Μία βόλτα στη Σαλαμίνα, στη ναυπηγοεπισκευαστική του Περάματος αλλά και στα ναυπηγεία της Αυλίδας στη Χαλκίδα και θα συναντήσουμε αρκετά ταχύπλοα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ακτοπλοΐα. Κάποια προετοιμάζονται για τη νέα τουριστική περίοδο, κάποια αναμένουν μέχρι να ξαναταξιδέψουν, ενώ κάποια άλλα δεν θα ταξιδέψουν ξανά, περιμένοντας βασανιστικά το τέλος σε κάποιο διαλυτήριο αφού πρώτα ορισμένα γίνουν “δωρητές” ανταλλακτικών για άλλα ταχύπλοα που έχουν ακόμη ενεργό ρόλο.
Ανάμεσα στους ιστορικούς πλέον “Άιολους” με τα θρυλικά σινιάλα της πάλαι ποτέ ΝΕΛ, προετοιμάζονται σιγά-σιγά τα Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοα της Seajets στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας, με τo “Paros Jet” να δραστηριοποιείται φέτος στη γραμμή Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Θήρα, σύμφωνα με την πρόσφατη γνωμοδότηση του Σ.Α.Σ, ενώ ο δεξαμενισμός του θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Τρίτη 19 Φεβρουαρίου στη μεγάλη πέτρινη δεξαμενή Βασιλειάδη. Το “Naxos Jet” πρόκειται να δραστηριοποιηθεί στη γραμμή Πειραιάς – Σέριφος – Σίφνος – Μήλος – Φολέγανδρος – Θήρα – Ίος, ενώ για το “Andros Jet” το οποίο μέχρι πρόσφατα εξυπηρετούσε στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο για το ποια γραμμή θα αναλάβει.
Στα “Νέα ελληνικά ναυπηγεία” του Ομίλου Σπανόπουλου που βρίσκονται στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας, πραγματοποιούν την ετήσια συντήρηση και το δεξαμενισμό τους τo ταχύπλοo της Golden Star Ferries, “Super Cat” και το Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοο της Dodekanisos Seaways, “Dodekanisos Pride”. Για το πρώτο η γνωμοδότηση για τη δρομολόγησή του στη γραμμή Πειραιάς – Σίφνος – Μήλος – Φολέγανδρος – Θήρα – Ίος – Νάξος – Μύκονος έχει πάρει αναβολή προς το παρόν, ενώ το δεύτερο θα επιστρέψει στις τακτικές δρομολογιακές του υποχρεώσεις στη γραμμή Πυθαγόρειο – Φούρνοι – Άγιος Κήρυκος – Πάτμος – Λειψοί – Λέρος – Κάλυμνος – Κως – Σύμη – Ρόδος – Καστελόριζο.
Νέα προσθήκη στην ακτοπλοΐα αποτελεί το Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοο “Golden Express” που αγόρασαν από κοινού οι εταιρείες Golden Star Ferries και Fast Ferries, το οποίο θα δραστηριοποιηθεί φέτος στη γραμμή Ραφήνα – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Κουφονήσι – Αμοργός, ενώ ο δεξαμενισμός του αναμένεται να πραγματοποιηθεί στα ναυπηγεία του ομίλου Σπανόπουλου γύρω στα τέλη Απριλίου.
Ισχυρή έδρα της Seajets αποτελούν εδώ και αρκετά χρόνια τα ναυπηγεία της Αυλίδας στη Χαλκίδα, καθώς μερικά ταχύπλοα του στόλου της βρίσκονται εκεί σε μόνιμη βάση, ενώ άλλα είτε ξεχειμωνιάζουν είτε δεξαμενίζονται στην πλωτή δεξαμενή των ναυπηγείων. Το πρώτο από τα αριστερά είναι το “Sea Speed Jet” το οποίο αγοράστηκε το 2014 από την εταιρεία αλλά δεν ταξίδεψε ποτέ μέχρι τώρα, όπως επίσης δεν ταξίδεψε ποτέ μέχρι στιγμής για λογαριασμό της Seajets και το δεύτερο από τα αριστερά, το οποίο είναι το “High Speed Jet” που γνωρίσαμε στην ακτοπλοΐα πριν από αρκετά χρόνια ως “Speed Runner I” με το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία της η Aegean Speed Lines, ενώ αργότερα το γνωρίσαμε στις Κυκλάδες και ως “Cosmos Jet”.
Δίπλα ακριβώς βρίσκεται το “Mega Jet” το οποίο την περυσινή περίοδο ναυλώθηκε στις Αζόρες, ενώ φέτος έχει αιτηθεί τη δρομολόγησή του στη γραμμή Ηράκλειο – Κυκλάδες. Όμως για την ώρα δεν έχει λάβει ακόμη το “πράσινο φως” από το Σ.Α.Σ και με το ενδεχόμενο ναύλωσης στις Αζόρες να μην απομακρύνεται.
Το “Caldera Vista” που γνωρίσαμε τα προηγούμενα χρόνια στην ακτοπλοΐα ως “Master Jet”, την περυσινή περίοδο συνέδεσε την Κρήτη με τη Σαντορίνη και τα νησιά των Κυκλάδων. Για το λόγο ότι υπάρχει μια “κυκλική” δραστηριοποίηση των ταχυπλόων της Seajets στις γραμμές που εξυπηρετεί, δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο σε ποια γραμμή θα δραστηριοποιηθεί τη νέα τουριστική περίοδο.
Τέλος το “World Champion Jet” ακόμη δεξαμενίζεται στην πλωτή δεξαμενή των ναυπηγείων Αυλίδας και κατά πάσα πιθανότητα θα το δούμε φέτος στη θέση του “Tera Jet” από Ραφήνα για Άνδρο – Τήνο – Μύκονο – Πάρο – Νάξο, με το δεύτερο να ζητάει δρομολόγηση από τον Πειραιά για Κυκλάδες.