Γράφει ο Σπυρίδων Ρούσσος
Σε μια ακόμη αγορά έκπληξη προχώρησε πρόσφατα η πανίσχυρη Seajets, η οποία πλέον με καταιγιστικούς ρυθμούς συνεχίζει να σαρώνει τις αγορές, αγοράζοντας μερικά από τα εντυπωσιακότερα ταχύπλοα του πλανήτη. Μόνο το 2023, απέκτησε τα SUPERRUNNER JET 2 (1999) και CHAMPION JET 3 (1997), ενώ μόλις πρόσφατα ναύλωσε και το εντυπωσιακό HSC SANTORINI PALACE (2005) των Μινωικών Γραμμών, ανεβάζοντας έτσι τον αριθμό των ταχυπλόων σκαφών που διαχειρίζεται σε άνω των 20, πλέον των 5 συμβατικών πλοίων που επίσης διαθέτει (SUPER STAR, AQUA JEWEL, AQUA BLUE, SPORADES STAR, SUPER STAR II). Γεγονός, που την καθιστά ως την εταιρεία με το μεγαλύτερο στόλο ταχύπλοων στο Αιγαίο, καθώς και τον μεγαλύτερο διαχειριστή ταχυπλόων σκαφών στον κόσμο.
Μέχρι σήμερα στον σύγχρονο στόλο της ξεχωρίζουν: o “βασιλιάς” των ταχυπλόων TERA JET (11.347gt/1999) με την απίστευτη χωρητικότητα και ο “παγκόσμιος πρωταθλητής ταχύτητας” WORLD CHAMPION JET (6.274gt/2000), που από το 2019 αποτελεί τον αδιαφιλονίκητο ηγέτη ταχύτητας στο Αιγαίο.
Με και από την απόκτηση του εντυπωσιακού HSC NATCHAN RERA (Άνεμος), η Seajets προσθέτει στον στόλο της ένα ακόμη εξαιρετικό ταχύπλοο. Πρόκειται για το καμάρι της φημισμένης Incat, το οποίο χτίστηκε με κόστος 100 εκατ. δολαρίων και υπήρξε ένα από τα μεγαλύτερα και πολυτελέστερα σε μέγεθος και χωρητικότητα catamaran που έχουν βγει ποτέ από τις εσχάρες της. To Μάιο του 2008, απέσπασε το βραβείο του καλύτερου ταχύπλοου σκάφους από το Shipppax, υπήρξε το ταχύτερο πλοίο της ιαπωνικής ακτοπλοΐας, ενώ σχεδιάστηκε για να επιχειρεί ακόμη και σε κύματα ύψους 5 μέτρων!
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η συμμόρφωση του συγκεκριμένου πλοίου με τους αυστηρότατους ιαπωνικούς κανονισμούς και προδιαγραφές άγγιξε – το 2007 – τα 2 εκατ. $. Δηλαδή, κόστος διπλάσιο έναντι αυτού που εκτιμά ο ΙΜΟ για την κατηγορία ενός τέτοιου!
Παραδόθηκε τον Αύγουστο του 2007 στην ιαπωνική Tsugaru Kaikyu Ferry (Libera Group) πρώην Higashi Nihon Ferry και δρομολογήθηκε στη γραμμή Aomori-Hakodate (61ν.μ.). Ένα ταξίδι που έκανε κατά τους θερινούς μήνες σε 1 ώρα και 45 λεπτά, αντί για 3,5 ώρες που χρειαζόταν το αντίστοιχο συμβατικό πλοίο της γραμμής. Δυστυχώς, η οικονομική κρίση και η μειωμένη αποδοχή του επιβατικού κοινού σε αυτόν τον τύπο πλοίου στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, το έθεσε σύντομα εκτός μάχης. Έτσι τον Οκτώβριο του 2008 η εταιρεία σταμάτησε και επίσημα τα δρομολόγια του πλοίου. Εν συνεχεία, παροπλίστηκε στο Hakodate και το 2010 τέθηκε προς πώληση.
Τον Οκτώβριο του 2012, το εντυπωσιακό catamaran πουλήθηκε στην Uni-Wagon Marine Co Ltd (συμφερόντων Ταϊβάν) και τέθηκε υπό τη διαχείριση της J&T SHIPPING με έδρα την Ταϊπέι. Την περίοδο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου 2013 ξεκίνησε εβδομαδιαία τακτικά δρομολόγια μεταξύ Su’ao Port – Hualien Port. Τον Μάιο του 2014, δρομολογήθηκε στη γραμμή Taipei – Pingtan, ενώ τον Απρίλιο του 2016 υπήρξαν σχέδια για δρομολόγηση στη γραμμή Hualien Port – Ishigaki. Σχέδια που τελικά εγκαταλείφθηκαν στα τέλη του 2017. Έκτοτε, το πλοίο δραστηριοποιήθηκε στη γραμμή Anping Port – Penghu Island (Taiwan). Από τις 3 Οκτωβρίου 2023, το πλοίο είναι δεμένο στο λιμάνι του Anping.
Η αγορά του μεγάλου και σύγχρονου HSC NATCHAN RERA από τη Seajets, αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στο Αιγαίο, γεγονός που εύλογα προβληματίζει τα “αντίπαλα στρατόπεδα” του ανταγωνισμού. Η Seajets αναπτύσσεται ραγδαία και ήδη εξυπηρετεί με τα 29 πλοία της συνολικά 50 λιμάνια και περισσότερες από 400 διασυνδέσεις από Πειραιά, Ραφήνα, Λαύριο, Κρήτη, Θεσσαλονίκη και Βόλο, με τελικούς προορισμούς τις Κυκλάδες και το Αιγαίο. Γεγονός, που την καθιστά μια από τις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας μας.
Αυτό, όμως, που προκαλεί μεγαλύτερο ενδιαφέρον, είναι ότι τα πλοία που αγοράζει πλέον είναι πιο ποιοτικά και προσεκτικά επιλεγμένα, γεγονός που φανερώνει την πρόθεση της εταιρείας να αναβαθμίσει σημαντικά τον στόλο της με πλοία φημισμένα, πιο σύγχρονα, πιο γρήγορα και πιο ασφαλή.
Το HSC NATCHAN RERA (hull 064) ναυπηγήθηκε το 2007 στην Αυστραλία (Incat Hobart Tasmania). Έχει χωρητικότητα 10.841gt (1.360dwt), μήκος 112 μέτρα, πλάτος 30,5 μέτρα και βύθισμα 3,9 μέτρα. Εξοπλίζεται με 4 πανίσχυρες MAN 20V 28/33D, συνολικής ισχύος 36.000 kw και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 35 κόμβων και μέγιστη άνω των 40 Κόμβων! Επιπλέον, εξοπλίζεται με 4 waterjets της Wärtsilä LJX 1500 SRI, ενώ για τη μεγιστοποίηση της άνεσης των επιβατών εξοπλίζεται με το καινοτόμο σύστημα ‘Maritime Dynamics’ active ride control.
To συγκεκριμένο σκάφος είναι επίσης περιβαλλοντικά συμβατό με χαμηλές εκπομπές NOx <10g/kWh. Έχει κατασκευαστεί για να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ, να καταναλώνει καθαρό καύσιμο ντίζελ και εν συνεχεία να καίει λιγότερους τόνους καυσίμου ανά τόνο φορτίου ανά ώρα, από οποιοδήποτε άλλο ταχύπλοο καταμαράν της κατηγορίας του.
Η μεταφορική του ικανότητα είναι για 800 επιβάτες και 355 Ι.Χ. ή 450 γραμ. μέτρα για φορτηγά και 193 Ι.Χ., με ύψος γκαράζ στα 4,35 μέτρα! Διαθέτει επίσης πολυτελέστατους κοινόχρηστους χώρους που εκτείνονται σε 2 καταστρώματα (Tiers 3 και 4). Το ξενοδοχείο του προσφέρει 3 σαλόνια διακεκριμένης θέσης (business class lounges), café lounges, bars, κατάστημα και παιδότοπο (Children’s lounge). Παράλληλα, παρέχει ευκολίες πρόσβασης (ανελκυστήρες) για τα ΑμεΑ μεταξύ των καταστρωμάτων Tiers 2,3 και 4.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι το πλοίο έχει άλλα 3 εν ενεργεία αδελφά πλοία. Πρόκειται για τα: Natchan World (2008/Towa Enterprise Co.), Express 1 (2009/ Bornholmslinjen) και Express 2 (2013/ Bornholmslinjen).
To πλοίο αναμένεται να ξεκινήσει για την Ελλάδα στα τέλη του Ιανουαρίου.
Καλορίζικο, καλοτάξιδο και καλώς να μας έρθει!
φωτο: www.nauticexpo.com, Wikipedia, Incat (Plans)
Σπυρίδων Ρούσσος