Η Incat Tasmania παρέδωσε το 76 μέτρων El Dorado Express στη νέα του εταιρεία, τη Νοτιοκορεατική Daezer Ferry. Το επιβατηγό ταχύπλοο καταμαράν αναχώρησε από το Χόμπαρτ της Τασμανίας το απόγευμα της 22ας Μαΐου με τελικό προορισμό το Pohang με το νέο κορεάτικο πλήρωμά του, με έναν ηλεκτρολόγο και ένα μηχανολόγο μηχανικό της Incat. Το El Dorado θα ανεφοδιαστεί ξανά με καύσιμα στο Gladstone, στο Port Moresby και στο Davao στις Φιλιππίνες πριν φτάσει στο Pohang, όπου θα εξυπηρετεί τη σύνδεση με το Ulleung, ένα νησί 117 ναυτικά μίλια μακριά από την ανατολική ακτή της Νότιας Κορέας.
Ικανοποιώντας τις απαιτήσεις της εταιρείας του, το νέο ταχύπλοο, Incat Hull 099, είναι κυρίως επιβατηγό με ράμπα και χώρο εμπορευμάτων πλώρα.
Η Incat δεν είναι άγνωστη στην κορεατική αγορά, αφού παρέδωσε το πρώτο της πλοίο εκεί το 1995, το Sunflower που εξακολουθεί να θεωρείται εξαιρετικό.
«Το Sunflower εξυπηρέτησε τη σύνδεση με το νησί Ulleung για 25 χρόνια και μόλις πρόσφατα αποσύρθηκε από την Daezer σε συμμόρφωση με τα όρια ηλικίας των κορεατικών πλοίων», λέει ο πρόεδρος της Incat Tasmania, Robert Clifford.
Το El Dorado Express θα προσφέρει στους επιβάτες ευχάριστο ταξίδι και βελτιωμένη εμπειρία χάρη στην εξελιγμένη γάστρα και τη διάταξη κύτους και πλώρης της Incat.
Σχεδιασμένο από την Revolution Design το El Dorado Express “έπιασε” την εντυπωσιακή ταχύτητα των 50,2 κόμβων στα δοκιμαστικά και με 100 τόνους deadweight.
Στο ταχύπλοο καταμαράν της Incat, οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν άπλετο φυσικό φως σε ένα εσωτερικό υψηλής ποιότητας με άνετα καθίσματα, διαδρόμους με ξύλινη όψη και καλόγουστη διακόσμηση. Τα καθίσματα βρίσκονται σε δύο καταστρώματα: Tier 1 για τους τουρίστες και Tier 2 για τις κατηγορίες Business και VIP.
Πρύμα στο Tier 2 υπάρχουν 92 πολυτελείς θέσεις Eknes Pacific Sleeper-1400 VIP. Το μπαρ για φαγητό και σνακ χωρίζει την περιοχή VIP από το Business lounge που βρίσκεται πλώρα και διαθέτει με 352 ανακλινόμενα καθίσματα Eknes Supa Nova. Στο κατάστρωμα τέλος βρίσκονται κι οι τουαλέτες, ανδρικές και γυναικείες.
Οι υπόλοιπες θέσεις του πλοίου βρίσκονται στο κάτω κατάστρωμα. Ο χώρος χωρίζεται από ένα μεγάλο μπαρ με φαγητό κι αρκετά καθίσματα στο κέντρο του καταστρώματος που επιτρέπει στους πελάτες εύκολη θέαση και πρόσβαση, αποτρέποντας τον συνωστισμό και τις μεγάλες ουρές. Πρύμα στο Tier 1, βρίσκεται ο χώρος για τους επιβάτες που επιθυμούν να ταξιδέψουν με τα κατοικίδιά τους. Ένας χώρος με πλήρη ιατρικό εξοπλισμό βρίσκεται δίπλα το οποίο παρέχεται για τη μεταφορά ασθενών από το νησί στην ηπειρωτική χώρα.
4 σταθμούς εκκένωσης για τους επιβάτες και το πλήρωμα διαθέτει το El Dorado Express σχεδιασμένους από τη Liferaft Systems Australia, δύο αριστερά και δύο δεξιά.
Όπως συμβαίνει με όλα τα μεγάλα πλοία της Incat, η υπερκατασκευή, από το Tier 2 και άνω, είναι μια ανεξάρτητη κατασκευή, συνδεδεμένη με το κύτος μέσω ελαστικών μονωτικών στηριγμάτων, για βέλτιστη μείωση θορύβου και κραδασμών.
Πλώρα στο Tier 1, μπροστά από τις τουριστικές θέσεις, είναι ο χώρος εμπορευμάτων, 190 τ. μ. με μεγάλη πλευρική ράμπα φόρτωσης για παλετοποιημένα εμπορεύματα. Για τους ποδηλάτες υπάρχει μεγάλη σχάρα αποθήκευσης ποδηλάτων.
Πάνω από τα καταστρώματα επιβατών βρίσκεται η γέφυρα του El Dorado Express που διαθέτει τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό πλοήγησης, παρακολούθησης και ελέγχου σε σκούρο γκρι και μαύρες κονσόλες για να βοηθήσουν τη νυχτερινή όραση και να ελαχιστοποιήσουν την απόσπαση της προσοχής. Για τον κατάπλου, η γέφυρα διαθέτει “πτερύγια” για οπτική επαφή με τους προβλήτες. Ένα ξεχωριστό γραφείο και σαλόνι βρίσκονται πίσω από τη γέφυρα, όπου το πλήρωμα μπορεί να χαράζει πορεία σε χάρτες, να προγραμματίζει τα ταξίδια ή να χαλαρώσει από τις καθημερινές δραστηριότητες.
Το υψηλό επίπεδο λειτουργικότητας είναι βασικό, όπως είναι εμφανές στο ευρύχωρο μηχανοστάσιο του El Dorado Express. Το ταχύπλοο είναι εξοπλισμένο με τέσσερις κινητήρες Caterpillar C280-16 που ο καθένας αποδίδει 6.000 kW σε 100% MCR. Κάθε κινητήρας κινεί έναν Kongsberg Kamewa S90-4 μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων Reintjes VLJ 4431.
Για την τροφοδοσία ηλεκτρικής ενέργειας διαθέτει δύο γεννήτριες Caterpillar C7.1 με ισχύ 200 ekW η καθεμία και 380 V, 60 Hz.
El Dorado Express – Κύρια Στοιχεία:
Κατασκευαστής: Incat Tasmania Pty Ltd
Σχεδιασμός: Revolution Design Pty Ltd
Κατηγορία: DNV +1A1 HSLC R1 Ferry EO
Εταιρεία: Daezer Ferry
Διαδρομή: Ulleung – Pohang
Μήκος: 76,7 μέτρα
Πλάτος: 20,6 μέτρα
Βύθισμα: 3,02 μέτρα
Μικτή χωρητικότητα: 3.158 GT
Deadweight: 167 τόνοι
Επιβάτες & πλήρωμα: 990
Φορτίο: 25 τόνοι
Κύριοι κινητήρες: 4 x Caterpillar C280-16
Ταχύτητα: 50,2 κόμβοι @ 100% MCR @ 100 τόνους deadweight