Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης.
Αποδοχή
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ανάγνωση: Τα καύσιμα μπορεί να φέρουν το χάος στη ναυτιλία
Μοιράσου
Ειδοποίηση Δείτε περισσότερα
Font ResizerΑα
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην ΕλλάδαΑρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα
Font ResizerΑα
Αναζήτηση
  • ΝέαHot
    • Ακτοπλοϊα
    • Δελτία τύπου
    • Λιμενικά νέα
    • Εφοπλιστικά νέα
    • Διεθνής ενημέρωση
  • Διεθνή & Οικονομία
    • Ναυτιλιακές επενδύσεις
    • Κρουαζιέρα
    • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
    • Ναυτικά ατυχήματα
  • Ψηφιακοί Χάρτες
    • Λιμεναρχεία
    • Προξενικά Λιμεναρχεία
    • Χάρτης πλοίων ζωντανά
    • Αεροπλοϊα Ζωντανά
    • Χάρτης της Ελλάδος
  • Αφιερώματα
    • Συνεντεύξεις
    • Αφιερώματα πλοίων
    • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
    • Ποντοπόρος Ναυτιλία
    • Multimedia
  • Επικοινωνία
Ακολουθήστε μας
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Arxipelagos.gr | Νέα εμφάνιση & νέες λειτουργίες, Περιηγηθείτε σε σκοτεινή ξεκούραστη λειτουργία και ενημερωθείτε με push ειδοποιήσεις ...
Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα > Blog > Blog > Τα καύσιμα μπορεί να φέρουν το χάος στη ναυτιλία
BlogΑκτοπλοϊαΝαυτιλιακές επενδύσεις

Τα καύσιμα μπορεί να φέρουν το χάος στη ναυτιλία

Ενημερώθηκε: 09/03/2021 18:44
από Ομάδα Web
Μοιράσου
7 λεπτά ανάγνωσης
Μοιράσου

Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την εφαρμογή της νομοθεσίας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού-ΙΜΟ για τη χρήση από 1-1-2020 καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο (Sox) 0,50%. Τα προβλήματα πολλά. Κάποιοι εφοπλιστές θα εγκαταστήσουν στα πλοία τους scrubbers, δηλαδή σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (Scrubbers) και θα συνεχίσουν έτσι τη χρήση Βαρέως Καυσίμου HFO 3,5%S, ελπίζοντας στη διαθεσιμότητά του και στην πολύ χαμηλή συγκριτικά τιμή του με το αποθειωμένο. Άλλοι θα επιλέξουν τα καύσιμα χαμηλού θείου ή/και τις επιλογές καυσίμων LNG, και μερικοί θα επιλέξουν την αποταμίευση καυσίμων από Slow Steaming, δηλαδή από τη μείωση ταχύτητας των πλοίων.

Όλοι αναρωτιούνται αν θα επαρκούν τα αποθειωμένα καύσιμα, αφού τα διυλιστήρια δεν προλαβαίνουν να παράγουν τις αναγκαίες ποσότητες αυτού του καυσίμου. Οι κίνδυνοι να μείνουν πλοία «καραβοφάναρα» στις θάλασσες του κόσμου είναι ορατός. Όπως και οι κίνδυνοι να ανακατευτούν «χαρμάνια» καυσίμων αφού δεν υπάρχουν επαρκείς πιστοποιήσεις.

Μόνο στην Ελλάδα το διυλιστήριο για να παράγει «οικολογικό» καύσιμο θα πρέπει να κάνει επενδύσεις 750 εκατομμυρίων σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρο Βενιάμη: «Η Ναυτιλία είναι διαχρονικά πρώτη και πάνω από κόμματα. Ο ΙΜΟ έχει συμβάλει σημαντικά στην χάραξη στρατηγικής αλλά έχει κάνει λάθη λόγω πολιτικών πιέσεων ή συμβιβασμών. Η μετάβαση χρήσης καυσίμων σύμφωνα με τις νέες απαιτήσεις του 2020 δεν θα είναι μία απλή διαδικασία» επεσήμανε ο Θ.Βενιάμης:

«Συμφωνούμε με την αποθείωση των καυσίμων αλλά πρέπει ο κάθε ένας να αναλάβει τις ευθύνες του και πρωτίστως οι εταιρίες παραγωγής,. Η ναυτιλία υπερασπίζεται το συμφέρον των πολλών και δεν θα δεχτεί κανονισμούς που αντίκεινται στην ασφάλεια των πλοίων και των ναυτικών. Αν συνεχίσουν έτσι θα χάσουν τον ύπνο τους» για να προσθέσει:

«Είναι προκλητικό ότι ακόμη και σήμερα έξι μήνες πριν την ημερομηνία έναρξης του νέου Κανονισμού και ενώ υπάρχει πια πλήρης επίγνωση των προβλημάτων και των προκλήσεων που θα κληθεί να διαχειριστεί η πλοιοκτησία, παραμένει απολύτως εκτός ευθυνών η βιομηχανία παραγωγής πετρελαίου, η οποία δεν ανταποκρίθηκε στο καθήκον της να μπορέσει, μέσω των κατάλληλων επενδύσεων, να παράγει εγκαίρως τα αναγκαία σε ποσότητα και ποιότητα, νέα καύσιμα. Δύο μέτρα και δύο σταθμά, μία στάση που δεν μπορεί να δικαιολογηθεί και ούτε να γίνεται αποδεκτή. Δεν μπορώ να μην κατακρίνω επίσης την έλλειψη ανταπόκρισης στις ανησυχίες που εκφράσαμε, από τους κατασκευαστές των μηχανών των πλοίων μας. Κανείς δεν έχει εγγυηθεί αν θα λειτουργούν οι μηχανές με ασφάλεια με τα νέα καύσιμα, και αναφέρομαι ειδικότερα σταblends με τα οποία θα αναγκαστούμε να εφοδιασθούμε.

Δεν θεωρώ παράλογη την απαίτηση της ναυτιλίας ότι η πετρελαϊκή βιομηχανία είναι υποχρεωμένη να μας παρέχει αποθειωμένα καύσιμα, συμβατά όμως με τους διεθνείς κανονισμούς και άρα ασφαλή για τη λειτουργία των πλοίων μας».

Τα καύσιμα μπορεί να φέρουν το χάος στη ναυτιλία

Από την πλευρά του, ο Μιχάλης Λάμπρος, πολύπειρο στέλεχος της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, που παρακολουθεί το θέμα από την αρχή του τονίζει :

Πλησιάζει ο χρόνος που βάσει των κανονισμών του ΙΜΟ θα τεθεί σε εφαρμογή σε παγκόσμια κλίμακα η επιβολή καυσίμων μειωμένων σε περιεκτικότητα θείου για τα πλοία σε διεθνές επίπεδο, κάτι που σημαίνει ότι το κόστος των νέων καυσίμων θα αυξήσει σε υψηλό επίπεδο τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο ποσοστό να μην είναι πλέον ανταγωνιστικό και να αντιμετωπίζουν κίνδυνο απόσυρσης από την παγκόσμια αγορά.

Το ετήσιο επιπλέον κόστος σε παγκόσμιο επίπεδο υπολογίζεται πάνω από 60 δισ. δολάρια.

Κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα μια πολλή μεγάλη μερίδα κυρίως ποντοπόρων πλοίων» και συνεχίζει:

«Σήμερα παρά ποτέ άλλοτε υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να μην υπάρχουν διαθέσιμα τα νέα καύσιμα σε πάρα πολλά λιμάνια εκτός της Ευρώπης ιδιαίτερα σε απομακρυσμένα σημεία του πλανήτη με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να μείνουν τα πλοία χωρίς σωστή πετρέλευση και να επικρατήσει χάος στην παγκόσμια Ναυτιλία που διαθέτει σήμερα 80.000 με 90.000 πλοία όλων των κατηγοριών.

Εναλλακτικές προτάσεις που συζητούνται από τους Διεθνείς Ναυτιλιακούς φορείς προκειμένου να μειωθεί το λειτουργικό κόστος των πλοίων αφορούν τις εξής δύο περιπτώσεις.

1. Τοποθέτηση στα πλοία εξοπλισμού αποθείωσης των καυσαερίων τα γνωστά σε όλους Scrubbers ούτως ώστε οι μηχανές αυτών των πλοίων να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν καύσιμα μεγαλύτερης περιεκτικότητας σε θείο. Το κόστος τοποθέτησης Scrubbers κυμαίνεται από τρία έως και έξι εκατομμύρια δολάρια, ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου, κάτι πέρα για πέρα ασύμφορο για τα υπερήλικα πλοία που αποτελούν σήμερα το μεγαλύτερο ποσοστό των πλοίων σε διεθνές επίπεδο.

2. Επιπλέον η χρήση των scrubber, τα περισσότερα εκ των οποίων με τη σειρά τους χρησιμοποιούν θαλασσινό νερό για να φιλτράρουν τα καυσαέρια, απλώς μεταφέρει την επιβάρυνση της ατμόσφαιρας με θείο στην θάλασσα. Σειρά μελετών που δημοσιεύονται το τελευταίο διάστημα στα διεθνή μέσα μαζικής ενημέρωσης σημειώνουν ευθέως πως η χρήση scrubber είναι επιεικώς αμφιλεγόμενη.

3. Μόνο το 11% του παγκόσμιου στόλου έχει εξοπλιστεί ή αναμένεται να εξοπλιστεί με Scrubbers. Τι θα γίνει επομένως με το υπόλοιπο 89%;»

Σύμφωνα με τον Μιχάλη Λάμπρο η δεύτερη περίπτωση που υποστηρίζεται από Γάλλους επιχειρηματίες αφορά την μείωση των ταχυτήτων στα πλοία ούτως ώστε να μειωθεί ανάλογα το κόστος των χρησιμοποιούμενων νέου τύπου καυσίμων. Μέχρι τώρα 113 ναυτιλιακές εταιρείες μεταξύ των οποίων περίπου 12 Ελληνικές πληροφόρησαν τον ΙΜΟ για την πρόθεση τους να μειώσουν τις ταχύτητες των πλοίων κάτι που σίγουρα θα ελαφρύνει το κόστος καυσίμων και θα συμβάλλει θετικά στην μείωση των εκπομπών καυσαερίων στην ατμόσφαιρα, και ζητούν την έγκριση του.

«Είναι όμως αυτή μια σωστή λύση ή θα δημιουργήσει ανάγκες στις διεθνείς μεταφορές για περισσότερα πλοία ούτως ώστε να εξυπηρετούνται οι μεταφοράς των φορτίων κάτι που θα μετακινήσει το επιπλέον κόστος στα φορτία και στους ναυλωτές» αναρωτιέται ο Μιχάλης Λάμπρος:

«Η στροφή σε ελαφρύτερα καύσιμα χαμηλού θείου στα πλοία θα μπορούσε να αυξήσει την τιμή του πετρελαίου ντίζελ για τα φορτηγά κατά 50% και για τα καύσιμα αεροσκαφών κατά 30-40% από το 2020. Πρέπει όλοι να επιμείνουν στην παράταση εφαρμογής των νέων κανονισμών χρησιμοποίησης καυσίμων από τα πλοία κατά δύο ή ακόμα και τρία χρόνια.»

 

του Μηνά Τσαμόπουλου

πηγή: newmoney.gr

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:ShippingΕλληνική ακτοπλοΐαΝαυτιλία

Ενημερωθείτε άμεσα με ειδοποίηση !

Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Με την εγγραφή σας, συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης μας και αναγνωρίζετε τις πρακτικές προστασίας δεδομένων στην σελίδα Πολιτική απορρήτου μας. Μπορείτε να διαγραφείτε οποιαδήποτε στιγμή.
Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο
Facebook X LinkedIn Telegram Email Αντιγραφή συνδέσμου Εκτύπωση
Αλληλεπιδράστε για το άρθρο !
Αγαπημένο0
Λύπη0
Ευτυχία0
Νύστα0
Χαρά0
Θυμός0
Έκπληξη0
Προηγούμενο άρθρο Δεν τα έχουν βρει ακόμη Ακτοπλόοι και ΠΝΟ Δεν τα έχουν βρει ακόμη Ακτοπλόοι και ΠΝΟ
Επόμενο άρθρο Πρόγραμμα Hansa Touristik 2020

Συνδεθείτε μαζί μας

23κΜου αρέσει
305Ακολούθησε
46.6κΕγγραφείτε
TelegramΑκολούθησε
https://arxipelagos.gr/wp-content/uploads/2025/01/Ventouris-Arxipelagos-Ad.webm
arxipelagos portal promo fastferries
goldenstar ferries

Ροή ειδήσεων

OceanFacts iStock atese www.istockphoto
Η Ελλάδα Επικυρώνει την Παγκόσμια Συνθήκη για τους Ωκεανούς – Ιστορικό Βήμα για την Προστασία της Θαλάσσιας Κληρονομιάς
Blog 4 ημέρες πριν
GALAZIA PATRIDA iz8h5oP.original (Αντιγραφή)
Η Τουρκία Θωρακίζει την «Γαλάζια Πατρίδα» με Νέο Εθνικό Σύστημα Παρακολούθησης Πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο
Blog 4 ημέρες πριν
orsted2 0
Η Πράσινη Ενέργεια αλλάζει τον Χάρτη της Ναυτιλίας – Το Ηνωμένο Βασίλειο Εγκρίνει Μεγάλη Επέκταση Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων
Blog 4 ημέρες πριν
PANAGIA SKIADENI (3)
Dodekanisos Seaways: Το Παναγία Σκιαδενη επιστρέφει δυναμικά στην γραμμή Ρόδος-Συμη
Blog 4 ημέρες πριν
im 703124
Η Παγκόσμια Ναυτιλιακή Λεωφόρος σε Κρίση: Η Αποσύνδεση ΗΠΑ–Κίνας Πλήττει τη Μεταφορά Εμπορευμάτων
Blog 5 ημέρες πριν

Στην ίδια κατηγορία

BlogΚρουαζιέρα

Πρόγραμμα Oceania Cruises 2022

από Sakis Antoniou 5 έτη πριν
BlogΚρουαζιέρα

Εκτάκτως στο Γύθειο το Marella Discovery

από Sakis Antoniou 4 έτη πριν
BlogΔελτία τύπου

Νέα ιστοσελίδα της HELMEPA

από Ομάδα Web 4 έτη πριν
/ Arxipelagos /
Έχοντας ως προτεραιότητα την ενημέρωση και την άρτια παρουσίαση τόσο των θεμάτων αλλά και τις αισθητικής της ιστοσελίδας μας, η REDPLUS+ Digital Marketing Agency επιμελήθηκε τον ανασχεδιασμό και την αναβάθμιση της αγαπημένης πύλης ενημέρωσης Arxipelagos.gr

Top Κατηγορίες

  • Κρουαζιέρα
  • Ακτοπλοϊα
  • Δελτία τύπου
  • Εφοπλιστικά νέα
  • Λιμενικά νέα

Επιλεγμένα θέματα

  • Αφιερώματα πλοίων
  • Βίντεο πλοίων
  • Επιλογές συντακτών
  • Παρουσιάσεις πληρωμάτων
  • Πλοία απ’ όλο τον κόσμο
Ειδοποιήσεις Push
Μείνετε ενημερωμένοι για κάθε ανάρτησή μας με μια απλή εγγραφή πατώντας το καμπανάκι στο κάτω μέρος της οθόνης σας.
Ακολουθήστε μας
|| WE ARE BRAND REDPLUS.GR ||
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου, GDPR
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Χάσατε τον κωδικό σας;