Η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB) δημοσίευσε την προκαταρκτική της έκθεση σχετικά με το σοβαρό ναυτικό ατύχημα της 17ης Μαΐου 2025, όταν το εκπαιδευτικό ιστιοφόρο του Μεξικανικού Ναυτικού ARM Cuauhtémoc (BE-01) συγκρούστηκε με τη Γέφυρα του Μπρούκλιν στη Νέα Υόρκη, με τραγικό απολογισμό δύο νεκρούς και δεκαεννέα τραυματίες μέλη του πληρώματος.
Σύγκρουση Υπό Ευνοϊκές Καιρικές Συνθήκες
Το τρικάταρτο χαλύβδινο ιστιοφόρο, με 277 άτομα πλήρωμα και δόκιμους, αναχωρούσε από το Pier 17 στο Μανχάταν, όταν γύρω στις 20:24 (τοπική ώρα) προσέκρουσε στο κάτω μέρος της γέφυρας, προκαλώντας σοβαρές ζημιές και στους τρεις ιστούς του. Οι καιρικές συνθήκες ήταν ευνοϊκές, με καθαρή ορατότητα και δυτικούς ανέμους 10-15 κόμβων.
Σύμφωνα με την έκθεση του NTSB, το πλοίο ήταν σε πορεία όπισθεν με ταχύτητα περίπου 5,9 κόμβους, με τη βοήθεια του ρυμουλκού Charles D. McAllister, όταν τα ανώτερα τμήματα των ιστών άρχισαν να χτυπούν διαδοχικά στο κάτω μέρος της ιστορικής γέφυρας.
Η δηλωθείσα καθ’ ύψος προβολή (air draft) του πλοίου ήταν 158 πόδια, ενώ η κάθετη απόσταση της γέφυρας του Μπρούκλιν από τη στάθμη του νερού κατά μέση πλημμυρίδα είναι 127 πόδια, ένδειξη που προκαλεί ερωτήματα για την εγκυρότητα των εκτιμήσεων πριν τον απόπλου.
Εκπαίδευση με Τραγική Κατάληξη
Το ARM Cuauhtémoc είχε αποπλεύσει από το Κοσουμέλ του Μεξικού στις 3 Μαΐου και είχε φτάσει στο λιμάνι της Νέας Υόρκης στις 13 Μαΐου, στο πλαίσιο εκπαιδευτικής αποστολής 254 ημερών, με σταθμούς σε 22 λιμάνια και 15 χώρες. Τη στιγμή του περιστατικού, στο πηδάλιο βρίσκονταν τόσο πιλότος πλοήγησης όσο και πιλότος πρόσδεσης, μαζί με τον κυβερνήτη.
Μετά τη σύγκρουση, το πλοίο συνέχισε την πορεία του προς τα πίσω, προσκρούοντας στη συνέχεια και σε προβλήτα στην πλευρά του Μπρούκλιν, πριν ρυμουλκηθεί τελικά στο Pier 36 στο Μανχάταν.
Ζημιές και Αντίδραση των Αρχών
Η Νέα Υόρκη κινητοποίησε άμεσα διασώστες που μετέφεραν τους τραυματίες σε τοπικά νοσοκομεία, ενώ τεχνικό προσωπικό του Υπουργείου Μεταφορών της Νέας Υόρκης επιθεώρησε τη γέφυρα και διαπίστωσε μη σημαντική δομική βλάβη. Οι ζημιές περιλαμβάνουν επαφές στον οδηγό ράγας του μηχανισμού συντήρησης, φθορές στο χρώμα της γέφυρας και πλήγμα σε χώρο ελλιμενισμού τεχνικής πλατφόρμας.
Η συνολική ζημιά εκτιμάται ότι ξεπερνά τις $500.000, ενώ το NTSB συνεχίζει την πλήρη διερεύνηση του περιστατικού, εξετάζοντας τον μηχανισμό πρόωσης, το σύστημα ελέγχου πλοήγησης, καθώς και τα προσόντα και την εκπαίδευση του πληρώματος, καθώς και τις διαδικασίες λειτουργίας.
Αρνητικά τα Τεστ Ουσιών
Οι τοξικολογικές εξετάσεις που πραγματοποιήθηκαν τόσο στον καπετάνιο του ρυμουλκού όσο και στους δύο πιλότους του ιστιοφόρου ήταν αρνητικές για ναρκωτικά και αλκοόλ.