Γράφει ο Σπυρίδων Ρούσσος
Στη μεγάλη δεξαμενή των σύγχρονων εγκαταστάσεων του Ομίλου Σπανόπουλου, ανέβηκε σήμερα ο εντυπωσιακός «Βέλγος Ευγενής» της Seajets, SUPERSTAR, αποκαλύπτοντας σε εμάς για μια ακόμη φορά την πανέμορφη και ναυτική γάστρα του.
Το θρυλικό ποστάλι, που αντικαθιστούσε προσωρινά το ομόσταυλο SPORADES STAR στη γραμμή των Σποράδων, αναμένεται να καθαριστεί και να πραγματοποιήσει εργασίες συντήρησης στα αξονικά του τις επόμενες ημέρες. Εν συνεχεία, αναμένεται να αντικαταστήσει για λίγο το μεγαλύτερο AQUA BLUE στο Λαύριο και μετά να τεθεί στη διάθεση των Δυτικών Κυκλάδων.
Το SUPERSTAR, είναι ένα από τα δημοφιλέστερα ποστάλια της ακτοπλοΐα μας. Για 28 συναπτά έτη εξυπηρέτησε τη γραμμή της Ανδροτηνομυκονίας, κερδίζοντας επάξια τον τίτλο του “θρύλου” της Ραφήνας! Εκεί υπηρέτησε για λογαριασμό τριών εταιρειών της Ελληνικής Ακτοπλοΐας (Strintzis Lines, Blue Star Ferries, Golden Star Ferries), ενώ από το Νοέμβριο του 2021 συνεχίζει ακάθεκτο και περήφανο να διασχίζει τα ελληνικά νερά για λογαριασμό της Seajets.
Πρόκειται, πλέον, για ένα πλοίο μοναδικής ποιότητας και αντοχής, που όμοιο του δεν θα ξαναδούμε ποτέ, ενώ αναμφίβολα αποτελεί το τελευταίο δείγμα μιας ναυπηγικής βιομηχανίας αξέχαστης και μοναδικής. Το SUPERSTAR, ναυπηγήθηκε στο Βέλγιο το 1974 και αποτελεί τον μοναδικό «ζωντανό» εκπρόσωπο της θρυλικής βέλγικης RMT, που κατασκεύασε μερικά από τα ομορφότερα ποστάλια στον κόσμο. Κάποια, από αυτά μάλιστα είχαμε την τύχη να τα ταξιδέψουμε στην ακτοπλοΐα μας και να μας χαρίσουν αξέχαστα ναυτικά ταξίδια. (ΑΘΕΝΣ ΕΞΠΡΕΣ, ΛΥΔΙΑ, ΑΙΓΑΙΟΝ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ, ΜΠΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ, ΕΞΠΡΕΣ ΑΘΗΝΑ). Ωστόσο, ακόμη και σήμερα ο θρύλος του, ακόμη και στη Βόρεια Ευρώπη, παραμένει άσβεστος, με αρκετούς από τους ξένους οπαδούς του να επιδιώκουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα, μόνο και μόνο για να ταξιδέψουν μαζί του!
To SUPERSTAR, έχει χωρητικότητα 4.986gt (1.029 dwt), μήκος 121,7 μέτρα, πλάτος 19,2 μέτρα και βύθισμα 4,7 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.480 επιβάτες και 240 Ι.Χ.. Διαθέτει 2 κύριες μηχανές SEMT Pielstick 18PC2V400 diesel συνολικής ιπποδύναμης 18.500 ίππων (13.240 kw) και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 20,5 κόμβων.
Άρθρο: Ρούσσος Σπυρίδων
Φωτο: Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος