί και να προσαρμοστεί στο νέο του ρόλο. Εκεί απέκτησε και το γνωστό “αυθαίρετο” στην πρύμνη, μια άχαρη κατασκευή που προοριζόταν να φιλοξενήσει καμπίνες για το πλήρωμα, καθώς οι αυστηροί κανόνες των συνδικάτων της Αυστραλίας δεν επέτρεπαν την παραμονή του πληρώματος κάτω από το κυρίως γκαράζ. Κατασκευή, που θα αφαιρεθεί πολύ αργότερα στην Ελλάδα. Το ABEL TASMAN άφησε το Nobiskrug Werft στις 22 Απριλίου 1985, πέρασε το κανάλι του Κιέλου και μετά από μια σύντομη περιπέτεια που το καθυστέρησε έβαλε πλώρη για το μακρινό Devonport στις 18 Μάϊου 1985. Στις 20 Ιουνίου του ιδίου έτους θα ξεκινήσει το παρθενικό του ταξίδι στη νέα του γραμμή, αναχωρώντας από τη Μελβούρνη. Τη γραμμή Melbourne (Αυστραλία) – Devonport (Τασμανία) θα υπηρετήσει μέχρι και το 1993, οπότε και θα παροπλιστεί, προκειμένου να αντικατασταθεί από το μεγαλύτερο και νεότερο SPIRIT OF TASMANIA (1987).

Τον Απρίλιο του 1994 πουλήθηκε στην δική μας Ventouris Ferries, που το δρομολόγησε για έναν μόλις χρόνο στη γραμμή Ηγουμενίτσα – Μπάρι με το όνομα POLLUX (19.212gt). Μια αγορά, που τότε είχε προκαλέσει αίσθηση στους κόλπους της ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς το ογκώδες πλοίο ήταν ένα από τα μεγαλύτερα πλοία της, μετά το θηρίο ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (38.000gt/1992) της ANEK LINES. Στις 16 Μαρτίου 1995, με μια κίνηση έκπληξη το μεγάλο πλοίο πουλήθηκε στην NEL LINES που τότε έψαχνε μανιωδώς για ένα μεγάλο πλοίο, με σκοπό να διπλώσει το ήδη επιτυχημένο και δημοφιλές ΜΥΤΙΛΗΝΗ (9.124gt/1973) στην κλασική γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη. Το πλοίο μετονομάστηκε σε ΘΕΟΦΙΛΟΣ προς τιμή του σπουδαίου ζωγράφου της Λέσβου και στις 5 Ιουνίου 1995 ξεκίνησε δρομολόγια με Πλοίαρχο τον Cpt Βασίλη Οικονομίδη, ανεβάζοντας κατακόρυφα τον πήχη των παρεχόμενων υπηρεσιών στα νησιά της γραμμής και τοποθετώντας παράλληλα τη NEL σε περίοπτη θέση μεταξύ των σημαντικότερων ακτοπλοϊκών εταιρειών της πατρίδας μας. Τότε ήταν μάλιστα και η περίοδος που η παραδοσιακή εταιρεία μπήκε στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Υπενθυμίζεται, ότι τα καλοκαίρια η γραμμή του προεκτεινόταν προς τα λιμάνια της Λήμνου και της Θεσσαλονίκης.

Στις 28 Ιουνίου 2008, ξεκίνησε η αρχή του τέλους για το πάλε ποτέ ένδοξο σκαρί της Nel Lines, καθώς προσάραξε σε ξέρα κοντά στο νησί των Οινουσσών και 10 ν.μ. από τη Χίο. Οι ζημιές που σημειώθηκαν τότε προκάλεσαν κλίση 2,5 μοιρών στο πλοίο. Ωστόσο, η εταιρεία το επισκεύασε με κόστος σημαντικό και συνέχισε τα ταξίδια του στο Βόρειο Αιγαίο μέχρι και τις 16 Μαΐου του 2009.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι το συγκεκριμένο συμβάν υπήρξε και η αιτία για την άνοδο της ανταγωνιστικής ΑΝΕΚ στο Βόρειο Αιγαίο με το θρυλικό ΛΙΣΣΟΣ (20.554gt/1972). Ένα πλοίο που σημάδεψε με την παρουσία του τα νησιά της γραμμής, σημειώνοντας ιδιαίτερη επιτυχία μέχρι το τέλος της καριέρας του το 2011.

Εν συνεχεία, το ΘΕΟΦΙΛΟΣ μεταφέρθηκε στη γραμμή Θεσ/νικη – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Βαθύ (Σάμου) και αντίστροφα με τερματικό σταθμό το λιμάνι της Καβάλας. Ενώ τον Ιούνιο του 2012 θα το δούμε στη γραμμή Πειραιάς – Εύδηλος- Σάμος – Χίος – Μυτιλήνη – Θεσ/νικη. Τον Οκτώβριο του 2012 θα υποστεί σοβαρή μηχανική βλάβη που θα το καθηλώσει ολοκληρωτικά. Η Nel Lines, όμως, έχει αρχίσει να καταρρέει και η οποιαδήποτε προσπάθεια επισκευής του καθίσταται πλέον αδύνατη. Η συνέχεια είναι λίγο ως πολύ γνωστή. Κατατέθηκε αίτημα πτώχευσης της εταιρείας το 2013, που έγινε αποδεκτό και το λαβωμένο γερμανικό σκαρί παροπλίστηκε στον Πειραιά. Στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας (2014), ενώ τον Απρίλιο του 2018 μεταφέρθηκε στη θαλάσσια περιοχή Καραβοστάσι Β΄ του κόλπου της Ελευσίνας.

Ακολούθησαν συνεχείς προσπάθειες απομάκρυνσης του από τη λιμενική αρχή της Ελευσίνας, οι οποίες είτε απέβησαν άκαρπες, είτε ανεστάλησαν την τελευταία στιγμή (Μάρτιος 2019, Οκτώβριος 2019, Μάρτιος 2021). Μάλιστα, κατά τη δεύτερη απόπειρα στις 30.10.2019, το πλοίο κατακυρώθηκε -έναντι 380.000 ευρώ- στην «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΤΟΥ Α.Ε. (ΑΝΕΝ), με αποτέλεσμα να ανακοπεί κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή η μεταφορά του στο διαλυτήριο και να γλιτώσει.

Τον Μάρτιο του 2021, το επιβλητικό ΘΕΟΦΙΛΟΣ άφησε τη ντάνα της Ελευσίνας και μεταφέρθηκε στη ντάνα των ναυπηγείων Σπανόπουλου, όπου και παροπλίστηκε εκ νέου δίπλα στο ομόσταυλο ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ και το πολύπαθο ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΓΙΑΣΣΟΥ της Saos Ferries. Έκτοτε παρέμεινε βουβό και ξεθωριασμένο, πλήρως απογυμνωμένο από την παλιά του αίγλη, με τη θάλασσα να συνεχίζει να κατατρώει το στιβαρό σκαρί του. Το τέλος για το πάλε ποτέ ένδοξο πλοίο της ΝΕΛ πλησίαζε γρήγορα και αυτή τη φορά ήταν αναπόφευκτο.

Σήμερα, ήρθε η ώρα να αφήσει πίσω του για πάντα όλους όσους το αγάπησαν. Ο επιβλητικός “Ζωγράφος” της αλησμόνητης ΝΕΛ πουλήθηκε για σκραπ στην Τουρκία, τερματίζοντας έτσι μια 18ετη ευδόκιμη υπηρεσία και συνάμα έναν 9ετη παροπλισμό που τον πλήγωσε ανεπανόρθωτα. Η πληθωρική παρουσία του, δεν θα “γεμίζει” πλέον τα λιμάνια των νησιών του Βορείου Αιγαίου, ωστόσο όμως θα κοσμεί το πάνθεο με τα σημαντικότερα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Προς τιμή του εμβληματικού αυτού πλοίου, αξίζει να αναφέρουμε τα ονόματα των Πλοιάρχων που πέρασαν από τη γέφυρα του και είχαν τη χαρά και την τιμή να νιώσουν τη δύναμή του. Πρόκειται για τους: Βασίλη Οικονομίδη, Απόστολο Ψιχούλη, Σιδερή Μαμίδη, Μανώλη Φραγκιαδάκη, Διαμαντή Παπαγεωργίου, Θεοχάρη Τσουκαλά και Γιώργο Αρβανίτη.

Όλοι εμείς οι καραβολάτρες που τον λατρέψαμε, τον αποχαιρετούμε με πολλή αγάπη και σεβασμό, καθώς μας χάρισε υπέροχες ναυτικές εμπειρίες και όμορφα ταξίδια. Αντίο ΘΕΟΦΙΛΕ, θα μας λείψει η πληθωρική εικόνα σου και το ακλόνητο ταξίδεμά σου……..

Το ΘΕΟΦΙΛΟΣ έχει χωρητικότητα 13.572gt (3.472 dwt), μήκος 149m, πλάτος 23,98m και βύθισμα 6,2m. Είχε ικανότητα μεταφοράς 1.800 επιβατών (860 κρεβάτια) και 480 Ι.Χ. ή 95 φορτηγά (9m) και 224 Ι.Χ. Φέρει 2 κύριες μηχανές Pielstick 16PC2-5V diesel συνολικής ισχύος 15.300 kw και μπορούσε να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 18 κόμβων (19,5 κόμβοι μέγιστη).

φωτο: Αρχιπέλαγος, Κώστας Σαρλής, Γιώργος Κουρούπης, TT-Line, Bruce Mitchell, Detmer Carsten, Wikipedia

 

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ

 

 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:aktoploiaNel LinesΕλληνική ακτοπλοΐαΘεόφιλοςνελ

Ενημερωθείτε άμεσα με ειδοποίηση !

Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Με την εγγραφή σας, συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης μας και αναγνωρίζετε τις πρακτικές προστασίας δεδομένων στην σελίδα Πολιτική απορρήτου μας. Μπορείτε να διαγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή.
Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο
Facebook X LinkedIn Telegram Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Αλληλεπιδράστε για το άρθρο !
Αγαπημένο0
Λύπη4
Ευτυχία0
Νύστα0
Χαρά0
Θυμός0
Έκπληξη0
Προηγούμενο άρθρο Το Norwegian Escape παρέκαμψε τη Σαντορίνη
Επόμενο άρθρο Dodekanisos Seaways – Έναρξη δρομολογίων προς Αστυπάλαια

Συνδεθείτε μαζί μας

23κΜου αρέσει
305Ακολούθησε
46.6κΕγγραφείτε
TelegramΑκολούθησε
https://arxipelagos.gr/wp-content/uploads/2025/01/Ventouris-Arxipelagos-Ad.webm
arxipelagos portal promo fastferries
23052025 SEAJETS Paronaxia banner 300x250
goldenstar ferries

Ροή ειδήσεων

Scenic Ikon
Η Scenic παρουσίασε το Ikon – Στην Ελλάδα τη σεζόν του 2028
Blog 7 ώρες πριν
I2A7517
Νέα σύνθεση Διοικητικού Συμβουλίου για την Ένωση Μαρίνων Ελλάδας
Blog 7 ώρες πριν
Καθυστερεί η Υιοθέτηση του Net-Zero Πλαισίου του ΙΜΟ – Το LNG κερδίζει έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο
Blog 7 ώρες πριν
Σημαντικό πλήγμα στη διακίνηση ναρκωτικών: 39 κιλά κοκαΐνης εντοπίστηκαν σε κοντέινερ με μπανάνες στο λιμάνι του Πειραιά
Blog 7 ώρες πριν
Disney Cruise Line Disney Destiny
Η Disney Cruise Line παρέλαβε το Disney Destiny
Blog 7 ώρες πριν

Στην ίδια κατηγορία

BlogΚρουαζιέρα

Σε πλειστηριασμό ο στόλος της C.M.V.

από Sakis Antoniou 5 έτη πριν
Photo Posidonia 2024 060624 (5)
BlogΔελτία τύπου

Τα Ποσειδώνια 2024 έριξαν αυλαία με ρεκόρ συμμετοχών και ανανεώνουν το ραντεβού της Έκθεσης για το 2026

από Ομάδα Web 1 έτος πριν
BlogΚρουαζιέρα

Πρόγραμμα Crystal Cruises 2025

από Sakis Antoniou 2 έτη πριν
/ Arxipelagos /
Έχοντας ως προτεραιότητα την ενημέρωση και την άρτια παρουσίαση τόσο των θεμάτων αλλά και τις αισθητικής της ιστοσελίδας μας, η REDPLUS+ Digital Marketing Agency επιμελήθηκε τον ανασχεδιασμό και την αναβάθμιση της αγαπημένης πύλης ενημέρωσης Arxipelagos.gr

Top Κατηγορίες

  • Κρουαζιέρα
  • Ακτοπλοϊα
  • Δελτία τύπου
  • Εφοπλιστικά νέα
  • Λιμενικά νέα

Επιλεγμένα θέματα

  • Αφιερώματα πλοίων
  • Βίντεο πλοίων
  • Επιλογές συντακτών
  • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
  • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
Ειδοποιήσεις Push
Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Ακολουθήστε μας
|| WE ARE BRAND REDPLUS.GR ||
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου, GDPR
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Χάσατε τον κωδικό σας;